Wij, protestanten gaan er aan !

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naomi
Sergeant
Sergeant
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2005 10:51

Berichtdoor naomi » 28 mei 2005 18:36

Ik moet zeggen dat ik juist het tegenovergestelde merk. Dat ik geaccepteerd wordt in mijn geloof (ook al kan ik erg radicaal zijn). Ik heb juist vaak goede gesprekken met mensen.

De leegloop is wel waar inderdaad. maar je ziet andere gemeenten juist enorm groeien en zie je dat christen zijn anders wordt. Vroeger was je christen als je naar de kerk ging, en dat ging bijna iedereen omdat het de cultuur was. Christen zijn is nu werkelijk geloven, dus meer dan kerkbezoeken.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 28 mei 2005 21:35

noami schreef:
jas schreef:
naomi schreef:
jas schreef:... Geloven is lijden Doortje, lijden met Hem, en Hij leed vóór de Zijnen. Smaad en verdrukking, dat is hier het deel van de gelovigen. En daar zie ik zo weinig van.

Hoe zie jij dat lijden op aarde jas? En niet in de vervolgde landen, maar in Nederland?

Wel, je lijdt in elk geval niet als je overal in mee gaat.

Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat je onder lijden van christenen in nederland verstaat.

Raido schreef:Je eigen zonden elke dag voelen, dwalingen en stromingen zien die de kerken binnen kruipen en zien dat mensen zich bedriegen voor de eeuwigheid..

Marnix schreef:Ik zie er het leeglopen van de kerken in, het feit dat zo'n groot deel van de nederlanders God helemaal niet kent. Daar lijden christenen ook onder, want geloven wordt steeds vreemder en gelovigen kunnen lang niet altijd meer rekenen op het respect van medenederlanders.

Dat lijden is een interessant onderwerp. Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd hoe dat precies zit. Dat wil ik nog gaan onderzoeken.
Tot nu toe heb ik de indruk dat het te maken heeft met smaad ondergaan vanwege je geloof. Dus verdrukt worden. Het lijkt me niet iets om krampachtig over te gaan doen, zo van: o, als ik toch niet zwaar te lijden heb...!
Een paar NT-teksten die erover gaan: Romeinen 8:17, 2 Korinthiërs 1:5-7, Filipenzen 1:29, 1 Petrus 4:19.
Ikzelf was overigens niet zo gauw over dat lijden begonnen binnen dit kader. Het is immers niet het hele plaatje van het geloof. Bepaald niet!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 mei 2005 21:49

Boekenlezer schreef:
noami schreef:
jas schreef:
naomi schreef:
jas schreef:... Geloven is lijden Doortje, lijden met Hem, en Hij leed vóór de Zijnen. Smaad en verdrukking, dat is hier het deel van de gelovigen. En daar zie ik zo weinig van.

Hoe zie jij dat lijden op aarde jas? En niet in de vervolgde landen, maar in Nederland?

Wel, je lijdt in elk geval niet als je overal in mee gaat.

Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat je onder lijden van christenen in nederland verstaat.

Raido schreef:Je eigen zonden elke dag voelen, dwalingen en stromingen zien die de kerken binnen kruipen en zien dat mensen zich bedriegen voor de eeuwigheid..

Marnix schreef:Ik zie er het leeglopen van de kerken in, het feit dat zo'n groot deel van de nederlanders God helemaal niet kent. Daar lijden christenen ook onder, want geloven wordt steeds vreemder en gelovigen kunnen lang niet altijd meer rekenen op het respect van medenederlanders.

Dat lijden is een interessant onderwerp. Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd hoe dat precies zit. Dat wil ik nog gaan onderzoeken.
Tot nu toe heb ik de indruk dat het te maken heeft met smaad ondergaan vanwege je geloof. Dus verdrukt worden. Het lijkt me niet iets om krampachtig over te gaan doen, zo van: o, als ik toch niet zwaar te lijden heb...!

O nee, zeker. Het is niet zo dat je kunt zeggen, ik lijd, dus ben ik een ware Christen, of; ik lijd niet, dus ben ik vast geen ware Christen. Zo duidelijk ligt dat niet. Toch merk ik, hoe strikter je de Bijbel als Gods Woord neemt, in zijn totaliteit, hoe schamperder men over je doet. Ook hier.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Berichtdoor Lichtzwaard » 28 mei 2005 23:33

Het Geloof is geen lijden maar overwinnen in Zijn glorievolle Verrijzenis in Eeuwigheid.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 29 mei 2005 10:19

Beste vrienden,

Ik weet niet of jullie er "aan gaan" . Laat ik echter een ernstige waarschuwing uit gaan, oprecht en met de zekerheid dat ik de waarheid spreek m.b.t. datgene wat ik weet van de Vader, door Jezus de Zoon en de Heilige Geest geleid! De laatste maanden, en misschien wel sinds de "aanslag"op de twintowers, verkeerd de wereld in de allerlaatste fase van haar bestaan. Door een fake aanslag op zowel de twintowers als het Pentagon, de twijfelachtigheid aangaande aanslag in Oklahoma, heb ik zeer recent mijn aandacht gericht op de Paus die overleden is Paus Johannes Paulus II en Benedictus de 16e.

