Gods plan met Israël

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 20 okt 2005 21:12

Schriftgeleerde schreef:Hoi Yael,
Waarom werd het Verbond met het Theocratische Israël afgesloten? Omdat zij ongehoorzaam waren aan de wet en daardoor de opdracht (namelijk het voorbeeld van Gods wet van een Hemels en geen aards Rijk, en later van Christus te zijn voor de wereld) Als de Joden de juiste relatie met de Vader in de Hemel hadden gehad zouden zij adel en de heerlijkheid van od die door het karakter van Christus (Gerechtigheid) glansde, hebben erkend.

Luister 'ns Gods trouw aan het verbond is niet afhankelijk van de trouw van Israel aan dat verbond. Gods verbond bevatte zowel vloek als zegen. Wanneer Israel zich niet aan de Thora hield riep het Gods vloek over zich af, hielt ze zich wel aan de Thora dan ontvingen ze Gods zegen.
Ik zie niet in waarom de Joden van het Oude Verbond niet de goede relatie met de Vader hadden... Dat in de tijd van Jezus, Jezus niet massaal als Messias is aangenomen kwam omdat het de tijd nog niet voor was op Gods klok. Omdat de volheid van de heidenen nog moest ingaan.
God heeft Israel niet verworpen Romeinen 11 is dat heel duidelijk in.
Interessant is te weten dat Jezus verzoening bracht! Maar heeft Hij ook al al gehele verlossing gebracht? Kijk naar de wereld om je heen?! Dat is nog iets wat in de toekomst ligt.
Ken je de geschiedenis van Bileam? (Numeri 22 en 23,24) Aan hem wordt gevraagt Israel te vervloeken door de koning Balak.
Maar wat zegt God: Toen zeide God tot Bileam: Gij zult met hen niet trekken; gij zult dat volk niet vloeken, want het is gezegend. (Numeri 22:12)
Lees de zegeningen eens die Bileam over Israel uitsprak.
God Zelf staat in voor Zijn volk, de Joden, Israel! En dus ook voor de gelovigen uit de volken die bij Israel gevoegt zijn uit genade!

Toen Christus hun duidelijk zei: Maar ik zeg u; Meer dan de Tempel (in Jeruzalem) is hier (Matth 12:6) zouden zij zich de tegenwoordigheid van God hebben gerealiseerd, de Enige, Die zij groter achtten dan de tempel" (2 Kron. 6:18 )
De Joden van het OT, wat nu vervallen is tot een aardse nationale staat zoals elke andere wereldse zondige staat, zouden zij de vervulling van de profetie van Maliachi 3:1 hebben gezien: "Plotseling zal tot zijn tempel komen de Here, die gij zoekt.
Jezus zelf geeft dat aan en zegt er dit over in Mattheus 21:43)
"Het Koninkrijk Gods zal van u (letterlijke Israël) weggenomen worden en het zal gegeven worden aan een volk (Geestelijk Israël) dat de vruchten daarvan opbrengt"
(Dat nu niemand daar eens op komt hé!)

Je bedoelt de gelijkenis van de wijngaardeniers? smalle basis om de hele vervangingsleer op te baseren... Voor de rest is wel duidelijk wat je bedoeld.

En zelfs de profetie over Salomo m.b.t. een grotere verlosser, zagen de Joden in hun tijd maar begrijpen de Christenen van vanddag ook niet, namelijk, deze tekst van Christus:

De koningin van het zuiden zal in het oordeel optreden met dit geslacht en het veroordelen, want zij is gekomen van de einde der aarde om de wijsheid van Salomo te hoiren, en zie meer dan Salomo is hier (Math 12:42)
De geschiedenis van Salomo was in de Schrift opgenomen om de Joden er op te wijzen dat er Een groter was, ja de lang beloofde Messias.

Ja maar wie ontkend dat hier? :roll:
Weer zo'n aardig berichtje voor de Christenen voor Israël
Horende doof en ziende blind, ook vele trouwe Christenen van vandaag!
Let wel, de Heiland spreekt tot ons, door de Schrift!

Wat hebben CvI hier mee te maken die doen veel goed werk in en voor Israel.
Ja de Heilige Geest leert ons door Zijn Woord.

De Bijbel mag en kan dan wel volgens Johannes 5 een getuigenis van Christus zijn, we moeten wel de werking van Heilige Geest toepassen om, door Christus de profetie aangaandeze deze dingen te kunnen verstaan.

De Bijbel verklaard zichzelf, inderdaad heb je de Heilige Geest daarvoor nodig om Gods Woord te begrijpen.

En dat deden de Joden van het OT helaas niet. Zij wilden als volk zelf de profetie vervullen en dat kan niet, want het Geloof zelfs hebben wij niet van ons. Jezus is de profetie van het OT en het NT, alleen door de Heilige Geest kan de Geestelijke Jood, inzicht krijgen aangaande de profetie, omdat zij die de wet onderhouden, ook Geestelijk in staat zijn om de profetie te kunnen begrijpen.
Alles wat afwijkt van God, kan namelijk niet tot de voleiding stand houden. God gaat niet sjoemelen met zijn wet noch met de profetie.

Je suggereerd dat wij christenen het beter doen dan de Joden? 'k Zou zeggen kijk naar de verdeeldheid en zoek naar geloof... Zie de geschiedenis!
Zowel voor de Jood als voor de niet Jood is geloof een genade gave van God. Als we die gave van God ontvangen moeten we ons niet verheffen, maar juist dankbaar zijn!
God sjoemelt inderdaad niet met wat Hij gezegt heeft.

Waar Satan nu vat op kreeg was het feit dat de Joden dus een onjuiste opvatting hadden over de profetie. Niet Christus was voor hen de profetie, nee zij meenden dus dat zij de profetie in vervulling moesten laten gaan. En om zich nu te verdedigen en zich zelf hoger te achten dan de Allerhoogste (want de Joden waaren in opstand tegen de Allerhoogste) kerden de Joden zich tege Christus, met Zijn eigen worden;

Leg 'ns uit, graag met de Bijbel. Waarom de Joode uitleg van de profetieen voor de komst van de Messias niet klopte.

Jezus legt dat hier uit:
61 Eindelijk traden twee op, die zeiden: Hij heeft gezegd: Ik kan den tempel Gods afbreken en binnen drie dagen weer opbouwen.
Alleen het Geestelijk Overblijfsel het ware Israël heeft de gave der profetie (Openbaring 12:17 en 19:10)

Het enigste zaad waarvan ik zie dat het serieus Gods geboden probeerd na te leven zijn de Joden (zowel de Messiaanse als de niet in Jezus gelovende Joden). Ik ken maar weinig niet Joden die willen leven volgens de Thora of kennis hebben van de Thora. (mijn commentaar bij Openb. 12:17)

Geen leuke opmerking van Christus voor met name de Christenen voor Israël die nog zoveel verlossing door dat volk van de nationale Staat menen te zien.

