Prostitutie; Dankbaar maatschappelijk werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 jun 2007 17:44

Smurffie schreef:
Cisca schreef:
Jantjes schreef:‘Doodt dan’: Namelijk meer en meer ten aanzien van de heersende macht der zonde, hoewel de overblijfselen daarvan meer en meer moesten teniet gedaan worden; Ro 6:12 Dat dan de zonde niet heerse in uw sterfelijk lichaam, om haar te gehoorzamen in de begeerlijkheden deszelven lichaams.

'k Ben geen moordenaar, dus ik ga niet doden :shock:

Ik denk dat Jantjes bedoelt: Dood de zonde..of 'blijf verre van de zonde'. Zoiets. Maar dat zou hij wel duidelijker mogen zeggen dan.

Hm, dan nog, het lukt niemand om geen fouten te maken.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 02 jun 2007 18:01

Smurffie schreef:Ik denk dat Jantjes bedoelt: Dood de zonde..of 'blijf verre van de zonde'. Zoiets. Maar dat zou hij wel duidelijker mogen zeggen dan.

Cisca schreef:Hm, dan nog, het lukt niemand om geen fouten te maken.

Inderdaad, anders zou Jantjes volgens eigen tekst ook do.. moeten :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 18:39

Het gaat er niet om of het helemaal lukt, maar dat je ernaar moet streven.

En ondertussen zou toch wel duidelijk moeten zijn dat wie dat niet lukt niet dood moet maar z'n zonden/zondige aard moet doden.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 jun 2007 18:52

Aragorn schreef:

En ondertussen zou toch wel duidelijk moeten zijn dat wie dat niet lukt niet dood moet maar z'n zonden/zondige aard moet doden.

Dat lukt ook niemand zolang iedereen fouten maakt, hoe goed je het ook wilt doen.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 jun 2007 19:00

1Nu u met Christus bent opgestaan uit de dood, moet u zich bezighouden met hemelse zaken. Want Christus zit daar nu op de allerhoogste plaats aan de rechterhand van God.
2Richt daarom uw gedachten op de dingen van de hemel en niet op die van de aarde.
3U bent immers al gestorven en uw leven is nu, samen met Christus, verborgen in God.
4Eens wanneer Christus, Die ons leven is, zichtbaar voor iedereen zal terugkomen, zal blijken dat ook u deel hebt aan Zijn glorierijke macht.
5Weg dan met alle aardse zonden, zoals sexuele zonden, vuiligheid, hartstocht, slechte verlangens en hebzucht. Door altijd maar meer te willen hebben, aanbidt u een afgod.
6Gods vreselijke straf komt over hen, die deze dingen doen.

Bovenstaande is een kleinstukje uit ‘het boek’ wat ik eerder aanhaalde uit de SV.

Lijk mij toch heel duidelijk dat prostitutie geen dankbaar maatschappelijk werk kan zijn.

Nog duidelijker lijkt het mij dat als iemand seksuele verlangens heeft om er dan maar een hoer bij te halen totaal onbijbels is.
Iemand in dit topic schreef dat het een oplossing was anders pakt hij mij.
Een vrouw is dusdanig geschapen dat zij seksuele verlangens van een man van zich kan afhouden, ook al zij het verstandelijk gehandicapten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 19:04

Cisca schreef:
Aragorn schreef:

Dat lukt ook niemand zolang iedereen fouten maakt, hoe goed je het ook wilt doen.

Daar gaat het ook niet om lieverd. Doe anders eens een poging het te begrijpen.

Wat betreft het 'gebruik' van prostituee's bij gehandicapten e.d., hoevaak moeten die dan eigenlijk langskomen? Het lijkt mij dat het effect daarvan na één, hooguit twee, dagen toch alweer te verwaarlozen is.. in hoeverre is dat überhaupt effectief?

