Activiteiten in de Gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 15 mei 2003 18:28

wie zegt dat? dat de belangrijkste samenkomsten de kerkdiensten zijn?
Volgens mij zijn de belangrijkste momenten dat je samen aan tafel zit, het liefdesmaal deelt, je rijkdom deelt met de armeren, je liefde geeft aan mensen die eenzaam zijn en dan staat er iemand op, pakt het brood en breekt het en vier je samen het avondmaal. Dat is het belangrijkste wat je samen kan doen! zo vaak je brood eet en wijn drinkt samen Jezus Offer gedenken.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 mei 2003 21:27

joris schreef:
hijwel schreef:
joris schreef:generatiekloof? bullshit.

ow :mrgreen:
Ik maak het toch regelmatig mee dat ouderen er heel anders over denken dan jongeren... Dit kom vooral door hun nog al ouderwetse opvoeding.

Dat is geen generatiekloof. Iedereen denkt ongeveer hetzelfde, want God is het zelfde. mEt generatie kloof bedoelen we niet s anders dan de onwil van beide 'partijen'om rekening te houden met de ander en te groeien!

Het heeft niets met leeftijd te maken, helemaal niets. Maar met flexibiliteit en verdraagzaamheid. En alles wat overblijft komt voort uit autoriteitsproblemen.

Dat we had je wel weg kunnen laten :mrgreen: want ik bedoelde er wel wat anders mee :!:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 16 mei 2003 09:31

Bij ons worden meerdere activiteiten gedaan geloof ik. Zoals bijv een gezanelijke discussieavond tussen 16+ en de mannenvereniging.

Wat is altijd erg leuk vind is de gemeente dag. Zaterdag 24 mei weer.

Kinderkleedjesmarkt rond de kerk. Iedereen kan zich opgeven voor volleybaltoernooi met eigen team of met team dat daar samengesteld wordt. er is een autopuzzeltocht. verder allerlei spelletjes en kraampjes.

Supergezellig voor jong en oud dat versterkt echt de band.

Ook hebben we een gemengd koor waar jong en oud op zit.

Op tweede feestdag en op de tweede dienst op bid en dankdag is er vaak een kinderdienst waar tuurlijk ook ouderen komen.

Enzovoorts enzovoortss

Terug naar “Archief”