Ik zie niet in waarom Jezus opmerking dit uitsluit?
Te dien dage zal ik de vervallen hut van David weder oprichten, Ik zal haar scheuren dichten en wat daarvan is ingestort overeind zetten; Ik zal haar herbouwen als in de dagen van ouds opdat zij beërven de rest van Edom en van al de volken over wie mijn naam is uitgeroepen, luidt het woord des Heren, die dit doet" [Amos 9:11-12]
( http://www.internetbijbelcursus.nl/basi ... feten.html misschien interessant om door te lezen. )

Overgigens ook geen discipelen van Christus, want op grond van deze uitspraak zullen zij Hem afwijzen, zolang zij zich bezig houden met het aardse (zoekt niet wat beneden is) in plaats de Hemel (zoekt hetgeen boven is) Christus en de Heilige Geest kunnen niets beginnen met letterknechten maar met Levende voorbeelden in een -geestelijk- dode wereld.

Ware discipelen van de Messias, zoeken de Waarheid.
Onze opdracht is tot zegen te zijn voor anderen en het zoutende zout te zijn hier op aarde. Inderdaad levende voorbeelden zijn van de Messias Jezus en dat kan alleen als we ook een relatie met Hem hebben door de Heilige Geest. Dit is genade onverdiend!

Heidenen konden wel degelijk deel hebben aan het volk Israël van het OT in de wettsiche vorm. Immers de Joden volgden Gods wet, niet Geestelijk maar wettsich en pasten dus ook hun heil wettisch toe.,

God heeft de Thora aan Mozes gegeven als onderwijzing.
Zowel de Joden als de niet Joden kunnen in wetticisme vallen dit is niet de schuld van de Thora maar van de mens zelf!
De Thora volgen is belangrijk zowel in geestelijke als in praktische zin te doen.

niet Geestelijk, maar wettisch volgens de Rabbijnse opvatting, er is ook een naam voor, maar die schiet me nu even niet te binnen. Maar zij moesten de rituelen om tot het Joodse volk te willen behoren navolgen, waaronder ook bijv. de besnijdenis.

Besnijdenis is instelling van God.
Joodse feesten --> feesten van God zijn instelling van God.
Sjabbat --> instelling van God
de hele Thora --> instelling van God
Dit allemaal gegeven aan de Joden.
Zowel Joden als christenen hebben veel geschreven over de Bijbel. In die zin verschillen we echt niet veel van elkaar hoor.

Gods zegen en een fijne avond nog

Dank je jij ook!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 20 okt 2005 21:33

Hallo Yael,

Je schreef:

Je wilt de band van God met Israel uitwissen.

Hoe kan dat nu als ikzelf tot het Geestelijk Israël behoor, in Christus.
Hoe kan ik nu iets ontkennen, waarvan ikzelf deel uit maak, in Christus, door de Heilige Geest! Dan zou ik het Hemels Jeruzalem +, de Stad waar we heen gevoerd zullen worden door Jezus (waar Hij nu woont) ontkennen. En bij een Hemels Jeruzalem behoort dus ook een Heilig volk, een Geestelijk Israël.

kijk dat bedoel ik jij gaat op de plaats van Israel staan. Dat is de band van God met Israel uitwissen. Voor de duidelijkheid als ik het over Israel heb, dan heb ik het dus over Israel, de Joden. Jij betrekt het allemaal in het geestelijke.
Wat doet psalm 137 jouw?
Aan de stromen van Babel, daar zaten wij neer,
daar weenden wij tranen, denkend aan Sion;
[2] onze citers hingen al aan de wilgen.
[3] En daar eisten juist die rovers gezang.
Vrolijkheid wilden die beulen:
‘Zing voor ons eens een lied op Sion.’
[4] Hoe zouden wij het lied van de Heer kunnen zingen,
zingen hier op vreemd grondgebied?
[5] Jeruzalem, als ik u ooit vergeet,
mag mijn rechterhand verdorren;
[6] mijn tong mag aan mijn gehemelte kleven
als ik niet meer aan u zou denken,
als Jeruzalem niet meer mijn alles is.

[7] Heer, reken de Edomieten de val van Jeruzalem aan,
hoe zij riepen: ‘Neer, tegen de grond met haar.’
[8] Jij, dochter* Babel, vernielzuchtige vrouw,
gelukkig degene die vergeldt wat jij ons misdeed;
[9] gelukkig degene die jouw kinderen* grijpt
en tegen de rots verplettert.

In het Hemels Jeruzalem komen alleen degene die door Jezus' bloed gereinigt zijn, een die daardoor dus ook een persoonlijke relatie met Hem hebben.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 21 okt 2005 07:04

Hallo Yael,

Je schreef een heel verhaal over de "Joden". Maar Yael, als wij allen die in Christus verlost zijn in het Hemels Jeruzalem aankomen dan zijn we toch Geestelijke Joden. Je schreef zelf:

De Thora volgen is belangrijk zowel in geestelijke als in praktische zin te doen. Dus de Thora is wel voor alle mensen! En dat klopt dan exact in het licht van Christus!

De Thora voor de Geestelijke Jood in Christus, met de aanvulling van de openbaring van de profetie -van dat OT, zoals Christus aan alle mensen voorhoudt.

In het Hemels Jeruzalem komen alleen degene die door Jezus' bloed gereinigt zijn, een die daardoor dus ook een persoonlijke relatie met Hem hebben.

Ik zie dus dat sommigen onder u Christus niet erkennen en zichzelf uitsluiten van het Hemels Jeruzalem, want Yael wat moet jij nu tussen al die Joden, als het alleen voor de Joden is, terwijl je het niet bent......volgens jou! Je bent toch wedergeboren (tot Geestelijke Jood) in Christus? Jezus zal maar één volk dienen daarom scheidt hij muren nu op aarde!

Niet voor niets ontvangen wij ook een nieuw lichaam. Een nieuw Lichaam met een nieuwe Geest.

In een eerdere posting schreef je ook nog:

Ik zie niet in waarom de Joden van het Oude Verbond niet de goede relatie met de Vader hadden...

Nou Yael, ik weet echt niet meer hoe ik het met je heb. Weet je, aan het einde van de strijd en als de genadetijd wordt afgesloten dan zijn er twee volkeren, Jezus noemt hen:

Schapen en Bokken.

Wie denk je nu dat erin het Hemels Koninkrijk komen en wie niet.

