Mensen op zichzelf hebben geen bovennatuurlijke gaven. De mens bestaat uit geest, lichaam en ziel. Bij de zondeval is de mens geestelijk gestorven. Als je Jezus aanneemt wordt je geestelijk opnieuw geboren, de wedergeboorte. De bedoeling is dat God heerst over je leven, en dus ook over je geest.
Satan wil graag bereiken dat mensen leren om opnieuw bewust hun geestelijke lichaam te besturen. Dit is niet wat God voor ons wil omdat Hij wil dat we op Hem vertrouwen, afhankelijk zijn van Hem.
Ergens werd hier gezegd dat de een het helderziendheid noemt en de ander de gaven van profetie maar er zitten grote verschillen tussen. Het grote verschil is dat je de gaven van de Geest nooit zelf zou kunnen controleren. Je kan de gaven van de Geest niet zomaar 'oproepen' of zoiets. Een ander verschil is dat de gaven van de Geest altijd tot eer van God worden gebruikt (als het goed is natuurlijk)
Om even terug te komen op de vraag...ik zie er persoonlijk niet echt het nut van in om over msn zulke dingen te zeggen...ik zou zelf ook nooit zoiets over msn doen dus dat vind ik al een btje raar maar goed dat is meer persoonlijk. Ik zou iig erg voorzichtig zijn en er zelf ook voor bidden en gewoon aan God vragen of Hij hier iets mee wil zeggen en het anders gewoon laten. Weetje je hoeft niet bang te zijn dat je een woord van God mist ofzo...Als God iets tegen je wil zeggen zorgt Hij er heus wel voor dat je het hoort dus ik zou heel voorzichtig zijn en altijd er zelf over bidden. En natuurlijk toetsen aan de Bijbel en kijken aan wie hij de eer geeft, aan God of aan zichzelf.