De zo bejubelde Paus Johannes, beste vrienden was zo'n vriendelijke man niet. Wie het boek The Keys of This Blood vam Maiachi Martin, weet dat de zo vriendelijke -Poolse- man een zeer sluw en politiek spel speelde om het zogenaamde communisme te verdrijven uit Polen. Het werkelijk doel, dat volledig in tegenstrijd is met Gods wil is, was het Verenigen van Europa en vervlgens de aanzet tot de Vereniging van de Wereld.

En laten we niet vergeten beste broeders en zusters, dat Benedictus de 16e een man is die niet alleen de leiding heeft over de "moderne"wijze van Inquisitie methodes is, maar dat hij ook deels de bedenker er van is, gebaseerd op exact dezelfde Inquisitie structuur van 1634 en later, zeer recent heeft deze nieuwe Koning der wereld, bekend gemakt dat hij een regeringsplan heeft. Maar beste vrienden, hoe kan een man die zegt plaatsvervangend voor Jezus nu een plan hebben voor of met deze wereld. Dat kan toch nooit op grond van het Hemelse Rijk dat Jezus aan ons vor houdt. Dus is het nie anders dan de zon van de Tegenstander. die zijn grote Ontwerp (The design) een model van Christus Hemelrijk wil imiteren.. Miljoenen onschuldige mensen zijn gedood door de bewapening van legers, welke op politieke basis werden geleid door Rome, zoals dat vandag de dag nog gewoon gebeurd. Meen niet dat er verschillende politieke inzichten zijn zoals Communisme, Fascisme, Democratie etc. Alles behoort toe aan deze wereld, geleid door Satan, de Draak of de Duivel.

http://www.reformation.org/vietnam.html

Welk een ander of beter toekomstig leven danwel rust vinden we nergens anders dan in het Hemelse Rijk, als spoedig onze Heiland aan de zichtbare hemel voor ons op een wolk zal verschijnen, nadat eerst de valse jezus aan ons is verschenen onder het mom dat hij reds op aarde is of zou zijn, een leugen van de hoogste maat!

De laatse fase van de wereldhistorie is ingegaan sinds Jezue het Heilige der Heilige is binnengegaan (Daniël 9:23-27) Hij Reinigt het va ale zweem van twijfel over de wet van Zijn rijk, het gat hier om de verlossing in de essentie van de Hemelse wet, zoals die eeuwig is. en het oordeel over de wereld laat gaan. Zijn laatste en persoonlijke oproep vinden we in Openbaring 14. Het hoofdstuk is één lange rij van waarschuwingen, oproepen en vooral fundamentele beloften van een wet, die velen eeuwen lang -misleid- door Satans engelen of mensen zoals de Jezuiten die zich voordeden als predikanten (in alle kerken), tot aan de dag van vandaag.

De meest ernstige waarschuwing beste vrienden kwam ik tegen in een video opname van een goede kennis van me. Het gaat hier om uitspraken die alles bevestigen van dat ik de laatste 23 jaar heb bestudeerd en onderzocht, daar waar door zovelen is tegen gestreden waar ellelange duscusie zijn evoerd ja reeds toch al 2 3 of meer jaren geleden.

Velen zijn verdwenen en horen we niet meer de meest fervente strijders, ook tegen mij persoonlijk, zijn verdwenen. Maar nu we de laatste maanden of jaren zijn ingegaan, waarvan ook Jezus zegt dat er nooit vrede maar een schijnvrede zal zijn op deze aarde, een stilte voor de grote allesvernietigende chaotische toestand van geweld (stilte in de hemel) waar de zonde haar toppunt zal bereiken, nu doemen de vragen op:

Gaan we er aan!