Als nu bij de tweede wederkomst de doden uit hun graf opstaan, uit alle eeuwigheden en de eeuwige dood smaken:

Dat zullen dus bokken zijn! Waaronder ook heeeeeeel veeel Joden uit het nationale Israël van het OT en van het NT, ja ook van vandaag.
Want waarom zouden alleen ongehoorzame Christenen en heidenen verloren gaan en de Joden die Christus hebben afgewezen nog eens een kans krijgen.

Wat dubbel allemaal, je kunt geen twee Heren dienen en Jezus kan, in het Hemels Jeruzalem en op de nieuwe aarde maar één volk dienen, dat wat één is met de Hemelse Vader én het Hemels Koninkrijk. Over blind en doof gesproken. Ik heb zo;'n beetje het hele heilsplan uitgebeend voor je Yael en nog zie je de Heiland niet zoals Hij zich heeft geopenbaard. De uitermate waarschuwingen die Christus aan het volk Israël van het OT heeft geopenbaard, zie je nog niet in de profetie die zij behelst.

Wat zegt Christus in Openbaring 14 en waartoe roept Hij op:

Dezen zijn het, die zich met vrouwen niet bevlekt hebben, want zij zijn maagden en volgen het Lam, waar het heengaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, tot eerstelingen voor God en het Lam;

5 en in hunnen mond is geen valschheid gevonden, want zij zijn onberispelijk.
6 En ik zag een anderen Engel vliegen door het midden des hemels, die had het eeuwig Evangelie, om het te verkondigen aan degenen, die op de aarde wonen, en aan alle natiën en geslachten en talen en volken,
7 en zeide met ene grote stem: Vreest God en geeft Hem eer, want de tijd zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, die gemaakt heeft den hemel en de aarde en de zee en de waterfonteinen.

8 En een andere, een tweede Engel volgde, die zeide: Gevallen, gevallen is het grote Babel, omdat het met den wijn harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.

9 En een andere Engel, een derde, volgde hen, en zeide met ene grote stem: Indien iemand het dier aanbidt en zijn beeld, en het merkteken aan zijn voorhoofd of aan zijne hand aanneemt,

De Bijbel geeft weer dat God de Vader de mensen die in de leugen blijven geloven en zich blijven vastklampen aan aardse inzichten met betrekking tot het nieuwe koninkrijk, zoals de Paus dat zo tot uitdruking laat komen (als Plaatsvervanger van Christus in zijn apostelschap) een dwaalleer zal brengen. Hun oren en ogen zijn zo gewend aan de wereld dat ze zichzelf een profetie willen vormen van wat Christus beleden heeft. Het is gewoon het zelfde liedje als met de Jodne van het OT. Je vorige posting, waarin je alle passages die ik heb opgesomd, die Christus Zelf heeft geopenbaard in de Schrift aan de JOden omtrent hun eigen ondergang, begrijp je nog niet helemaal.
Het ontgaat je aan profetisch inzicht.
En ook hier heeft de Bijbel een verwijzing voor:

Gods Geest is bezig in de wereld, de spaderegens gaan over de wereld. Dat geldt voor ons allemaal, dus ook voor mij!

Yael, laten we oprecht werk van ons geloof maken, door de Bijbel te bestuderen door de Heilige Geest, want er is maar één Meester en maar één Heilige Vader en maar één Deur!

Gods zegen

Groeten en een goede dag

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 21 okt 2005 09:06

Schriftgeleerde schreef:Hallo Yael,

Je schreef een heel verhaal over de "Joden". Maar Yael, als wij allen die in Christus verlost zijn in het Hemels Jeruzalem aankomen dan zijn we toch Geestelijke Joden. Je schreef zelf:

De Thora volgen is belangrijk zowel in geestelijke als in praktische zin te doen. Dus de Thora is wel voor alle mensen! En dat klopt dan exact in het licht van Christus!

Een heel verhaal over de Joden... ik zal bijna zeggen wat heb ik met jouw?
Ben je net als Marcion en heb je niks met de Tenach van doen? Zonder de Tenach begrijp je het NT niet!
Ja maar de christenen wijzen over het algemeen die gedachte af omdat ze zeggen: wij zijn vrij van de Thora/Wet. :wink: Ik zeg ook ja wij zijn vrij van de vloek van de Wet, die heeft Jezus voor ons weggedragen. Maar ik geloof niet dat de Thora niet meer nageleefd zou mogen worden door degene die dat willen, zowel de Jood als de niet Jood. Niet om daardoor gerechtvaardigt te worden maar omdat je dat wil doen uit dankbaarheid naar God toe.

De Thora voor de Geestelijke Jood in Christus, met de aanvulling van de openbaring van de profetie -van dat OT, zoals Christus aan alle mensen voorhoudt.

Je hebt het telkens over geestelijke Jood, waarom dacht ben er in de 2e wereld oorlog zo niet over? Toen Adolf Hitler de Joden afslachte, toen was er opeens nog maar het volk van de Joden en waren de geestelijke Joden nergens te bekennen? :| Ik ben niet zo voor die termen ''geestelijk Israel'', ''geestelijke Jood.''
Yeshua kan dat nooit beoogt hebben een scheiding van Zijn eigen volk!
Dat de kerk zich heeft losgeworsteld van haar Joodse wortels is niet ZIJN schuld!
Hoe geef jij invulling aan het leven volgens de Thora?

Ik zie dus dat sommigen onder u Christus niet erkennen en zichzelf uitsluiten van het Hemels Jeruzalem,
want Yael wat moet jij nu tussen al die Joden, als het alleen voor de Joden is, terwijl je het niet bent......volgens jou! Je bent toch wedergeboren (tot Geestelijke Jood) in Christus? Jezus zal maar één volk dienen daarom scheidt hij muren nu op aarde!

Al de Joden die ik daar tegen zal komen en God weet hoeveel dat er zullen zijn, zijn voor dezelfde prijs vrijgekocht als jij en ik.
Ik heb helemaal niet gezegt dat het alleen voor de Joden is, je moet mijn woorden niet verkeerd uitleggen. Ik zeg juist alleen door Jezus kun je zalig worden!!!! Zowel de Jood als de niet Jood.
Inderdaad zal er maar 1 volk Jezus dienen, de gelovigen uit Jood en heiden.
Iemands Israel visie sluit iemand niet uit van het Koninkrijk der Hemelen dan zou Luther namelijk nooit in de hemel gekomen zijn gezien wat hij over de Joden geschreven heeft. ronduit antisemitisch.

Ik zie niet in waarom de Joden van het Oude Verbond niet de goede relatie met de Vader hadden...
Nou Yael, ik weet echt niet meer hoe ik het met je heb. Weet je, aan het einde van de strijd en als de genadetijd wordt afgesloten dan zijn er twee volkeren, Jezus noemt hen:
Schapen en Bokken.
Wie denk je nu dat erin het Hemels Koninkrijk komen en wie niet.

Ja? Dus in het Oude Verbond is niemand geweest die de Heere kende?

Als nu bij de tweede wederkomst de doden uit hun graf opstaan, uit alle eeuwigheden en de eeuwige dood smaken:
Dat zullen dus bokken zijn! Waaronder ook heeeeeeel veeel Joden uit het nationale Israël van het OT en van het NT, ja ook van vandaag.
Want waarom zouden alleen ongehoorzame Christenen en heidenen verloren gaan en de Joden die Christus hebben afgewezen nog eens een kans krijgen.

Ja en ook heeeeeeeel veeeeeeeeeeeel niet Joden. Je hebt mij nergens horen zeggen dat ze een 2e kans zouden krijgen. :roll:

Wat dubbel allemaal, je kunt geen twee Heren dienen en Jezus kan, in het Hemels Jeruzalem en op de nieuwe aarde maar één volk dienen, dat wat één is met de Hemelse Vader én het Hemels Koninkrijk.

WAAR heb ik dit ontkend? Dit zijn allemaal dingen LOS van ISRAEL.
ik heb nergens gezegt dat de Joden via een andere weg zalig worden dan alleen via Jezus. heb ik ontkend dat we uiteindelijk 1 volk zullen zijn, Jood en niet Jood 1 in de Messias, in Yeshua en 1 in de Olijfboom.
Dat is uiteindelijk inderdaad het volk dat eeuwig bij God zal zijn.
Maar dat is genade! Maar zolang de aarde bestaat is en blijft Israel de Joden Gods Verbondsvolk waardoor God Zijn heilsplannen uitwerkt.
Bewijzen?
Hebreeen 17 vrs 13 en 17)
13 Want als God aan Abraham de belofte deed, dewijl Hij bij niemand, die meerder was, had te zweren, zo zwoer Hij bij Zichzelven,
17 Waarin God, willende den erfgenamen der beloftenis overvloediger bewijzen de onveranderlijkheid van Zijn raad, met een eed daartussen is gekomen;

Dit zal ongetwijfeld weer vergeestelijkt kunnen worden maar dan doe je geen recht aan Gods Woord.
Kan God liegen schriftgeleerde?
Mattheus 19:
28 En Jezus zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, dat gij, die Mij gevolgd zijt, in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen zal gezeten zijn op den troon Zijner heerlijkheid, dat gij ook zult zitten op twaalf tronen, oordelende de twaalf geslachten Israëls.

Inderdaad zullen de 12 geslachten Israels ook geoordeeld worden.
Lees Romeinen 9 - 11 eens. En dan niet met de geestelijke Israel visie, maar Israel = Israel visie.
Jeremia 30:
11 Want Ik ben met u, spreekt de HEERE, om u te verlossen; want Ik zal een voleinding maken met al de heidenen, waarhenen Ik u verstrooid heb; maar met u zal Ik geen voleinding maken; maar Ik zal u kastijden met mate, en u niet gans onschuldig houden.
zie ook Jeremia 46: 28.
Wat Israel ook doet God zal haar als volk nooit verlaten. In Jeremia 31: 31-34 verklaart de Heere God dat Hij een nieuw verbond zal sluiten met het huis van Israel en het huis van Juda. Maar daar houdt het niet mee op. Het is alsof Hij wil zeggen: Begrijp me niet verkeerd! Denk niet dat dit nieuwe verbond betekend dat Ik Mijn volk in de steek laat, nee!
Jeremia 31:
35 Zo zegt de HEERE, Die de zon ten lichte geeft des daags, de ordeningen der maan en der sterren ten lichte des nachts, Die de zee klieft, dat haar golven bruisen, HEERE der heirscharen is Zijn Naam:
36 Indien deze ordeningen van voor Mijn aangezicht zullen wijken, spreekt de HEERE, zo zal ook het zaad Israëls ophouden, dat het geen volk zij voor Mijn aangezicht, al de dagen.
37 Zo zegt de HEERE: Indien de hemelen daarboven gemeten, en de fondamenten der aarde beneden doorgrond kunnen worden, zo zal Ik ook het ganse zaad Israëls verwerpen, om alles, wat zij gedaan hebben, spreekt de HEERE.
(Lees 'ns: Bloed aan onze handen geschreven door Dr.Michael L Brown, dit boek heb ik ook als bron gebruikt.)

Hier laat ik het maar even bij. Mi. heb ik mijn punt duidelijk heb gemaakt.
Jij lijkt te zeggen Gods Verbond met Israel geld niet meer, de Bijbel zegt anders.

Over blind en doof gesproken.

Zeg dat wel ja!

Ik heb zo;'n beetje het hele heilsplan uitgebeend voor je Yael en nog zie je de Heiland niet zoals Hij zich heeft geopenbaard.

Het gaat hier niet om de Heiland, maar over Israel, als volk en natie voor God; de Joden! Of God daar nog een plan mee heeft. Of dat nog Gods uitverkoren volk is.
Ik heb niks tegen de boodschap van de Heiland zoals de Bijbel die leert.

De uitermate waarschuwingen die Christus aan het volk Israël van het OT heeft geopenbaard, zie je nog niet in de profetie die zij behelst
Wat zegt Christus in Openbaring 14 en waartoe roept Hij op:Dezen zijn het, die zich met vrouwen niet bevlekt hebben, want zij zijn maagden en volgen het Lam, waar het heengaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, tot eerstelingen voor God en het Lam;
5 en in hunnen mond is geen valschheid gevonden, want zij zijn onberispelijk.
6 En ik zag een anderen Engel vliegen door het midden des hemels, die had het eeuwig Evangelie, om het te verkondigen aan degenen, die op de aarde wonen, en aan alle natiën en geslachten en talen en volken,
7 en zeide met ene grote stem: Vreest God en geeft Hem eer, want de tijd zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, die gemaakt heeft den hemel en de aarde en de zee en de waterfonteinen.
8 En een andere, een tweede Engel volgde, die zeide: Gevallen, gevallen is het grote Babel, omdat het met den wijn harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.
9 En een andere Engel, een derde, volgde hen, en zeide met ene grote stem: Indien iemand het dier aanbidt en zijn beeld, en het merkteken aan zijn voorhoofd of aan zijne hand aanneemt,.

