Othello schreef:tante-tortel schreef:Zoals het voor een man moeilijk is om zijn vrouw lief te hebben. Ja hij houd van haar, maar haar openlijk lief te hebben, is een moeilijk punt voor de man.
Dit volg ik niet helemaal, ben ik bang. Waarom is het moeilijk? Ik vind het persoonlijk niet zo moeilijk; het is meer zo dat ik er in het leven van alle dag regelmatig te weinig bij stilsta om die liefde ook daadwerkelijk te laten voelen. Of bedoel je dat ook?Gerdien B. schreef:De man in het huwelijk gaat ook een weg maar als het goed is wel in samen spraak/ samen met zijn vrouw. Je gaat iets samen aan en het lijkt mij niet meer dan logisch dat je beide even veel in te brengen hebt.
Daar kan ik me wel in vinden. Ik krijg soms echter wel de indruk dat van mannen verwacht wordt dat zij een soort van voortrekkersrol vervullen. Zij dienen de richting te bepalen die je als gezin inslaat, vooral als het gaat om de invulling van geloof en principes. Maar persoonlijk ervaar ik dat een wisselwerking tussen man en vrouw (d.w.z. beiden hebben een even zware stem) bevredigender is.
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Mannen vinden het al snel wel gewoon dat die vrouw er voor hen is. En vergeten dat je de liefde moet voeden. Aangezien vrouwen anders zijn dan mannen, is het voor een vrouw belangrijk om dat te tonen. Door eens een bloemetje mee te nemen, of iets anders. Maar dat is dan weer een nieuw topic onderwerp geloof ik....