Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 feb 2007 19:30

God wil kinderen geven als kroon op het huwelijk, dit wordt ook duidelijk in de Bijbel zo genoemd. Ik denk dat we dit cadeau van God dan ook in liefde mogen aanvaarden, en dat we dan ook niet bang hoeven te zijn dat we niet genoeg moederliefde hebben ofzo. Zou God ons dat ook niet willen geven?
Ik denk dat we heel snel geneigd zijn (ik althans) het allemaal erg horizontaal te zien. Waar denk je aan als blijkt dat je zwanger bent? Ik was in ieder geval al direct bezig met in gedachten een babykamer in te richten, kasten vol kleertjes te kopen en ik zag mezelf ook al helemaal achter de wagen lopen. Totdat het mis ging en ik een miskraam kreeg, toen besefte ik pas hoe 'kortzichtig' ik was geweest. Het moet toch in de eerste plaats, ook bij het krijgen van kinderen, erom gaan dat wij ons afvragen hoe wij hierin, dus in het grootbrengen en opvoeden van ons kind, God kunnen verheerlijken en Hem de eer geven die Hem toekomt?? Dan doen ineens al die babykleertjes en kinderwagens er veel minder toe... En mag je beseffen dat God ons - op het gebed - wil geven wat ons eigenlijk helemaal niet toekomt!!

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 21 feb 2007 22:07

mooi gezegd haai!
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Laughy

Berichtdoor Laughy » 22 feb 2007 10:14

Ik wil nu nog echt geen kinderen, en heb ook niet zoiets van: op die en die leeftijd zal ik wel een kind willen.. ik weet niet eens of ik uberhaupt kinderen wil! kinderen zijn leuk zolang ze niet van mij zijn :mrgreen: baby's zijn ook wel lief ondanks dat ze altijd huilen als ik ze vast heb.. dat is vast een voorteken :mrgreen:
Ik heb vriendinnen die het liefst vandaag nog een kind willen, maar dat gevoel ken ik dus helemaal niet!!

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 22 feb 2007 10:22

Haai schreef:God wil kinderen geven als kroon op het huwelijk, dit wordt ook duidelijk in de Bijbel zo genoemd. Ik denk dat we dit cadeau van God dan ook in liefde mogen aanvaarden, en dat we dan ook niet bang hoeven te zijn dat we niet genoeg moederliefde hebben ofzo. Zou God ons dat ook niet willen geven?
Ik denk dat we heel snel geneigd zijn (ik althans) het allemaal erg horizontaal te zien. Waar denk je aan als blijkt dat je zwanger bent? Ik was in ieder geval al direct bezig met in gedachten een babykamer in te richten, kasten vol kleertjes te kopen en ik zag mezelf ook al helemaal achter de wagen lopen. Totdat het mis ging en ik een miskraam kreeg, toen besefte ik pas hoe 'kortzichtig' ik was geweest. Het moet toch in de eerste plaats, ook bij het krijgen van kinderen, erom gaan dat wij ons afvragen hoe wij hierin, dus in het grootbrengen en opvoeden van ons kind, God kunnen verheerlijken en Hem de eer geven die Hem toekomt?? Dan doen ineens al die babykleertjes en kinderwagens er veel minder toe... En mag je beseffen dat God ons - op het gebed - wil geven wat ons eigenlijk helemaal niet toekomt!!

Heel mooi Haai en helemaal mee eens!

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 23 feb 2007 05:22

Poosje terug had ik een gesrpekje emet een collega, het ging over wat je vroeger wilde worden (je weet wel over die tijd dat alle jongens brandweer, piloot of agent willen worden en alle meisjes juf)
Ze vroeg of ik altijd al verpleegkundige had willen worden.
Nee dus, ik heb altijd al moeder willen worden, verpleegkundige kwam op het tweede plan.
Helaas is het moederschap voor mij (ouderschap voor ons) niet weggelegd...
A smile costs nothing, but gives much

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 feb 2007 06:58

ooow ik vind het zo niet eerlijk he: tienermeisjes worden per ongeluk zwanger en zij die het ontzettend graag willen blijven kinderloos. We leven in een gebroken wereld he... Mirjam: laat je je moederliefde eigenlijk los op andere kindjes?

