Optimatus schreef:Dat is in elk geval een duidelijk punt. Het horen van het H. Evangelie is eigenlijk een extra verantwoordelijkheid.
Nou vroeg ik me trouwens af waarom je naar de Dordse Leerregels verwijst. Ik hecht namelijk aan de Drie Formulieren van Enigheid minder waarde dan dan de doorsnee reformatorische broeder in het geloof in Christus. Waarom verwijs je niet naar het Woord?
Je bedoelt de verwijzing die ik deed naar de DL 1-3 en 1-4? Daar kan ik me makkelijk vanaf maken door de verwijsteksten die de DL zelf bij deze gedeelten geven. Bij DL 1-3 wordt verwezen naar Rom. 10:14, 15 en bij DL 1-4 naar Joh. 3:36 en Mark. 16:16.
En er zijn nog wel meer teksten die deze punten ondersteunen.
Maar het is inderdaad zo dat als we de belijdenisgeschriften gebruiken, we altijd erdoorheen moeten kijken naar de Bijbel. De belijdenisgeschriften pogen immers slechts de Bijbel na te spreken.
Ik had dus de verwijzing naar de DL weg kunnen laten en in plaats daarvan de verwijsteksten kunnen geven. Dat zou aan het betoog niets afdoen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)