Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2007 08:40

Ik ben het daar aardig mee eens. Wat ik bedoelde met de tekst van Paulus is dat je het elkaar ook niet te llastig moet maken daarin. Een tijd vasten door geen gemeenschap te hebben is een goede zaak als beiden het er mee eens zijn. Maar dat moet dus ook niet te lang gaan duren, want volgens Paulus kan het gebrek aan zelfbeheersing mensen dan fataal worden. Roep dus niet te snel: Masturbatie is egoistisch en het gevolg van een gebrek aan zelfbeheersing dus dat moet die man gewoon niet doen. Dat is wel zo, maar Paulus die weet dat juist en zegt juist daarom: Laat het dan niet zo ver komen, stel elkaar daarin niet teveel op de vroeg. Onthoud elkaar de gemeenschap niet, of als je het er mee eens bent en daarna moet je weer bij elkaar komen, want hij weet dat we niet zoveel zelfbeheersing hebben.

Je hebt volgens mij gelijk met wat je er over zegt, daar niet van. Maar dat is een andere benadering dan die van Paulus. Jij zegt: Dat is zonde dus dat moet je niet doen. Paulus zegt hier: Zorg er samen voor dat de verleiding, om in die zonde te vallen, niet te groot wordt.

Daar ging het me even om :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jun 2007 10:30

tante-tortel schreef:En de zelfbevrediging is gericht op jezelf.
Niet op God en zeker niet om een ander er mee te plezieren.
Maar om zelf van een bepaalde spanning af te komen.

Het is natuurlijk een illusie dat je bij seks voor 100% op het genot van de ander (als dat zo zou zijn is er ook geen probleem met het bedrijven vd liefde als één vd twee geen zin heeft, het gaat immers toch om de ander) of zelfs op God gericht bent. Dat zie ik ook helemaal niet als een wenselijke situatie, ondanks dat het genot van de ander een minsens zo belangrijke plaats inneemt als dat van jezelf en je seks op sommige momenten als een kosmisch-spirituele eenwording met de ander, het universum en God tegelijk kunt ervaren.

Verder heeft jk het al mooi nuchter neergezet. :)

De mannen die ik ken dan zeker niet.

Ja, jij kent natuurlijk toevallig precies die 3% van de mannen die het nooit doet. 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jun 2007 10:35

tante-tortel schreef:Dan zou het vreemd zijn als dan de man toch maar aan zelfbevrediging gaat doen, enkel en alleen gericht op zijn eigen bevrediging.
Zou me knap bedrogen voelen.....

Waarom!? Als hij niet met jou wil vrijen en alleen maar zichzelf wil bevredigen dan zou ik me ook niet echt fijn voelen nee. Maar als jij met griep of migraine op bed ligt, of een week weg bent voor je werk, wat is er dan mis mee dat hij zichzelf bevredigd?! Als je daarover gewoon open bent met elkaar, dan hoef je je echt niet bedrogen te voelen hoor. Misschien doet je man het ook wel, maar stiekem, omdat hij weet dat jij je anders bedrogen voelt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jun 2007 10:35

tante-tortel schreef:De mannen die ik ken dan zeker niet.

Alsof de mannen die jij kent tegen jou gaan zeggen dat ze aan zelfbevrediging doen :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jun 2007 10:36

rosalie83 schreef:
tante-tortel schreef:De mannen die ik ken dan zeker niet.

Alsof de mannen die jij kent tegen jou gaan zeggen dat ze aan zelfbevrediging doen :lol:

Ík zou het iig niet tegen haar durven zeggen! :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2007 11:38

rosalie83 schreef:
tante-tortel schreef:Dan zou het vreemd zijn als dan de man toch maar aan zelfbevrediging gaat doen, enkel en alleen gericht op zijn eigen bevrediging.

Waarom!? Als hij niet met jou wil vrijen en alleen maar zichzelf wil bevredigen dan zou ik me ook niet echt fijn voelen nee. Maar als jij met griep of migraine op bed ligt, of een week weg bent voor je werk, wat is er dan mis mee dat hij zichzelf bevredigd?! Als je daarover gewoon open bent met elkaar, dan hoef je je echt niet bedrogen te voelen hoor. Misschien doet je man het ook wel, maar stiekem, omdat hij weet dat jij je anders bedrogen voelt.

Hm ja, ik vraag me dan ook af waarom dat zo erg is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jun 2007 11:47

Marnix schreef:
rosalie83 schreef:

Hm ja, ik vraag me dan ook af waarom dat zo erg is.

Ik ben er van overtuigd dat het niet erg ís!

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 11 jun 2007 12:32

Mijn man en ik zijn in dit soort dingen heel open tegenover elkaar.
En dat scheelt een stuk! dan wordt het geen beladen onderwerp en kun je er gewoon over praten met elkaar, ook als je je er ongemakkelijk bij voelt of vind dat het te ver gaat bijvoorbeeld.

Ik denk trouwens dat zelfbevredigen op zich niks mis mee is, alleen je gedachten gaan zo gauw met je aan de loop, en dat is het gevaar dat erin schuilt. dan kom je volgens mij in het gebied van zonde terecht.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 11 jun 2007 12:56

Bedrogen?? Waarmee?? :shock:

LauraC schreef:Ja, natuurlijk moet je jezelf kennen voordat je een relatie aangaat....maar moet dat dan zover gaan als bevrediging? Voordat ik trouwde wist ook al wel waar alles zat en hoe het zou moeten werken enzo

LauraC schreef:Is het niet geweldig als je elkaar binnen het huwelijk ook op die manier kunt bevredigen?