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 23 feb 2007 13:51

Nou, we denken nog na over bv. adoptie, pleegouderschap, crisisopvang of iets in die geest. Lijkt me ook prachtig!
A smile costs nothing, but gives much

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 feb 2007 13:54

Haai schreef:God wil kinderen geven als kroon op het huwelijk, dit wordt ook duidelijk in de Bijbel zo genoemd. Ik denk dat we dit cadeau van God dan ook in liefde mogen aanvaarden, en dat we dan ook niet bang hoeven te zijn dat we niet genoeg moederliefde hebben ofzo. Zou God ons dat ook niet willen geven?

Bedoel je hier nou mee te zeggen dat je ook kinderen moet 'nemen' als je geen moedergevoelens hebt!?

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 23 feb 2007 13:55

Ik zou het heel leuk vinden om een kindje te ontvangen.
Ik kan me trouwens die vraag over moedergevoelens best voorstellen.
Ik was laatst overtijd en dacht dus misschien ben ik nu echt in verwachting! en om heel eerlijk te zijn vond ik het op dat moment best wel heel eng.
Ik denk dat het heel normaal is om te twijfelen aan je moedergevoelens, het is allemaal heel onbekend, je weet totaal niet wat je te wachten staat maar ik geloof dat de moedergevoelens vanzelf komen.
Overigens bleek ik niet zwanger te zijn. :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 feb 2007 13:55

HansenMirjam schreef:Nou, we denken nog na over bv. adoptie, pleegouderschap, crisisopvang of iets in die geest. Lijkt me ook prachtig!

Daar wil ik je echt in bemoedigen!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 feb 2007 14:59

Wat zijn eigenlijk "moedergevoelens"?

Je leest het ook wel eens in een of ander bevallingsverhaal, het kind was geboren en ik werd overspoeld door moedergevoelens. Ik heb dat nog nooit gehad eigenlijk. Had meer het gevoel dat ik onder de douche wilde omdat ik me zo vies voelde en dat het kind ook nogal onder de smeerboel en bloed zat dus ook wel in bad kon.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 23 feb 2007 15:08

Een gevoel van verbondenheid met je kind?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2007 15:19

Of het gevoel dat dit het allermooiste kind van de hele wereld is, en dat alle pijn en ellende en viezigheid niets zijn vergeleken bij dit geweldige wonder, wat zo lang in je buik zat
En dat je nu echt een klein wezentje hebt waar je verantwoordelijk voor bent en waar je voor wilt zorgen en alles voor over hebt...

Zoiets denk ik :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 feb 2007 16:20

HansenMirjam schreef:Nou, we denken nog na over bv. adoptie, pleegouderschap, crisisopvang of iets in die geest. Lijkt me ook prachtig!

Gaaf! Succes ermee he. Ik vind dat echt mooie dingen, dat je een kind een nieuwe kans geeft om in een fijn gezin terecht te komen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 feb 2007 17:30

Wat pas iemand terecht opmerkte op een verjaardag is me altijd bijgebleven. Ook al dwaal ik misschien een beetje van het onderwerp af...!

Veel mensen hebben het altijd over het nemen van kinderen.
En als ze dan hoe dan ook willen maar ze niet ontvangen, hebben ze het er opeens over dat ze ze niet kunnen krijgen!
Hoe bizar.

Overigens is dit niet voor iedereen zo, en zijn er ok echt mensen die zeggen: Ook al krijg ik er 12, het maakt me niet uit, en ze krijgen ze echt niet. Dat is super pijnlijk. Maar die gezegde ging dus over mensen die bijvoorbeeld eerst 5 jaar geen kinderen 'nemen' omdat het niet zo uitkomt, en als ze ze daarna willen en ze komen niet, kunnen ze ze opeens niet 'krijgen'
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Archief”