Kunnen we zeker zijn van de redding en verlossing!
Maar als we nu Hem navolgen, hoe dan kunnen we in angst leven of onzeker lijken:

Wie zegt. ik ken Hem en zijn geboden niet bewaard in dien is de Waarheid niet, maar wie Zijn woord bewaart in dien is waarlijk de liefde Gods volmakt 1 Johanes 2:4-5 (Waarheid staat hier vor Jezus)

Want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. Romeinen 2:13

Nog is alles niet verloren, nog kunnen wij in gebed om de zegen van de Heilige Geest vragen. Maar de vijand is onder ons en staat op de dremple van onze deur. Ook de vijand klopt, maar dan met de vuist en het wapentuig van Satan in plaats van de wapenrusting Gods (het Schriftwoord)

Hier is dan dat feit beste vrienden! Het is een uitspraak van een man waarvan we, op religieus vlak, het niet zouden verwachten. Maar dat zowel Bijbels gezien (Openbaring 13 het Beest uit de zee) maar ook in het voorbeeld van Jezus zelf altijd al naar voren is gebracht. Het vervalsen van de geboden van God. Het veranderen van de geboden van God en het veranderen van -ander- wetten en tijden.

Satan heeft haast, hij weet dat Jezus spoedig zal komen. In mijn land moeten de inwoners een copie van hun Indentiteitsbewijs inleveren bij de posterijen. Dit in verband met de wet op de witwaspraktijken en het terrorisme. Beste vrienden wat is dan dat zogenaamde "terrorisme"warvan de bewijzen zo sumier zijn en waarvan A'l cada (Mein Kampf) zo duitser schijnt en dan weer zo aan de oppervlakte verschijnt. Worden we bedrogen? Ja!!! Met open ogen! We zijn veelal horende doof en ziende blind.

Leest u nu eens dit bericht. Wie is of zijn nu de terroristen en de ketters, die hier in dit stukje tekst, dor Paus Johannes Paulus I worden genoemd, in het bijzijn van alle wereldkekren, behalve één de vertegenwoordiger van wat Jezus noemt de kwaliteit in:

Openbaring 14:12

12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen, die de geboden Gods houden en het geloof in Jezus bewaren.

En wet beste mensen dat Jezus kijkt naar het hart van elk van ons, niet naar de mooie tepels waar we elke zondag onze Heer menen te moeten anbidden. Zij die de zondag eren beste vrienden zulen door Rome worden gespaard, want het stukje tekst wijst op een vervolging van die mensen die de geboden van God houden en zij die er voor uit zullen komen dat zij Gods navolgers zijn. Binnen niet al te lange tijd beste mensen zal de Pontifix een brug slaan tussen hem en de burgerwetgever van de wereld, de USA (Openbaring 13.)

Lees hier het stuk waar Paus Johannes Paulus II opriep om mensen adequaat te vervolgen, omda zij de Paus en zijn regering niet zullen aannemen en het Merkteken (de zondag) als teken van zijn wereldautoriteit niet zulen accepteren. Hun teken van autoriteit zal God de Vader in de Hemel zijn, en Zijn Geliefde zoon Jezus hun toekomsteige Koning. Het Zegel dat zij dragen de acceptatie van de Sabbat en het onderhouden er van, zal hun redding zijn. Immers wie slechts ▲é Hemels gebod overtreed is schuldig aan alle. Luister wat de Heilige Geest tot u spreekt. Laat de Spaderegen over u allen komen, nu de Genade (-tijd) open staat om toe te treden tot het Overblijfsel dat eens het Hemelse Jeruzlam za bewonen in plaas van het Grote Babylon, dat reds verlore is! (Openbaring 14):


De "Geliefde "Paus van de gehele wereld, die hem in verbazing achterna ging riep op tot dit verschrikkelijke vergrijp in 1999 waarvan in datzelfde jaar president Bush (het Beest uit de aarde als Staat) de loftrompet over uit stak:

1999

As reported in the Associated Press, with the Dalai Lama, sitting by his right side this October 1999 in Rome the pope presided at a special council of some 2000 religioues leaders of various faiths, seets, and cults.
(The Cathy Runny 2001 Billy Graham and his friends (Sharing Publisher page 420)


The Pontiff ( the Pope) told the assembled Buddhist monks, Zoroastrian priests, Catholic cardinals, Hindu gurus, American Indian shamen,Jewish rabbis and Ecumenical clergy that all join in condemning the Christian fundamentalists who “abuse speech and whose efforts at converting others “incite hatred and violence”. All present were in accord on two key points:

(1). Pope Johan Paul II was endorsed by consensus’s the planet’s chief spiritual guide and overseer; and

(2) Religions fundamentalists who refuse to go along with the global ecumenical movement are to be silenced. They must be denounced as “dangerous extremists full of hate” (True Bible believers denounced at papal Conference. Power of Prophecy (March 2000 page 3)

Wat Bush daaraan toevoegde op de 23e maart van datzelfde jaar!