Hoe kijk jij tegen je eigen lichaam aan dan? Waarom mag iemand anders jou bevredigen en jijzelf niet, terwijl het jouw lichaam is. . .

T. Lindeman schreef:Zelfbevrediging leuk tijdverdrijf? Ik denk dat de heren het niet snel als onaangenaam zouden omschrijven.

Aha, het wezen 'Mens' bestaat alleen uit mannen. . . :roll:

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 11 jun 2007 13:01

marina87 schreef:
T. Lindeman schreef:Zelfbevrediging leuk tijdverdrijf? Ik denk dat de heren het niet snel als onaangenaam zouden omschrijven.

Aha, het wezen 'Mens' bestaat alleen uit mannen. . . :roll:

Ja sorry, ik ging eigenlijk teveel uit van mannen. Die avond kwam iemand al met percentage's aandragen op MSN om mijn post te ontkrachten.

Dus wordt het heren en dames. :wink:
Auf Wiedersehen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jun 2007 13:26

Wolkje schreef:Mijn man en ik zijn in dit soort dingen heel open tegenover elkaar.
En dat scheelt een stuk! dan wordt het geen beladen onderwerp en kun je er gewoon over praten met elkaar, ook als je je er ongemakkelijk bij voelt of vind dat het te ver gaat bijvoorbeeld.

Inderdaad, dat is ook het fijne van een relatie waarin je open en helemaal jezelf kunt zijn. Je bepaalt samen de 'regels'; wat anderen daarvan vinden doet er totaal niet toe en je hoeft je nooit bedrogen te voelen. :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2007 16:29

Ben er even een dagje tussenuit geweest dus daarom niet gereageerd. Laat ik eerst even voorop stellen dat ik helemaal niet tegen zelfbevrediging op zich ben! Ik vind het alleen (en dit is persoonlijk) een behoorlijk hellend vlak. Kijk, als mijn man 4 maanden in een woestijn zit en om zich heen bommen hoort vallen en hij mist mij (en onze intimiteit) heel erg, dan kan ik er best mee leven hoor, dat hij zichzelf bevredigt.
Maar als ik bv ongesteld ben, en hij wil heel graag, dan kan hij toch best een weekje wachten? Des te beter als het wel weer kan! Maar goed, zo denk ik erover. Ik denk zeker dat het ook per persoon verschilt, de een heeft nu eenmaal een hogere seksdrive dan de ander. Maar goed, dat hellende vlak dus. Ik heb altijd de impressie gehad dat mannen bv niet opeens zin in seks hebben als ze bv de was aan het ophangen zijn :) daar moet eerst een prikkel voor komen, toch? Ik zou het niet zo fijn vinden als die prikkel een poster was, of een programma of reclame oid, dan begint het hele gebeuren toch met het begeren van iemand anders? Misschien heb ik er een hele verkeerde kijk op hoor, maar zo denk ik er nu eenmaal over. Correct me if I'm wrong!

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 11 jun 2007 17:02

LauraC schreef:Maar als ik bv ongesteld ben, en hij wil heel graag, dan kan hij toch best een weekje wachten?

Dat kan eventueel, maar dat zou hij van mij niet hoeven doen :) Zie er het nut niet zo van in..

LauraC schreef:Ik heb altijd de impressie gehad dat mannen bv niet opeens zin in seks hebben als ze bv de was aan het ophangen zijn daar moet eerst een prikkel voor komen, toch? Ik zou het niet zo fijn vinden als die prikkel een poster was, of een programma of reclame oid, dan begint het hele gebeuren toch met het begeren van iemand anders? Misschien heb ik er een hele verkeerde kijk op hoor, maar zo denk ik er nu eenmaal over. Correct me if I'm wrong!

Ik denk dat je inderdaad wrong bent :) Mijn ervaring en wat ik van anderen gehoord heb is dat zo'n prikkel helemaal niet vooraf hoeft te gaan..
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Tuinkabouter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tuinkabouter » 11 jun 2007 17:11

LauraC schreef: Ik heb altijd de impressie gehad dat mannen bv niet opeens zin in seks hebben als ze bv de was aan het ophangen zijn :) daar moet eerst een prikkel voor komen, toch? Ik zou het niet zo fijn vinden als die prikkel een poster was, of een programma of reclame oid, dan begint het hele gebeuren toch met het begeren van iemand anders? Misschien heb ik er een hele verkeerde kijk op hoor, maar zo denk ik er nu eenmaal over. Correct me if I'm wrong!

Als ik door de stad loop, denk ik wel eens dat ik mijn vriendin zie, in een eerste gedachte. Later blijkt ze het dan (jammer genoeg :wink:) niet te zijn, maar hierdoor kan ik dan weer wel opgewonden worden. Maar om nu per definitie te zeggen dat het door die andere vrouw komt?? In mijn hoofd zit mn vriendin, en mi kan dat ook zo zijn met een foto, reclame oid.
Dolce far niënte!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2007 17:11

JialiKelly schreef:Ik denk dat je inderdaad wrong bent :) Mijn ervaring en wat ik van anderen gehoord heb is dat zo'n prikkel helemaal niet vooraf hoeft te gaan..

Hihihi, word graag verbeterd :) Kijk, dat bewijst nu maar weer voor eens en altijd dat ik het manvolk nooit zal begrijpen! Ik vind het (heb een lange tijd over het juiste woord nagedacht) 'interessant' dat sommige mensen (mannen en vrouwen neem ik aan) dus geen expliciet seksuele prikkel nodig hebben om opgewonden te raken....ben ik de enige die dat wel nodig heeft? (misschien ligt het aan de manier waarop ik de huishoudelijke taken doe dat ik er niet bepaald opgewonden van word ;) )

Terug naar “Archief”