Ok dus ik dien het dier volgens jouw omdat mijn Israel visie volgens jouw onBijbels is. :wink:

De Bijbel geeft weer dat God de Vader de mensen die in de leugen blijven geloven en zich blijven vastklampen aan aardse inzichten met betrekking tot het nieuwe koninkrijk, zoals de Paus dat zo tot uitdruking laat komen (als Plaatsvervanger van Christus in zijn apostelschap) een dwaalleer zal brengen. Hun oren en ogen zijn zo gewend aan de wereld dat ze zichzelf een profetie willen vormen van wat Christus beleden heeft. Het is gewoon het zelfde liedje als met de Jodne van het OT. Je vorige posting, waarin je alle passages die ik heb opgesomd, die Christus Zelf heeft geopenbaard in de Schrift aan de JOden omtrent hun eigen ondergang, begrijp je nog niet helemaal.

Jezus heeft nooit de ondergang van de Joden voorspelt dat zou in tegenspraak zijn met de Tenach!!!!

Het ontgaat je aan profetisch inzicht.

Ik heb nooit beweerd profetisch inzicht te hebben. Ik lees gewoon simpel de Bijbel. En vraag de Heilige Geest mijn ogen te openen en mij te zegenen als ik Zijn Woord lees.

Yael, laten we oprecht werk van ons geloof maken, door de Bijbel te bestuderen door de Heilige Geest, want er is maar één Meester en maar één Heilige Vader en maar één Deur!

Inderdaad!

Gods zegen

Groeten en een goede dag

Dank je jij ook.
Laatst gewijzigd door Yael op 21 okt 2005 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 21 okt 2005 09:15

Hierbij moet je erop letten dat 'eeuwig' in het Hebreeuws niet de betekenis heeft die het bij ons heeft. In het Hebreeuws betekent het een lange tijd.

Ik heb hierover nagedacht. Het is vrij logisch dat Gods verbond niet oneindig duurt. Omdat er op een dag een einde komt aan deze wereld. Maar zolang dat nog geen feit is, is Gods Verbond er nog steeds.
Jeremia 31:
35 Zo zegt de HEERE, Die de zon ten lichte geeft des daags, de ordeningen der maan en der sterren ten lichte des nachts, Die de zee klieft, dat haar golven bruisen, HEERE der heirscharen is Zijn Naam:
36 Indien deze ordeningen van voor Mijn aangezicht zullen wijken, spreekt de HEERE, zo zal ook het zaad Israëls ophouden, dat het geen volk zij voor Mijn aangezicht, al de dagen.
37 Zo zegt de HEERE: Indien de hemelen daarboven gemeten, en de fondamenten der aarde beneden doorgrond kunnen worden, zo zal Ik ook het ganse zaad Israëls verwerpen, om alles, wat zij gedaan hebben, spreekt de HEERE.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 21 okt 2005 12:01

Hallo Yael,

Met wederom dank voor je uitgebreide reactie.
Geestelijke Joden hebben hun relatie met Christus in de Hemel.

Heel veel Geestelijke Joden, met name Adventisten hebben op de Duitse oorlogsvelden, de Waarheid grbracht. Ik persoonlijk heb enigejaren geleden enkele Predikanten gesporken die als verpleger dienst deden in Hitlers legers ( men kon ongewapende dienst doen indien men geen wapens wilde dragen, binneN het huidige Duitse leger bestaan daar nog steeds aparte regels voor, bijvoorbeeld dienen bij een Wohlfahrtszentrum van een kerk of zo.

Adventisten die openlijk tijdens de aanvallen op de slachtvelden, hun Heer getuigden.
Het Geestelijk Israël openbaart zich niet door met de vijand te heulen maar midden in de strijd te verkondigen aan de mensen die door de wereld zij misleidt. Zo ken ik een verhaal van twee Messias belijdende Joden, als Zevende Dags Adventisten die openlijk hun Geloof en getuigenis openbaarde aan hun SS "beulen". De twee gelovigen werden in een betonnen kelder opgesloten en tot aan hun oksels in water gezet.

Door gebeden en lofprijzingen werden de twee echter van voedsel voorzien, door vogels (Kauwen) die door openingen in dat keldergewelf, brood en groen brachten. Toen de SS na 2 weken eens kwam kijken bleken de twee nog volop te leven en ongeschonden in dat water te staan. De bevelvoerende SS-officier was zo verbaasd en bang geworden, dat hij de twee Joden vrij liet. Echter, later na de oorlog waren de twee hunne wonderbaarlijke redding snel vergeten.

Zij richtten grote bedrijven op en werden door de wereldse luxe en gelddrang overweldigd, waardoor ze ten slotte beiden, in ongeloof stierven.

Meer recent is de geschiedenis van Roemeense Christenen, waarbij Adventisten uitgesloten waren van elk sociaal maatschappelijk recht. Door hun getuigenis in Christus, en door de kennis die zij hadden van de Bijbel, in de essentie van het Levende Schriftwoord (gericht dus op het Hemels Koninkrijk) hebben de meeste alles pverleefd. Zij werden op onregelmatige tijden aan urenlange verhoren blootgesteld en werden hun, door kundige Officieren aangaande de Bijbel, de meest treffende vragen gesteld over Christus. Velen konden fier en oprecht van hun eland getuigenh, omdat zij Geestelijke Christenen (Joden) waren die een Levende relatie hadden met hun Heiland.

Na de val van Chauscescu werden speciale Evangelisatie bijeenkomsten gehouden door de Adventkerk. Enkele tientalle Overheidsdinaren, waaronder leidende politici, die ten tijde van de onderdrukking getuigen waren geweest van de onderdrukking van die getuigende Christenen, zijn velen tot waar geloof gekomen.

Eén vrouwelijke regeringslid viel speciaal op. Zij liet zich in haar luxieuze Tatra naar de Adventkerk rijden in Boekarest. Vo, behangen met juwelen, zich nog voordoende als ee voorname en belangrijke dame, neerkijkend op anderen, nam deel aan de Evangelisatie programma's van
Dwight Nelson. Na enkele eenvoudige getuigenissen van Roemeense Adventisten en de daarbij behorende lessen, kwam ze nog wel in haar Tatra voorrijden, maar waren haar schmink en oorbellen en parle verdwenen. Weer enkele weken later, kwam ze gewoon met de fiets.

Deze ooit eens zo belangrijke en invloedrijke dame werd door Geestelijke Joden die het getuigenis van Christus in moielijke omstandigheden gestand hielden, was één der eersten die Gedoopt werd.
Ze is nu en dame op leeftijd en werkt voor haar Heer, Zj kan niet allen bogen op een werelds leven in alle luxe en macht allen, mar ook vanuit een persoonlijk getuigenis op grond van een Geestelijke ervaring met Christus voor de wereld van vandaag.