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 jun 2007 19:08

Flirten of sjansen zoals de topicstarter in haar verhaal te kennen geeft in haar ‘mysterieuze ontmoeting’ is een vorm van hoererij en wordt op Bijbelse gronden afgewezen.

1Co 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 19:09

Oeh, vette bash, Smurffie! :mrgreen:

Maar verder praat Jantjes nu natuurlijk poep.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2007 19:16

Jantjes schreef:Flirten of sjansen zoals de topicstarter in haar verhaal te kennen geeft in haar ‘mysterieuze ontmoeting’ is een vorm van hoererij en wordt op Bijbelse gronden afgewezen.

1Co 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Wat heeft mijn lichaam ermee te maken dan? In welk opzich hoererij? Je hebt wel een partij zwarte humor, dat moet ik je nageven.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 jun 2007 19:16

Aragorn schreef:
Cisca schreef:
Aragorn schreef:

Daar gaat het ook niet om lieverd. Doe anders eens een poging het te begrijpen.

Wat betreft het 'gebruik' van prostituee's bij gehandicapten e.d., hoevaak moeten die dan eigenlijk langskomen? Het lijkt mij dat het effect daarvan na één, hooguit twee, dagen toch alweer te verwaarlozen is.. in hoeverre is dat überhaupt effectief?

Precies, daar kom geen einde aan het wordt alleen maar erger.
Het oog wordt niet verzadigd van het zien, nog het oor van horen, nog hoererij door hoererij te bedrijven maar de vreze des HEEREN zal zijn schat zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 19:23

Jantjes schreef:Precies, daar kom geen einde aan het wordt alleen maar erger.
Het oog wordt niet verzadigd van het zien, nog het oor van horen, nog hoererij door hoererij te bedrijven maar de vreze des HEEREN zal zijn schat zijn.

Wat weet jij daarvan? Heb jij ook ervaring in die sector of leuter je maar wat?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 02 jun 2007 19:34

Jantjes schreef:Een vrouw is dusdanig geschapen dat zij seksuele verlangens van een man van zich kan afhouden, ook al zij het verstandelijk gehandicapten.

Asjemenou. Dat moet je toch eens even uitleggen, Jantjes.

Jantjes schreef:Flirten of sjansen zoals de topicstarter in haar verhaal te kennen geeft in haar ‘mysterieuze ontmoeting’ is een vorm van hoererij en wordt op Bijbelse gronden afgewezen.

Nogmaals asjemenou. Flirten of sjansen = hoererij? En dat probeer je met de aangehaalde tekst te staven? Dat noem ik nog eens een staaltje van moralistische inlegkunde, zeg! Tell me, Jantjes, hedde gij 'ne relasie? En hoe doede ge da dan zonder zo nu en dan eens naar uw schoone te lonken of te knipogen? Wan'da's hoererij, zulle!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 jun 2007 19:51

Aragorn schreef:
Jantjes schreef:Precies, daar kom geen einde aan het wordt alleen maar erger.

Wat weet jij daarvan? Heb jij ook ervaring in die sector of leuter je maar wat?

Mijn ervaring met verstandelijke gehandicapt is (ik woon naast een instelling voor verstandelijke gehandicapte) dat ze soms verstandiger zijn dan die niet verstandelijk gehandicapt zijn, maar daar gaat het in dit topic niet over.
Die verstandelijke gehandicapte heeft Gerdien B op een onjuiste wijze in dit topic ter sprake gebracht om een hoer in te roepen om vervolgens hoererij te bestrijden.
Nou vraag ik wie er dan verstandelijk niet goed is?
Vuur bestrijden doe je niet om er brandstof op de gooien.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 19:53

Je geeft niet echt antwoord, maar ik begrijp dat je hier dus geen ervaring mee hebt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2007 19:55

Smurffie schreef:

Wat heeft mijn lichaam ermee te maken dan? In welk opzich hoererij? Je hebt wel een partij zwarte humor, dat moet ik je nageven.

Ik wil ook graag antwoord, eigenlijk.

Terug naar “Archief”