The best way to honor Pope John Paul II truly one of the great men, is to take his teaching seriously; is to listen to his words and put his words and teachings into action here in America. This is a challenge we must accept (www. Catholic.net)

Een dreigement ook aan ons beste vrienden. Wie de USA niet volgt wordt vervolgd! Wie dus de Paus, door Washington niet volgt, zal worden vervolgt. Uw electronische Indentiteitsbewijs zal straks zeer stellen tot wie u behoort. Ale commotie omtrent het Verenigd Europa is voor velen een radsel. Wij als eerzame burgers weten helemaal niet wat nu precies de bedoeling is van het Verenigd Europa. Daar zit nu het verraad. Pas als de wereld voldoende misleid is, zal Satan zijn werkelijk doelstellingen openbaren. Maar dan nog beste broeders en zusters, zal het zelfs voor de meest oprechte Christenen, moeilijk zijn om het onderscheidt te zien. Dat zien we pas, nadat we accoord zijn gegaan met een volmondig JAAAAAA om de laatste strijd aan te gaan, met onze politieke lieders die zelf al niet weten wat er zich nu werkelijk in Rome en Washington afspeelt.

De voeten van Nebukadnessars Beeld aangaande de Wereldrijken en daar waar Daniël zo duidelijk over profeteerde, staatvte wankelen op zijn onstandvastige voeten van leem en klei. Nog ee kwestie van tijd en de Steen des aanstoots (Jezus) zal het de voeten en benen verbrijzelen en daarmee een einde maken aan de geliefde Pausen en Vaticanums en de rest van de gehele wereldgeschiedenis. Onze tempels (kekren( zullen blijken te worden afgebroken als ook gebeurde met de Prachtige Tempel die de Joden hadden gebouwd en waar ze zo naar opkeken, terwijl hun Meester en onze Verlosser er bij stond en hen waarschuwde dat al die pracht en praal hen niet zou redden. Zij begrepen niet dat Jezus over Zichzelf sprak, de Profetie zelf. Bijna niemand onder hen het enig besef van de gave der Profetie, die onder hen was.

De geboden in het licht van de Heilige Geest en Jezus, de geboden in de wet waarvan Jezus oproept deze volledig in ons leven te herstellen, alsook het 4e gebod zal worden bestreden door de Paus zoals we kunnen lezen tot zelfs de vervolging aan toe. Wat hebben de Joden geleden door de eeuwen heen als ook bijv. WOII. Omdat zij de restanten waren van het voorbeeld van Jezus. Maar hun vergissing lag in het feit dat ze die mensen de wens toespraken te worden verdoemd, als zij studie deden naar Daniël 9:23-28 war de essentie van Jezus laatste Dienstwerk en oordeel in angekondigd wordt en direct wijst op Openbaringen. Het boek waar hele gelovige volksstammen menen dat het een msytiek en niet te begrpen boek is, met de Paus voorop in die ontkenning.

Nu we de eindtsreep naderen en de maat van Gods geduld op lijkt te raken, nu is de laatste oproep van Openbaring 14 ( de 3 engelenboodschap) des te meer noodzakelijk en die wil ik jullie niet onthouden. Het is mijn plicht dat te doen. Jezus waarschuwt er voor dat we anders vuile en bebloede klederen zulen anhouden en dat straks, als het oordeel zichtbaar wordt bij de wederkomst van de Heiland, we zullen merken dat sommigen helemaal geen witte klederen zullen aanhebben, maar de bevekte en bebloede kleren. Juist omdat we hebben bang en angstig waren, zonder enige reden.

Het zal uitmaken wie straks wel of niet, bij de tweede komst nog een allerlaatste poging zal doen om in zijn ziek en zondige lichaam, na de 2e opstanding onder leiding van Satan nog een aanval te doen op Christus en Zijn Hemels Jeruzalem en haar reeds verloste en hemelse inwoners.

Openbaring 13 hier, in twee relatief korte visies van beide Beesten geopenbaard. Het 2e Beest (de USA -fundament van het Beest uit de aarde)die alle burgerregeringen van de wereld bindt) doet wat het 1e Beest aanbeveeld ( 1e Beest uit de zee= ongeestelijk volk uit alle taal, natie, stam en volk) samengebonden in één Apostolische aanbidder, de zoon van Satan.

Wie dus de zondag viert of zal gaan vieren ( is in de maak voor alle religies op grond van economische voordelen) hoeft zich geen zorgen te maken. Zij die door de Heilige Geest in harmonie met de Bijbel overtuigt zullen worden van de Sabbat -het 4e gebod, en (leren) gaan onderhouden in de oprechtheid van het Eeuwig Evangelie zullen lijden als Christus en Hem leren kennen als de Waarheid!

