hijwel schreef:Marnix schreef:Als een dominee een goede bijbelse boodschap op een wat luchtige manier kan brengen, met af en toe eens een grapje tussendoor bijvoorbeeld, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee. Ik snap niet dat het allemaal megaserieus moet.... dat humor in de kerk niet schijnt te kunnen.... Waarom eigenlijk niet? Waarom zou het altijd maar zo strak en serieus moeten zijn en is een grapje tijdens de preek zo erg?
geweldig humor!spreuken 17:22 Een vrolijk hart bevordert een goede gezondheid,
een sombere geest verzwakt het lichaam.spreuken 15:30 Een lachend gezicht verblijdt het hart,
een goed bericht verkwikt het lichaam.
top humor in de bijbel:Hand 26,29
En Paulus zeide: Ik zou God wel willen bidden, dat èn spoedig èn voorgoed, niet alleen gij, maar ook allen, die mij heden horen, ook zo werden als ik, uitgezonderd deze boeien.
![]()
In 1 Timotheus 5:23 zegt Paulus ineens tegen Timotheus:"Je moet af en toe eens een wijntje drinken, met die slechte maag van jou".
ook salomo had geweldige humor:22 Schoonheid bij een vrouw zonder verstand
is een gouden ring in de snuit van een varken.
1 Koningen 18:25-29 Toen het middaguur aanbrak, begon Elia hen te honen: ‘Roep zo hard u kunt! Hij is toch een god? Hij heeft zeker iets anders te doen. Ik denk dat hij zich even moest afzonderen. Is hij soms op reis gegaan? Misschien slaapt hij, en moet u hem wekken!’"
sarcasme.. (ook humor?)
ach ja als de bijbel. het gezond vindt dan vindt ik het ook gezond
Dat is allemaal wel zo, maar in de kerk moet de weg der zaligheid verkondigd worden. En zo'n blijde boodschap is het voor onwedergeborenen niet dat ze dood zijn in zonde en misdaden.