Overspel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Laughy

Berichtdoor Laughy » 18 apr 2007 22:20

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
kwebbel schreef:Ben en ik hebben het er wel vaak over: Wat zou je doen als een collega je ineens begint te zoenen of iets?

Ineens begint te zoenen? Hoe gaat dat? Je moet sowieso erg dicht bij elkaar staan wil iemand daarvoor de mogelijkheid hebben. En als je al zo dicht bij elkaar staat dan ben je zelf denk ik ook één van de bieden die daar zo is gaan staan :D

Uiteraard is er al een tijdje een bepaalde aantrekkingskracht tot elkaar en heb je de situatie denk ik toch bewust opgezocht. Verlangens doen veel met een mens. Je moet dan heel sterk in je schoenen staan, wil je er niet aan toegeven. En dan kan het dus gebeuren dat je plotseling staat te zoenen ja. Dat plotseling is niet zo plotseling want je hebt er zelf op aangestuurd. Zo zie ik dat zo'n beetje voor me.

hmm er zijn ook van die situaties dat je het zelf echt niet door hebt totdat je opeens een tong bij je mond voelt, terwijl die jongen/dat meisje er vijf seconden geleden toch echt nog niet stond :roll:
het zal wel niet enorm veel voorkomen maar op zo'n moment ben je wel totaal overdonderd. het gaat er dan wel om wat je ermee doet.. ga je ermee verder of geef je die gozer een knietje/duw je de meid weg (knietje geven kan ook ;))

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 apr 2007 22:30

Laughy schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
kwebbel schreef:Ben en ik hebben het er wel vaak over: Wat zou je doen als een collega je ineens begint te zoenen of iets?

Ineens begint te zoenen? Hoe gaat dat? Je moet sowieso erg dicht bij elkaar staan wil iemand daarvoor de mogelijkheid hebben. En als je al zo dicht bij elkaar staat dan ben je zelf denk ik ook één van de bieden die daar zo is gaan staan :D

Uiteraard is er al een tijdje een bepaalde aantrekkingskracht tot elkaar en heb je de situatie denk ik toch bewust opgezocht. Verlangens doen veel met een mens. Je moet dan heel sterk in je schoenen staan, wil je er niet aan toegeven. En dan kan het dus gebeuren dat je plotseling staat te zoenen ja. Dat plotseling is niet zo plotseling want je hebt er zelf op aangestuurd. Zo zie ik dat zo'n beetje voor me.

hmm er zijn ook van die situaties dat je het zelf echt niet door hebt totdat je opeens een tong bij je mond voelt, terwijl die jongen/dat meisje er vijf seconden geleden toch echt nog niet stond :roll:
het zal wel niet enorm veel voorkomen maar op zo'n moment ben je wel totaal overdonderd. het gaat er dan wel om wat je ermee doet.. ga je ermee verder of geef je die gozer een knietje/duw je de meid weg (knietje geven kan ook ;))

Nou, in de meeste gevallen zal ik niets voor die kerel voelen, dus kan hij fijn een knietje in z'n kruis krijgen. :shock:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2007 22:32

Laughy schreef:hmm er zijn ook van die situaties dat je het zelf echt niet door hebt totdat je opeens een tong bij je mond voelt, terwijl die jongen/dat meisje er vijf seconden geleden toch echt nog niet stond :roll:

Ja, maar dat is natuurlijk debiel en heeft weinig met vreemdgaan. Zoiets heeft mijn vriendin ook weleens gehad, maar ik geloof niet dat je eerste reactie dan is om er nog even lekker mee door te gaan. 8)

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 18 apr 2007 23:10

tante-tortel schreef:Ik denk dat we hier nog steeds vanuit Christelijk oogpunt discusieren en dat de Bijbel daarbij de leidraad is.
Daarin is de Bijbel niet onduidelijk.
Dus het is niet voor mij, maar voor iedere die de Bijbel als leidraad heeft.

Ja, maar het lijkt mij dat je de Bijbel laat buikspreken als je, in de maatschappij, overspel (in de zin van begeren) zomaar op 1 lijn zet met 'echt' overspel.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 apr 2007 08:33

Laughy schreef:hmm er zijn ook van die situaties dat je het zelf echt niet door hebt totdat je opeens een tong bij je mond voelt, terwijl die jongen/dat meisje er vijf seconden geleden toch echt nog niet stond :roll:

Vaaaaaaaaag....! :roll:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 apr 2007 08:38

cire schreef:
tante-tortel schreef:Ik denk dat we hier nog steeds vanuit Christelijk oogpunt discusieren en dat de Bijbel daarbij de leidraad is.
Daarin is de Bijbel niet onduidelijk.
Dus het is niet voor mij, maar voor iedere die de Bijbel als leidraad heeft.