Romeinen 2:13

13 --nademaal voor God niet degenen, die de wet horen, rechtvaardig zijn, maar wie de wet doen zullen gerechtvaardigd worden.


Bent u reeds rechtvardig, Jezus kan niets voor u doen. Maar als u (en ik) nog redenen genoeg vinden om gerechtvaardigd te wille worden, dor de heiliging en tot de verheerlijking, volg dan Christus in al Zijn geboden in het voorbeeld van de Heilige Geest (Jesaja 8:20) en in de grondwet van het Hemels Koninkrijk, dat niet van deze wereld is of kan zijn en waar Christus niet is.

Het Pausdom laat van zichzelf dit zeggen:

De Paus is niet alleen de Plaatsvervanger van Christus, maar hij is Christus zelf, verborgen onder een sluier van vlees! The Catholic National 1895

Weet dat de symboliek van "vlees " voor zonde staat!


http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF
http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20BHC.PDF
Laatst gewijzigd door Baltimore op 29 mei 2005 11:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 29 mei 2005 10:58

Baltimore schreef:Stan heeft haast, hi wet dat Jezus spoedig zal komen. In mijn land moeten de inwoners een copie van hun Indentiteitsbewijs inleveren bij de posterijen. Dit in verband met de wet op de witwaspraktijken en het terrorisme. Beste vrienden wat is dan dat zogenaamde "terrorisme"warvan de bewijzen zo sumier zijn en waarvan A'l cada (Mein Kampf) zo duitser schijnt en dan weer zo aan de oppervlakte verschijnt. Worden we bedrogen? Ja!!! Met open ogen! We zijn veelal horende doof en ziende blind.


Jij hoeft alleen maar een copie van je identiteitsbewijs bij de posterijen in te leveren als je een rekening hebt bij de Bank van de Post. Het gaat erom dat de wetgever de financiële instellingen verplicht om een copie van het identiteitsbewijs te hebben van alle cliënten. In de meeste landen is dit al jarenlang de normaalste zaak van wereld. Be liep wat dat betreft gewoon achter.

Happy One
Sergeant
Sergeant
Berichten: 347
Lid geworden op: 02 aug 2004 18:22
Locatie: Midden Nederland

Berichtdoor Happy One » 29 mei 2005 11:15

jas schreef:
Boekenlezer schreef:
noami schreef:
jas schreef:
naomi schreef:
jas schreef:... Geloven is lijden Doortje, lijden met Hem, en Hij leed vóór de Zijnen. Smaad en verdrukking, dat is hier het deel van de gelovigen. En daar zie ik zo weinig van.

Hoe zie jij dat lijden op aarde jas? En niet in de vervolgde landen, maar in Nederland?

Wel, je lijdt in elk geval niet als je overal in mee gaat.

Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat je onder lijden van christenen in nederland verstaat.

Raido schreef:Je eigen zonden elke dag voelen, dwalingen en stromingen zien die de kerken binnen kruipen en zien dat mensen zich bedriegen voor de eeuwigheid..

Marnix schreef:Ik zie er het leeglopen van de kerken in, het feit dat zo'n groot deel van de nederlanders God helemaal niet kent. Daar lijden christenen ook onder, want geloven wordt steeds vreemder en gelovigen kunnen lang niet altijd meer rekenen op het respect van medenederlanders.

Dat lijden is een interessant onderwerp. Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd hoe dat precies zit. Dat wil ik nog gaan onderzoeken.
Tot nu toe heb ik de indruk dat het te maken heeft met smaad ondergaan vanwege je geloof. Dus verdrukt worden. Het lijkt me niet iets om krampachtig over te gaan doen, zo van: o, als ik toch niet zwaar te lijden heb...!

O nee, zeker. Het is niet zo dat je kunt zeggen, ik lijd, dus ben ik een ware Christen, of; ik lijd niet, dus ben ik vast geen ware Christen. Zo duidelijk ligt dat niet. Toch merk ik, hoe strikter je de Bijbel als Gods Woord neemt, in zijn totaliteit, hoe schamperder men over je doet. Ook hier.


Graag wil ik een stuk posten van iemand die er heel concreet over schrijft hoe het lijden in Nederland ervaren kan worden. Het is een stuk wat mij heel erg aan het denken heeft gezet. Lees het aub en reageer erop :) !
(ps het is lang maar echt de moeite waard).

