marrrjol3in schreef:zekharyahu schreef:Nou, ik vind verliefdheid juist niet leuker. Het hindert me in m'n functionerenVerliefdheid daarentegen terwijl je een relatie hebt en pas nadat je een relatie bent aangegaan, lijkt me wel weer erg fijn ja
Kan toch
Mij hindert 't ook in mijn functioneren.
Maar als ik niet verliefd ben dan mis ik het weer wel.
Het is zo dubbel voor me: ik kan niet met en niet zonder verliefdheid.
Verstandelijk geloof ik dat een relatie zonder verliefdheid kan, maar ik ben er zelf nooit in geslaagd moet ik eerlijk bekennen. Ik mis die vlinders als ze er niet zijn. En dan is zo'n relatie toch rap afgelopen. Je mist gewoon wat.
Smurffie schreef:Verliefd zijn is in ieder geval lang niet altijd grappig. Blech, het hindert soms wel degelijk je functioneren idd.
Ja, dat herken ik ook volop.
Daarom heb ik, vanuit ervaringen, mijn taktiek in dezen nogal verlegd.
Richtte ik mij in het verleden nogal direct op mijn verliefdheid, en op het krijgen van die ander. Tegenwoordig doe ik dat niet meer zo, omdat ik daarmee de ervaring heb dat dat weinig oplevert. (Vaak de standaardreactie: "Ik vind je een (heel) aardige jongen, maar ik ben niet verliefd.") Ik heb namelijk de ervaring, dat wanneer je je meer richt op het contact zelf, en de verliefdheid dan maar een beetje laat voor wat het is, dat dat meer oplevert. Dat zwart-witte en gestresste, daar heb ik het gewoon niet erg op. En als er zo nodig een bijzondere relatie uit moet komen, ach, dan kan dat eventueel altijd nog wel. (En als ze het niet wil, dan heb je het i.i.g. gezellig met haar gehad. Wat zeg ik? De gezelligheid kan gewoon ongehinderd doorgaan!)
Op een vent die hijgend op zoek is naar de liefde zitten de dames in de regel niet zo te wachten, maar contact met je, daar willen ze nogal eens wel wat in zien, zo leert mij de ervaring. En aangezien je het van de positieve ervaringen moet hebben, weet ik het dan geloof ik wel...

Alleen... als je zelf die benadering hebt, maar de ander - die op zich heel interessant is - verkeert nogal in de stress?? Tja, daar heb ik geloof ik nog niet direct een antwoord op. (Al weet ik dat dat best goed kan komen.)