Hoe reageer jij als je broer/vriend vertelt dat hij homo is?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2007 13:28

Cisca schreef:
Muppet schreef:Hmm waarom doet het zo veel met je? Waar ben je bang voor dan?
De doemsenarios zijn toch wel bekend? Homosexuelen schijnen bij veel mensen gedoemt te zijn tot hel, niet inziende dat ze zelf ook zondigen. Vele christenen hebben ook nogal moeite een scheidingt e zien tussen iemand die gevoelens heeft en iemand die daar ook iets mee doet. Iemand die niks tegen de wil van God doet, heeft niets te vrezen.

Heb je bewust mijn posting overgeslagen of zo :|
Jij hebt hier amper gepost, en oordeelt direct, neem van mij aan dat Essiee niet is zoals jij denkt, ze kan prima met hen omgaan, en zet ze echt niet in de hel, onze grootste vriend is homo, we gaan al een paar jaar met elkaar om, dat zou niet kunnen als je iemand in de hel zou plaatsen, vandaag komt hij weer terug van vakantie, wij blij, wij hebben hem echt gemist de afgelopen weken.

En nu stoppen met het onnodig aanvallen van Essiee, daar is ze veel te goed voor 8)

Lief dat je het voor me opneemt, maar ik ga er zelf nog even op in!
Waar ik bang voor ben?? Alles wat ze qua omgeving staan te wachten, ik weet uit mn eigen omgeving dat het enorm moeilijk is om hierin staande te blijven!
Waarom het zoveel met me doet?
Omdat ik van mening ben dat het lijnrecht tegen God's woord in gaat en God het afkeurt!
Laten we geen discussie gaan houden nu of je het eens ben, of niet :wink: want daar zijn andere topics over!
Iemand die niks tegen de wil van God doet, heeft niets te vrezen
Daarom zie ik dit ook andersom! Ik bedoel hiermee niet dat eeen homo meer te vrezen heeft dan ik in al mijn zonden!Ik heb in mijn vriendenkring meerdere homo's. Ik vind dit een enorm moeilijk punt, maar ga die vriendschappen er niet voor uit de weg ofso....

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 aug 2007 14:02

Denkertje21 schreef:
Optimatus schreef:Als het mijn eventuele zoon betreft, zou mijn eerste reactie zijn: nou, dan kom je in elk geval niet met een lelijk viswijf thuis.

hysterisch-smile

en zoals je wellicht weet zijn homo's bijna altijd mooier dan lelijke viswijven !

Niets mis met viswijven :shock:

*Is toch blij dat ze zelf bij de bakker achter de kraam staat* 8)

Hoe ik zou reageren..ik kan me er niet zoveel bij voorstellen eigenlijk. Dat hangt dus voornamelijk af van de persoon die het vertelt. Bij sommigens ben je misschien zeer geschokt, bij anderen had je het wellicht aan zien komen. :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 aug 2007 14:10

Denkertje21 schreef:
Optimatus schreef:Als het mijn eventuele zoon betreft, zou mijn eerste reactie zijn: nou, dan kom je in elk geval niet met een lelijk viswijf thuis.

hysterisch-smile

en zoals je wellicht weet zijn homo's bijna altijd mooier dan lelijke viswijven !

Ik ken niet zo heel veel homo's eigenlijk. Zolang mensen zich gewoon een beetje leuk houden, vind ik het al snel best. Niet van die ranzige oorbellen, rare kapsels, kaal of paars haar ofzo, maar dat geldt voor zowel homo's als hetero's.

Laat mensen maar vooral zichzelf blijven. Naturel is altijd nog het meest oprecht.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 11 aug 2007 15:40

heb het hoogstens meegemaakt dat 2 personen met wie ik samenwerk in een jeugdkerk dit vertelden, eerlijk gezegd keek ik er niet eens zo vreemd van op, wel vroeg ik een als reactie, hoe hij dat een plaats geeft in zijn leven met God, want het lijkt mij maar een zware opgave tijdens je leven hier, vooral als je christen bent.

Ik herken iets van de opmerking van Goshen over langdurig vrijgezellen, ik heb het idee dat er meer christenen zijn die denken te vermoeden dat sommige vrijgezellen homo zouden zijn, zelf ben ik het ook wel tegengekomen dat er met bepaalde opmerkingen op werd gezinspeeld richting mij... tja ik had me een aantal keer kritisch uitgelaten over bepaalde relaties in onze gemeente, dus zal daar wel vandaan komen. ;)
maar ja sneu vind ik het, en vooral een gebrek aan mensenkennis :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 11 aug 2007 16:13

Spacy, ik was me er niet van bewust dat ik met het noemen van de vrijgezellen in de familie de indruk gaf dat ik dacht dat ze homo zouden kunnen zijn. Ik bedoelde te zeggen, in mijn familie zitten geen homo's; hoewel er wel nog een paar vrijgezellen zijn waardoor ik geen 100% overtuigend bewijs daarvan kan geven. Iemand die getrouwd is en een gezinnetje heeft kan ik wegstrepen als homo. De verhalen over eerzame huisvaders die na 10 jaar huwelijk toch homo blijken te zijn streep ik weg als statistische te verwaarlozen. Dit soort zeldzame gevallen vergelijk ik met de hoofdprijswinnaars van de staatsloterij waar ieder van ons er via via via wel een van kent.

meboy

Berichtdoor meboy » 11 aug 2007 16:16

goshen schreef: Iemand die getrouwd is en een gezinnetje heeft kan ik wegstrepen als homo. De verhalen over eerzame huisvaders die na 10 jaar huwelijk toch homo blijken te zijn streep ik weg als statistische te verwaarlozen. Dit soort zeldzame gevallen vergelijk ik met de hoofdprijswinnaars van de staatsloterij waar ieder van ons er via via via wel een van kent.

