als je eenmaal getrouwd bent...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 sep 2006 09:04

Nou, dat vraag ik me inderdaad ook af!! Waarom hebben jullie allemaal een hekel aan kerst??

Kerst is het feest van Jezus...!

En daarbij ook nog de gezelligheid, buiten donker, binnen kaarsjes, gezellig met vrienden en familie doorbrengen, etc.!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 sep 2006 09:09

Kerst is een vreetfestijn geworden. Sommige kerkdiensten met Kerst kan ik nog wel waarderen, als 't niet al te overdreven gebracht wordt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 sep 2006 09:11

Lalage schreef:Kerst is een vreetfestijn geworden. Sommige kerkdiensten met Kerst kan ik nog wel waarderen, als 't niet al te overdreven gebracht wordt.

Je bepaald toch zelf hoe je kerst viert? Inderdaad is kerst bij veel mensen een vreetfestijn! Maar wij maken er een feest van Jezus van!! En ja, wel met een mooie kerstboom en gezellige decoratie en ja, ook met familie en ja we koken ook een heerlijke maaltijd met elkaar. Maar Jezus staat centraal en daarnaast de gezelligheid!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 sep 2006 09:13

je familie heb je niet voor het uitkiezen. Wij hebben het nog wel redelijk getroffen hoor. Maar in het algemeen is kerst voor de meeste Nederlanders toch alleen maar gezellig eten en ze weten amper wie Jezus is. En dat verplicht gezellig doen, daar hou ik niet van. Oud & Nieuw is trouwens nog erger, want dan moet je iedereen gaan zoenen, blegh... (ja ik weet het, als je trouwt moet dat ook, maar dan is het nog wel leuk omdat je ziet wie er speciaal voor jou is gekomen 8) )

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 sep 2006 09:16

Lalage schreef:je familie heb je niet voor het uitkiezen. Wij hebben het nog wel redelijk getroffen hoor. Maar in het algemeen is kerst voor de meeste Nederlanders toch alleen maar gezellig eten en ze weten amper wie Jezus is. En dat verplicht gezellig doen, daar hou ik niet van. Oud & Nieuw is trouwens nog erger, want dan moet je iedereen gaan zoenen, blegh... (ja ik weet het, als je trouwt moet dat ook, maar dan is het nog wel leuk omdat je ziet wie er speciaal voor jou is gekomen 8) )

Als je geen fijne familie hebt vier je kerst met vrienden!

En je hoeft toch verplicht te doen? Je kan het vieren op de manier zoals jij dat wilt! Maar feit is dat de geboorte van Jezus herdacht wordt, dat is toch gaaf!?!

Om dan te zeggen 'ik heb een hekel aan kerst'... vind ik echt maf!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 sep 2006 09:27

rosalie, jij hebt echt een probleem met lezen he? In het abortustopic vraag je ook steeds dingen die mensen al gezegd hebben. Probeer het nog eens...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 sep 2006 09:32

Pardon? In het abortustopic is nog steeds één vraag niet beantwoord, maar goed, dat is offtopic.

En wat betreft kerst... ik hoor jou en alle anderen die hierboven hebben gezegd een hekel te hebben aan kerst niets zeggen over Jezus! Dus vandaar mijn opmerkingen/vragen.

Hoe zie jij dat dan? Kerst niet als het feest van Jezus?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 sep 2006 10:13

Zuss schreef:FF compleet off topic, maar het is me een raadsel waarom een christen een hekel heeft aan kerst?????????????????????

Niet zozeer om de kerst zelf maar de 'verplichtingen' die erbij horen.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 24 sep 2006 13:04

Ik vind het altijd een machtig mooi partijtje van verplicht sociaal doen, met de bijbehorende kneuterigheid van elkaar een fijne kerst, goede kerstdagen, en meer van inhoudsloze geblaat, toe te wensen. Heerlijk gewoon. Vooral het ontvangen van kerstkaarten brengt mij in zulk een extase dat ik bijna in rijdans door het huis ga. Een half jaar lang hoor je niets van iemand, maar ineens zo'n truttig kaartje in de bus: Prettige kerstdagen....Of nog leuker: een kaartje van de buren! Wel gewoon door de brievenbus geschoven, want anders kost het weer een postzegel. Ja, ik vind kerst geweldig hoor, en ga verder geheel mee in de traditie van volvreten en lamzuipen, en voor de sfeer ga ik idd even naar de kerstmis, louter omdat de sfeer daar zo fijn is.
Nogmaals, heerlijk feest, het herdenken dat de Kerstman geboren is. Waarom er mensen liedjes als "de herdertjes lagen bij nachte" zingen, is mij niet helemaal duidelijk, dat kan toch niet op de Noordpool? :clown:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 sep 2006 18:25

marma schreef:
Zuss schreef:FF compleet off topic, maar het is me een raadsel waarom een christen een hekel heeft aan kerst?????????????????????

Dan doe je de verplichtingen niet!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 sep 2006 18:45

rosalie83 schreef:
marma schreef:

Dan doe je de verplichtingen niet!

Als het verplicht is, dan moet je het doen *duh*

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 24 sep 2006 19:50

ach is het belangrijkste op dit moment voor Lalage niet dat ze haar draai vindt en samen met bordouke een nieue invulling aan hun leven gaat geven ondersteund door God !

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 sep 2006 20:21

Och, zoveel verschil merk ik nog niet eigenlijk ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 sep 2006 20:21

Wat een herkenning!! Dit doet me zo goed, alleen is het beetje off topique

Ik heb ook altijd zo'n hekel aan al die zogenaamde: fijne feestdagen, broer en zus en allerlei vage bekenden kaartenschrijverij, al die drukte's in de winkel enz. Vorig jaar waren we heerlijk met vakantie, de prettigste kerst ooit. Mijn husband is de dag na kerst jarig, ook zo geweldig. Het excuus van ons is dan: we zien jullie wel met de verjaardag dus niet met kerst!

Oud en nieuw ook zoiets! Gelukkig Nieuwjaar en de volgende dag roddelen we weer over mekaar. In de eerste jaren van ons huwelijk gingen we gewoon op normale tijd naar bed en werden soms wakker van het vuurwerk, soms ook niet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 24 sep 2006 21:20

Dus het zijn meer de zaken om kerst heen. Dat begrijp ik, ik heb echt helemaal niets met kerst. Sowieso niet omdat ik niet geloof, maar dat verplichte opzitten, pootjes geven en volvreten heb ik ook wel gehad.
Ik ga graag ff naar de wederzijdse ouders en ik vind het altijd leuk om mensen te eten te krijgen, dus ook met kerst. Maar dan eet ik net zo lief boerenkool.
Dit jaar waarschijnlijk werken met de kerst, lekker.
Oud en nieuw vind ik wél echt leuk.

Terug naar “Archief”