Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 19:10

Dat VN Lidmaat geeft wel onderdak aan de Hizbollah. Het is vervelend voor ze, maar ze ervaren nu de consequentie van niet aanpakken van zo'n terroristische organisatie. Die zgn. baardmensen hebben anders wel (zuid) Libanon in d'r greep. 't Is niet te hopen voor die gekidnapte soldaten dat ze in Iran terecht komen dan zie je ze zeker nooit meer terug. :cry:
Daarom neemt Israel dit oa. ook zo hoog op dat een ander souverein land hen aanvalt, ze houden immers Libanon verantwoordelijk. Israel is niet begonnen.

Haifa is nu ook geraakt door katjoesjas.

bah wat een toestand. :|

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jul 2006 19:24

Inderdaad, Hezbollah zit toch in de regering daar ook? Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je er niks mee te maken hebt, maar als ze er niks aan doet komt het wel op het conto van die regering.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 13 jul 2006 19:24

katjoesja's????
man dat zijn russische vrachtwagens met raketbuizen erop... dat is zwaar geschut!!!

weet je zeker dat het libanese leger daar niet zelf achter zit?
what the soul hides, blood tells

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 13 jul 2006 20:06

Ook de inwoners van het iets noordelijker gelegen Acre moeten zichzelf in veiligheid brengen. In verscheidene plaatsen in Noord-Israël geldt al sinds woensdag het dwingende advies in schuilkelders te blijven, zoals in Nahariya en Safed. Bron: nu.nl

Bizar om te lezen, omdat ik begin dit jaar nog in Safed ben geweest. Toen was het een heel rustig en vredig plaatsje. Er wonen daar ook een aantal Arabieren... die zijn dus net zo goed slachtoffer van hun geloofsgenoten!
De Jerusalem Post meldt zelfs dat er een dode in Safed is gevallen als gevolg van raketbeschietingen vanuit Libanon!
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 20:13

In Akko (fantastische stad) en Haifa trouwens ook. (Arabieren).
Ik herken je gevoel ben nog niet eens 2 maanden geleden in Israel geweest ook in het Noorden. Nu wordt het daar flink beschoten. Als je al die beelden ziet etc.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 13 jul 2006 20:19

Israël is nu waarschijnlijk ook met schepen aan het schieten :shock:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 13 jul 2006 20:30

Ik vind het maar eng :shock: Mn vriendin gaat over 2 weken er waarschijnlijk heen :shock:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 13 jul 2006 20:31

Hier wat sites waar je informatie vandaan kan halen (engelstalig)

http://www.wn.com/war
http://www.palestinedaily.com/
http://www.jpost.com/
http://www.haaretz.com/
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 20:45

Dreamster schreef:Ik vind het maar eng :shock: Mn vriendin gaat over 2 weken er waarschijnlijk heen :shock:

Gaat die reis wel door? Of gaan ze dan niet naar het Noorden toe.

Is ook wel een goede site:
http://www.ynetnews.com/home/0,7340,L-3083,00.html

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 13 jul 2006 20:47

Yael schreef:
Dreamster schreef:Ik vind het maar eng :shock: Mn vriendin gaat over 2 weken er waarschijnlijk heen :shock:

Gaat die reis wel door? Of gaan ze dan niet naar het Noorden toe.

Is ook wel een goede site:
http://www.ynetnews.com/home/0,7340,L-3083,00.html

Nee, vlakbij jeruzalem, maar je weet nooit :?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 20:50

Bij Jerusalem zit je nu nog wel ''veilig''. Anders kun je altijd nog naar Eilat. :roll:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 13 jul 2006 20:55

Nou, haar vriendin is net voor de vakantie naar israël verhuisd, en daar gaat ze dus op bezoek.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jul 2006 20:59

Yael schreef:Dat VN Lidmaat geeft wel onderdak aan de Hizbollah.
Ze zitten in hun land, dat is wat anders dan onderdak geven dat is 'ach kom maar lief klein Hezbollaatje', ik vind dat hetzelfde als dat wanneer wij Spanje en Ierland zouden aanvallen wat ze geven de Eta (wijlen) en de Ira onderdak (ook deels-wijlen).

Het is vervelend voor ze, maar ze ervaren nu de consequentie van niet aanpakken van zo'n terroristische organisatie. Die zgn. baardmensen hebben anders wel (zuid) Libanon in d'r greep.
Dat klopt, en dat is ontstaan door de 'junta' van dat fijne Syrische leger wat daar Hezbollah de handen boven het hoofd hield. Libanon kan nou eenmaal weinig doen, het is klein, slapjes en heeft geen slagkracht.

