Optimatus schreef:Ik vind dat mensen die zelf een codicil hebben ingevuld, voorrang moeten krijgen voor transplantaties.
Mee eens!
ps. diegene die straks met jouw lichaamsdelen heeft gered heh, die heeft z'n leven dus eigenlijk aan mij te danken?

Moderator: Moderafo's
Cybercurse schreef:Optimatus schreef:Ik vind dat mensen die zelf een codicil hebben ingevuld, voorrang moeten krijgen voor transplantaties.
Mee eens!
Lalage schreef:coass: laat je dat dan wel even vastleggen, dat je wil dat je familie beslist?
Optimatus schreef:
Ik vind dat mensen die zelf een codicil hebben ingevuld, voorrang moeten krijgen voor transplantaties.
juist! ik heb het codicil ook ingevuld met mede als argument dat ik er voor mezelf anders geen recht op zou hebben. vind niet dat je organen van anderen aan kan nemen als je ze zelf niet beschikbaar wil stellen.
Optimatus schreef:Laat ik het iets scherper stellen: stel, persoon A en B hebben allebei mijn hart nodig (en zeg nou zelf, wie wil mijn hart niet), maar persoon B heeft wel een donorcodicil ingevuld en persoon A niet. Dan vind ik dat mijn hart naar persoon B moet gaan.
Pauline schreef:ja idd.
en wie zegt dat meneer of mevrouw a niet precies op het punt stond zo'n formulier in te vullen op het moment dat ie in ene keer zo'n ongeluk krijgt ofzo, en met spoed zo'n orgaan nodig heeft?
spacy schreef:Als regelmatig motorrijder moet ik er toch eens over na gaan denken,
zit zo tenslotte wel in een risico groep.
Laat ik het iets scherper stellen: stel, persoon A en B hebben allebei mijn hart nodig (en zeg nou zelf, wie wil mijn hart niet ), maar persoon B heeft wel een donorcodicil ingevuld en persoon A niet. Dan vind ik dat mijn hart naar persoon B moet gaan.
MrSokkie schreef:Optimatus schreef:Laat ik het iets scherper stellen: stel, persoon A en B hebben allebei mijn hart nodig (en zeg nou zelf, wie wil mijn hart niet), maar persoon B heeft wel een donorcodicil ingevuld en persoon A niet. Dan vind ik dat mijn hart naar persoon B moet gaan.
Ook als meneer B rookt, drinkt, drugsverslaafd, crimineel en 70+ is en overgewicht heeft en A een jonge, gezonde, verantwoordelijke, werkende, alleenstaande moeder van 2 kinderen is?
Echt, als je begint met onderscheid maken kom je echt in zo'n wespennest terecht. Wie het eerst komt, die het eerst maalt is misschien ook niet altijd even rechtvaardig, maar het voorkomt wel een hoop willekeur.
Optimatus schreef:Laat ik het dan nog een beetje scherper stellen: als er twee mensen zijn die een vrijwel identieke levenswijze erop na houden... etc. etc. etc. Ik vind dat het voordelen moet hebben. "Wie goed doet, goed ontmoet".
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten