Verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 25 mei 2007 21:52

Erufailon schreef:JAh, dat klopt, geloof ik heus wel. Maar kdenk dat je ook met redelijk verschillende karakters tog goed samen kunt leven. En door mekaar goed te leren kennen, veel drempels weggenomen kunnen worden.
En ik ben idd nog maar een snotneus, dus ik zal luisteren naar die ander met ervaring, want op dit gebied kom ik net kijken. Ik geef alleen ff mijn eigenwijze visie :twisted:
Erufailon
Oh, geen paniek, ik kan ook eigenwijs zijn hoor. 8)
Maar ik las het gedeelte van die brief en had dit gevoel erbij.
En dan ging het mij erom dat je je wilt/moet aanpassen aan, omdat je eigen karakter niet wenselijk is, wat daar ook maar de reden van mag zijn.

Erufailon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erufailon » 25 mei 2007 22:00

Idd, dan ben ik het met je eens.
Btw, ik laat me niet gauw op de kast jagen hoor:P Veel te eigenwijs voor:P
Erufailon
Last van verveling? Lees de Bijbel!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2007 23:46

oooow arme meid, het is ook zo'n worsteling zoiets he... Ik hoop dat je tot een goede beslissing kunt komen. Ga maar lekker een eind wandelen in het bos en praat met elkaar. Heel veel sterkte en vergeet niet om dit alles ook bij je hemelse Vader te brengen. Hij zal je uiteindelijk leiden op de weg die Hij wil, echt waar... ook al lijkt het nu niet zo! Het is mijn ervaring ook geweest. Dus misschien is het ook fijn om een keer alleen te gaan wandelen, nouja eigenlijk niet alleen maar met God. Heel veel sterkte!!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 26 mei 2007 10:22

Heel veel sterkte hoor!!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 mei 2007 11:06

Sterkte!!!

HUGHUG
Afbeelding

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 26 mei 2007 16:46

Gisteravond toen ik naar bed ben gegaan rond 10 uur, zijn mail had gelezen het nog eventjes hier gepost had etc. Heb ik hem gesmst. Heb toen ook tegen hem gezegd dat ik hoopte dat ik hem geen verdriet deed, maar dat ik het niet langer verbergen meer kon. Hij smsde toen weer terug; Ik lig er ook in. Voelde me niet zo prettig toen ik je mailtje had gelezen. Gaat nu weer. Vind het ook goed dat je er over durft te beginnen. Lieverd ik hou van je! Wltrste.

Toen ik vanmorgen bijna bij m'n werk was, had ik al een smsje van hem. Daarin stond gewoon een heel netraal verhaaltje. Heb hem toen ook gevraagd of die wel goed geslapen had, tegen de middag had hij terug gesmst dat hij niet gelijk kon slapen, maar verder wel aardig geslapen had.

Vanavond na het eten hoopt hij te komen, zie er best wel tegenop. Magoed stap 1 heb ik al gezet dus de volgende stappen moet ik ook nemen. Kan nu niet meer terug!

Erufailon schreef:Dat het nog niet over en uit is, maar dat je op het randje zit. Ik wens je heel veel sterkte met het gesprek, vooral omdat het zo moeilijk is voor je om te praten. Maar zoals hij aangeeft: Ik hou van je is het bij hem waarschijnlijk nog niet echt over. Hij zal waarschijnlijk inzet tonen. En ook bereid zijn naar je te luisteren. Want volgens mij is hij nu wel doordrongen van dat jij het serieus meent.

Bij hem is het helemaal niet over, hij houd heel erg veel van mij! En dat vind ik nu gewoon ook een heel moeilijk iets. Als we van beiden kanten zoiets hadden van we groeien eerder uit elkaar dan naar elkaar toe dan was de 'beslissing' veel gemakkelijker om te kiezen hoe we verder moesten maar het is alleen maar van mijn kant! Ik doe hem hier mee gewoon zoveel verdriet, en dat wil ik eigenlijks helemaal niet. Ik ben niet iemand die iemand anders verdriet wil doen (ben een heel zorgzaam type :P)Natuurlijk is hij bereid naar mij te luisteren, en hij heeft ook wel in de gaten dat ik heel serieus ben!