Daarom neemt Israel dit oa. ook zo hoog op dat een ander souverein land hen aanvalt, ze houden immers Libanon verantwoordelijk. Israel is niet begonnen.
En dat klopt dus niet, Libanon heeft Israel in dit 'conflict' nog niets gedaan of misdaan. Het is Hezbollah en ja die zitten in Israel. Net als 'de Joden' Christus niet vermoorden, is het ook niet zo dat Libanon dit deed.

Klopt, net als op zoveel plaatsen op de aarde. We hoeven geen Joden dood te knuffelen, ze hebben hun sores het is erg vervelend en naar. Het is een langlopend conflict. Maar ik kan mij even meer ergeren aan het gedrag van Rusland jegens Tsjetsjenië en van China jegens het gannexeerde Tibet.

P.S. ik kijk altijd bij Arutz Sheva :P
P.P.S. toch opvallend dat Megiddo percies tussen Libanon en de West-Bank ligt..
Laatst gewijzigd door Raido op 13 jul 2006 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 21:00

Dat van Eilat was eigelijk cynisch. :P Omdat het helemaal in het zuidelijke puntje van Israel ligt en je daar ook niet echt het gevoel hebt dat je in Israel bent. :wink: Nl. super toeristisch.

Maar iedergeval leuk dat je vriendin naar Israel gaat! Als ik haar was zou ik me niet laten tegenhouden door de situatie. Als ze met El Al/Arkia vliegt wens haar dan maar succes bij de ondervraging op Schiphol. :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 21:11

Raido schreef:
Yael schreef:Dat VN Lidmaat geeft wel onderdak aan de Hizbollah.
Ze zitten in hun land, dat is wat anders dan onderdak geven dat is 'ach kom maar lief klein Hezbollaatje', ik vind dat hetzelfde als dat wanneer wij Spanje en Ierland zouden aanvallen wat ze geven de Eta (wijlen) en de Ira onderdak (ook deels-wijlen).

Hizbollah is geen Eta of Ira. En ze heeft wel degelijk grote macht in Libanon dat blijkt wel. Ze beheren iedergeval Zuid Libanon.

Het is vervelend voor ze, maar ze ervaren nu de consequentie van niet aanpakken van zo'n terroristische organisatie. Die zgn. baardmensen hebben anders wel (zuid) Libanon in d'r greep.
Dat klopt, en dat is ontstaan door de 'junta' van dat fijne Syrische leger wat daar Hezbollah de handen boven het hoofd hield. Libanon kan nou eenmaal weinig doen, het is klein, slapjes en heeft geen slagkracht.

Israel houdt Libanon wel verantwoordelijk, en ook Syrie/Iran.

En dat klopt dus niet, Libanon heeft Israel in dit 'conflict' nog niets gedaan of misdaan. Het is Hezbollah en ja die zitten in Israel. Net als 'de Joden' Christus niet vermoorden, is het ook niet zo dat Libanon dit deed.

Dat kun jij wel vinden, Israel denkt daar anders over, zoals blijkt en ook gezegt is. :wink:

Klopt, net als op zoveel plaatsen op de aarde. We hoeven geen Joden dood te knuffelen,

Ik voel me persoonlijk betrokken bij wat daar gebeurd. Dat heb ik met andere oorlogen/conflicten niet. Al interesseert me wat er in Iraq en Afganistan gebeurd ook wel, maar in mindere mate.

ze hebben hun sores het is erg vervelend en naar. Het is een langlopend conflict.

Waar voorlopig geen einde aan lijkt te komen... Wordt helemaal problematisch als Syrie er ook bij betrokken wordt.

Maar ik kan mij even meer ergeren aan het gedrag van Rusland jegens Tsjetsjenië en van China jegens het gannexeerde Tibet.

Daar hou ik me niet zo mee bezig. Vroeger wel met Tsjetsjenie maar sinds Beslan kan heb ik geen greintje sympathie meer voor die lui.
Ik heb me nog nooit echt verdiept in China vs. Tibet.

P.S. ik kijk altijd bij Arutz Sheva :P

Kol hakavod motek! (goed zo sweetie) ik ook oa. :D
Laatst gewijzigd door Yael op 13 jul 2006 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”