Ja, maar het lijkt mij dat je de Bijbel laat buikspreken als je, in de maatschappij, overspel (in de zin van begeren) zomaar op 1 lijn zet met 'echt' overspel.

Vreemde redenering! Ik doe dat niet, de Bijbel zegt dat. Deze maatschappij is niet anders dan die van vroeger.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 apr 2007 08:40

Deze maatschappij is niet anders dan die van vroeger.

Ik wil wel opnoemen wat er zoal anders is dan vroeger. Heb je even? :mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 apr 2007 08:44

Zo kan ik opnoemen wat er niet anders is.
Het begeren, het overspel, de echtbreuken, het stelen, en ga zo nog maar even door. Daarin verschillen wij niets met toen.
Wij zijn even zondig als de mensen die toen leefden.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 19 apr 2007 09:12

Laughy schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

Spreek je nu uit ervaring?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 apr 2007 09:24

Hmz, dat is lang geleden dat ik zulke dingen meemaakte..

En dat was ook voor mijn relatie met. En volgens mij kan zoiets alleen gebeuren als je aangeschoten bent of vreselijk zat, maar dat is iets wat je gewoon zowieso moet zien te voorkomen. (ja, ik spreek uit ervaring ja :? )

@tante-tortel: De zondigheid van de mens is niet veranderd nee, helaas zijn er nu duizend meer mogelijkheden om (stiekum) vreemd te gaan.

Ik denk dat de verleiding groter is in het heden.
(komt nu een tekst binnen met iets van wapenrusting ofzo?)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 apr 2007 09:48

Zo kan ik opnoemen wat er niet anders is.
Het begeren, het overspel, de echtbreuken, het stelen, en ga zo nog maar even door. Daarin verschillen wij niets met toen.
Wij zijn even zondig als de mensen die toen leefden.

De mentaliteit is veranderd en daarmee is àlles veranderd. De mensen zijn nog hetzelfde, idd. maar vroeger schaamde men zich nog ergens voor. Tegenwoordig kan bijna alles en er is niemand die er vreemd van opkijkt. Overspel en echtbreuk zijn dan opeens niet meer van die 'grote problemen'. De buurvrouw is tenslotte ook gescheiden en ligt alweer met een ander te rollebollen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 apr 2007 09:49

Is dat zo? Dat vreemdgaan normaal gevonden wordt? Die indruk heb ik niet, alleen misschien onder sommige groepen. De meeste mensen hebben toch last van jaloezie als hun partner vreemd is gegaan en daarom doen ze het zelf ook niet en vinden ze dat een ander dat ook niet moet doen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 apr 2007 09:53

Lalage schreef:Is dat zo? Dat vreemdgaan normaal gevonden wordt? Die indruk heb ik niet, alleen misschien onder sommige groepen. De meeste mensen hebben toch last van jaloezie als hun partner vreemd is gegaan en daarom doen ze het zelf ook niet en vinden ze dat een ander dat ook niet moet doen.

Men kijkt er niet meer zo vreemd van op nee, heb ik het idee. Idd, misschien de christelijke achterban. Daarnaast; Dat vinden dat je het ook niet kunt doen, is leuk en aardig, maar het gebeurd wel. Je zal maar verliefd worden op een ander. Dan is vreemdgaan echt niet zo'n heel grote stap meer hoor..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 apr 2007 10:05

Er zijn tegenwoordig ook genoeg mensen met een zgn. 'open relatie'. En wat te denken van programma's als Temptation Island? Mede onder invloed van hoe het in de media wordt gepresenteerd, kijkt men -zoals Smurffie zegt- inderdaad zeker niet meer op van vreemdgaan e.d.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 apr 2007 10:06

Dat idee heb ik ook inderdaad, dat men niet meer zo raar er van op ziet.
Het wordt steeds meer een logische stap die men neemt, als hij/zij iemand anders leuk vindt.
Maar goed, als je de soaps van tegenwoordig ziet... en weet hoeveel mensen (en kleine kinderen!) daar naar zitten te kijken.
Tja, op gegeven moment is het niet zo raar meer.

Terug naar “Archief”