Homoseksualiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 09 mar 2005 15:54

Als jij ervan overtuigd bent dat de geaardheid opzich al zondig is, heeft een gesprek weinig zin. Gelukkig leert de Bijbel anders.

Dit heb ik naar mijn idee nergens gezegd. Maar ik ben er wel van overtuigd dat homoseksualiteit een zonde is die voortkomt uit de val van Adam in het paradijs. God heeft het niet zo bedoeld. En normaals, daarmee zeg ik niet dat ik niet erken dat zoiets ontzettend moeilijk moet zijn voor mensen. Ook zeg ik niet dat homoseksualiteit een ziekte is, of iets waarvoor iemand bewust kiest. Het lijkt me, zeker als christen, verschrikkelijk om het mee te maken.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat het nooit zo bedoeld is door God, en verder weet ik er eigenlijk te weinig van om erover te discussieren.
Engaged @ 07-01-2005

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 09 mar 2005 17:43

parsifal schreef:Ik zou toch aan Zareb willen vragen hoe hij tegenover pedofilie staat? Kun je hier de seksuele voorkeur (geaardheid??) scheiden van de praktijk?

Ik stel mijzelf de vraag of je pedofilie een geaardheid kan noemen? Het is wel duidelijk een seksuele voorkeur. Immers een pedofiel kan geeft met zijn of haar gedrag uiting aan een seksuele geaardheid. Je bent dus eerst hetero of homo en pas daarna komt de manier waarin je aan die geaardheid vorm geeft, bv als pedofiel.
Het impliceert dus een mogelijk om een keus te maken. Ik heb geen keus. Ik ben als homo geboren. Homoseksualiteit zal dus altijd een rol in mijn leven spelen, of ik daar nu lichamelijk uiting aan geef of niet.
Hoe ik persoonlijk tegenover pedofilie sta is in deze dan ook niet zo relevant. Echter, als ik aan een relatie, in wat voor verband dan ook, eisen stel als; “liefde en trouw”, “exclusiviteit”, “gelijkwaardigheid” en de “belofte” om bij elkaar te blijven door dik en dun, dan vraag ik mij af of dit in een pedofiele relatie mogelijk is.

Laat me duidelijk zijn. Ik wil homoseksualiteit en pedoseksualiteit niet met elkaar vergelijken vanwege de zondigheid of iets dergelijks. Wat betreft het maatschappelijk kwaad wat er mee aangericht wordt zijn ze niet vergelijkbaar. De vergelijking breng ik naar voren omdat het m.i. aantoont dat de homofiele geaardheid wel los te koppelen is van de homoseksuele praktijk. Zoals de pedofiele gevoelens zijn los te koppelen van de pedoseksuele praktijk. En kleptomanie is los te koppelen van diefstal, in de zin dat men het ene kan accepteren en het andere zonde noemen.

Het zal je duidelijk zijn dat ik niet zo blij ben met jouw vergelijkingen. Ik begrijp echter wat je wilt proberen. Alleen, geloof ik daar niet in. Want de voorbeelden die jij aandraagt hebben een keuzemogelijk in zich. Een homo heeft die keus niet. Want ook al zou hij of zij geen relatie aangaan en in onthouding leven, daarmee veranderd er niets aan de geaardheid en daarmee kan hij of zij de seksuele gevoelens niet uitschakelen. Als jij in de stad loopt en je ziet een mooie dame dat zul je ongetwijfeld je hoofd wel eens omdraaien. Ik doe dat als ik een leuke vent zie lopen. Dat zit in je, dat kun je niet tegenhouden. Daarom is het zo ie zo gigantisch moeilijk om een grens aan te geven tussen geaardheid en praktijk. De bijbel kent deze grens ook niet.

