Zullen we beetje bij het onderwerp zelf blijven?

Moderator: Moderafo's
reform schreef:Gerdien B. schreef:Aragorn, ik kan je 1 ding verzekeren:
Als God jou Zijn ja of nee laat weten, dan weet je ook zeker dat het van God is.. Daar twijfel je op dat moment niet aan. Later kan de twijfel wel toeslaan, maar op dat moment weet jezeker dat god het is die jou Zijn antwoord geeft.
Waar je wel gelijk in hebt is dat Gods instemming geen garantie is op een goede en lange relatie.
Waarom zou God iets instemmen als hij van te voren weet dat het uit gaat. Om te leren van een relatie ofzo.....
Gerdien B. schreef:Gods wegen zijn altijd dee beste al snap ik er soms nou echt werkelijk niets van. Dat is vertrouwen op God. Achter Hem aan gaan en Hij zal je dan helpen over alle hindernissen heen die je tegen komt. God volgen is vaak niet de makkelijkste weg.
Ik heb er persoonlijk het volste vertrouwen in dat het goed blijft gaan in onze relatie.
Lalage schreef:Zijn jullie allebei godloos Aragorn? (aan jou mag ik het vragen)
Want als er staat 'trek geen juk aan met een ongelovige' (om maar een voorbeeld te noemen) dan is het toch duidelijk?
Ik moet er niet aan denken om regelmatig kerkendiscussies te voeren en uiteindelijk met pijn en moeite maar een middenweg te kiezen waar je je eigenlijk allebei niet zo bij thuisvoelt, zoals dat nogal eens voorkomt.
Smurffie schreef:Want als er staat 'trek geen juk aan met een ongelovige' (om maar een voorbeeld te noemen) dan is het toch duidelijk?
Dat is eigenlijk helemaal niet zo duidelijk, want wat versta jij onder een 'ongelovige'? Dat is nogal een breed begrip, net erna vanuit welk oogpunt je het bekijkt; Ben je zwaar kerkelijk en wordt je verliefd op een evangelisch iemand, dan is hij/zij 'ongelovig' of beleidt iig niet de 'waarachtige leer' (volgens bijv. ogg, gergem.)
Gerdien B. schreef:Aragorn, ik kan je 1 ding verzekeren:
Als God jou Zijn ja of nee laat weten, dan weet je ook zeker dat het van God is.. Daar twijfel je op dat moment niet aan. Later kan de twijfel wel toeslaan, maar op dat moment weet jezeker dat god het is die jou Zijn antwoord geeft.
Aragorn schreef:Gerdien B. schreef:Gods wegen zijn altijd dee beste al snap ik er soms nou echt werkelijk niets van. Dat is vertrouwen op God. Achter Hem aan gaan en Hij zal je dan helpen over alle hindernissen heen die je tegen komt. God volgen is vaak niet de makkelijkste weg.
Maar nu is het natuurlijk de vraag of het niet zo is dat je altíjd Gods weg gaat, of je je daar nu bewust van bent of niet. Daar kom je aardig bij in de buurt als je aanneemt dat je slechte relaties ook hun bedoeling hebben.
Ik heb er persoonlijk het volste vertrouwen in dat het goed blijft gaan in onze relatie.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten