L'être extraterrestre schreef:Ik weet niet wat er allemaal al is gezegd, maar om mijn mening even te geven:
Regels zijn de dood van sommige dingen. Maar ik hecht ook heel veel waarde aan regels, ze zijn niet voor niets gegeven.
Maar het is zo makkelijk om de fouten van een ander aan te wijzen, kijk ook eens naar jezelf!
Ik heb vanaf ik jong ben op reformatorische scholen gezeten, en iedereen geloofd dat zijn kerk de ware is. Ik ook, tot ik eens na ging denken. Ware kerk? Ware kerk? Waar slaat dat op? Dat zou betekenen dat er maar een paar christenen echt bekeerd zijn, alleen die paar gaan naar de hemel, alleen die paar hebben het ware geloof, de rest is verdoemd. Zo denken veel kerk er over. Maar, verschillende mensen, verschillende meningen. Iedereen geloofd dat zijn mening de juiste is, soms willen we die maar wat al te graag opdringen aan een ander. Is het niet beter om het geloof te verspreiden onder ongelovigen dan om elkaar te betwisten met: kom naar mijn kerk, jouw geloof is slecht? Denk je ook niet, dat ieder mens dat bekeerd is, zijn eigen juiste weg vind met God? En dat bekeren ook zo'n begrip is. In de GG vinden ze dat als je station a, b en c hebt doorlopen, dat je dan bekeerd bent, en de kerkenraad beweerd dat te kunnen zien. Bij het andere uiterste, de evangelische gemeente, ben je bekeerd als je zegt: Ik geloof dat Jezus bestaat. Levensgroot verschil, zijn ze beide fout? Ik weet het niet. Ik geloof dat overal een kern van waarheid in zit, dat je niet een ander jouw regeltjes op moet leggen. Ald je bekeerd bent, ga je vanzelf Gods wegen wel volgen, sturen mag altijd, advies is altijd welkom, maar ga geen banden leggen bij volwassen mensen. Ik geloof, dat ook een moslim die geloofd in Jezus, dus bekeerd is in de hemel komt. Dat is niet aan mij om dat te beoordelen, gelukkig dat ik die zorg niet heb, daar heb ik een hemelse, almachtige, Vader voor.
Ik ben het met je eens. Bij ons (maar dat is plaatslijk) denkt Gereformeerd Vrijgemaakt dat ze uitverkoren zijn, hoewel ik het niet altijd met hun regels eens ben. We hebben één God, één Almachtige Vader. Iedereen die gelooft in Hem en Zijn regels leeft zal behouden worden. Kort gezegd: Het Bijbels geloof!
Zoals Paulus al aangeeft in zijn brief aan de gemeente van Korinthe:
1 Korinthe 1 vanaf vers 11
11 Door Chloë’s huisgenoten is mij namelijk verteld, broeders en zusters, dat er verdeeldheid onder u heerst. 12 Ik bedoel dat de een zegt: ‘Ik ben van Paulus,’ een ander: ‘Ik van Apollos,’ een derde: ‘Ik van Kefas,’ en een vierde: ‘Ik van Christus.’ 13 Is Christus dan verdeeld? Is Paulus soms voor u gekruisigd? Of is het in de naam van Paulus dat u bent gedoopt?
En daar kan ik alleen maar AMEN op zeggen

Zolang het bij het onderwerp blijft en niet een andere discussie gaat openen in het onderwerp (bijzaken en/of iets anders)L'être extraterrestre schreef:Is dit een beetje on-topic? Ben niet zo heel handig in on-topic reageren...