Johnny99 schreef:Dreamster schreef:Ok, sorry...maar als ik het zo las over zondekennis ervaring van de refowebbers die hebben gereageerd zag ik toch echt een weten van het zondig zijn! Ik weet ook dat we geneigd zijn onze zonden niet te zien. Ik ook, soms voel ik me trots als ik lang heb gebeden maar een halve minuut later voel ik me weer zo klein. Ik ken dat gedicht, ik vind hem wel mooi, maar er zijn zoveel van zulke verzen, en zoveel gedichten, en boeken, en noem maar op. Weet je als je zoiets leest dan wel meteen dat je zondig ben? En WANNEER doe je een zonde? Want de een zegt: dit mg niet, de ander: dat mag niet...en dan weet ik het soms niet meer. WAT IS DE WAARHEID....en HOE WORDT IK VERLOST VaN MIJN ZONDEN? Het lijkt me zinvoller als je me daarop een antwoord kan geven, want ik ben een zondaar, dat weet ik, en soms voel ik het ook, maar nog niet genoeg blijkbaar
Wanneer doe je zonde? Als jouw gedachten, woorden en werken niet gericht zijn op de eer van God? Of als je zijn geboden overtreedt? Dat is teveel om op te noemen.
Jouw laatste zin, dat is zonde denk ik. Je denkt dat je niet genoeg ellendekennis hebt? Nu doe je God alleen nog maar meer verdriet, door zo te praten. Ik heb geprobeerd een aantal posts geleden, om duidelijk te maken dat je nooit genoeg hebt. Het is geen voorwaarde.
Weet je wanneer je genoeg hebt? Als je Christus nodig hebt.
Op jouw uitroep 'wat is waarheid' is niet echt een zinvol antwoord te geven. Ofja, toch wel:
God is waarheid (Deuteronomium 32:4).
Misschien geeft de bovenstaande link wel een antwoord op jouw vraag 'Hoe wordt ik verlost van mijn zonden', en anders verwijs ik je naar andere topics.
Weet je wie die vraag ook stelde? De stokbewaarder. Zie Handelingen 16:31 en 32
Lieve heren, wat moet ik doen, opdat ik zalig worde?
En zij zeiden: Geloof in den Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden, gij en uw huis.
En weet je, bij die stokbewaarder was er een aardbeving nodig (vers 26), en jij vraagt het zonder aardbeving.