Lalage schreef:Rene Z schreef:De schrift is ook het onfeilbare woord van God, en mensen maken er en karikatuur van. En ik ben uiteraard wel christen en jij haalt mijn post uit zijn verband. Maar ja dan vraag je toch een ban aan? Als je het met argumenten niet kan "winnen" ?
Dit klinkt niet echt christelijk, Rene.Rene Z schreef:Lalage schreef:Over dat we na ons sterven direct bij Jezus zullen zijn: misschien ga je wel door een wormgat en kom je terecht in het volgende wereldtijdperk, wanneer de doden zullen opstaan uit hun gravenWaar we het in ieder geval over eens zijn, is dat het voor je eigen belevenis zo zal zijn dat je direct als je doodgaat bij Jezus bent
En dit komt doordat er onder andere geen tijd is in de dood volgen prediker. Maar dat wil toch niet zeggen dat je direct in de hemel bent als je sterft?
God is onafhankelijk van tijd. Daar snappen wij geen snars van. Ik weet verder niet hoe dat zit met het dodenrijk, maar ik weet wel dat er veel mensen zijn die een bijna-doodervaring hebben en dan licht zien. Dus misschien toch een soort wormgat? ;p Weet je, alles wat ik weet is dat we eenmaal allemaal bij de Heere Jezus zullen zijn. In Filippenzen 2:8 staat immers dat eens elke tong zal belijden dat Jezus Heer is! Woei, dat zal geweldig mooi zijn! Maar goed, een heleboel refowebbers zijn het vast ook niet eens met mijn visie op de eeuwigheid. We zullen later zien hoe het zal zijn... ben benieuwd...
En nu weer on topic: Wat doe jij als er een JG voor de deur staat?
Ik nodig ze uit voor een gesprek om te zien waar we dingen gemeen hebben. En dat zijn meer dingen dan je denkt. Ik ben het echt niet eens met de gedachte dat zij het uitverkoren volk van God zijn en dat niemand die niet bij "de waarheid" zit niet gered zal worden. En zo zijn er nog meer dingen, maar dat wil niet zeggen dat zij geen christen zijn. En lees Thesalonicensen 4 maar na over wat er met de doden moet gebeuren voordat zij naar de Heer kunnen gaan, ze moeten eerst opstaan.