Ondergewicht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 mei 2006 17:58

Ik heb ook ondergewicht (volgens de landelijke richtlijnen ofzo). Maar de schoolarts zei dat ik met mn eigen lijn goed zit. Ik ben 1.65 en weeg ongeveer 45. Ik heb er niet echt problemen mee, het is alleen lastig met kleding kopen! Maar daar leer je mee leven! :wink:
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 mei 2006 18:26

hmmm mensen vinden mij vaak al mager.....

dan valt dat allemaal nog wel mee als ik het lees.

WOw leilah... das niet fijn!!!

ik zit vaak met mijn taille in de maag!! :mrgreen: alles is daar te wijd, rokken kan ik alleen kopen als het heupgevallen zijn met broeken idem.
shirtjes is ook een ellende, k heb nogal brede schouders in vergelijking met de rest en ook nog is lange armen (zit in de fam), dan koop je een maatje kleiner, zijn de mouwen weer te kort!!

tja, dan heb ik teminste wat te doen als ik me verveel....

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 mei 2006 18:30

paprikameisje2 schreef:ik zit vaak met mijn taille in de maag!! :mrgreen: alles is daar te wijd, rokken kan ik alleen kopen als het heupgevallen zijn met broeken idem.
shirtjes is ook een ellende, k heb nogal brede schouders in vergelijking met de rest en ook nog is lange armen (zit in de fam), dan koop je een maatje kleiner, zijn de mouwen weer te kort! !

Heb ik ook! Das best lastig, maar gelukkig zie je nu bijna alleen maar heuprokken/broeken. Shirtjes met of zonder mouwen gaat meestal nog wel, met lange mouwen is ellende!
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Zenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zenk » 01 jun 2006 09:57

Of van die opmerkingen: Wat ben jij lang zeg.

Ik ben 'maar' iets van 1 meter 90, maar omdat ik vrij mager ben lijkt dat zo denk ik.
vergeet het korreltje zout niet

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 21 jul 2006 17:46

Ik heb eigenlijk officieel ook ondergewicht, maar het lastige is dat ik beslist niet aan wil komen, diep in mijn hart..:S Das irr want mijn ouders willen dat wel, maja.. ik ben 18 en dus groot genoeg om dat zelf te beslissen lijkt me. Punt is al1 dat er soms eindeloze dicussies uit voortvloeien.. Soms voel ik me zo lastig!! (Ben ik ook echt denk ik, want ik ben op dit punt heel eigenwijs:S)

Shame on me!! :oops: :cry:
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 22 jul 2006 17:31

Hoe lang ben je en hoeveel weeg je, girliegirl?

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 22 jul 2006 22:24

marina87 schreef:Hoe lang ben je en hoeveel weeg je, girliegirl?

Uhhm.. 1.72m bij 50,5 á 51,5 kg. Wrom wil je dat weten dan?? :?:

groetjes, girliegirl :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 22 jul 2006 22:50

girliegirl schreef:

Lijkt me logisch, om te kijken hoe je er voor staat in verhouding. Het is op zich wel weinig ja, al durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Zelf heb ik een fijne bouw, weeg 49 en ben 6 cm korter dan jou. Wat voor lichaamsbouw je hebt is wel belangrijk, bijv. zie je er 'botterig' uit als je in je blootje voor de spiegel staat enz.

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 22 jul 2006 23:02

marina87 schreef:
girliegirl schreef:

Lijkt me logisch, om te kijken hoe je er voor staat in verhouding. Het is op zich wel weinig ja, al durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Zelf heb ik een fijne bouw, weeg 49 en ben 6 cm korter dan jou. Wat voor lichaamsbouw je hebt is wel belangrijk, bijv. zie je er 'botterig' uit als je in je blootje voor de spiegel staat enz.

Ok, ik snap het ja. Jij zei dat "je weet wat het is" in het andere topic. Ben jij daarom dan zo dun? Sjit, als ik jou 49 hoor zeggen wil ik dat ook wegen:S Ik moet t tegenhouden, maar wat is die drang ongelofelijk sterk!!! En hij lijkt steeds sterker te worden.. Hoe dat kan begrijp ik niet, het ging een tijdje redelijk goed.. maar nu..?? :( :?

meisje88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meisje88 » 23 jul 2006 12:36

Heey iedereen,

Haaj girliegirl, heb in een ander topic ook al ff op jouw berichtje gereageert. Maar meissie, ik denk dat je het gwoon ff heel moeilijk hebt en een btje in de knoop zit met jezelf! Weetje, ik was laatst ff op een site aan het kijken, maar miss ook wel wat voor jou.. Er staat daar nl ook veel over een eetstoornis nzo, maar ook andere dings. Maar dan kan je ook naar een forum speciaal ook over dit onderwerp, en tis christelijk:) Staan ook heel veel goeje links op..

Miss ook wat voor marina87?? --> http://young_beauties.mysites.nl

Maar je krijgt dus wel al hulp, girliegirl?? Helpt die hulp dan niet genoeg? Of is het nu gwoon ff heel moeilijk voor je? Wat voor hulp krijg je btw? Hoe gaatie 2 day met je?

