Sabra schreef:Ik denk dat het andersom is, jij zult moeten aantonen dat het niet zo is. Voorlopig probeer je op basis van vreemde redeneringen en conclusies aan te tonen dat de huidige Joden niet afstammen van Jacob.
Er zijn boeken vol geschreven over het feit dat Joden afstammen van Jacob, ik kan dat niet beter. Lees eens wat, zou ik je aanraden.
Inderdaad.....ik ben het eens met Sabra! In de bijbel staat dat God een landbelofte heeft met z'n volk. Jij verwijt mij dat ik geen argeumentatie gebruikt. Ik heb aangegeven dat ze op de punten van sabbat, synagoge, besnijdenis, taal m.i overeenkomen met Gods volk. De Joden hebben ook erg nauwkeurige geslachtregisters. Als dat volk het al niet....wie zouden het dan zijn? Als je dat niet voldoende vindt dan is dat pech voor jou. Volgens mij is het algemeen geaccepteerd dat Joden afstammelingen zijn van Jacob. Dus jij mag, zoals Sabra zei, aantonen dat het niet zo is. Ik zou zeggen onderzoek die geslachtregisters eens!
Kan je trouwens aangeven in welk(e) opzicht(en) ze zich niet houden aan de conventies?