Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 mei 2007 13:15

jamillah schreef:Sja, het is idd prioriteiten stellen. Ik vind goed en lekker eten wel belangrijk en koop dus wel het duurdere vlees bij de slager. Ik koop gewoon een stukje kleding minder. En net als vroeger regelmatig uit eten, dagjes uit en vakanties etc. Daarin hebben we een stapje terug gedaan. Maar ja, dat gaat weer niet over eten merk ik.

Wat minderen met chips, nootjes èn allerlei frisdranken is niet alleen goed voor je portemonnee maar ook voor je gezondheid. Van dat geld kun je dus weer (al dan niet biologisch) een lekker stukje vlees halen.

Herkenbaar. Wij laten ook regelmatig dingen (die op zich niets met eten te maken hebben) om wel het eten te kopen wat we willen, dus rund, vega, vis, Herbalife, etc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mei 2007 14:55

Spinazie eet ik niet, omdat ik dat echt gewoon vies vind. Brr, ik krijg al rillingen als ik eraan denk. (al eet ik het bij anderen gewoon netjes, ik zeg nooit dat ik iets echt niet eet bij anderen)
Verder eet ik alles.
Mijn schoonvader heeft heel lang een poeliers bedrijf gehad, en doet zo af en toe nog klusjes, dus we eten daar regelmatig wild enzo. En dan heb ik zelf gezien hoe ie die dingen bereid, en ik vind er totaal niks zieligs ofzo aan. Die beesten zijn met 1 schot dood, en dan merken ze niks meer.
Verder eten we hier alles wel geloof ik :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 24 mei 2007 15:18

Eigenlijk eten wij altijd alles wel, alleen hebben wij ons nog nooit gewaagd aan Raapjes, iemand er enig ervaring mee, maar voor de rest alles proberen we uit, en het lekkere dat onthouden we :wink:
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 24 mei 2007 15:41

Harm-J schreef:
marina87 schreef:Wat zei ik? Ik eet wel biologisch vlees en biologische eieren. Het gaat me er niet om dat men geen vlees mag eten, maar hoe er met ze wordt om gegaan. :? Denk je nu echt dat dat goedkope stukje vlees van een dier is wat lang buiten heeft rondgehuppeld en daarna op een nette manier is vervoerd en geslacht? Maar de meeste mensen willen daar niet over nadenken want dat doet pijn aan de portomonee. :x Beetje flauw vind ik het overigens om gelijk God voor je karretje te spannen. Zo ken ik er ook wel een paar voor mijn argumenten. . .

Jij zei: Omdat dieren geen 'dingen' zijn maar levende wezens met gevoel. Ze kunnen niet opkomen voor zichzelf en moeten maar afwachten wat mensen met ze doen. Daar maakt de bevolking misbruik van Daarom haalde ik God erbij.!! De schepping is ons gegeven om van te eten, dus ook de dieren. Btw dit forum leunt toch als bestaanspeiler op het geloof, dus op God.

Ik wil best over biologisch vlees nadenken, ware het niet dat het vaak veel te duur is. laat staan als iemand een gezin heeft.!!

En met die uitspraak doelde ik op de bio-industrie....

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 24 mei 2007 16:06

Dan is er ook nog de middenweg.....: scharrelvlees.. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Storm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Storm » 24 mei 2007 17:16

Mensen denken om de één of andere bizarre reden altijd dat ik een vegetariër ben. Maar ik eet gewoon vlees, ook al heb ik het graag goed gekruid en eet ik liever mijn schoenen op dan een karbonade.

Nee, ik ben helemaal een vreemde. Ik eet geen chocola: ik lust het echt niet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 mei 2007 17:25

dat biologisch is een lekkere geld uit de zak klopperij!!

als je vlees koopt bij de slager... dus niet bij de aldi uit het schap en de c1000... heb je ook vlees waar nergens wat in zit..

dit geld ook voor de groente!! ga het maar halen bij een groenteboer... dan heb je ook goed spul wat ook biologisch is!!

als mensen biologisch willen kopen moeten ze dat zeker blijven doen!! maar ik zal dat nooi tdoen!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2007 17:32

paprikameisje2 schreef:dat biologisch is een lekkere geld uit de zak klopperij!!

als je vlees koopt bij de slager... dus niet bij de aldi uit het schap en de c1000... heb je ook vlees waar nergens wat in zit..

En dat is gebaseerd op?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mei 2007 19:09

Ik eet geen boter op brood, want dan ga ik kokhalzen, vind het echt zooo vies...

Maar nu even over principes: Borkdude eet geen vlees en geen onreine zeedieren (garnalen bijvoorbeeld), maar wel vis. Dus zo wordt hier gekookt. Ik eet zelf wel vlees bij anderen en geniet er dan erg van ;) Voor mij gaat het namelijk om het milieu-aspect, dus ik eet ongeveer eens per week vlees en zie het dan als een luxe-product. Borkdude vindt het ongezond en wil zich ook aan die spijswetten houden, maar dat laatste is niet bloedserieus hehe. Hij zegt dat Jezus vis at en wijn dronk, dus dan doet hij dat ook :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 mei 2007 19:31

Boter op brood is ranzig ja :shock:

Behalve bij hagelslag.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 24 mei 2007 19:58

Dat is idd lekker ja :).

Ik heb vaak ook dat ik me eerst klem eet aan iets en het dan daarna in geen jaren meer hoef. Softijs bijvoorbeeld. Vroeger (jaar of 7 geleden) at ik er liters van en nu begin ik er heel langzaamaan weer aan, maar in die tussentijd heb ik 't nooit meer op, bij het idee alleen al werd ik misselijk. Zelfde met tomaten, ik walg er nu van, tomatensoep is uit den boze, bij de lucht alleen al word ik misselijk, en bij een gerecht waar ze inzitten vis ik ze er uit. Grote kans dat ze over een x aantal jaar niet aan te slepen zijn. Best apart eigenlijk.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 mei 2007 20:03

Hehe, ik heb afgelopen week de watermeloen herontdekt. Toen ik klein was vond ik het net een stuk spons waarin je zit te happen, nu vind ik het hartstikke lekker :) Tomaten lust ik sinds een jaartje ook opeens, hetzelfde geldt voor erwtensoep. Zelfs feta kan ik waarderen, als het maar niet teveel is. Olijven zal ik nooit van mijn leven gaan lusten denk ik..blech! :shock:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2007 20:10

Tuurlijk wel, na de watermeloen, tomaten, erwtensoep en feta kunnen die olijven er ook nog wel bij. 8)

Ik eet volgens mij alles, kan me zo iig geen eetbare dingen bedenken die ik zwaar ranzig vind.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mei 2007 20:26

Olijven heb ik mezelf aangeleerd om te eten, vind ze nu best lekker :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 mei 2007 20:27

Ik vergat champignons :mrgreen: Die luste ik ook nooit. En verder ben ik totaal geen viseter. Alleen kibbeling en vissticks. Mosselen, kreeft, garnalen en dat soort ongein hoef je mij niet voor te schotelen.

Terug naar “Archief”