Vrouwen binnen de SGP??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 dec 2005 08:49

Ik kan hieruit niet anders concluderen dat de SGP zich anders zal moeten gaan opstellen, anders wordt het een fundamentalistische en sektarische partij, voorzover de SGP dat al niet is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 dec 2005 09:03

Het probleem is dat men (vindt dat men) het steeds minder naar zichzelf toe kan maken om een andere weg in te slaan. Helemaal na zo'n stap als deze, die zulke offers kost, zal het in de toekomst heel moeilijk zijn om terug te keren. Zeker voor de SGP, die er altijd al prat op gaat niet met alle winden mee te waaien.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 dec 2005 09:05

Dat denk ik ook. De gemeentes waarin nu de SGP verdwijnt, zullen nooit meer de SGP zien terugkeren. De SGP marginaliseert zichzelf.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 dec 2005 11:18

Ik ben ook bang dat de SGP zichzelf opblaast met zo´n houding.
Ik ben benieuwd hoelang de vrouwen in de SGP-jongeren nog worden getolereed door het hoofdbestuur.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 dec 2005 11:23

Wullimpie schreef:Ik ben ook bang dat de SGP zichzelf opblaast met zo´n houding.
Ik ben benieuwd hoelang de vrouwen in de SGP-jongeren nog worden getolereed door het hoofdbestuur.
Ze zullen wel moeten, anders zijn de SGP-Jongeren opeens wel wat kleiner, en de CU Jongeren opeens wat groter..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 dec 2005 11:35

Sabra schreef:Dat denk ik ook. De gemeentes waarin nu de SGP verdwijnt, zullen nooit meer de SGP zien terugkeren. De SGP marginaliseert zichzelf.

Dus het probleem lost zichzelf op?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 dec 2005 11:54

Als je de SGP ervaart als zijnde een probleem, dan zal dat probleem vanzelf verdwijnen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 dec 2005 12:11

Wullimpie schreef:Ik ben ook bang dat de SGP zichzelf opblaast met zo´n houding.

Die hebben onlangs juist meer ruimte gekregen.. ik begrijp ook niet waarom zo'n besluit nu genomen moest worden terwijl het al jarenlang gewoon gebeurde dat men lijstverbintenissen met de CU aanging.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 dec 2005 12:21

Aragorn schreef:

Die hebben onlangs juist meer ruimte gekregen.. ik begrijp ook niet waarom zo'n besluit nu genomen moest worden terwijl het al jarenlang gewoon gebeurde dat men lijstverbintenissen met de CU aanging.

Het is toch vreemd dat binnen de eigen jongeren partij de vrouw meer ruimte krijgt, maar dat je dan valt over de vrouw in een andere partij.

En hoe moet dat dan met al die meiden/vrouwen in de SGP jongeren als 28 worden? worden ze dan ineens weer teruggezet.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Riska

Berichtdoor Riska » 08 dec 2005 12:35

Vanmorgen in Trouw:

Bestuursleden SGP weg om vrouwenstandpunt.
Twee leden van de SGP zijn uit het hoofdbestuur van de partij gestapt. Het gaat om de bestuursleden burgemeester J. van Belzen van de gemeente Barendrecht en predikant J. van Daalen uit Nijkerk. Zij zijn het niet eens met het hoofdbestuur, dat weigerde vier gezamenlijke kieslijsten van de SGP met de Christen Unie goed te keuren omdat daar vrouwen op een verkiesbare plaats staan.
Eerder op de dag maakte de Gorinchemse SGP-wethouder H.Akkerman bekend dat hij zijn lidmaatschap op de partij had opgezegd om dezelfde reden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 dec 2005 12:40

Wullimpie schreef:
Aragorn schreef:

Het is toch vreemd dat binnen de eigen jongeren partij de vrouw meer ruimte krijgt, maar dat je dan valt over de vrouw in een andere partij.

En hoe moet dat dan met al die meiden/vrouwen in de SGP jongeren als 28 worden? worden ze dan ineens weer teruggezet.

Geen idee, misschien denkt het hoofdbestuur wel gewoon après nous le déluge, het zal onze tijd wel duren en daarna zijn wij niet meer verantwoordelijk.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 dec 2005 13:35

Klinkt als het begin van het einde van de SGP? :roll:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 dec 2005 13:38

Katlheen schreef:Klinkt als het begin van het einde van de SGP? :roll:
De SGP? er bestaat geen de SGP ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 dec 2005 13:51

nou ja, begin van het einde van de partij die zich zo noemt. Gezien het geneuzel over vrouwen in de politiek, en vooral waarom niet, denk ik idd dat je niet kunt spreken over de SGP. Maar toch, hoe lang zal de SGP nog bestaan? :roll:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 08 dec 2005 15:04

Voor alle mensen die maar doorkakelen over het vrouwenstandpunt graag de volgende vraag beandwoorden.
1e punt
Stel dat de SGP overstag gaat in de vrouwenkwestie.
Hoe kan men de achterban uitleggen dat het al die jaren daarvoor heeft gezegd dat men op dit punt principieel tegen is?
Dus dan zegt men dat hun principe 180 graden om gedraaid is dit is toch niet te geloven ?
2e punt
Als men nu het standpunt over de vrouwenrol in de SGP zal wijzigen dan zou iedereen zeggen dat het te maken heeft met subsidie gelden, wat als gevolg zal hebben dat de SGP geld boven hun principes zal zetten.

Graag uw reactie

Terug naar “Archief”