Zonder gemeente ben je geen goed christen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 15:49

corne, wat is volgens jou de goede kerk dan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 17 feb 2003 15:50

Corne van 't Hof schreef:Ik denk dat het voor Torenspits beter is om in zijn christelijke gezin de zondag door te brengen, omdat er geen kerken zijn waar de waarheid enigszins gebracht wordt.

de mensen die in de kerk komen zijn ook niet vrij van zonden[ niemand trouwens] ikzelf heb ook een tijd gehad dat ik dacht de kerk hoeft niet zo nodig; maar het is fout. als je niet naar de kerk gaat dan is er het gevaar dat je afwijkt. in de dienst krijg je brood voor het hart.

De RK-kerk is totaal verderfelijk. Daar wordt een totaal onbijbelse leer gebracht. RKK is antichrist. Ook sow-kerk is onbijbels. Als er al vrouwen dominee zijn, geeft al aan dat die dominees zich niets van de Bijbel aantrekken. Aan gereformeerd vrijgemaakt is bijbels niet goed te keuren, aangezien iedereen die gedoopt is als kind van God wordt gezien.

ik vind ook wel dat er in de rkk kerk veel te veel luxe is. ik ben het met verscheidenen dingen ook niet eens; mar hetoordeel is aan god de vader en niet aan ons.en waarom zal een vrouw niet in dienst van god mogen staan? anna was ook een priesteres. toen met jezus geboorte was zij aanwezig met simeon
gr geertje

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 17 feb 2003 15:52

Ik ben niet van de gereformeerde kerk vrijgemaakt. Ik zie het ook niet als DE ware kerk, maar wel als een kerkverband waar ik zonder problemen heen zou gaan. (Ik ben er trouwens nooit geweest, maar ik ken wel vrijgemaakte mensen, en ik lees wel eens wat van predikanten daar ook preken).

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 17 feb 2003 17:31

GKV zit vol dwalingen, wat doctrine betreft, maar ze zijn ook best schriftkritisch, maar ook wat levenswandel betreft. christen-zijn en kroegbezoek kan over het algemeen heel goed samen.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 17 feb 2003 17:38

Corne van 't Hof schreef:Ik denk dat het voor Torenspits beter is om in zijn christelijke gezin de zondag door te brengen, omdat er geen kerken zijn waar de waarheid enigszins gebracht wordt. De RK-kerk is totaal verderfelijk. Daar wordt een totaal onbijbelse leer gebracht. RKK is antichrist. Ook sow-kerk is onbijbels. Als er al vrouwen dominee zijn, geeft al aan dat die dominees zich niets van de Bijbel aantrekken. Aan gereformeerd vrijgemaakt is bijbels niet goed te keuren, aangezien iedereen die gedoopt is als kind van God wordt gezien.

Nu ben ik het toch echt niet met je eens.

- Ook RKK heeft goede punten, ik geloof dat daar ook ware christenen kerken. Er zijn teveel overblijfselen van het heidendom, en dat keur ik ook absoluut niet goed, maar je kunt niet zeggen dat het absoluut verderfelijk is. Geloof ik echt niet

- Waarom geen domina's? Een vriendin van mij voelt zich ook echt geroepen om een gemeente te leiden. Ze heeft daar veel problemen mee, omdat het vaak niet goedgekeurd wordt. Ik ben er zelf ook niet voor, maar ik geloof dat een vrouwelijke dominee echt wel een kind van God kan zijn. Weet ik wel zeker.

- Ik voel me best thuis bij Ger. Vrijgem. kerken. Het is ook niet waar dat iedere gedoopte als kind van God wordt gezien. En ik denk dat de prediking daar toch behoorlijk zuiver is.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 17 feb 2003 17:43

- Ook RKK heeft goede punten, ik geloof dat daar ook ware christenen kerken. Er zijn teveel overblijfselen van het heidendom, en dat keur ik ook absoluut niet goed, maar je kunt niet zeggen dat het absoluut verderfelijk is. Geloof ik echt niet
##RKK=antichrist, kan jij me het telefoonnummer of emailadres geven van een RK-christen die mij kan vertellen wat er gebeurt bij de wedergeboorte? Een waar christen voelt zich niet thuis bij de RKK

- Waarom geen domina's? Een vriendin van mij voelt zich ook echt geroepen om een gemeente te leiden. Ze heeft daar veel problemen mee, omdat het vaak niet goedgekeurd wordt. Ik ben er zelf ook niet voor, maar ik geloof dat een vrouwelijke dominee echt wel een kind van God kan zijn. Weet ik wel zeker.
##Bij een waar kind van God staat de Bijbel als hoogste gezagdrager, hij onderwerpt zich eraan dus zal zij nooit ds. worden.

- Ik voel me best thuis bij Ger. Vrijgem. kerken. Het is ook niet waar dat iedere gedoopte als kind van God wordt gezien. En ik denk dat de prediking daar toch behoorlijk zuiver is.
##Wordt in de GKV vertelt dat je bekeert moet worden en dat dit een eenzijdig werk van God is, inclusief de toepassing in de wedergeboorte?
Laatst gewijzigd door Corne van 't Hof op 17 feb 2003 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 17:44

Bij een waar kind van God staat de Bijbel als hoogste gezagdrager, hij onderwerpt zich eraan dus zal hij nooit ds. worden.

dan moeten er dus volgens jou geen dominees zijn. wie is dan de herder van de gemeente?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 17 feb 2003 17:46

geen vrouwelijke dominees

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 17 feb 2003 17:47

Corne van 't Hof schreef:

##Bij een waar kind van God staat de Bijbel als hoogste gezagdrager, hij onderwerpt zich eraan dus zal zij nooit ds. worden.

kan je die uitleggen?

Ja, bij geref. vrijgem. wordt geen vrije keuze gepredikt

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 17:47

geen vrouwelijke dominees

ok

maar corne. ik zie je nogal kritiek spuien op verschillende kerken. welke kerken zijn jou inziens wel goed dan?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 17 feb 2003 17:48

de kerken waar in de juiste doctrine en in praxis pietica gehandeld wordt bestaat niet meer in NL.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 17 feb 2003 17:51

mag ik weten van wat voor kerk jij lid bent, corne?
Of kerk je niet?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 17 feb 2003 17:51

Algemene Christelijke Kerk der Nederlanden

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 17 feb 2003 17:54

Corne van 't Hof schreef:Algemene Christelijke Kerk der Nederlanden

En dat is?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 17 feb 2003 17:55

de Kerk met de Hoofdletter, de waarlijk vrijgekochte en vrijgemaakte kerk van Christus, een andere naam is de Strijdende Kerk, snap je?

Terug naar “Archief”