“God, wilt u zorgen voor de christenen in Soedan, die om Uw naam vervolgd worden? En wilt u zijn bij de christenen in het midden oosten, en in China, die hun leven niet veilig zijn? En dank u wel, dat wij in een land wonen waar we vrij zijn in onze godsdienst.”

Hoe vaak heb ik dit wel niet gehoord? Een opsomming van alle zielige, vervolgde christenen in al die landen waar christen zijn niet zo normaal is, en waar je ervoor gedood kunt worden. Ja, inderdaad, het is afschuwelijk wat er in sommige landen gebeurt… en misschien menen we het ook nog wel serieus terwijl we het zeggen. Maar dan het bedankje, dat wij daar helemaal geen last van hebben… ja, klopt dat wel?

Wij leven in een land met vrijheid van godsdienst. Niemand houdt ons tegen. En toch, steeds meer christenen verlaten de kerken. Tegelijk, in al die landen met zware onderdrukking groeien de kerken enorm! Dan klopt er toch iets niet? Mensen willen toch niet onderdrukt worden? Of zien we iets over het hoofd hier?

In Nederland worden we ook onderdrukt. Niet door terroristen. Niet door groepen moslims met het zwaard in de hand, of door communistische leiders. Wij worden onderdrukt door de winkel naast ons, door de bar op de hoek, en de coffeeshop een straat verderop. We worden onderdrukt door die ongelovige klasgenoot, die evangelische collega of die zwaar gereformeerde buurman. Niet door bedreigingen, maar juist door vriendelijkheid.

He, ga je mee naar het café vanavond? Het is al zaterdag, en ik weet maar al te goed dat die avond van hen om een uur of elf begint. Ik wuif het even af, misschien een andere keer. “ah kom op joh, mag je niet zo laat thuis komen van je ouders?” O, dat zullen ze niet erg vinden, ik heb zelf een sleutel bij me, zij slapen wel. Maar ja, dan wordt het vijf uur voor ik thuis ben, en ben ik de volgende ochtend niet al te nuchter. Dat vind ik toch niet echt de rustdag in ere houden. Maar ze blijven volhouden, “ah joh dan ga je toch gewoon morgenmiddag naar de kerk ofzo”. Geen argumenten meer over, en ik wil toch ook weer niet er buiten vallen, dus ik ga maar mee. Het wordt half vijf voor we naar huis gaan, een uur later en zes greppels verder ben ik thuis. Zes sleutels later is de deur ook nog open, en het bed is snel genoeg gevonden. Daarna zwart. Als ik wakker word is het nog donker. Nou ja, alweer donker, eigenlijk. Schuldgevoel, toch wel een beetje, ik had nee kunnen zeggen en in de kerk kunnen zitten. Maar ja, aan de andere kant, de zondag is toch ook om te genieten?

Het is maar een voorbeeld, maar er zijn vast heel wat jongeren die zich erin kunnen vinden. Het drankje op zaterdagavond dat toch even wat langer duurt dan gedacht. Het satanistische bandje dat toch best wel leuk klinkt. Nog maar een CD dan. De nieuwste film met Tom Cruise die toch wel erg goed is… overdreven gevloek en geweld zijn toch niet zo’n groot bezwaar? En die leuke meid uit de klas die toch wel laat merken dat ze meer wil dan een bescheiden kus. Ach, God is Liefde, dus Hij zal het wel begrijpen… je doet het toch veilig?

Ja, we worden onderdrukt. Vaak door onze eigen verlangens, of door degenen om wie we het meest geven. Misschien ook wel door andere gemeenteleden die nou niet echt laten zien wat een christelijk leven is. En misschien wel helemaal door de christelijke hulpverlener die ons maar weer eens zegt dat we blij mogen zijn, omdat Jezus voor ons gestorven is. Dus we hoeven niet te huilen als we alleen zijn, of gehaat worden, want Jezus is bij ons. We mogen niet eens verdrietig zijn… dat vinden de mensen om ons heen niet leuk.

Lang leve de Westerse Wereld. Een wereld waarin alles mag. Wat je ook wilt geloven, het mag. Je zult er niet om gediscrimineerd worden. Maar tegelijk ook, al die andere dingen mogen ook. Moeten ook wel, zowat. Het hoort gewoon, je hoort op je dertiende voor het eerst een meisje te “kennen”, en je hoort elke avond mee te gaan naar de kroeg. Je hoort dronken te worden. Je hoort die popnummers te luisteren die ons leren dat alles kan en mag. Je hoort te kijken naar zinloos geweld, en als het uitkomt, eraan mee te doen. Anders hoor je er niet bij. En dat weegt zwaar bij ons.

