Moderator: Moderafo's
jas schreef:Marnix schreef:jas schreef:gert-jan schreef:wees blij dat jongeren in een samenleving als deze nog geinteresseerd zijn in het woord van God. Iets als de EO-jongerendag is gewoon uniek.
Wees als dominee wijzer en zie er het positieve van in. Kijk ook eens naar dingen die niet in je straatje passen. Wat doet het er toe op welke manier jongeren bereikt worden, als ze maar bereikt worden!! En dat zoiets dan met een wat oppervlakkige preek en ander soort muziek gebeurd so what?
Jongeren worden erdoor aangegrepen en dat is het belangrijkste de Geest werkt!!!
Ik zie het als een vorm van godslastering hoe bepaalde mensen in de Ger Gem hiermee omgaan. Laat hen eens meegaan in hun tijd en niet alleen maar bij dingen blijven die in hun eigen straatje passen!!
Ik zie die hele eo jongerendag als godslastering. als het niet zo aantrekkelijk werd gemaakt dat het in ieders straatje past, (muziek) zou er niet zoveel interesse zijn. Het gaat helemaal niet om God maar om de entourage en dagje uit.
Onzin... jammer dat je het evangelie op vormen die in jou ogen te modern zouden zijn, gaat veroordelen. Voor de zoveelste keer wijs ik op Paulus op de Areopagus.
En ik vind het Godslastering dat je Gods werk afdoet als satanswerk, omdat jij die vormen niet zo fijn vindt als conservatief christen. God moet werken zoals jij het graag wil en hoort en anders trap je dat gerust de grond in.
Ach ik geef een zelfde reactie terug als wat gert-jan deed. Die deed de visie van de ger. gezindte immers ook af als godslastering? Heeft hij daar dan het alleenrecht op?
Marnix schreef:Dat het een kwestie van tijd is geloof ik zeker. Maar ik hoop dat het zo snel gaat als jij aangeeft. Maar ik geloof zeker dat er een tijd zal komen dat iedereen Gods werk volledig zal erkennen... en zullen inzien dat God ook daar aan het werk was. Wanneer het zover is? Het kan morgen zijn... het kan nog heel lang duren... Afwachten maar dus
Maja de Bij schreef:Marnix schreef:Dat het een kwestie van tijd is geloof ik zeker. Maar ik hoop dat het zo snel gaat als jij aangeeft. Maar ik geloof zeker dat er een tijd zal komen dat iedereen Gods werk volledig zal erkennen... en zullen inzien dat God ook daar aan het werk was. Wanneer het zover is? Het kan morgen zijn... het kan nog heel lang duren... Afwachten maar dus
Inderdaad, de tijd zal het wel leren. Op dit moment is er voor mij niet veel reden erg triomfantelijk te doen over de EO. Het lijkt wel of men zich daar drukker maakt om de verpakking dan de inhoud. Dat geldt overigens voor mij vooral voor de programma's die ik zie en hoor. Op de jongerendag ben ik niet geweest. De enige die ik nog eens een bijbel zie open doen is ds. Van de Veer. Voor de rest is het koekoek-eenzang met de andere omroepen, vanwege de kijkcijfers denk ik.
Marnix schreef:maar volgens mij maak je deze constatering puur omdat de verpakking inderdaad wel de aandacht krijgt... maar zie je ondertussen andere dingen die ook de aandacht krijgen niet. Als je alleen van de Veer maar een bijbel open ziet doen moet je toch beter gaan kijken
Misschien zie ik een programma over het hoofd, maar ik zie niet een (1) programma de komende week gepland staan, met een evangelisch "bekeert u" thema. Het zijn hoofdzakelijk quizen en relatie-programma's. Er is inderdaad wel iets veranderd bij de EO, maar of het een verbetering is...
Er staat in de bijbel dat we een licht moeten zijn... Er staat niet dat we moeten preken... En als ik vergelijk met andere omroepen is de eo een lichtend licht en een zoutend zout...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten