God wil kinderen geven als kroon op het huwelijk, dit wordt ook duidelijk in de Bijbel zo genoemd. Ik denk dat we dit cadeau van God dan ook in liefde mogen aanvaarden, en dat we dan ook niet bang hoeven te zijn dat we niet genoeg moederliefde hebben ofzo. Zou God ons dat ook niet willen geven?
Ik denk dat we heel snel geneigd zijn (ik althans) het allemaal erg horizontaal te zien. Waar denk je aan als blijkt dat je zwanger bent? Ik was in ieder geval al direct bezig met in gedachten een babykamer in te richten, kasten vol kleertjes te kopen en ik zag mezelf ook al helemaal achter de wagen lopen. Totdat het mis ging en ik een miskraam kreeg, toen besefte ik pas hoe 'kortzichtig' ik was geweest. Het moet toch in de eerste plaats, ook bij het krijgen van kinderen, erom gaan dat wij ons afvragen hoe wij hierin, dus in het grootbrengen en opvoeden van ons kind, God kunnen verheerlijken en Hem de eer geven die Hem toekomt?? Dan doen ineens al die babykleertjes en kinderwagens er veel minder toe... En mag je beseffen dat God ons - op het gebed - wil geven wat ons eigenlijk helemaal niet toekomt!!