Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Even tussendoor: sinds wanneer geloven refo's in vrije wil? Ik dacht dat geloof puur genade is... althans dat geloof ikJe kunt er zelf niets aan doen, je bent uitverkoren of niet.
goofy1978 schreef:Nee idd het was niet nodig en helemaal al niet slim.
Een heilige engel is ook een eerrover als hij de kans krijgt.
Een engel met de macht van de Gods Zoon zou omiddelijk zn kans grijpen.
goofy1978 schreef:Als je in Jezus gelooft ben je niet perse gered kijk maar naar judas.
judas was het niet gegeven uit de hemel met zn verstand wist hij het.
Joh 3,27
Johannes antwoordde en zeide: Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij.
Mat 16,17
En Jezus, antwoordende, zeide tot hem: Zalig zijt gij, Simon, Bar-Jona! want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar Mijn Vader, Die in de hemelen is.
Judas preekte ook dat Jezus de Christus was het onschuldig bloed zei hij voor hij zich verhing, en hij was de zoon des verderfenis volgens Jezus.
Joh 17,12
Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.
Je kan elke zondag 3 keer over Jezus horen vertellen als de Vader je het niet uit de hemel geeft gebeurt er gewoon helemaal niets.
Mat 19,26
En Jezus, hen aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
goofy1978 schreef:De duivel is toch echt een heilige engel geweest, God heeft de duivel niet slecht geschapen.
Dat is hij geworden omdat hij God naar de kroon stak.
en nee ik geloof ook niet dat er afval der heiligen is, maar daar worden wel mensen mee bedoelt geen engelen.
Zo Hij adam valbaar heeft gemaakt in het paradijs heeft hij ook de engelen die duivelen zijn geworden valbaar gemaakt.
ze hoefden het niet te doen maar ze hebben het wel gedaan dus eigen schuld.
Adam was in het paradijs ook een heilige zonder zonde dat is hij net als de duivel niet gebleven.
Maar als je wederomgeboren bent val je onder het genadeverbond en dat is onwankelbaar dus is er geen afval meer.
Ik heb nergens geschreven dat judas een kind van God was, hij was de zoon der verderfenis en zeker geen heilige.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten