Artikel in Trouw over Refoweb discussie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 09 mei 2006 12:18

elbert schreef:Het was een grapje, mijn waarde. :)
Nog een grapje: "verlept vrijzinnig" is een pleonasme, waarvoor excuses. :mrgreen:

Maar serieus: ik ben niet zo geporteerd van de wijze waarop Trouw over geloof en religie schrijft. Ik vind het een popie-jopie manier van benaderen. Mij stoot het in elk geval af.

Ik vind dat laatste eerlijk gezegd wel meevallen. Bij sommige artikelen heb ik wel zo mijn vraagtekens over de benaderwijze. Zo was er pas een artikel over Soul Survivor waarin m.i. de insteek iets te lollig was en daardoor de mensen die daar komen wel tekort deed.
Maar het sterke aan Trouw is dat ze mensen aan het woord laten over hun manier van geloven, de 10 geboden etc. etc.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 12:20

een tijd terug hebben alle kranten over onze kerk geschreven, maar ik moet zeggen dat de Trouw er nog het zorgvuldigst mee om ging. Al was ik het nog niet helemaal met ze eens ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mei 2006 12:20

Dus eigenlijk moet er gewoon plaats zijn voor de schrijvende refowebse elite die zich nu alleen maar verdiept in onzinnige publicaties in een Refobliek? is de tijd dan nu niet rijp voor het geluid der Refoweb Intelligentsia in de publieke debat?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mei 2006 12:31

Raido schreef:Ik van oorsprong wel, maar onderhand kent iedereen mij wel hoor :)

Jij bent toch dat jongentje met zwakke longetjes? :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mei 2006 12:46

Optimatus schreef:
Raido schreef:Ik van oorsprong wel, maar onderhand kent iedereen mij wel hoor :)

Jij bent toch dat jongentje met zwakke longetjes? :mrgreen:
Nee knaapje, ik woog da n 5 pond, zwakke longetjes had ik niet *brult van het huilen*

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mei 2006 14:05

elbert schreef:Een column in Trouw... :-k. Zo'n verlept vrijzinnig blad kan wel een flinke scheut orthodoxie gebruiken dacht ik zo. :mrgreen:

wel eens echt gelezen? :wink: :wink: :wink:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 mei 2006 14:38

Riska schreef:
elbert schreef:Een column in Trouw... :-k. Zo'n verlept vrijzinnig blad kan wel een flinke scheut orthodoxie gebruiken dacht ik zo. :mrgreen:

wel eens echt gelezen? :wink: :wink: :wink:

Uiteraard, ik lees zeker niet alleen het RD of het ND. Ik heb Trouw de laatste jaren niet zo vaak kunnen betrappen op orthodox-christelijke stellingnames. Maar ik word natuurlijk graag overtuigd van het tegendeel. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 09 mei 2006 14:43

waar was ook al weer die discussie over: als je de krant maar haalt....

yes, trouw bedankt!

bizar dat ze zo'n niet-boeiend onderwerp eruit pikken. Hadden ze nog beter deze discussie over welke krant kunnen pakken :)

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mei 2006 14:52

tweetietwee schreef:waar was ook al weer die discussie over: als je de krant maar haalt....

yes, trouw bedankt!

bizar dat ze zo'n niet-boeiend onderwerp eruit pikken. Hadden ze nog beter deze discussie over welke krant kunnen pakken :)

ja, maar toen was de maandageditie al verschenen... :wink:
En kennelijk had de 'bladenman' dit keer iets met kleding en sex en zo gezien de titel ook...

Elbert schreef:Uiteraard, ik lees zeker niet alleen het RD of het ND. Ik heb Trouw de laatste jaren niet zo vaak kunnen betrappen op orthodox-christelijke stellingnames. Maar ik word natuurlijk graag overtuigd van het tegendeel.

Trouw houdt zich voornamelijk bezig met de PKN en andere iets minder orthodoxe kerken en kerkgenootschappen. Dat is waar.
Er willen nog wel eens pittige intervews in staan met bv. Bas Plaisir, de scriba van de synode van de PKN (en Gereformeerde Bonder).
Maar ik denk ook dat Trouw een bredere achterban heeft dan RD en ND op het gebied van orthodoxie. Dat zij meer en andere stromingen moet bedienen...
Trouw is bepaald niet altijd positief over de PKN en kan dan behoorlijk kritische noten kraken, zeker in de tijd van de fusie nu twee jaar geleden.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 mei 2006 16:34

Snap niet dat je boos kan worden omdat ze je quoten in een krant.
Hier op internet kan toch ook iedereen het lezen?

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mei 2006 16:48

AikonGirl schreef:Snap niet dat je boos kan worden omdat ze je quoten in een krant.

Ik denk dat men er zeker met de neus op gedrukt is dat internet een vrij onbeschermd medium is en dat je uiteindelijk alles terug kan vinden. Dat zou ook eventueel tegen je gebruikt kunnen worden.
Daarom gebruik ik altijd nicknames en bepaal zelf of ik mij bekend wil maken bij de ander of niet.
Maar alles is open op het internet en daar moet je rekening mee houden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2006 17:18

Riska schreef:
AikonGirl schreef:Snap niet dat je boos kan worden omdat ze je quoten in een krant.

Ik denk dat men er zeker met de neus op gedrukt is dat internet een vrij onbeschermd medium is en dat je uiteindelijk alles terug kan vinden. Dat zou ook eventueel tegen je gebruikt kunnen worden.
Daarom gebruik ik altijd nicknames en bepaal zelf of ik mij bekend wil maken bij de ander of niet.

Opzich zegt de naam 'Smurffie' niets natuurlijk. Het zou mij een worst wezen als ze Smurffie zouden vermelden in zo'n artikel, immers alleen de mensen van het forum waar je veel komt wten wie je bent, en die zouden (in dit geval) toch je reacties al gelezen hebben :)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 09 mei 2006 17:48

Smurffie schreef:
Riska schreef:

Opzich zegt de naam 'Smurffie' niets natuurlijk. Het zou mij een worst wezen als ze Smurffie zouden vermelden in zo'n artikel, immers alleen de mensen van het forum waar je veel komt wten wie je bent, en die zouden (in dit geval) toch je reacties al gelezen hebben :)

Ik denk dat zelfs Trouw niet iemand zou quoten met de naam Smurffie. 8)

Een refoweb column lijkt me wel geinig.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2006 17:52

Ik denk dat zelfs Trouw niet iemand zou quoten met de naam Smurffie. Cool

Nee, ze mogen mijn naam ook gewoon niet trouweloos schenden! 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mei 2006 18:23

Opzich zegt de naam 'Smurffie' niets natuurlijk.
Je avatar ook niet gelukkig 8)

Snap niet dat je boos kan worden omdat ze je quoten in een krant.
Maar die mensen lezen dan ook direct de context erbij. Volgende week staat er in de Trouw een quote van mij: De ware kerk; waarop Raido antwoord: de Gergem, duh!

Natuurlijk heb ik dat gezegt, maar niet zomaar :P

Terug naar “Archief”