acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 12:33

Raido schreef:We gaan in processie om de Arena lopen en hopen dat de muren instorten?

Die suggestie is al eens eerder genoemd hier..
Maar nee, ik denk niet dat dat het doel moet zijn..

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 aug 2006 12:33

Ik kom zondag met de trein langs de ArenA dus maybe kan ik het meemaken 8)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 aug 2006 12:44

Protest aantekenen is toch wel iets anders dan protesteren in de zin waar het in dit topic over gaat. Protest aantekenen geeft in dit geval aan dat en waarom je het er niet mee eens bent. Dat is een vorm van evangeliseren. Hoe moeten mensen anders weten wat er mis mee is? Met zwijgen doe je daar niets aan. Verder gaat het over bidden en vasten.

Overigens is er een wetsartikel die dit soort zaken verbiedt. We staan dus gewoon in ons recht. Probleem is dat het pas achteraf (dus na het optreden) kan worden vastgesteld. Dan is het helaas al te laat.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 13:14

Corine schreef:Afgezien van het feit dat atheisten eigenlijk niet bestaan

Wauw, ik besta niet.

zou ik er met een boog omheen lopen en voor ze bidden dat ze toch gaan geloven dat er een God is. Wat moet je anders? Even met alle kerkgangers er op in hakken? Dat lijkt me niet echt gristelijk..

Nou, Madonna-fans denken waarschijnlijk precies hetzelfde. Er met een boog omheen lopen en of uitlachen of hopen dat ze dat malle geloof nog een keer opgeven.

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 31 aug 2006 13:15

MrSokkie schreef:

Wauw, ik besta niet.

zou ik er met een boog omheen lopen en voor ze bidden dat ze toch gaan geloven dat er een God is. Wat moet je anders? Even met alle kerkgangers er op in hakken? Dat lijkt me niet echt gristelijk..

Nou, Madonna-fans denken waarschijnlijk precies hetzelfde. Er met een boog omheen lopen en of uitlachen of hopen dat ze dat malle geloof nog een keer opgeven.

Vanwaar die verbitterdheid?
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 31 aug 2006 13:18

Afbeelding
Kwam ik vandaag tegen in de spits. Niet echt positief eigenlijk.

Jeneverjuf
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jeneverjuf » 31 aug 2006 13:31

Weet je wat mij opvalt.

Er gebeuren zoveel dingen in Nederland en in heel de wereld waarvan wij christenen op tegen zijn en nu omdat het een beroemd iemand is moet er protest aangetekend worden. Nee ik wil hiermee niet zeggen dat het goed is wat Madonna doet maar er word zoveel ophef overgemaakt dat ik denk mensen wat is er toch weinig geloof bij jullie. Moeten wij dan voor God strijden net of God niet machtig genoeg is. (Is al eerder op het forum gezegt)

Tuurlijk kunnen we wel met ze allen bidden en vragen aan God of Hij wil doen wat Hem goeddunkt en dat wij dan allemaal kunnen zeggen Uw wil geschiede!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 14:01

TheShadow schreef:Vanwaar die verbitterdheid?

Dat zal die griep zijn, is met een paar dagen wel over. :roll:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 14:04

MrSokkie schreef:

Wauw, ik besta niet.

Ben je atheist?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 aug 2006 14:08

Sinds wanneer bestaan die niet? Meneer Hellenbroek mag dan wel vinden dat het 'meer een wensen dan een dadelijk geloven' is, dat wil nog niet zeggen dat het ook zo is.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 14:53

rosalie83 schreef:
MrSokkie schreef:

Wauw, ik besta niet.

Ben je atheist?

Ik geloof niet in God, als je er dat onder verstaat.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 14:57

MrSokkie schreef:
rosalie83 schreef:
MrSokkie schreef:

Wauw, ik besta niet.

Ben je atheist?

Ik geloof niet in God, als je er dat onder verstaat.

Jammer!!

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 15:03

Ik drukte me weer is verkeerd uit.. Sorrie sokkie, ik bedoelde te zeggen dat ik geloof dat atheisten niet bestaan, omdat elk mens een ingeschapen Godskennis heeft.

Maar dat geloof jij ook niet denk dusss einde discussie... Beterschap hoor!

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 15:04

rafaell schreef:

Sinds wanneer bestaan die niet? Meneer Hellenbroek mag dan wel vinden dat het 'meer een wensen dan een dadelijk geloven' is, dat wil nog niet zeggen dat het ook zo is.

Ik heb hellenbroek niet genoemd rafaella.

egbert
Mineur
Mineur

Berichtdoor egbert » 31 aug 2006 15:20

henkie schreef:Protest aantekenen is toch wel iets anders dan protesteren in de zin waar het in dit topic over gaat. Protest aantekenen geeft in dit geval aan dat en waarom je het er niet mee eens bent. Dat is een vorm van evangeliseren. Hoe moeten mensen anders weten wat er mis mee is? Met zwijgen doe je daar niets aan. Verder gaat het over bidden en vasten.

De mensen meeste mensen weten best wat er mis mee is, en de mensen die dat niet (willen) weten zijn daar totaal niet in geinteresseerd.
Protest aantekenen is koren op de molen van Madonna's organisatie. Ze lokken het zelfs uit. En wij trappen erin. Ik geloof dat dit alles uit de koker van de satan komt.
Bidden is oke, Madonna persoonlijk benaderen (als je dat lukt) en haar er op aanspreken is ook oke, maar zoek aljeblieft niet de publiciteit want dat is precies wat ze willen...

Overigens is er een wetsartikel die dit soort zaken verbiedt. We staan dus gewoon in ons recht.

Als je hier gebruik van wilt maken moet je actie ondernemen tegen een behoorlijk aantal televisie- en radioprogramma's, websites, kranten, bladen, cabaretiers, speelfilms en andere media. En dat hadden we al jaren geleden moeten doen. Op enkele uitzonderingen na hebben we altijd gezwegen, hebben ons recht dus een beetje verspeeld. Als je dan nu opeens je mond opentrekt over Madonna maak je jezelf belachelijk.

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat de Bijbel ons nergens oproept om op te treden tegen spotternij (door de wereld).
The solution to a problem lies in finding the Solver...

Terug naar “Archief”