Lalage schreef:oooow arme meid, het is ook zo'n worsteling zoiets he... Ik hoop dat je tot een goede beslissing kunt komen. Ga maar lekker een eind wandelen in het bos en praat met elkaar. Heel veel sterkte en vergeet niet om dit alles ook bij je hemelse Vader te brengen. Hij zal je uiteindelijk leiden op de weg die Hij wil, echt waar... ook al lijkt het nu niet zo! Het is mijn ervaring ook geweest. Dus misschien is het ook fijn om een keer alleen te gaan wandelen, nouja eigenlijk niet alleen maar met God. Heel veel sterkte!!

Het is een hele worsteling! Ik hoop dat we vanavond een goed gesprek kunnen hebben met elkaar, en er dan eventueel maandag verder over praten. Want we zullen dit hele weekend nog bij elkaar (moeten) zijn. En m'n ouders weten ook totaal van niks. Die zullen er dan ook heel erg van opkijken. Me moeder vroeg wel regelmatig aan me, gaat het goed tussen jullie, zie je het nog zitten met hem etc. (misschien merkte ze wel waat aan mij, omdat ik vooral de laatste paar weken me soms echt moet inhouden om niet te nadrukelijk om hem te reageren) ik zei dan altijd jahoor gaat goed, zie het nog helemaal zitten. Terwijl dit eigenlijks helemaal niet zo was, maar ik er ook niet met haar over drufde te praten. Eigenlijks met niemand, tegen een klasgenoot en vriendin heb ik er wel eens wat over gezegd en tegen Hem heb ik het regelmatig gezegd dat ik het zo moeilijk vond welke keuze ik moest maken, of Hij me hierbij helpen wou etc. Bijna iedere avond als ik op bed lig bid ik hiervoor (ik heb dit ook tegen me vriend in die brief gezegd) gebeden, of Hij me de weg wil wijzen die ik gaan moet. Regelmatig als ik wakker werd kreeg ik dan het gevoel dat ik het moest uitmaken, hij niet de jongen was waar ik mijn hele leven mee verder moes gaan, mee delen etc. Of dit daardwerkelijk een antwoord van Hem is weet ik niet zeker, maar dat gevoel gaf mij regelmatig wel.

André schreef:
Zou wel willen dat ik dat kan veranderen, maar weet niet hoe dat moet.
Ehm, je bent zoals je bent qua karakter (dat kun je niet veranderen), als je je altijd anders 'moet' voordoen, leer je elkaar nooit kennen, toch?
En wsl is het zo dat zijn karakter je alleen maar verder tegen gaat staan hoe langer je elkaar kent.

Dat is mij in het begin ook al gezegd, toen ik dit topic gestard heb. Een karkater is niet te veranderen! Wat ik eerst wel hoopte, maar nu steeds vaker merk dat je het niet kan veranderen, dit zou je misschien soms wel willen maar het is zoals het is. Ik ben wel blij dat hij het toegeeft zich bij ons thuis te moeten inhouden, ik ging dat me de laatste tijd steeds meer realiseren, ik dacht eerst zo is hij in werkelijkheid, thuis gedraagd hij zich anders. Maar de laatste tijd ging ik dan steeds vaker denken, hoe doet hij het dan als ik er niet bij ben. Waarschijnlijk doet hij 'het' dan nog meer, als ik bij hem ben houd hij zich in omdat hij weet dat ik het niet leuk vind etc, en bij ons houd hij zich helemaal in, hij is dan niet thuis, tenmaken met personen met een ander karakter als z'n broertjes/zusjes. Je hebt gelijk zijn karakter zal me steeds meer gaan tegenstaan, ik merk nu al dat ik me veel meer aan hem ga ergeren en irriteren als in het begin van onze relatie.

Iedereen vast erg bedankt voor de reactie. En blijf gerust reageren!!

Hughug mij
Het leven is niet altijd over rozen geuren en manenschijn!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2007 17:10

Juist, je merkt dus dat je met zijn karakter misschien wel niet kan en/of wil leven en dat is precies waar je achter moet zien te komen. Natuurlijk zijn er altijd dingetjes die je minder vindt aan de ander, maar het moet wel zo blijven dat het positieve de overhand heeft. Ik krijg nu wel de indruk dat je heel opgelucht zult zijn als deze relatie achter de rug is... en heel goed dat je erover bidt! Ben blij dat dat te horen.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 28 mei 2007 23:38

Enerzijds krijg ik de indruk dat je blij zult zijn als dit achter de rug is, dat je het niet meer ziet zitten nu... Maar toch. wees nog even voorzichtig...