Veel lfs van mij!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 jul 2006 13:15

meisje88 schreef:Miss ook wat voor marina87??

Met mij gaat het goed hoor. :wink:

meisje88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meisje88 » 23 jul 2006 14:34

marina87 schreef:
meisje88 schreef:Miss ook wat voor marina87??

Met mij gaat het goed hoor. :wink:

Ow, glukkig! Maar omdat je tegen girliegirl zei dat je wist wat het was nzo d8 ik dat jij er ook last van had. (Miss in mindere mate, maar okeey) Ben je wel wezen kijken dan ofniej?

Is girliegirl hier fdaag al geweest?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 jul 2006 15:44

Last van GEhad. Dat kan ook nog, want je kunt er heus vanaf komen. Het blijft wel een zwak dat eten. Ook al heb ik maat 34, denk ik weleens, hm.. je ziet wel een buikje. Gelukkig heb ik wel dat ik nu van een afstand naar mijn problemen kan kijken, en niet zoals op m'n 13, 14, 15de in laat 'verdrinken', en dan kan ik inzien dat het onzin is die gedachte.
Nu kan ik echt genieten van eten. Omdat mensen in het verleden achter mijn rug om tegen elkaar zeiden 'die Marina, die heeft echt anorexia hoor' (o.a. een lerares, maar zij bedoelde het echt goed, ze was bezorgd over mij), heb ik nu zomaar weleens de neiging om te bewijzen dat ik dat nu niet heb. Ga ik met de grootste beker ijs van de Swirl's op het station staan met zo'n gevoel van 'Zie je, ik heb geen anorexia hoor, als je dat soms denkt'.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 23 jul 2006 15:50

ik heb vooral tijdens warme dagen weinig zin in eten. Nergens zin in. Zelfs te warm om te eten.

En over het algemeen eet ik sowieso weinig. Zeer matig ontbijt.

Heb altijd op de rand gezeten, altijd iets onder de norm wat betreft "lengte" verhouding tot "gewicht", maar niet erg genoeg om het "ondergewicht" te noemen.
Ik ben erg mager, dat geef ik toe. Maar in feite interesseert het me ook niet veel. Dunne polsen, dunne benen. Alles gewoon mager.

Maar ik heb er geen last van. Eten doe ik toch eigenlijk ook wel weer goed. Vooral warm eten, en dan met name de "vette hap". Burger King, lekker. Niet teveel natuurlijk, meestal heb ik aan 1 "whopper met kaas" wel genoeg, ijsje er achteraan. Klaar. Soms 2 burgers.

Maar of ik heb een goed getrainde lintworm, of het zit in m'n genen. M'n broers waren ook "zo" mager toen ze dezelfde leeftijd hadden. Nu zijn dat ook wel uit de kluiten gewassen kerels. Dus er is nog hoop voor me :)

Goed eten helpt wel. Ik zit al snel vol, maar dat is vooral omdat ik weinig uitvoer, de meeste "arbeid" is denkwerk. Veel zitten, achter de computer. Geen zware lichamelijke arbeid (wel tijdens m'n weekendbaantje maar dat lukt ook wel).
En als je over het algemeen weinig eet, schijnt je maag te krimpen en heb je al snel aan een beetje al genoeg. Dan zit je "vol", ook al heb je misschien alsnog te weinig.
what the soul hides, blood tells

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 22:15

marina87 schreef:Last van GEhad. Dat kan ook nog, want je kunt er heus vanaf komen. Het blijft wel een zwak dat eten. Ook al heb ik maat 34, denk ik weleens, hm.. je ziet wel een buikje. (..)

Nu kan ik echt genieten van eten. Omdat mensen in het verleden achter mijn rug om tegen elkaar zeiden 'die Marina, die heeft echt anorexia hoor' (o.a. een lerares, maar zij bedoelde het echt goed, ze was bezorgd over mij), heb ik nu zomaar weleens de neiging om te bewijzen dat ik dat nu niet heb. Ga ik met de grootste beker ijs van de Swirl's op het station staan met zo'n gevoel van 'Zie je, ik heb geen anorexia hoor, als je dat soms denkt'.

Huh?? Ik vat die tegenstelling niet helemaal. Je geniet heel erg van eten en durft de grootste swirl te bestellen, maar eten is wel een moeilijk punt voor je?? Hoe bedoel je dat dan? In elk geval wel superstoer dat het nu zoveel beter met je gaat!!

Hope so dat ik er ook echt helemaal vanaf kom.. Ik weet ckr dat het kan, het ging ook een hele tijd een stuk beter. En dat het nu wel weer ff heel moeilijk is, daar zal God wel een bedoeling mee hebben dnek ik dan.. Ik weet dat als ik op Hem vertrouw en blijf bidden en volhouden, hoe moeilijk het ook is, ik er ooit wel zal komen en dan zal ik sterker in mijn geloof staan. (Die belofte heb ik ergens in mn jongerenbijbel gelezen maar weet nie meer waar:)

Terug naar “Archief”