Moderator: Moderafo's
scape schreef:zuivere leer = volgen van Christus?
GKN'er schreef:Met grote verbazing lees ik sommige reacties als dat de GG de meest "zuivere leer" zou verkondigen. Maar ook een reactie als "Wel durf ik te beweren dat de GerGem een zuivere leer preekt, maar daarin niet de enige is", stuit mij tegen de borst. Hiermee wordt immers aangegeven dat er ook kerken zouden zijn waar geen "zuivere" leer zou worden verkondigd.
Daphne schreef:Er zijn idd kerken waar geen zuivere leer verkondigd wordt. Hierbij kun je denken aan kerken dier leren dat Jezus niet eens de Zoon van God is of bijvoorbeeld aan de Jehova's getuigen (als je ze als kerk beschouwt).
GKN'er schreef:scape schreef:zuivere leer = volgen van Christus?
Nee, ik heb het misschien niet goed verwoord. Omdat feitelijk alle kerkgenootschappen er eigen interpretaties van de Schrift op nahouden, bestaat er geen "zuivere leer". Om die dan ook toe te schrijven aan de GG is onzin.
Dit is 1 punt binnen het geloof.
Wat doe jij dan met de oproepen van Jezus (dus van Jezus zelf en niet van mensen die Hem volgen, want die hebben de psalmen gemaakt) om je aan Jezus over te geven, Hem te volgen, Hem te zoeken (dus niet afwachten tot het ooit nog is misschien zo ver mag komen). Eigenlijk vraagt Jezus maar 1 ding:GELOOF!!!! en niet wacht maar
PeterD schreef:Het lijkt me hier niet de plaats om Jantjes aan te vallen op zijn geloof en zijn staat voor God.
Een kind van God kan bij tijden zware tijden hebben, maar kan ook het Licht zien. Er zijn standen in het genadeleven. De één mag er meer van kennen dan de ander. Daarom is het niet goed de "jongelingen in de genade" te minachten of te verguizen.
Daphne schreef:rosalie83 schreef:Dippie schreef:Bij mijn weten zijn er weinig andere landen in de wereld waar een gergem gesetteld is. Wel zijn er miljoenen Christenen. En zij zouden allen dwaalwegen volgen? Ja, ja, God is er zeker alleen voor Nederland en dan ook nog alleen voor GerGemmers???
Waarschijnlijk moet Lijntjuh zich meer verdiepen in de GerGem voordat ze wat zegt. Je wilt niet weten hoeveel GerGems er (gelukkig) nog zijn buiten ons kleine kippenlandje. Kweet niet precies hoeveel landen en hoeveel kerken, maar waarschijnlijk meer dat zij denkt..
Naast Nederland alleen nog een paar in Canada toch?
tussen de 10 en 15 kerken denk ik en nog 1 in zuid-afrika en in Nieuw-Zeeland. Maar hoeveelheid maakt niets uit.
Dit grondbeginsel moeten wij wel zuiver houden en dat wordt in de Ger.Gem. gedaan en echt niet alleen daar ook in andere, hier niet genoemde gemeente, is dit zuiver.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 14 gasten