Ik ken ook een relatie die op springen stond en daarbij dacht ik ook het bovenstaande. Maar die mensen zijn een keer echt heel goed met elkaar in gesprek gegaan en hebben elkaar duidelijk gemaakt waar ze weer naar toe / terug wilden, (bijv. ook júist het sámen bidden enz.) Het de tijd gegeven en er aan gewerkt... en echt, alsof er een wonder gebeurd is... Het gaat weer helemaal goed!!

Dus, misschien kan er toch nog meer gebeuren dan dat het zo lijkt... geef je jezelf daar wel genoeg de kans voor? (ikzelf heb dat eens niet gedaan en daar achteraf wel spijt van gehad bijvoorbeeld...)

Veel sterkte in elk geval!!

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 05 jun 2007 20:26

Eindelijk eens een reactie van mij…..

Zaterdagsavonds heb ik een gesprek gehad met me vriend. Me ouders moesten die avond weg en wij waren dus eigenlijks verplicht om op te passen. Nadat me broertjes en zusjes op bed lagen hebben we samen een goed gesprek gehad. Het was dus heel rustig in huis, ik had zachtjes een cd aan gezet, en verder was het wat schemerig in de kamer. We hebben over alle dingen eerlijk met elkaar kunnen praten, me vriend stond goed open voor de dingen die ik vertelde. Wat ik jammer vond was dat hij er weinig op reageerde, niet echt vertelde hoe hij tegen dingen aan keek etc. Waarschijnlijk wist hij op die momenten niet hoe hij reageren moest, het overviel hem denk ik ook wel een beetje, had hem natuurlijk wel heel veel dingen in een brief gezet, maar toch overviel het hem denk ik wel een beetje omdat hij het nu ook uit m’n mond hoorde. Hij had het totaal niet verwacht. Toen ik hem dus ook eerlijk vertelde dat ik de laatste tijd met steeds minder plezier naar hem toe gaat, ik hem helemaal niet mis, ik hem meer zag als een vriend en niet mijn vriend. Ik het op dat moment niet zag zitten om met hem verder te gaan, over een aantal jaren me toekomst met hem te delen. Hij kreeg het toen wel wat in de gaten dat ik het allemaal heel serieus bedoelde. Hij ging allemaal mogelijkheden bedenken zodat ik toch met hem verder wilde gaan, echt soms de gekste dingen! Bijv. dat we het nog 3 weken zouden proberen en als hij iets doet wat ik niet leuk vind, dat ik hem dan een duwtje o.i.d. geef zodat hij weet ik vind het niet leuk. Sorry (nu niet denken dat ik niet open sta voor mogelijkheden) maar dat wou ik dus absoluut niet, ik heb er gewoon al zolang mee gelopen, ik dat van een duwtje o.i.d. geven dat deed ik al heel lang, maar het werkte niet. Ja op dat moment maar verder niet. Ik zag het gewoon niet zitten om m’n toekomst verder te delen met hem. Ik ging me aan alles ergeren en irriteren. Na een hele tijd samen gepraat te hebben en we eigenlijks niet meer echt wiste wat we zeggen moesten hebben we maar besloten om naar bed te gaan, me ouders kwamen toen ook ondertussen weer en die wisten nog van niks en dat wouden we eerst ook zo maar eventjes houden. We zijn toen het weekend nog bij elkaar gebleven, zodat we er zondag over na konden denken en dan zouden we er maandags over verder praten. Maandagsavond hebben we er nog eventjes over doorgepraat, hij zou weggaan, had al z’n spullen al in de auto gezet. Zijn toen ff op een rustig parkeerterreintje vlakbij gaan staan, weer veel gespraat hij kreeg het toen wel erg moeilijk, begon het te merken, ook aan z’n stem enzo. Had dacht ik wel moeite om z’n tranen niet de vrije loop te laten gaan. Op dat moment had ik zoiets van ik moet nu kiezen, om hem kan ik het niet aanhouden. Ik wil zo niet verder, ik kan het niet. Ik heb het nu verteld, kon het niet langer meer verbergen, ik kan het niet meer met hem uithouden, zo wil ik me leven niet verder. Heb toen de knoop doorgehakt. Na en kus die hij nog erg graag wou hebben (van mijn kant met tegenzin) is hij weggereden en ik ben naar huis gelopen. Me opa’s en oma’s waren er, en verdere familie, later op de avond vlak voor ik naar bed ging heb ik het tegen me ouders verteld. Ze keken wel vreemd op, vooral met me moeder heb ik er goed over kunnen praten. Die begreep me heel goed.

Voor hem was het erg moeilijk, en krijg nog regelmatig smsjes van hem dat hij me terug wil, van me houd etc. Maar ik kan dit niet! Ben blij dat ik deze, hoe moeilijk het ook was, keuze heb gemaakt. Ben nu erg opgelucht, liep er gewoon al zolang mee. Wel geeft het natuurlijk een vaag gevoel, je bent weer het weekend alleen etc. maar dat zal hopelijk snel over zijn. En op zijn smsjes reageer ik zo min mogelijk. Zelf heb ik het er soms ook nog wel moeilijk mee, maar zag wel dat het zo niet langer kon en ben ik blij met mn besluit!

Dankzij julllie, adviezen en reacties wist ik wat ik doen moest, alleen was ik er niet uitgekomen en liep ik nu nog met hetzelfde rond. Iedereen erg bedankt!!

Liefs Corrie!!

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 05 jun 2007 22:54

Sterkte meid! Lastige beslissing... maar ik denk wel een goede! Zet m op! 8>)
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2007 07:22

Goed gedaan, dat opgeluchte gevoel zegt wel dat je de goede beslissing hebt genomen. Dus nu kan je met een schone lei beginnen. Het hele weekend ineens vrij... misschien tijd voor een nieuwe hobby ofzo? ;) Of heb je vriendinnen die wel wat aandacht verdienen? 't Komt vast goed, succes! En sterkte met alles verwerken, want dat moet toch ook altijd, ook al ben jij degene die er een punt achter heeft gezet.

jnien

Berichtdoor jnien » 06 jun 2007 16:46

heeyy,, ik heb even de laatste dingen gelezen, en mijn complimenten!
Ik vind dat je het supergoed aangepakt hebt!
Eerlijk zijn is gewoon het beste!

Sterkte met verwerken, en je komt er wel!

Liefs,

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 09 jun 2007 17:50

Het komt helemaal goed hoor! Op sommige momenten mis ik voor m'n gevoel wel wat, niet echt hem als persoon, maar de dingen die er anders waren. Smsjes, weekenden etc. Maar verder eigenlijks helemaal niet. Ben nu ook gewoon heel opgelucht en blij dat ik er een punt achter heb gezet. Hoe moeilijk het ook was, en soms nog wel en het nog steeds voor hem heel erg moeilijk is.

Moest vanmiddag best lachen om me zusje. De laatste zaterdag dat hij hier is geweest had hij nog een bos pioenrozen mee genomen. Me moeder had deze gewoon laten staan, ze hoefde ze van mij ook niet perse weg te gooien omdat het uit was. Gister had ze ze wel weggegooid omdat ze dood gingen en vies werden. Me zusje wil vanmiddag wat in de container goeien ziet ze ze dr in liggen. Een aantal bloeide nog best wel, zegt ze waarom heeft mama die bloemen weggegooid, ik zo omdat ze dood gaan, niet waar deze bloeien nog, en ze wees dr 2 aan :wink:. Ik zo, nou de andere zijn wel allemaal dood. Zegt ze zeker omdat hij ze had meegenomen. Weet niet wat ik toen precies zei, nou zegt ze het is wel je vriend geweest hoor :mrgreen: :lol: :mrgreen:.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 09 jun 2007 18:10

Dat is de kijk van kinderen op zulke dingen hé :)
Stap voor stap, weer een stapje verder.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 09 jun 2007 18:14

enne trouwens ik heb respect voor je handelen. Kzou denk ik zelf er nooit opkomen om het zo aan te pakken. Ook kan ik je ex heel goed begrijpen dat hij nog oplossingen probeerde te bedenken. Je probeert dan het toch nog een beetje te redden.

Maar het is nu eenmaal zo dat de liefde van twee kanten moet komen en dat je het samen onvoorwaardelijk met elkaar ziet zitten.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”