Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 jan 2006 14:30

Ik hoor vaak dat mensen hun ouders als getuigen hebben. Zijn er ook mensen die vrienden hebben gekozen? Of allebei?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 jan 2006 14:36

Als ik ooit ga trouwen worden Gershwin en JialiKelly getuigen. Maar dat heeft zo zo'n redenen die ik hier niet uit de doeken ga doen. 8)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 30 jan 2006 14:39

mag ik???? :shock: :mrgreen:

verder wat betreft de muziek: ik zou op mijn bruiloft (och, of het nog eens zover mocht komen 8) ) geen rockband aan laten rukken. mijn ouders vinden het nu al niet fijn als ik het luister, maar goed, nu is het geen feest. als er bij mij op de bruiloft rockmuziek o.i.d. wordt gedraaid, is het voor mijn ouders al geen feest meer, al zullen ze wel blijven. in ieder geval, als het voor mijn ouders geen feest is, is er voor mij ook de lol wel af, en muziek is voor mij ook weer niet zo onmisbaar dat ik het die ene dag niet kan missen.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 jan 2006 15:15

Aragorn schreef:Inderdaad, bruiloftsgesprekken zijn meestal toch niet van een hoger niveau dan mijn band zou zijn. 8)

8) reken maar van yes baby!

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 30 jan 2006 15:35

Aragorn schreef:Als ik ooit ga trouwen worden Gershwin en JialiKelly getuigen. Maar dat heeft zo zo'n redenen die ik hier niet uit de doeken ga doen. 8)

Ha :D Dat klinkt al beter als ceremoniemeester!

Wbt muziek op mijn ooitbruiloft..
Dat wil ik wel, graag iets rustig jazzy-achtigs.

Ik zei tegen Aragorn al : van mij mag Room Eleven (www.roomeleven.nl) komen spelen. Erg lief bandje :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 30 jan 2006 16:59

Aragorn schreef:
Harriette schreef:Het is altijd goed om rekening te houden met anderen, zolang je het vanuit liefde doet.

Maar dat geldt ook omgekeerd. Ik houd ook niet van bepaalde soorten muziek, en het zou mij ook pijn doen als mijn kinderen dat op hun bruiloft zouden draaien, net als dat het mij pijn zou doen als ze het nu zouden draaien, maar vanuit mijn liefde voor hen, zou ik er wel overheen kunnen kijken, voor zo'n dag. Het gaat toch om acceptatie van de ander, mét hun keuzes.

Maar zou het op zo'n dag hetzelfde voor je zijn als wanneer ze het gewoon op hun kamer of in hun eigen huis draaien of is het misschien pijnlijker om ermee geconfronteerd te worden als je op een feest bent waar je je niet thuisvoelt?.

Ik denk dat ik het erger zou vinden als ze het op hun kamer (onder mijn verantwoordelijkheid dus) zouden draaien.
Het is hun feest. Hun verantwoording, hun keuze. Ook al wordt ik er niet blij mee, ik respecteer hun keus. Zij weten dat het mij pijn doet, ik zou het zeker niet laten merken.
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 jan 2006 17:09

Je zou, als je dag verpest wordt door die-hard fundamentalistische christen familie leden, een leuk kaartje als bedankje kunnen sturen.

" Lieve familie, het doet ons deugd dat onze trouwdag voor jullie zo leuk was. Wij vonden het fijn om te zien dat jullie geheel van jullie feestje aan het genieten waren. Er werd weer heel wat bijgekletst, zagen we wel. Woorden als: heb je het al gehoord, wat een schande, wat moet de rest daar wel niet van denken; en nog wat van die achterklap termen, vlogen in het rond.
De goede sfeer zagen we ook terug in de rekening van de drankjes, volgens de uitbater van dat oh zo gezellige zaaltje, had hij nog nooit zoveel alcohol moeten schenken aan een groep van deze grootte. Tevens zijn wij verheugd dat de muziekkeuze geheel en al aansloot bij de wensen van oma en opa. Ja, dat hadden ze natuurlijk niet gedacht, dat hun kleinkind nog orgelmuziek op de bruiloft zou draaien. Het waren trouwens popsongs, maar dan vertolkt door een orgel. Volgens ons had niemand dat door, maar dat terzijde. Ook waren wij verheugd met de gelukswensen van oma en opa, dat ondanks het feit dat wij niet in hun kerkrichting trouwden, ze ons nog een gezellig hel en verdoemis toewensten als we ons niet bekeerden. Kortom lieve familie, het was een zeer geslaagde dag, een lach hier, een kwinkslag daar, een traan op zijn tijd. Wij zijn blij dat JULLIE je hebben vermaakt. Alleen jammer dat nu niemand van jullie ons heeft gevraagd hoe wij het vonden. De chagrijnige gezichten van ons, en onze tranen, moeten jullie in het feestgewoel ontgaan zijn. Enfin, bijgesloten is een rekening voor het feestje. Die willen jullie vast wel betalen, aangezien jullie feestje zo'n succes was. Wij vonden het leuk om het voor jullie te organiseren".
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jan 2006 17:16

Pfff, ik vind 'doet mij pijn' altijd van die inhoudsloze opmerkingen.
Mijn vader houdt van Bach, ik helemaal niet. Ik luister gospelrock. Doet het hem pijn? Welnee, hij zegt gewoon eerlijk: Ik vind het knetterherrie, OMDAT ik meer van rustige en zachte en orgelmuziek hou.
Tuurlijk sommige dingen kunnen ouders wel pijn doen. Waarom? Omdat zij inzien dat dit hen op het 'verkeerde pad' brengt.
Maar ouders kunnen zo makkelijk roepen:' Och kind, wat doet dat mij pijn.'

Geef als ouders alsjeblieft een duidelijk argument waarom iets je pijn doet, of waarom je iets niet leuk vindt (by the way, dat is een wereld van verschil: iets niet leuk vinden en iets dat je pijn doet!)
Ik denk dat ik me echt gedeeltelijk aan zou passen aan mijn ouders (oma waarschijnlijk niet, gedeeltelijk omdat zij zich toch niet in mij in kan leven, en dat is echt zo, heb het genoeg geprobeerd, en gedeeltelijk omdat ik zo goed als geen band heb met mijn oma, met mijn ouders gelukkig wel ;)

Maargoed, bij mij speelt dit gelukkig allemaal bijna niet, omdat mijn ouders en zijn ouders ons erg vrij laten en ontzettend ruimdenkend zijn... :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 30 jan 2006 17:40

Ach ik denk dat je zeker op je bruiloft je ouders moet respecteren. Wat heeft het voor zin om hun te laten shokeren? Hoe mijn bruiloft er verder uit zou zien daar heb ik nog niet over nagedacht. Het liefst trouw ik in een mooi oud stadhuis en ook in een oude kerk.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 30 jan 2006 20:08

@ Kathleen: zullen we? :mrgreen:

Maar als ik ooit trouw zie ik dergelijke problemen wel verrijzen daar mijn familie nogal eh... complex in elkaar zit, laat ik het zo uitdrukken.
Gewoon met zn 2 op Curacao of zo en dan een kaartje naar Nederland: wij zijn getrouwd! En daarna kom je apart maar es een bakkie doen en foto's kijken en zo, dat scheelt een hoop zure/boze gezichten op de dag zelf.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 jan 2006 20:12

@DEB
HAHAHAAH, moet zeggen dat toen ik ooit verloofd was, ik er serieus aan heb gedacht om te trouwen in het buitenland, in dat geval zou het Sri Lanka zijn geworden. Geen geneuzel met stukjes enzo :mrgreen: Het is er niet van gekomen, maar met alle beslommeringen met familie enzo, krijg ik toch steeds meer de behoefte om een evt. bruiloft gewoon in het buitenland te vieren. Houd je gelijk de armlastige receptie tijgers buiten de deur 8)

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 30 jan 2006 20:15

Katlheen schreef:Je zou, als je dag verpest wordt door die-hard fundamentalistische christen familie leden, een leuk kaartje als bedankje kunnen sturen.

" Lieve familie, het doet ons deugd dat onze trouwdag voor jullie zo leuk was. Wij vonden het fijn om te zien dat jullie geheel van jullie feestje aan het genieten waren. Er werd weer heel wat bijgekletst, zagen we wel. Woorden als: heb je het al gehoord, wat een schande, wat moet de rest daar wel niet van denken; en nog wat van die achterklap termen, vlogen in het rond.
De goede sfeer zagen we ook terug in de rekening van de drankjes, volgens de uitbater van dat oh zo gezellige zaaltje, had hij nog nooit zoveel alcohol moeten schenken aan een groep van deze grootte. Tevens zijn wij verheugd dat de muziekkeuze geheel en al aansloot bij de wensen van oma en opa. Ja, dat hadden ze natuurlijk niet gedacht, dat hun kleinkind nog orgelmuziek op de bruiloft zou draaien. Het waren trouwens popsongs, maar dan vertolkt door een orgel. Volgens ons had niemand dat door, maar dat terzijde. Ook waren wij verheugd met de gelukswensen van oma en opa, dat ondanks het feit dat wij niet in hun kerkrichting trouwden, ze ons nog een gezellig hel en verdoemis toewensten als we ons niet bekeerden. Kortom lieve familie, het was een zeer geslaagde dag, een lach hier, een kwinkslag daar, een traan op zijn tijd. Wij zijn blij dat JULLIE je hebben vermaakt. Alleen jammer dat nu niemand van jullie ons heeft gevraagd hoe wij het vonden. De chagrijnige gezichten van ons, en onze tranen, moeten jullie in het feestgewoel ontgaan zijn. Enfin, bijgesloten is een rekening voor het feestje. Die willen jullie vast wel betalen, aangezien jullie feestje zo'n succes was. Wij vonden het leuk om het voor jullie te organiseren".

8>)
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 jan 2006 20:24

Graag gedaan.... d:)b

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 30 jan 2006 21:03

Eerlijk gezegd snap ik niet wat iedereen hier moeilijk doet. Kan nu werkelijk niemand een dag zonder muziek :shock: ? Ik hoef geen muziek op mijn bruiloft; ik ben amuzikaal, 'n tijdje geleden mijn eerste en voorlopig laatste cd gekocht (jaja, ik ben 20 jaar).
En zeker om een hoop gezeur los te maken op je bruiloft door middel van je muziekkeuze lijkt me bijzonder onverstandig. Als je familie de muziek die je luistert, kent, zal het niet vreemd/ schokkend zijn als je die muziek ook laat horen op je bruiloft. Zo niet, dan lijkt het me logisch dat men eerder vertrekt etc.
Overigens is het één dagje, op een huwelijk van hopelijk jaaaren.. En dan om een paar nootjes zeuren :-s

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 jan 2006 21:17

Tobbe, vélen zullen zeggen; ''het is dé dag van je leven!'' Vandaar waarschijnlijk die commotie over muziek op je bruiloft.

Maar goed, mij hoor je niet; ik trouw niet, kost me 10 kratten bier en wat mij betreft is élke dag weer de dag van je leven. 8)

Terug naar “Archief”