Laat ik het op een andere manier uitleggen. Er word vaak gezegd dat een homo die alleen is niet moet zeuren want er zijn ook heel hetero’s alleen. En dus geven die ook (uitgaande van de christelijke principes) geen uiting aan hun seksualiteit. En zo op het eerste gezicht ben ik het daar mee eens. Zo vul ik zelf mijn leven ook in, ik heb geen vaste relatie dus ga ik ook niet met een ander naar bed. Soms best wel jammer en moeilijk, maar het is een keus, punt uit. Alleen, als je verder kijkt is er toch een behoorlijk verschil. Als zo’n vrijgezelle hetero zich laat ontvallen dat hij naar een vrouwelijke partner verlangt begrijpt iedereen hem, vind iedereen dat niet meer dan normaal. Zodra een homo zich laat ontvallen die behoefte te hebben struikelt iedereen over hem heen en word zelfs die wens al als zondig bezien. Dus m.a.w. de hetero heeft de keus, maar de homo niet. Terwijl de diepste verlangens an sich hetzelfde zijn.
Als ik naar m’n eigen situatie kijk, toen ik met mijn partner samenwoonde was het contact met de familie geheel verbroken. Nu leef ik alleen en is het contact hartstikke leuk, (terwijl ze weten dat ik alleen maar alleen ben omwille van keuzes die ik gemaakt heb die absoluut niets met het geloof te maken hebben,) maar met op de achtergrond toch de realiteit dat mocht er weer een vriend in het spel komen het contact weer tot een minimum teruggebracht zal worden. Dat vind ik dus hypocriet.

Tijdens een gespreksavond in onze kerk die over dit onderwerp ging heb ik eens aan de groep gevraagd: Stel je nu eens voor dat jouw heteroseksualiteit verboden zou zijn. Dat elke gedachte die ook maar iets met verlangen, met je identiteit, met je seksualiteit te maken heeft afgekeurd zou worden. En probeer dat eens 1 uurtje vol te houden.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 09 mar 2005 18:19

Jezus zegt in de Bijbel: "Heb uw naaste lief als uzelf." Dus ook homo's of lesbies! Hij geeft ons het voorbeeld door zelf met hoeren en tollenaars om te gaan. Hij zei ook: "Diegene zonder zonden werpe de eerste steen." En daar sluit ik mij bij aan. Accepteer hun zoals ze zijn, veroordeel ze niet, ga met liefde met ze om.

Laat dit wel duidelijk zijn: Ik ben er wel op tegen als ze in de Kerk willen trouwen. Omdat God het huwelijk heeft gemaakt voor een man en vrouw. Maar besluiten ze het toch om te doen, zou ik mijn mening geven en dan nog steeds met liefde behandelen.

Behandel hun zoals je zelf behandeld wil worden!
Afbeelding

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 mar 2005 10:37

Via mail kreeg ik de vraag op onderstaande posting te reageren. Bij deze dus.

Annemieke86 schreef:Jezus zegt in de Bijbel: "Heb uw naaste lief als uzelf." Dus ook homo's of lesbies! Hij geeft ons het voorbeeld door zelf met hoeren en tollenaars om te gaan.

Op het eerste gezicht lijkt dit een heel positieve posting.

Alleen, door de vergelijking met het feit dat Jezus met hoeren omging zet je homo's wel op hetzelfde niveau.
m.a.w. je mag met homo's omgaan omdat Jezus ook met hoeren omging.
Dus een homo moet maar dus blij zijn dat hij geaccepteerd word op basis van deze vergelijking.

Achter een facade van mooie woorden (hoe goed bedoeld ook!) kruipt dan toch de veroordeling naar voren.
Terwijl ik ook best moeite heb met het woord "accepteren". Want wie geeft een ander mens een dermate hoge positie dat hij/zij gerechtigd is een ander mens te accepteren? uit het woord klinkt een zekere mate van hoogmoed. Zo van "ik ben helemaal oké, jij niet... maar ik accepteer je wel hoor.

Misschien is het wel een beetje woordenzifterij van mij hoor, maar daarmee wil ik wel aangeven hoe gevoelig een en ander ligt.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 mar 2005 11:36

Beste Zareb,

Bedankt voor je reactie

Zareb schreef:
parsifal schreef:Ik zou toch aan Zareb willen vragen hoe hij tegenover pedofilie staat? Kun je hier de seksuele voorkeur (geaardheid??) scheiden van de praktijk?

Ik stel mijzelf de vraag of je pedofilie een geaardheid kan noemen?

Gezien de rest van je antwoord heb je de vraag al beantwoord.