Hahaha :schaterlach: welk een naiviteit...

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 11 aug 2007 17:09

Een vriend van me komt met mij in gesprek en zegt: "Abdij, ik ben homo".
Ik zou reageren met: "Ok. Biertje?"
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 11 aug 2007 17:44

goshen schreef:Iemand die getrouwd is en een gezinnetje heeft kan ik wegstrepen als homo. De verhalen over eerzame huisvaders die na 10 jaar huwelijk toch homo blijken te zijn streep ik weg als statistische te verwaarlozen. Dit soort zeldzame gevallen vergelijk ik met de hoofdprijswinnaars van de staatsloterij waar ieder van ons er via via via wel een van kent.

'k denk zo maar ineens, dat de staatsloterij dan vele hoofdprijs winnaars meer zou moeten betalen dan "normaal" het geval is.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 aug 2007 19:33

goshen schreef: Iemand die getrouwd is en een gezinnetje heeft kan ik wegstrepen als homo. De verhalen over eerzame huisvaders die na 10 jaar huwelijk toch homo blijken te zijn streep ik weg als statistische te verwaarlozen. Dit soort zeldzame gevallen vergelijk ik met de hoofdprijswinnaars van de staatsloterij waar ieder van ons er via via via wel een van kent.

Je hebt hjet echt niet begrepen he? En je loopt echt met loeigrote oogkleppen....

Juist in de refowereld verdringen veel homo's hun geaardheid en gaan 'gewoon' trouwen. Dan gaat het 'het' wel over... Vreselijk. het is zelfs onbijbels en Paulus verbiedt dat als hij zegt dat we niet tegennatuurlijk moeten handelen.

Hier heb ik al heel veel pijn en leed van gezien! Van zeker twee van mijn homovrienden weet ik dat zij een homovader hebben...

Weet je, niet de homo is het probleem, maar de omgeving die ze in de knel praat met allerlei veroordelingen. Dát maakt het voor ons zo moelijk in kerk en christelijek samenleving! Dát zorgt er voor dat christelijke homo's het gaywereldje in rennen, als God het niet verhoedt. Want daar zijn ze welkom. Dus hoe welkom is jouw homobroer, je homoneef - buurman of -vriend???

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 aug 2007 19:36

meboy schreef:

Hahaha :schaterlach: welk een naiviteit...

In ons dorp; Een man, 25 jaar getrouwd, drie kids, nu gescheiden en wonnt samen met een man.

Het zijn uitzonderingen, maar dan wel heel veel uitzonderingen Goshen :wink:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 12 aug 2007 11:29

Van de week vertelde een collega, inmiddels goede vriend, dat hij op mannen valt. Hij begon eerst van, nu moet je even gaan zitten, ik val op mannen. Dus ik zei, nou, als dat alles is!
Even fijn een biertje gedaan, en onderwijl deed hij z'n verhaal. Ach, hij is mij er geen greintje meer of minder om, hij is nog steeds dezelfde aardige gozer hoor.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 12 aug 2007 14:50

Debor@ schreef:Van de week vertelde een collega, inmiddels goede vriend, dat hij op mannen valt. Hij begon eerst van, nu moet je even gaan zitten, ik val op mannen. Dus ik zei, nou, als dat alles is!
Even fijn een biertje gedaan, en onderwijl deed hij z'n verhaal. Ach, hij is mij er geen greintje meer of minder om, hij is nog steeds dezelfde aardige gozer hoor.
En ik denk, de manier waarop jij reageerde, dat dat hem veel goeds heeft gedaan :)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 12 aug 2007 15:26

ik zou toch wel vol ongeloof reageren
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 13 aug 2007 09:17

Optimatus schreef:Ik heb overigens met iemand afgesproken dat als hij met zijn liefde trouwt, ik bij binnenkomst van bruidegom en bruidegom "No woman, no cry" zal spelen.

Je naam staat genoteerd :)

Nu de bruidegom nog.... :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 aug 2007 10:03

Lunteren schreef:
Optimatus schreef:Ik heb overigens met iemand afgesproken dat als hij met zijn liefde trouwt, ik bij binnenkomst van bruidegom en bruidegom "No woman, no cry" zal spelen.

Je naam staat genoteerd :)

Nu de bruidegom nog.... :D

Eej, dit is geen datingsite 8)

Terug naar “Archief”