In 2001 zijn er in Afrika tijdens de lezingen van veschillende Adventpredikanten, op basis van hun Geestelijke relatie met Christus mer dan 50.000 mensen gedoopt. Tijdens slechts één Sabbat viering ( 7 juli 2001) werden meer dan 5071 mensen gedoopd. Enkele kerkgementen van o.a. de Baptisten werden, met hiun predikant gedoopt op grond van het getuigenis van Geestelijke Joden binnen de Adventkerk.

Dit is slechts één voorbeeld! Hier een link naar

http://www.pmchurch.org/article.php?id=23

Waarbij de Adventkerk vanuit Loma Linda University de gehele wereld berekte met de laatste boodschappen van Christus, gebaseerd op de 3 engelenboodschap.

Hier een korte tekst van die informatieve site uit 1998:

Featured speaker for the NeXt Millennium series is Dwight Nelson, senior pastor of the Seventh-day Adventist Pioneer Memorial Church in Berrien Springs, Michigan, who speaks five nights a week to a vast audience across the globe.

The seminar is the largest satellite event in history, we believe, counting the number of days and the number of languages and the number of sites," says Kermit Netteburg, director of ACN. "The challenges have been huge. Uplinking around the world, in both analog and digital formats, in multiple languages-even with different languages to different satellites. It has been a huge challenge."
The results so far are encouraging, according to reports from church leaders in many countries.

NET'98 is a wonderful opportunity to spread the love of Christ to people of all denominations and cultures all over the world," says Adrian Bocaneanu, president of the Romanian Union. The total attendance in Romania for the first night of the NeXt Millennium series was 47,113 people. The second night totaled 42,134."There are several thousand other potential viewers on cable in several towns in Romania as well," says Bocaneanu, "and the non-Adventist visitors number three, four and five times higher than the members in some small churches. We praise God for this chance to minister."

Romania is part of the Euro-Africa Division of the Seventh-day Adventist Church, which reports total attendance for the first night between 120,000 and 135,000 people in its several countries.

Lees voor jezelf verder aangaande dit evenement waarbij God van Zijn Zoon getuigd, door betrouwbare (maar zwakke) Christenen, als deel van het Geestelijke Israël

Ik hoop oprecht dat je bereid bent eens te beseffen wat zich vandaag de dag werkelijk afspeelt, waakt en weest gereed! (vooral dat laatste)

Gods zegen en een gezegende Sabbat

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 okt 2005 12:07

Moderator opmerking: het gaat in dit topic over de vraag welk plan God heeft met het joodse volk. Daarbij ligt de nadruk op het natuurlijke Israel, waarvan het grootste deel niet-Messiasbelijdend is.

Daar dus verder op focussen in dit topic. Dat er een groot onderscheid is tussen degenen die in Christus geloven en degenen die dat niet doen, weet iedereen wel, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat in dit topic om het Bijbels perspektief aangaande de natuurlijke afstammelingen van Jakob.

Verdere offtopics worden verwijderd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 21 okt 2005 12:59

Hallo Elbert,

Je schreef:

natuurlijke Israel, waarvan het grootste deel niet-Messiasbelijdend is.

Kort gezegd:

Zij die de Messias aanvaarden worden, net zo als de getrouwen in Christus, deelachtig aan het Hemels Koninkrijk. Zij die Chritus willens en wetens blijven afwijzen, zullen het Koninkrijk nooit zien.
Schapen en Bokken!

Hier nog een interessante link naar een engelstalige site, waar eventueel aan een forum deel genomen kan worden, waar dit topic ook deelachtig aan kan zijn. Best eens aardig om te ervaren hoe mensen uit de USA, Afrika of Zuid Amerika over dit onderwerp denken er blijken ook veel predikanten aan dit forum deel te nemen. VOlgens mij zit erook een TV-channel aan vast, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

http://www.theevidence.org/member_login.php

Gods zegen en gegroet

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 21 okt 2005 13:09

De staat Israel is eigelijk een bedreiging voor jouw theologie :mrgreen:

As long as deep in the heart,
The soul of a Jew yearns,
And forward to the East
To Zion, an eye looks
Our hope will not be lost,
The hope of two thousand years,
To be a free nation in our land,
The land of Zion and Jerusalem.

Jij mag dan spreken over geestelijk Jood, geestelijk Israel.
Maar ik ben het helemaal met Elbert eens als hij schrijft:

Daar dus verder op focussen in dit topic. Dat er een groot onderscheid is tussen degenen die in Christus geloven en degenen die dat niet doen, weet iedereen wel, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat in dit topic om het Bijbels perspektief aangaande de natuurlijke afstammelingen van Jakob.:!:

Daar gaat het om in dit topic. Vanuit jouw gedachtegang is er geen hoop meer, de staat Israel bewijst het tegendeel.
Verder was mijn uitgebreide reactie een uitzondering. :wink:

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 21 okt 2005 20:00

Hallo Yael,

De staat Israël is voor mij helemaal geen bedreiging, want op grond waarvan zou dat een bedreiging moeten zijn. De wereld is een bedreiging voor de oprechte Christen, want Jezus wijst er op dat we uit moeten gaan, omdat we anders deel hebben aan de plagen.
Ik denk dat relatief weinig Christenen wel beseffen welk een gevar hen boven het hoofd hangt, als Christus deze aanwijzing geeft

Wellicht zou dat een beter topic kunnen zijn, in plaats van te proberen het Evangelie en /of Gods plannen te veranderen of de profetie er van een voor onszelf in vulling te geven.

Openbaring 14 is duidelijk:

Ik weet niet of het wijs is om te zitten te mijmeren over iets dat verloren is. Te proberen om een visie of toekomst inzichtelijk te kunnen maken aangaande het nationale Israël is natuurlijk een gospe, als we de gehele profetie, door Christus kunnen weten en ook in de Bijbel staat opgetekend en aangezien de Heilige Geest door Christus, in harmonie met de Bijbel openbaart, begrijp ik waarom zovelen dwalen en reeds op zoek zijn naar God, terwijl Hij er nog is, maar ze Hem reeds niet meer kunnen vinden! Een profetie opzichzelf die in vervulling is gegaan.

Zoek de dingen van boven, niet van beneden.

Het nationale Israël een bedreiging voor mij, Yael Yael, ik dacht dat jij toch wel zo intelligent was om een ander excuus te kunnen bedenken om mij een ander Evangelie te willen brengen. Een goed verstaander en iemand die begrijpt wat ik aan de hand van de Heilige Schrift heb geschreven, zal hoofdschuddend zeggen: Ze hebben Hem niet gekend.

Ongelofelijk wat zijn mensen toch vindingrijk om zichzelf te bedriegen al menen zij Christus na te volgen!

Tevergeefs eren ze Mij omdat ze leringen leren, die geboden van mensen zijn Mattheus 15:9

Gods zegen en een -oprecht- goed weekend.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 21 okt 2005 20:48

De staat Israël is voor mij helemaal geen bedreiging, want op grond waarvan zou dat een bedreiging moeten zijn.

