tolerantie en solidariteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 07 mei 2005 20:19

Riska schreef:Wat betreft je slotzin over passieve euthanasie: het is niet waar dat behandelingen tegen de wil van de persoon in kwestie worden stopgezet. Zal best wel eens voorkomen ja, maar ik heb het andere ook meegemaakt. Iemand die alleen maar door gebaren kan duidelijk maken dat hij niet meer wil, het werd niet geaccepteerd. De persoon in kwestie moest zelf een verklaring kunnen geven dat er geen voeding en vocht meer mocht worden toegediend. Aangezien dat niet kon - en nog niet kan - omdat er sprake is van afasie, blijft deze patient dus in leven. Het enige wat zijn vrouw en kinderen mochten doen is aangeven dat reanimatie of beademing in voorkomende gevallen niet meer mag.
Maar er gaan wilde verhalen over euthanasie, die domweg niet waar zijn...

Tja, Riska, na jaren in de uitvaartverzorging zie je situaties die inderdaad diep en diep schrijnend zijn. Daarom ben ik een fervent voorstander dat de overheid eindelijk eens werk maakt van het wettig verklaren van de z.g. euthanasieverklaring of de verklaring van niet reanimeren. Nu mag je die verklaringen op zak hebben maar als arts deze negeert krijg je inderdaad situaties zoals jij beschrijft.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 mei 2005 20:26

Wat mij heel erg tegenstaat in jouw reacties is je voortdurende vergelijking van homoseksuele relaties met criminele acties van enig individu. En dan je opmerking over 'wij refo's'. Wat een arrogantie. Wel, ik kan je verzekeren dat de naam refo in eigenlijke zin je al helemaal niet toekomt, en dat het woordje 'wij' wat je ervoor plaats en waarmee je aangeeft namens die bep. groep het woord te voeren al helemaal onterecht is. Namens mij spreek je in elk geval niet, en ik weet, namens een heleboel mensen hier niet, zoniet zelfs de meesten.
Wij refo's; wat een pretenties. De groep moslims in dit land is bijna groter dan de groep die jij m.i. ten onrechte, als refo's aanduidt. Dat kan nog een gevaarlijke situatie worden voor jouw eigen achterban, als straks een islamitische regering jouw prinicipes over handhaving van orde en recht zal handhaven.
Kortom, ik weet waar de overheid in elk geval een goede daad mee zou verrichten, een begin maken met het voeren van een bewind van orde en gerechtigheid: jou verbannen naar een zeer ver afgelegen onbewoond eiland met een hele stapel lege schriften en een doos pennen, waar je de tijd nuttig kunt besteden en tot je zelf met de waarheid in te keren door het voortdurend schrijven van het regeltje: ik mag mijn dictatoriale gevoelens niet in het openbaar uitdragen omdat ik daardoor God en Zijn dienst belachelijk maak.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 07 mei 2005 20:53

jas schreef:Wat mij heel erg tegenstaat in jouw reacties is je voortdurende vergelijking van homoseksuele relaties met criminele acties van enig individu. En dan je opmerking over 'wij refo's'. Wat een arrogantie. Wel, ik kan je verzekeren dat de naam refo in eigenlijke zin je al helemaal niet toekomt, en dat het woordje 'wij' wat je ervoor plaats en waarmee je aangeeft namens die bep. groep het woord te voeren al helemaal onterecht is. Namens mij spreek je in elk geval niet, en ik weet, namens een heleboel mensen hier niet, zoniet zelfs de meesten.
Wij refo's; wat een pretenties. De groep moslims in dit land is bijna groter dan de groep die jij m.i. ten onrechte, als refo's aanduidt. Dat kan nog een gevaarlijke situatie worden voor jouw eigen achterban, als straks een islamitische regering jouw prinicipes over handhaving van orde en recht zal handhaven.
Kortom, ik weet waar de overheid in elk geval een goede daad mee zou verrichten, een begin maken met het voeren van een bewind van orde en gerechtigheid: jou verbannen naar een zeer ver afgelegen onbewoond eiland met een hele stapel lege schriften en een doos pennen, waar je de tijd nuttig kunt besteden en tot je zelf met de waarheid in te keren door het voortdurend schrijven van het regeltje: ik mag mijn dictatoriale gevoelens niet in het openbaar uitdragen omdat ik daardoor God en Zijn dienst belachelijk maak.

Jammer dat je zo met een gesprek omgaat, Jas. ik heb het idee dat jij andermans mening niet respecteerd. je gaat niet normaal met me om, jas. daarom reageer ik niet meer op je. op zo'n manier kan ik geen gesprek voeren

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 mei 2005 21:05

DesertRose schreef:
jas schreef:Wat mij heel erg tegenstaat in jouw reacties is je voortdurende vergelijking van homoseksuele relaties met criminele acties van enig individu. En dan je opmerking over 'wij refo's'. Wat een arrogantie. Wel, ik kan je verzekeren dat de naam refo in eigenlijke zin je al helemaal niet toekomt, en dat het woordje 'wij' wat je ervoor plaats en waarmee je aangeeft namens die bep. groep het woord te voeren al helemaal onterecht is. Namens mij spreek je in elk geval niet, en ik weet, namens een heleboel mensen hier niet, zoniet zelfs de meesten.

Jammer dat je zo met een gesprek omgaat, Jas. ik heb het idee dat jij andermans mening niet respecteerd. je gaat niet normaal met me om, jas. daarom reageer ik niet meer op je. op zo'n manier kan ik geen gesprek voeren

Klopt, ik respecteer jouw mening niet, want als die mening gangbaar werd, kregen we hier een onleefbare maatschappij. Een overheid die terreur en schrikbewind voert onder haar onderdanen.
En die inderdaad geen gesprek voert als ze haar gelijk niet krijgt.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 08 mei 2005 10:40

Riska schreef:Helaas is dat niet altijd meer het probleem van 'de buurman'. Ik heb een vriendin van wie de dochter samenwoont met een vrouw en bij wie af en toe 's nachts de ruiten worden ingegooid. Het komt soms al weer gevaarlijk dichtbij.

Ik las gisteravond nog een artikel dat hier ook betrekking op heeft en toen moest ik even aan jouw post denken.
--
De hoofdredacteur van het Amerikaanse homoblad The Washington Blade, Chris Crain, is op Koninginnedag in Amsterdam gemolesteerd omdat hij hand in hand met zijn vriend liep. Chris Crain verhaalt erover in zijn commentaar van deze week. Hij werd eerst in zijn gezicht gespuugd en vervolgens hardhandig tegen de grond gewerkt. Crain en zijn vriend werden eerst door twee mannen aangevallen. Snel werden dat er zeven. Niemand kwam hen te hulp. De journalist deed aangifte bij de politie.

De Amsterdamse politie bevestigt het voorval en laat weten vrijwel niets te kunnen doen omdat men alleen over vage signalementen beschikt.

Het is de zoveelste keer dit jaar dat homoseksuelen in Amsterdam worden geconfronteerd met grof geweld. Het verhaal van Crain is groot nieuws in Amerika, temeer omdat Amsterdam daar nog altijd bekend staat als een zeer tolerante stad.
--

Als dan ook nog eens een "christelijke" overheid zich op onverzoenbare toon gaat uitlaten is het hek helemaal van de dam.

Riska

Berichtdoor Riska » 08 mei 2005 10:57

Zareb schreef:Het is de zoveelste keer dit jaar dat homoseksuelen in Amsterdam worden geconfronteerd met grof geweld. Het verhaal van Crain is groot nieuws in Amerika, temeer omdat Amsterdam daar nog altijd bekend staat als een zeer tolerante stad.
--
Als dan ook nog eens een "christelijke" overheid zich op onverzoenbare toon gaat uitlaten is het hek helemaal van de dam.

Ik ben het volstrekt met je eens. Zoals bij meerdere gebeurtenissen schaam ik mij dat deze dingen in Nederland mogelijk zijn en dat de politie er niet of nauwelijks iets aan doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2005 12:06

Zareb schreef:Ik vond het als christelijke homo behoorlijk schokkend om in de Refobliek te ontdekken dat deze discusssie over het weigeren van andere relatievormen was gestart.

Een goed moment om uw partijkeuze te heroverwegen, zou ik zo denken. :wink:

DesertRose schreef:let wel dat de discussie is begonnen in refobliek. ik vraag me af waar aragorn eigenlijk is, maargoed. het ging er dus over, of de SCP niet TE tolerant is.

Here I am. :) Het ging echter over de CSP, verder hebben jas, Riska en Zareb mijn mening al uitgebreid uit de doeken gedaan.

Om nog even terug te komen op ondemocratisch China: als een norm goed is omdat hij democratisch vastgesteld is, geef je daarmee aan dat de wil van het volk primair belang heeft. En aangezien het volk niet een geheel is maar bestaat uit verschillende individuen zul je ook ieders verschillende ideeen omtrent 'het goede leven' moeten accepteren en dus niet de norm van de meerderheid moeten opleggen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 mei 2005 06:41

Ik heb wat van de zaken weggehaald die puur op de man en duidelijk niet op de bal gespeeld waren. Ook zijn er wat reacties weggehaald die op zich wel weer met het onderwerp te maken hadden maar toch te veel rusten op de weggehaalde berichten.

DR, je zult je dichtkunst ergens anders moeten uitleven S.N. zou trots op je zijn.

Oke en verder mag off-topic natuurlijk niet meer hier.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 mei 2005 06:45

Trouwens dit lijkt me ook wel een discussie over artikel XXXVI van de NGB.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”