Het is wel duidelijk een seksuele voorkeur. Immers een pedofiel kan geeft met zijn of haar gedrag uiting aan een seksuele geaardheid. Je bent dus eerst hetero of homo en pas daarna komt de manier waarin je aan die geaardheid vorm geeft, bv als pedofiel.
Het impliceert dus een mogelijk om een keus te maken. Ik heb geen keus. Ik ben als homo geboren. Homoseksualiteit zal dus altijd een rol in mijn leven spelen, of ik daar nu lichamelijk uiting aan geef of niet.
Hoe ik persoonlijk tegenover pedofilie sta is in deze dan ook niet zo relevant. Echter, als ik aan een relatie, in wat voor verband dan ook, eisen stel als; “liefde en trouw”, “exclusiviteit”, “gelijkwaardigheid” en de “belofte” om bij elkaar te blijven door dik en dun, dan vraag ik mij af of dit in een pedofiele relatie mogelijk is.

Het is denk ik een fout van veel Christenen om op grond van homoseksualiteit iemand te veroordelen. Net zoals je iemand met pedofiele gevoelens niet moet veroordelen vanwege zijn gevoelens maar moet opvangen. De keus voor de homoseksuele relatie aangaan heb je wel degelijk, ook al doe je er niemand kwaad mee. De keus heb je. Natuurlijk blijft het een rol in je leven spelen, ook al blijven de gevoelens er.

Het zal je duidelijk zijn dat ik niet zo blij ben met jouw vergelijkingen. Ik begrijp echter wat je wilt proberen. Alleen, geloof ik daar niet in. Want de voorbeelden die jij aandraagt hebben een keuzemogelijk in zich. Een homo heeft die keus niet. Want ook al zou hij of zij geen relatie aangaan en in onthouding leven, daarmee veranderd er niets aan de geaardheid en daarmee kan hij of zij de seksuele gevoelens niet uitschakelen. Als jij in de stad loopt en je ziet een mooie dame dat zul je ongetwijfeld je hoofd wel eens omdraaien. Ik doe dat als ik een leuke vent zie lopen. Dat zit in je, dat kun je niet tegenhouden. Daarom is het zo ie zo gigantisch moeilijk om een grens aan te geven tussen geaardheid en praktijk. De bijbel kent deze grens ook niet.

De Bijbel kent deze grens wel degelijk, er wordt dan gesproken over zelfverloochening. Kijk naar wat er staat over het gemeenschap hebben, hierop stonden de straffen. De seksuele relatie is in de Bijbel super belangrijk. Het verlangen is wat anders dan de daad. (Al komt het voeren van begeerte heel dicht bij de daad, en wordt het gelijk gesteld in de bergrede.)

Laat ik het op een andere manier uitleggen. Er word vaak gezegd dat een homo die alleen is niet moet zeuren want er zijn ook heel hetero’s alleen. En dus geven die ook (uitgaande van de christelijke principes) geen uiting aan hun seksualiteit. En zo op het eerste gezicht ben ik het daar mee eens. Zo vul ik zelf mijn leven ook in, ik heb geen vaste relatie dus ga ik ook niet met een ander naar bed. Soms best wel jammer en moeilijk, maar het is een keus, punt uit. Alleen, als je verder kijkt is er toch een behoorlijk verschil. Als zo’n vrijgezelle hetero zich laat ontvallen dat hij naar een vrouwelijke partner verlangt begrijpt iedereen hem, vind iedereen dat niet meer dan normaal. Zodra een homo zich laat ontvallen die behoefte te hebben struikelt iedereen over hem heen en word zelfs die wens al als zondig bezien. Dus m.a.w. de hetero heeft de keus, maar de homo niet. Terwijl de diepste verlangens an sich hetzelfde zijn.

Ik neem het het meisje in de rolstoel niet kwalijk als ze zegt graag te willen lopen. Nu begrijp ik dat dit ook verschilt van de homoseksuele geaardheid, omdat er wel de fysieke mogelijkheid tot gemeenschap is. Ik denk dat wij als Christenen niet moeten gaan veroordelen als iemand zegt naar iemand van hetzelfde geslacht te verlangen. Net zo min als we de pedofiel moeten veroordelen die zeggen naar kinderen te verlangen. (We moeten sowieso ook niet veroordelen en afschrijven) Het is wat anders als mensen de verlangens gaan voeren en als er bewust gezondigd wordt onder het motto: “we zijn zo”. De boodschap van de Bijbel is dat een Christen niet blijft wat hij van nature is. Met de strijd en het vallen moeten wij als Christenen omgaan, steunen, bij God brengen, bij God gebracht worden. Maar wij mogen de strijd niet opgeven. (Dit geldt voor mij trouwens voor het omgaan met zondige seksualiteit op internet, wat dat betreft heb ik ook een hele weg te gaan, en mezelf te verloochenen, al is het bij mij door eigen schuld ontstaan).

Tijdens een gespreksavond in onze kerk die over dit onderwerp ging heb ik eens aan de groep gevraagd: Stel je nu eens voor dat jouw heteroseksualiteit verboden zou zijn. Dat elke gedachte die ook maar iets met verlangen, met je identiteit, met je seksualiteit te maken heeft afgekeurd zou worden. En probeer dat eens 1 uurtje vol te houden.

Het zou vreselijk zijn denk ik, maar we moeten dan niet het verbod negeren, maar inderdaad overgaan tot zelfverloochening. En weer hier gaat het om het voeren niet om de gevoelens die er toch zijn.

Vaya con Dios,

Parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 mar 2005 14:02

parsifal schreef:Het is denk ik een fout van veel Christenen om op grond van homoseksualiteit iemand te veroordelen. Net zoals je iemand met pedofiele gevoelens niet moet veroordelen vanwege zijn gevoelens maar moet opvangen. De keus voor de homoseksuele relatie aangaan heb je wel degelijk, ook al doe je er niemand kwaad mee. De keus heb je. Natuurlijk blijft het een rol in je leven spelen, ook al blijven de gevoelens er.

Ik denk, maar wie ben ik, dat je nu toch weer de vergelijking tussen homoseksualiteit en pedofilie een rol laat spelen.
Pedofilie is een uiting geven aan een seksuele identiteit, of dit nu hetero of homo gericht is. Homoseksualiteit is daar in tegen een geaardheid. Net zoals heteroseksualiteit een geaardheid is. Als jij zegt dat je toch de keus hebt dan ga je in tegen ten eerste de meest basale gevoelens van een mens om "samen" te zijn, maar ook tegen het Bijbelse gegeven dat leert dat "begeerte" gelijk staan aan de fysieke daad.
Ik neem het het meisje in de rolstoel niet kwalijk als ze zegt graag te willen lopen. Nu begrijp ik dat dit ook verschilt van de homoseksuele geaardheid, omdat er wel de fysieke mogelijkheid tot gemeenschap is.

Over de fysieke mogelijkheid tot samenzijn kunnen we nog heel wat postings vullen. In mijn posting ga ik niet uit van de lichamelijke mogelijkheden maar alleen van het feit dat de "je mag het wel zijn maar het niet doen" theorie, niet normaal is.
Ik denk dat wij als Christenen niet moeten gaan veroordelen als iemand zegt naar iemand van hetzelfde geslacht te verlangen. Net zo min als we de pedofiel moeten veroordelen die zeggen naar kinderen te verlangen.

Weer schakel je pedofilie gelijk met homoseksualiteit. Deze vergelijking is niet relevant.
Het is wat anders als mensen de verlangens gaan voeren en als er bewust gezondigd wordt onder het motto: “we zijn zo”.

Helemaal mee eens, maar nu loop je dus tegen de vraag op wanneer er bewust gezondigd word. Daarbij, een homo gaat geen verlangens "voeren". De verlangens naar een partner zijn detzelfde als die van een hetero.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 mar 2005 14:55

Zareb schreef:
parsifal schreef:Het is denk ik een fout van veel Christenen om op grond van homoseksualiteit iemand te veroordelen. Net zoals je iemand met pedofiele gevoelens niet moet veroordelen vanwege zijn gevoelens maar moet opvangen. De keus voor de homoseksuele relatie aangaan heb je wel degelijk, ook al doe je er niemand kwaad mee. De keus heb je. Natuurlijk blijft het een rol in je leven spelen, ook al blijven de gevoelens er.

Ik denk, maar wie ben ik, dat je nu toch weer de vergelijking tussen homoseksualiteit en pedofilie een rol laat spelen.
Pedofilie is een uiting geven aan een seksuele identiteit, of dit nu hetero of homo gericht is. Homoseksualiteit is daar in tegen een geaardheid. Net zoals heteroseksualiteit een geaardheid is. Als jij zegt dat je toch de keus hebt dan ga je in tegen ten eerste de meest basale gevoelens van een mens om "samen" te zijn, maar ook tegen het Bijbelse gegeven dat leert dat "begeerte" gelijk staan aan de fysieke daad.
Ik neem het het meisje in de rolstoel niet kwalijk als ze zegt graag te willen lopen. Nu begrijp ik dat dit ook verschilt van de homoseksuele geaardheid, omdat er wel de fysieke mogelijkheid tot gemeenschap is.