Heel duidelijk dat er geen sprake is van een ''geestelijk Israel'' noch van ''geestelijke Joden.'' Dat bewijst Gods trouw aan de echte Joden het natuurlijke nageslacht van Abraham Izaak en Jakob. Hierover heb ik al genoeg geschreven ga niet telkens alles herhalen.

De wereld is een bedreiging voor de oprechte Christen, want Jezus wijst er op dat we uit moeten gaan, omdat we anders deel hebben aan de plagen.
Ik denk dat relatief weinig Christenen wel beseffen welk een gevar hen boven het hoofd hangt, als Christus deze aanwijzing geeft

Wellicht zou dat een beter topic kunnen zijn, in plaats van te proberen het Evangelie en /of Gods plannen te veranderen of de profetie er van een voor onszelf in vulling te geven.

Dat lijkt me handig omdat dat niks met dit topic te maken heeft.
Daarom wil ik je vriendelijk verzoeken dit niet met het onderwerp te vermengen waar we het over hebben.

Het nationale Israël een bedreiging voor mij, Yael Yael, ik dacht dat jij toch wel zo intelligent was om een ander excuus te kunnen bedenken om mij een ander Evangelie te willen brengen.

Jij bent het die een ander Evangelie brengt. Ik heb met de Bijbel bewezen dat God trouw is aan Israel. Dit heeft niks met intelligentie te maken.
Maar gewoon simpel de Bijbel lezen, ja ook de Tenach ja en niet alleen beperken tot het NT.
Israel er is maar 1 Israel, is weldegelijk een bedreiging voor jouw Theologie. Het is het bewijs van Gods trouw. (aan de Joden). wat jij ontkent! want jij hebt de plaats van Israel ingenomen. ipv de plaats te nemen die God de niet Joden gegeven heeft.

Ongelofelijk wat zijn mensen toch vindingrijk om zichzelf te bedriegen al menen zij Christus na te volgen!

Ik zie niet in omdat jij het niet met mijn Israel visie eens bent dat ik niet Jezus zou kunnen navolgen. Daarbij hoef jij niet over mij te oordelen.

Hannie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannie » 22 okt 2005 14:47

Het nationale Israël een bedreiging voor mij, Yael Yael, ik dacht dat jij toch wel zo intelligent was om een ander excuus te kunnen bedenken om mij een ander Evangelie te willen brengen. Een goed verstaander en iemand die begrijpt wat ik aan de hand van de Heilige Schrift heb geschreven, zal hoofdschuddend zeggen: Ze hebben Hem niet gekend.

Schriftgeleerde,
En hoezo zou iemand van ons een ANDER evangelie willen brengen? Zijn alleen jij en degenen die jouw mening zijn toegedaan, degenen die Jezus navolgen? En zijn alleen degenen die het met je eens zijn goede verstaanders? Ik ben het eens met Yael en ik ben niet de enige. Maar ja, aangezien alle intelligente mensen het volgens jou niet alleen met jou eens zijn, maar volgens jou ook nog eens HOOFDSCHUDDEND zullen zeggen dat we Hem niet kennen.... :shock:
De bijbel is een wonderbaarlijk boek en ik begrijp dat jij zoals iedereen je eigen mening hebt. Maar de suggestie dat ik Christus niet zou navolgen omdat ik niet in de vervangingsleer geloof vind ik ronduit beledigend.
Je zegt

Schriftgeleerde schreef:Ongelofelijk wat zijn mensen toch vindingrijk om zichzelf te bedriegen al menen zij Christus na te volgen!

Tevergeefs eren ze Mij omdat ze leringen leren, die geboden van mensen zijn Mattheus 15:9

Met alle respect, maar als ik jou was zou ik eens een praatje maken over de vervangingsleer met iemand die Joods is (zoals "Zuighnap" (Mosje), die maakt gehakt van die zogenaamde schriftgeleerdheid van je :mrgreen: . Ik houd van Jezus net als jij van Hem houdt en ik heb mijn eigen mening over de bijbel en het citaat van Mattheus net als jij die hebt. Beiden hebben we het gevoel dat we Jezus navolgen. Hoe God het werkelijk heeft bedoeld weten we pas als we bij Hem in de Hemel zijn, of als Jezus terugkomt. Tot die tijd kunnen we het beste respectvol met elkaar discussieren (dus zonder elkaar te verwijten dat de ander Hem niet navolgt of een vals evangelie brengt. Akkoord?)

(Als ik je verkeerd begrepen heb: bij voorbaat sorry. Dan hoor ik nog wel van je hoe je het echt hebt bedoeld).

Gegroet
Helemaal verkocht!

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 25 okt 2005 01:03

Yael schreef:
Cicero schreef: Het eerste vetgedrukte stukje geeft aan dat het nieuwe verbond met Israël (!) op zondenvergeving is gebaseerd, niet meer op etniciteit. Daarom kunnen ook heidenen hieraan deelhebben.
Dat Gods genadegiften en de roeping Gods onberouwelijk zijn, wil zeggen dat er altijd een uitverkoren deel van Israël zal zijn. Niet meer en niet minder.

Ik zie het zo: het Oude Verbond was met Israel alleen gesloten, heidenen hadden daar geen deel aan. Of je moest je tot God bekeren zoals bv. Ruth.
Het Nieuwe Verbond sinds Jezus is gesloten ook met Israel en overlapt het Oude Verbond, met uitzondering dat nu de heidenen door Jezus toegang hebben tot het Verbond van God.
Ik ontken ook niet dat het nieuwe verbond met Israël is gesloten. Alleen is de voorwaarde tot deelname niet meer etniciteit, maar bekering.
Dat laatste wat je zegt is jouw interpretatie van de tekst. :wink:
Paulus zegt zelf in het begin van Rom 11 dat hij er een bewijs van is dat God Israël niet heeft verstoten. Blijkbaar - en dat is ook wel te begrijpen na het 'afsnijdende' betoog in Rom. 9 - blijkt Gods trouw aan Israël al door het geloof van één enkele jood. Vanuit de verkiezing bekeken zijn alle jodenchristenen geliefden om der vaderen wil.

Hierbij moet je erop letten dat 'eeuwig' in het Hebreeuws niet de betekenis heeft die het bij ons heeft. In het Hebreeuws betekent het een lange tijd.

Ook volgens de Rabbijnse uitleg? Daarbij hoe kun je dat dan zien in het Ivriet? http://www.shalomgemeente.nl/israel.htm Ook interessant om te lezen. :wink:
Feit is dat 'eeuwig' een ander concept bij ons oproept dan de Hebr. vormen, die 'slechts' een onafzienbare tijd aangeven. De tempel en de riten daarvan worden ook als 'eeuwig' omschreven.