Geen lichamelijke onderdrukking, geen bedreigingen. Maar geestelijk hebben wij het zwaarder dan welk land dan ook. Niet erkend, wel levensgevaarlijk. Ongezien, maar dodelijk. En hoe zien we God erin? Wij zien niet dat God ons beschermt als een paar terroristen een engel zien en bekeerd worden. Wij zien slechts dat die paar vrienden toch niet uitgingen omdat ze opeens een verjaardag hadden. Of dat die ene slechte CD net uitverkocht was. Nergens zien we God meer. In de woorden van elkaar, perfect getimed, zien we God niet. Een maatschappij met het label “christelijk”… maar we zien er minder van dan waar dan ook. Misschien hebben wij het ook wel nodig. Een beetje onderdrukking. Een echte minderheid te zijn. Verboden worden. Misschien leren we het dan ook weer echt te waarderen...

Ik denk dat het heel sterk is in Nederland dat we onze eigen onderdrukking zien als iets makkelijks. Ik heb daarentegen geleerd, dat je een mens lichamelijk vaak amper echt kapot kunt maken, maar geestelijk veel sneller. Een klap doet minder pijn dan een scheldwoord, of een subtiele hint. Juist daarom is het hier zo gevaarlijk, omdat christenen weliswaar geen klappen krijgen, maar met zoete woorden en zoete laster overtuigd worden dat ze verkeerd zitten.

Het opblazen van een kerkgebouw... dat noemen we een duivelse actie. Het getreiter op school omdat een jongetje op zondag niet mag voetballen... dat is gemeen, maar niet duivels. Zegt men. Maar tegelijk, de christenen van dat kerkgebouw bouwen hun gebouw weer op, en mensen om hen heen zien dat ze blijkbaar ergens echt in geloven. Het getreiterde kind wordt vaak slecht geholpen, en diep van binnen krijgt hij steeds meer onbegrip voor die stomme zondag en kerk, en niemand die er iets tegen doet?

Bij elke vingerwijzende farizeeer wees Jezus terug naar henzelf. En jij, ben jij beter dan die man die je uitfoetert? En ze hadden er niets op terug. Met al ons medelijden wijzen wij eigenlijk naar de "zielige" christenen in de derde wereld. Jezus wijst terug. Wat bakken we er zelf van? Moeten we niet voor onszelf bidden? "vrouwen van Jeruzalem, huil niet om mij, maar om jezelf en je kinderen"... Hij riep dat terwijl Hij naar het kruis gesleept werd. Wij... moeten we huilen om onze medechristenen ver weg? Of moeten we eerst eens gaan huilen voor dat ongeneeslijk zieke meisje voor ons, die werkloze man achter ons, het gepeste jongentje naast ons en de buitengesloten ziel in ons?
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Bharat

Berichtdoor Bharat » 29 mei 2005 11:23

“God, wilt u zorgen voor de christenen in Soedan, die om Uw naam vervolgd worden? En wilt u zijn bij de christenen in het midden oosten, en in China, die hun leven niet veilig zijn? En dank u wel, dat wij in een land wonen waar we vrij zijn in onze godsdienst.”


hier haak ik af. Tot wat voor 'n God bid jij als je alleen vraagt Hem te laten zorgen voor Christenen. Is het niet de broederschap van mensheid onder de vaderschap van God.

leef in liefde, zie de eenheid

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 29 mei 2005 11:57

Hallo Zareb,

Volgens mij begrijp je de ernst van de zaak nog niet helemaal. Lees nog eens dat stukje van de Paus en zie dat dan in het licht van de redenen warom ik een copie moet inleveren t.a.v. "terrorisme". Zou het niet zo kunnen zijn dat iemand die tegen de Beesten is, die zich niet wil laten ringeloren door Rome, al een terrorist is en je dan eerst, als machthebbers een gevoel va angst gaat kweken door "terrorisme"te introduceren als het kwaad". Moet je dan als enige natie ter wereld (USA) er voor zoirgen dat ale landen "onder het regime van de USA allen veilig kunt en mag zijn?

Terrorisme is een algemeen woord dat ook door Hitler werd gebruikt om een wereldoorlog te rechtvaardigen. Het ontbreekt de meste mensen niet alleen aan Bijbelse kennis maar ook aan geschiedkundige, geloof ik.
Je moet eens de ernst van dat bericht aangaande het uitsluiten van "andersdenkenden"door Rome in het oog houden!

Satan wil zijn rijk oprichten en onthoudt daarom de mensen Gods waarheid uit het oog! Door een werelds politiek-religieus systeem dat de mensen door economische wetten afhankelijk te maken (van de eerste levensbehoefte in een schijn van overvloed of) van deelname aan een regulair social leven! Inderdaad zoals in dictatoriaal geregeerde landen!

