kootje schreef:Denk dat je hiermee een goeie aankaart. Trouwen op basis van uiterlijk (leuk snoetje, mooie ogen, etc.) is nogal in.
Dat lijkt me stug!
Maar je weet toch nooit zeker of een huwelijk goed zal lopen? Of ben ik nu te negatief...
Ik ben het wel eens met wat hierboven is gezegd, dat scheiden alleen mag in extreme situaties zoals mishandeling. In geval van overspel staat de bijbel het toe, maar als iemand een keer vreemd is gegaan, vind ik dat je het huwelijk nog best wel een kans kunt geven.
Over als je man/vrouw geen christen (meer) is, dan denk ik dat je door gebed heel wat kunt bereiken. Ik heb een boek gelezen over een vrouw die moslim was en christen werd, zij bleef getrouwd met haar moslim-man. Doordat ze bad voor haar man, werd hun huwelijk een tijd na haar bekering toch nog dragelijk. Ze ziet haar man zoals Jezus hem ziet, daarom lukt het haar om te vechten voor haar huwelijk.
Ik ken ook een ander verhaal van een vrouw die met een niet-christen getrouwd was (ik weet niet of ze voor haar huwelijk al christen was of niet) en dat huwelijk is wel kapot gegaan.