M.i. is het kardinale verschil tussen ons de visie op de toékomst van Israël. Ik verwacht geen spectaculaire Amerikaans-achtige dingen meer

Wat heeft Amerika hier mee te maken?
Ja onze visie op de toekomst van Israel verschilt. Daar is al een topic over geweest. We mogen allebei onze mening hebben. En in de toekomst zullen we wel zien wat God doet.

Nou, denk aan de serie 'De laatste bazuin'. Ik denk dat er best wel invloed van uitgaat. Dergelijke Amerikaanse nonsens gaat er bij sommigen in als koek.

Overigens begrijp ik nog steeds niet hoe men er bij komt dat bijv. Ezechiël 37 het eerste gedeelte nog dingen zou bevatten die nog gerealiseerd zouden moeten worden. Welke elementen zijn in de 6e eeuw v.C. niet gerealiseerd?

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 25 okt 2005 06:33

Hallo Hannie,

Dank voor je reactie!

Je schreef o.a.:

Hoe God het werkelijk heeft bedoeld weten we pas als we bij Hem in de Hemel zijn, of als Jezus terugkomt.

Nou Hanneie ik denk dat je weinig begrijpt met wat Christus bedoelt met Zijn voorbeeld. We moeten nu al inzicht vergaren en hebben om het onderscheidt tussen dat wat een vals- en dat wat een waar Evangelie is, om de vijand te kunnen ontdekken.

God geeft op verschillende wijze aan hoe dat gaat.

Openbaring 1 begint al met het feit dat Jezus persoonlijk alles gaat openbaren wat zijn knechten dienen te weten. Daar aan verbonden leert Hij in Openbaring 14 dat er drie begrippen zijn waarop de Christen van vandaag moet reageren om de fundamenten van het geloof, zoals dat in de Hemel in een wet (naar de gewoonte) verandkerd ligt, te herzien tot ondrhouden en aannemen.

Hier nog een enkele Bijbelse verwijzing:

Maar deze zijn opgeschreven met de bedoeling dat u gelooft dat Jezus de Christus is, de ZOon van God en dat u door te geloven leven hebt in Hem
(Johannes 20:31)

In Johannes 6:63 leert de Heiland ons dat""Wat Ik u zeg is Geest en Leven."

Hier bedoelt Christus dat we een Levende Christen ,moeten zijn. Gericht op het Koninkrijk dat komt. Het is de bdoeling dat we Hem beter gaan brijpoen, verstandelijk en handelend. Om zo en Getuigenis van Christus te leren worden (Romeinen 3:12)

Rechtvaardiging, Heiliging en Verheerlijking van de mens zijn zaken die bewust en openlijk gebeuren. God heeft geen geheimen vor ons als het om zone verlossing gaat. Satan heeft geheimen voor ons die hij probeert te verdonkere-manen, door en verkeerd beeld van God an ons voor te houden.

God wil dat we gered worden en de waarheid leren kennenWant er is ♪0én God, en tussen hem en de mensen is er één Middelaar, de mens Jezus Christus (1 Timotius 2:4-6)

Dus waarom wachten tot dat we in de hemel zijn, om pas -voorbereid-dan te kennen en te weten

Aangezien we in onze dood niets meer zullen herinneren en ook niets meer zulen ervaren, en dus ok geestelijk niet meer kunnen groeien, is het dus zaak om ervaringen met God op te doen. tijdens ons leven.

Lees voor jezelf eens 2 Timotius 3:16,17. Wat staat daa over Groei, kennis en inzicht.
Dat wat in de hemelse boeken staa over ons is gebaseerd op onze bekering. Niet plat of volgens de dode letter, maar Geestelijk, bewust en weloverwogen. God wil niet dat we voor verrassingen staan en ook niet dat Hij ons nu een ander Evangelie zou voorhouden dan dat er in het Hemels Rijk reeds al Eeuwig is. (Eeuwig =oneindig)

Gods zegen en een fijne dag!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 okt 2005 15:07

Cicero schreef:Ik ontken ook niet dat het nieuwe verbond met Israël is gesloten.

Dat is mooi. :wink:

Alleen is de voorwaarde tot deelname niet meer etniciteit, maar bekering.

Aan het Nieuwe Verbond? Ja dat denk ik ook. Iedereen die niet gelovig is heeft ook geen deel aan dat Verbond.

Feit is dat 'eeuwig' een ander concept bij ons oproept dan de Hebr. vormen, die 'slechts' een onafzienbare tijd aangeven. De tempel en de riten daarvan worden ook als 'eeuwig' omschreven.

Hierop had ik nog een keer gereageerd, maar geeft niet waarschijnlijk heb je het niet zien staan tussen de discussie met schriftgeleerde. :wink:
Ik heb hierover nagedacht. Het is vrij logisch dat Gods verbond niet oneindig duurt. Omdat er op een dag een einde komt aan deze wereld. Maar zolang dat nog geen feit is, is Gods Verbond er nog steeds.
Feit is dat God dit zegt:
Jeremia 31:

Nou, denk aan de serie 'De laatste bazuin'. Ik denk dat er best wel invloed van uitgaat. Dergelijke Amerikaanse nonsens gaat er bij sommigen in als koek.

aa die boeken haha geinig om te lezen maar verder hecht ik er weinig waarde aan. Komt steeds meer op me over als iets wat ze tever zijn gaan uitmelken. Ik weet ook niet of ik in de Opname geloof, maar als het gebeurd ok dan gebeurd het als het niet gebeurd naja dan niet. Daarin ben ik wel nuchter.

Overigens begrijp ik nog steeds niet hoe men er bij komt dat bijv. Ezechiël 37 het eerste gedeelte nog dingen zou bevatten die nog gerealiseerd zouden moeten worden. Welke elementen zijn in de 6e eeuw v.C. niet gerealiseerd?

Kunnen Gods profetieen niet meerdere keren/manieren vervuld worden? denk aan: Ik heb Mijn zoon uit Egypte geroepen ergens in Hosea. sloeg in de eerste plaats op Israel en op de tweede plaats op de Messias Jezus.

Daarbij ik zou het hoofdstuk als ik jouw was nog eens doorlezen. Volgens mij wordt er ook gesproken over de ''verloren'' 10 stammen... (Ezechiel 37:16,19, 21-22) Die weer met Israel de 2 stammen verenigt worden en aan het einde wordt mi. gerefereerd naar Jezus Wederkomst in Heerlijkheid en naar het 1000 jarig rijk. Maar dat is even nu uit de losse pols.

Terug naar “Archief”