Denk niet té lichtvaardig over datgene wat Paus Johannes Paulus II hier heeft gezegd! En vergeet niet dat Benedictus de 16e een voorstander is, in dat zelfde licht als Paus Johannes, van een herinvoering van de Inquisitie, waavan het door mij gepubliceerde bericht hier, het fundament voor is! Alle religies die daar deelnamen aan dat evenemnt zijn zonaanbidders en geen navolgers van Jezus.

De Joden hebben in de Talmoedische wet Jezus definitief verworpen door de de mensen die Daniël 9 onderzochten of onderzoeken te vervloeken!

Dit even ter vermelding om te voorkomen dat men daarover weer eens wat weet te melden. Ken uw Bijbel en ken uw Heer!
Laatst gewijzigd door Baltimore op 29 mei 2005 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 29 mei 2005 12:00

Shiva,

Broederschap onder de mensen ka allen door Gods Geest. Satan leert ons een andere broederschap door de VN, door de Beesten van Openbaring 13 en door te menen dat we grenzen moeten opheffen die God (uit liefde) heeft opgeworpen. Als de Broederschap van mensen onderling bedoemd, zonder daarbij te wijzen naar het Hemels Koninkrijk, dan zijn je oproepen en je doelstelling tevergeefs!

Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn (Mathheüs 15:9)

Bharat

Berichtdoor Bharat » 29 mei 2005 12:25

Baltimore schreef:Shiva,

Broederschap onder de mensen ka allen door Gods Geest. Satan leert ons een andere broederschap door de VN, door de Beesten van Openbaring 13 en door te menen dat we grenzen moeten opheffen die God (uit liefde) heeft opgeworpen. Als de Broederschap van mensen onderling bedoemd, zonder daarbij te wijzen naar het Hemels Koninkrijk, dan zijn je oproepen en je doelstelling tevergeefs!

Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn (Mathheüs 15:9)


Het klopt als je zegt dat broederschap enkel kan door Gods geest, is deze immers niet in een ieder aanwezig. Zij Jezus niet dat wij goden zijn.
En wat betreft grenzen; zijn deze er niet enkel omdat de mens zoveel angsten kent. God kent geen grenzen.

leef in liefde, leef in waarheid

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 29 mei 2005 19:08

Beste Shiva,

Nee Shiva, we zijn geen Goden. We zijn slechts nog zondige mensen die er voor gekozen hebben om Christus na te volgen. Wij kunnen niet gelijk zijn aan God, nog aan een ander, dan alleen ons zelf. Broederschap is ook door de Heilige Geest, op deze aarde nog steeds mar beperkt. Straks als we de Here tegemoet gaan, als Hij ons komt halen, dan zal blijken of we werkelijk broeders en zusters zijn. Dan pas zijn we tot de verheerlijking gekomen, in de groei der gerechtigheid. Zolang Satan hier de scepter zwaait, zolang zijn we nog steeds vrij van keuze. Jezus leert ons dat er een Overblijfsel is dat het zal beerven.

De broederschap die deze wereld nastreeft staat niet in relatie tot Christus, noch tot het Hemels Koninkrijk. De geboden komen dan ook pas volledig tot hun recht als we het daadwerkelijke Koninkrijk binnen zullen gaan. Dat houdt echter niet in dat we hier op aarde die geboden niet tot de gewoonte kunnen laten groeien. Maar dat betekent ook dat we dezelfde tegenstand en strijd moeten ervaren als Jezus. Want ook ondanks zijn oorspronkelijke goddelijkheid, is Hij als een volmaakt mens gestorven en heeft ook zo gediend en geleden.

Misschie moeten we er eerst vor zorgen dat we niet deel worden van het Grote Babylon, dat onderscheid te leren zien is nu van belang. Leer eerst Hem kennen en navolgen, dan het Koninkrijk der Hemelen.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 29 mei 2005 19:25

Johannes 10.34 Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”?

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 mei 2005 22:18

Lichtzwaard schreef:Het Geloof is geen lijden maar overwinnen in Zijn glorievolle Verrijzenis in Eeuwigheid.

Nee, dat is een vrucht van de verdienste van Christus.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 mei 2005 22:27

Baltimore, als jij meent dat de zondag het merkteken van het beest is, ben je een nog groter dwaalgeest dan de hele Roomse clerus bij elkaar. Want op deze manier ben je een werktuig in de handen van satan, nl. om af te leiden van de komst van het werkelijke merkteken aan hand of voorhoofd.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten