Bestaat de duivel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 00:01

Je hoeft absoluut geen concessies te doen, en zeg jij maar met Paulus wat je wilt zeggen. Ik doelde op uitspraken als ' verderfelijke invloeden laten gelden' en ' een koekoeks ei leggen' en ' ergste vijand'.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 17 mei 2005 00:20

Rock-G schreef:Je hoeft absoluut geen concessies te doen, en zeg jij maar met Paulus wat je wilt zeggen. Ik doelde op uitspraken als ' verderfelijke invloeden laten gelden' en ' een koekoeks ei leggen' en ' ergste vijand'.

Wel, je zult toch moeten toegeven dat het op zn minst een theoretische mogelijkheid is waarmee ernstig rekening gehouden moet worden. Ik ben niet zo goedgelovig.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 00:22

Je bent juist heel goedgelovig. Je neemt iets van te voren aan. Ik ben een heel sociaal persoon die het niet in z'n hoofd haalt iemand van z'n gedachte af te brengen, noch religieus,noch politiek.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 17 mei 2005 00:27

Rock-G schreef:Je bent juist heel goedgelovig. Je neemt iets van te voren aan. Ik ben een heel sociaal persoon die het niet in z'n hoofd haalt iemand van z'n gedachte af te brengen, noch religieus,noch politiek.

Dat is een verkeerde uitleg van goedgelovig. Ik ben stellig van mijn overtuigingen tenzij het tegendeel bewezen wordt. Dat zou ik niet goedgelovig willen noemen. Ik zeg ook niet dat je geen sociaal persoon bent, maar je zaait het verkeerde zaad. Of je mensen wilt overtuigen is niet eens belangrijk, maar je boodschap deugt niet.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 00:29

jas schreef:Ik zeg ook niet dat je geen sociaal persoon bent, maar je zaait het verkeerde zaad. Of je mensen wilt overtuigen is niet eens belangrijk, maar je boodschap deugt niet.

Het zou een beetje moeilijk discussieeren worden als iedereen jou mening had eh Jas... Mijn boodschap deugt overigens prima.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 mei 2005 00:31

Rock-G schreef: Mijn boodschap deugt overigens prima.

Gezien het karakter van dit forum deugt jouw boodschap inderdaad niet. Wanneer jij niet te overtuigen bent, is het niet aan ons om tot in den treure jou proberen over te halen.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 00:34

Ik ben heel benieuwd hoelang dit forum zou bestaan als iedereen dezelfde mening had. Natuurlijk ben ik niet te overtuigen, ik ben 17 jaar lang lid geweest van een vrij fundamentalistische kerk (met zelfs een eigen politieke partij) ..en daar ben ik, door enkele gebeurtenissen in mn leven nu weg, heb 5 jaar geworsteld met geloofsvragen,en heb nu een keuze gemaakt. Nogmaals : als jij mij hier niet welkom heet, lees mijn posts dan niet.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 17 mei 2005 10:26

Rock-G schreef:Ik ben heel benieuwd hoelang dit forum zou bestaan als iedereen dezelfde mening had. Natuurlijk ben ik niet te overtuigen, ik ben 17 jaar lang lid geweest van een vrij fundamentalistische kerk (met zelfs een eigen politieke partij) ..en daar ben ik, door enkele gebeurtenissen in mn leven nu weg, heb 5 jaar geworsteld met geloofsvragen,en heb nu een keuze gemaakt. Nogmaals : als jij mij hier niet welkom heet, lees mijn posts dan niet.

Ik vind het niet erg dat je hier bent, maar ik hoef er m.b.t. de boodschap geen rekening mee te houden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 mei 2005 23:41

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 25 mei 2005 23:44

Cool :D ... Wel héél dubbelzinnig..het getal 10 ..Jack 'het gaat alleen maar om geld' :D

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 31 mei 2005 13:58

Dit is Satan:

Jesaja 14

12 Hoe zijt gij van den hemel gevallen, gij schone morgenster! Hoe zijt gij ter aarde geveld, gij die de volken krenktet!

13 Gij dacht in uw hart
: Ik zal ten hemel opklimmen, en mijnen troon boven de sterren Gods verhogen;
14 ik zal mij zetten op den berg der samenkomst aan de zijde van het Noorden; ik zal boven de hoge wolken varen, en den Allerhoogste gelijk zijn.

het Rijk dat hij sticht is deze aarde. God de Vader wijst dan op een Groot Babylon. Ze is echter al gevallen!

Openbaring 14

8 En een andere, een tweede Engel volgde, die zeide: Gevallen, gevallen is het grote Babel, omdat het met den wijn harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 31 mei 2005 14:02

Jaja..maar eh..wat wil je daar nou mee zeggen dan?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 mei 2005 23:05

Rock-G schreef:Jaja..maar eh..wat wil je daar nou mee zeggen dan?

Hij is de weg, de Waarheid en het leven!

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 31 mei 2005 23:07

Ik weet wel wat er allemaal in de bijbel staat, maar kun je wat inhoudelijker op het onderwerp ingaan? In je eigen bewoording? Misschien zelfs aansluitend op de algemene discussie?

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 31 mei 2005 23:09

Ho! Sorry Essieee ..ik zag je voor Baltimore aan omdat die ook met bijbelteksten aankwam :oops:

Terug naar “Archief”