Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 sep 2006 15:45

Optimatus schreef:
rosalie83 schreef:
Gerdien B. schreef:Stel dat we zelf geen kinderen kunnen krijgen, dan is dit zeker iets wat we denk ik zullen overwegen.

Waarom alleen als je zelf geen kinderen kan krijgen?
Ik bedoel: er zijn zo veel kinderen op de aarde, en ook in Nederland, die in een tehuis zitten te wachten op een paar die ze wil adopteren!

Ik hoop toch dat ik een aantal eigen kinderen mag ontvangen; niet alleen omdat ik gek op kinderen ben en ze als de bekroning op de liefde jegens mijn geliefde zie, maar, een klein beetje van belang, omdat ik ze ook graag mijn naam mee wil geven: een stukje familiehistorie. Dat gaat met adoptiekinderen niet, ofschoon die natuurlijk dierbaar zouden zijn als zij in huis zouden komen.

Huh?? Adoptiekinderen kun je toch ook je naam meegeven?? Adoptiekinderen zijn als het goed is alsof het je bloedeigen kinderen zijn!!

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 03 sep 2006 17:24

rosalie83 schreef:
Huh?? Adoptiekinderen kun je toch ook je naam meegeven?? Adoptiekinderen zijn als het goed is alsof het je bloedeigen kinderen zijn!!

Volgens mij niet. Mijn buurjongen is ook geadopteerd, en nu hij gaat trouwen neemt hij zijn oorspronkelijke naam mee. Het betekent natuurlijk niet dat je ze niet moet behandelen alsof het je kinderen niet zijn.... Integendeel, ze hebben juist extra aandacht nodig.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 sep 2006 17:35

rosalie83 schreef:
Optimatus schreef:
rosalie83 schreef:
Gerdien B. schreef:Stel dat we zelf geen kinderen kunnen krijgen, dan is dit zeker iets wat we denk ik zullen overwegen.

Waarom alleen als je zelf geen kinderen kan krijgen?
Ik bedoel: er zijn zo veel kinderen op de aarde, en ook in Nederland, die in een tehuis zitten te wachten op een paar die ze wil adopteren!

Ik hoop toch dat ik een aantal eigen kinderen mag ontvangen; niet alleen omdat ik gek op kinderen ben en ze als de bekroning op de liefde jegens mijn geliefde zie, maar, een klein beetje van belang, omdat ik ze ook graag mijn naam mee wil geven: een stukje familiehistorie. Dat gaat met adoptiekinderen niet, ofschoon die natuurlijk dierbaar zouden zijn als zij in huis zouden komen.

De naam wel, de titel niet. Dat bedoel ik met een stukje familiehistorie. Die houd ik graag in stand, snap je?

Klopt, maar de titel gaat alleen op vleselijke kinderen over...
Laatst gewijzigd door Optimatus op 04 sep 2006 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2006 19:02

Hebben jullie dat programma van de EO weleens gezien: 'Grenzeloos verlangen' Erg bijzonder om te zien!
Zelf heb ik nog geen kinderwens. Ik heb geen idee of ik zou adopteren als ik zelf geen kinderen kan krijgen.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 04 sep 2006 09:14

sela schreef:[gewichtige modus] ik heb een zusje en twee broertjes die geadopteerd zijn [/]

[übergewichtige modus] ik ben afgestudeerd op het onderwerp adoptie en identiteitsproblematiek [übergewichtige modus]
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 09:20

Ik persoonlijk begrijp niet waarom het belangrijk is dat een familienaam persé wordt voortgezet, maargoed...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 09:21

leclerc schreef:
sela schreef:[gewichtige modus] ik heb een zusje en twee broertjes die geadopteerd zijn [/]

[übergewichtige modus] ik ben afgestudeerd op het onderwerp adoptie en identiteitsproblematiek [übergewichtige modus]

Echt waar?
Vertel!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 sep 2006 09:21

leclerc schreef:

Interessant :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 12:29

rosalie83 schreef:Ik persoonlijk begrijp niet waarom het belangrijk is dat een familienaam persé wordt voortgezet, maargoed...

goed lezen rosalie: het gaat om de titel!!! :wink:
Dat is een familie erfgoed wat je alleen met aan eigen kinderen kan meegeven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 13:21

Gerdien B. schreef:
rosalie83 schreef:Ik persoonlijk begrijp niet waarom het belangrijk is dat een familienaam persé wordt voortgezet, maargoed...

goed lezen rosalie: het gaat om de titel!!! :wink:
Dat is een familie erfgoed wat je alleen met aan eigen kinderen kan meegeven.

Dat bedoel ik: ik begrijp niet zo goed waarom het zo ontzettend belangrijk is dat de titel wordt overgedragen. Ik vind het belangrijker dat arme, zielige, alleenstaande kinderen worden geholpen dan dat ik een eigen kind zou krijgen om de titel maar over te kunnen dragen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 13:29

Ik vind het predikaat uit oogpunt van mijn eigen familie wèl belangrijk. Die heeft mijn familie destijds uit handen van de Koning der Nederlanden gekregen en dan vind ik het mijn dure plicht om deze historische curiositeit in stand te houden.

Het één sluit het ander niet uit, het ander helaas wel het één. Niets tegen adoptie, maar in eerste instantie kinderen van eigen makelij...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 13:31

Optimatus schreef:Ik vind het predikaat uit oogpunt van mijn eigen familie wèl belangrijk. Die heeft mijn familie destijds uit handen van de Koning der Nederlanden gekregen en dan vind ik het mijn dure plicht om deze historische curiositeit in stand te houden.

Het één sluit het ander niet uit, het ander helaas wel het één. Niets tegen adoptie, maar in eerste instantie kinderen van eigen makelij...

Hee, maar waarom dan? Kun je dat uitleggen?
Ook waarom je zo persé die titel wilt overdragen?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 13:32

Optimatus schreef:Ik vind het predikaat uit oogpunt van mijn eigen familie wèl belangrijk. Die heeft mijn familie destijds uit handen van de Koning der Nederlanden gekregen en dan vind ik het mijn dure plicht om deze historische curiositeit in stand te houden.

HUH? Net stond er iets anders in je reactie!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 14:16

Je hebt in Nederland een aantal families die in het verleden een titel hebben gekregen (adeldom) op grond van een verdienste jegens koning of vaderland. Mijn familie is daar één van. Niet dat ik die titel zelf verdiend heb, dat waren mijn voorvaderen, maar ik ben er dermate content mee dat ik het leuk zou vinden als mijn eventuele kinderen die traditie voort kunnen zetten. Dat kan alleen als die kinderen door mijn eigen zaad tot stand gekomen zijn en niet door het zaad van de buurman.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 14:38

Optimatus schreef:Je hebt in Nederland een aantal families die in het verleden een titel hebben gekregen (adeldom) op grond van een verdienste jegens koning of vaderland. Mijn familie is daar één van. Niet dat ik die titel zelf verdiend heb, dat waren mijn voorvaderen, maar ik ben er dermate content mee dat ik het leuk zou vinden als mijn eventuele kinderen die traditie voort kunnen zetten. Dat kan alleen als die kinderen door mijn eigen zaad tot stand gekomen zijn en niet door het zaad van de buurman.

OK duidelijk. Tsja, nogmaals, hoe ik er zo tegenaan kijk zou het mij niets uitmaken, maar ik heb dan ook geen titel ;) Dus wellicht dat ik dan ook anders zou denken. Doe mij dus maar gewoon een kindje in nood!

Terug naar “Archief”