Je gooit een zwembad ook niet dicht behalve voor een select groepje die een gele stip op hun linkerbeen hebben, alleen omdat er op de 1000 bezoekers 2 personen zijn die van de duikplank naar beneden gaan staan plassen

Moderator: Moderafo's
Ik vind je gezeur wat vervelend worden. We weten je punt nu onderhand wel.
Leg je gewoon neer bij een beleid wat goed overdacht is en zeker niet zomaar is opgesteld
waarom reageer je danmoppie schreef:tegenwoordig hebben moderators er een dagtaak aan alles teverwijderen of aan te passen. Zo blijft de discussie ook niet meer reeeel.
Ik vind je gezeur wat vervelend worden. We weten je punt nu onderhand wel.
Leg je gewoon neer bij een beleid wat goed overdacht is en zeker niet zomaar is opgesteld
-De bijbel dient erkend te worden als onfeilbaar woord van God.
-Respect voor de reformatorische belijdenis.
-Instemming met de apostolische geloofsbelijdenis.
-De bijbel is het woord van God
-Instemming met de apostolische geloofsbelijdenis
JMvVliet schreef:-De bijbel dient erkend te worden als onfeilbaar woord van God.
Als er respect moet zijn voor de reformatorische belijdenis, dan moet die er ook zijn voor de Barmer Thesen, de Koran en dergelijke.
Ik stem wel in met de apostolische geloofsbelijdenis, maar vind het principieel onjuist dat ik hierop niet aangevallen / aangesproken mag worden, behalve dan in één of ander algemeen subforum.
Ik stem in met dat de bijbel het woord van God is, maar NIET met de stelling dat de bijbel compleet is. En aangezien onfeilbaartheid compleetheid impliceert, KAN ik niet eens met de voorwaarden instemmen.
Ik zou alleen in kunnen stemmen als er staat:-De bijbel is het woord van God
-Instemming met de apostolische geloofsbelijdenis
Respect hoor je per definitie te hebben voor wat dan ook. De apostolische geloofsbelijdenis is voluit bijbels, en als ik de ontstaansgeschiedenis van de bijbel volg, lijkt die me zeker niet onfeilbaar.
Ik heb me altijd thuis gevoeld (al postte ik niet zoveel), maar dat thuis wordt me nu ontnomen...
Klaas schreef:Shito schreef:Als je als forumleider dat niet wilt, en slechts je eigen mening tolereren zou, kun je net zo goed een website maken met jouw standpunten erop. Juist andere meningen, suggesties, voorstellen zijn wat een forum nut geeft.
Volgens mij heb je de intentie en de gevolgen van de maatregel niet begrepen of je chargeert bewust. Volgens mij is al meerdere malen aangegeven dat je het helemaal niet eens behoeft te zijn met het Refowereldje als je in de betreffende forums wilt meedoen. Er is m.i. nog voldoende verschil van mening mogelijk. Wat volgens mij het grote probleem is (was) is het feit dat sommige mensen discussies nogal verziekten door de uitgangspunten die aan een bepaalde vraag ten grondslag liggen ter discussie te stellen. Nou is daar op zich niks mis mee, maar voor alles is er een tijd en een plaats. Vergelijk het met een forum voor hondenliefhebbers waarop een discussie gevoerd wordt over de vraag welke soort leuker is: de Duitse of de Mechelse herder. Wat heeft het voor zin als je in zo'n discussie keer op keer gaat vertellen dat honden uberhaupt stomme beesten zijn? Draagt dat bij aan een leuk gesprek? Nee toch? Je kunt dan beter een discussie starten met de vraag "Wat is er nou zo leuk aan een hond?" want dat is de vraag die je aan de orde wilt stellen; in de verschillen tussen een Duitse en een Mechelse herder ben je immers helemaal niet geinteresseerd?
Daarbij komt volgens mij dat niet alleen veel discussie 'verstoord' werden maar dat ook de hoeveelheid "Waarom-is-een-hond-eigenlijk-leuk-discussies" nogal uit de hand liep. Is het vreemd dat de beheerder van zo'n site dan een speciale plek inruimt voor dat soort vragen?
Dat gezegd hebbend kan ik me wel vinden in je vraag of 4:1 dan wel de juiste verhouding is. Misschien is een driedeling ook wel beter dan de huidige 2-deling. Je zou een 'algemeen religieus' deel kunnen hebben, een 'algemeen christelijke' deel en een specifiek reformatorisch deel. De doelgroep kan dan nog steeds de reformatorische jongere zijn (in gesprek met resp. niet-christenen, andersdenkende christenen en de eigen club) en tegelijkertijd kan die reformatorische jongere dan zelf zeg maar de mate van bescherming kiezen. Terwijl ik dit typ vraag ik me trouwens af of een specifiek reformatorisch deel wel zo wenselijk zou zijn. Persoonlijk vind ik eigenlijk van niet omdat ik graag zie dat mensen over de muren heenkijken, maar gedacht vanuit de doelgroep zou het zeker een legitieme keuze zijn. In ieder geval een keuze die de minder reformatorische christen wat meer de ruimte zou geven.
Klaas
(die misschien wel dichter bij shinto dan bij de reformatorische christenen staat en die zeker niet op een of andere manier aan Refoweb verbonden is ;-))
-De bijbel dient erkend te worden als onfeilbaar woord van God.
Niet zo slim, iedereen is zo blij, jij kunt reageren en het lijkt of iedereen refo isSerenity schreef:t is bijna communistisch
je mag niet meer naar de film gaan als je geen lid bent van de communistische partij.
Maar goed, als je het niet 100% hoeft te onderschrijven maar wel accepteren, waarom is die eis er dan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten