Klaas schreef:De kerk is iig iets waarin ik steeds teleurgesteld wordt.
Kun je aangeven waarin je precies of met name teleurgesteld wordt?
Veel dingen die je met veel pijn en moeite opbouwd worden steeds onderuit gehaald. Ik ben het vechten daartegen beu. Laat ze maar winnen, maar tegelijk verliezen ze mij.
Klaas schreef:Javaca schreef:Er zijn andere dingen die belangrijker zijn voor me.
Zijn die dingen alleen belangrijker dan de kerk of ook belangrijker dan God en geloof?
Zoals ik eerder al aangaf zijn die dingen zijn belangrijker dan de kerk. Zonder God en geloof in Hem kan ik denk ik niet. Zeker niet in die dingen die belangrijker voor me zijn. Zonder God trek ik dat vrijwel zeker niet.
Klaas schreef:Javaca schreef:Ik heb nu zelf er voor gekozen (tijdelijk) te stoppen met de kerk en het werk er omheen.
Heb je hiervoor een bepaalde tijd op het oog of ga je er net zolang mee door als het goed voelt?
Hiervoor heb ik geen bepaalde tijd op het oog. IK ZIE WEL is mijn motto tegenwoordig. Neem het leven zoals het komt maar blijf niet stilstaan. Zolang het goed voelt waarschijnlijk. Ik zeg niet dat ik nooit meer een kerk binnen zal stappen, maar ook niet dat ik er over een half jaar weer zit.
Klaas schreef:Javaca schreef:Het grootste nadeel is dat m'n ouders me hierin gigantisch tegenwerken. Ik wordt gedwongen om mee te gaan. Wanneer ik niet meega krijg ik gezeur.
En er is geen regeling te treffen? Alleen avonddiensten? 1x in de zoveel tijd?
Die regeling is er half om half, maar daarmee los ik het niet op. Stoppen lijkt nu echt de beste optie.
[quote=Klaas"]
De enige manier om er tegen in te gaan is het hard spelen. M'n ouders willen me niet begrijpen hierin dus dan maar met de botte bijl tot ze het wel snappen.
Willen ze je niet begrijpen of begrijpen ze je niet? Het is mijn ervaring dat ouders sommige dingen gewoon niet
kunnen begrijpen. Als je in de jaren 60/70 bent opgegroeid in een reformatorische kerk zijn er echt dingen die je gewoon niet
kunt vatten. Die botte bijl lijkt misschien da zaken wat op te lossen, maar is dat ook echt zo? Hout hakken met een botte bijl gaat over het algemeen erg slecht. En op chirurgie met een bot mes zit niemand te wachten. Die botte bijl helpt ws dan ook niet echt. Misschien dat je er je zin door krijgt, maar is dat het hoogste doel? Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten (als jongere is het je taak in opstand te komen) maar ik weet inmiddels dat die botte bijl ook schade aan kan richten. Je gebruikt hem nl wel tegen je ouders en hoewel je ws niet weet wat dat inhoudt houden ze ws meer van je dan van wat dan ook in de wereld.
Klaas[/quote]
Het is misschien niet de beste weg, maar wel de enige waarvan je ziet dat het toch enig resultaat heeft. Dat ze van me houden weet ik, maar ze moeten toch leren me los te laten. Hoe meer ze aan me gaan hangen hoe meer ik mezelf losruk. Als we in de kerk hier in Langbroek gebleven waren was ik nu waarschijnlijk een of andere metalhead en had ik hier nooit gezeten. Actie = Reactie
Maar goed ik ga nu slapen, morgen een zware dag voor de boeg.