Over de fysieke mogelijkheid tot samenzijn kunnen we nog heel wat postings vullen. In mijn posting ga ik niet uit van de lichamelijke mogelijkheden maar alleen van het feit dat de "je mag het wel zijn maar het niet doen" theorie, niet normaal is.
Ik denk dat wij als Christenen niet moeten gaan veroordelen als iemand zegt naar iemand van hetzelfde geslacht te verlangen. Net zo min als we de pedofiel moeten veroordelen die zeggen naar kinderen te verlangen.

Weer schakel je pedofilie gelijk met homoseksualiteit. Deze vergelijking is niet relevant.
Het is wat anders als mensen de verlangens gaan voeren en als er bewust gezondigd wordt onder het motto: “we zijn zo”.

Helemaal mee eens, maar nu loop je dus tegen de vraag op wanneer er bewust gezondigd word. Daarbij, een homo gaat geen verlangens "voeren". De verlangens naar een partner zijn detzelfde als die van een hetero.

Ik ga verder op de vergelijking pedofilie-homoseksualiteit omdat het in beide gevallen om een deel van de identiteit gaat. Waarbij jij stelt dat de praktijk niet los te zien is van de identiteit (waarbij je de consequenties niet wilt trekken bij pedofilie, maar wel bij homofilie).

Je mag het wel zijn, maar niet doen, vind ik wel gerechtvaardigd. Als het gaat om zaken die niet identiek zijn. Iemand mag best kleptomaan zijn, hij mag niet stelen. De mens is geneigd tot alle kwaad, maar hij mag niet tot het kwaad overgaan. Iemand mag inderdaad geen dief zijn. Omdat hier dief gedefinieerd wordt door de misdaad die wordt begaan. (Weer gaat dit over de redenering die je gebruikt, niet over de vergelijkbaarheid dief.)

Als laatste over het voeren. Ik doelde hier op het bewust veel met kinderen omgaan door een pedoseksueel, het doorbladeren van een blad met te teveel vrouwelijk schoon door mij of weet ik veel wat. Het begeerte opwekken zeg maar.

Vaya con Dios,

parsifal

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 12 mar 2005 19:23

Zareb schreef:Via mail kreeg ik de vraag op onderstaande posting te reageren. Bij deze dus.

Annemieke86 schreef:Jezus zegt in de Bijbel: "Heb uw naaste lief als uzelf." Dus ook homo's of lesbies! Hij geeft ons het voorbeeld door zelf met hoeren en tollenaars om te gaan.

Alleen, door de vergelijking met het feit dat Jezus met hoeren omging zet je homo's wel op hetzelfde niveau.
m.a.w. je mag met homo's omgaan omdat Jezus ook met hoeren omging.
Dus een homo moet maar dus blij zijn dat hij geaccepteerd word op basis van deze vergelijking.

Achter een facade van mooie woorden (hoe goed bedoeld ook!) kruipt dan toch de veroordeling naar voren.
Terwijl ik ook best moeite heb met het woord "accepteren". Want wie geeft een ander mens een dermate hoge positie dat hij/zij gerechtigd is een ander mens te accepteren? uit het woord klinkt een zekere mate van hoogmoed. Zo van "ik ben helemaal oké, jij niet... maar ik accepteer je wel hoor.

Misschien is het wel een beetje woordenzifterij van mij hoor, maar daarmee wil ik wel aangeven hoe gevoelig een en ander ligt.

Als je echt wil kan je je altijd veroordeeld voelen...
stomp niet af, blijf slijpen

sela

Berichtdoor sela » 12 mar 2005 19:26

Ik ga verder op de vergelijking pedofilie-homoseksualiteit omdat het in beide gevallen om een deel van de identiteit gaat. Waarbij jij stelt dat de praktijk niet los te zien is van de identiteit (waarbij je de consequenties niet wilt trekken bij pedofilie, maar wel bij homofilie).

Je mag het wel zijn, maar niet doen, vind ik wel gerechtvaardigd. Als het gaat om zaken die niet identiek zijn. Iemand mag best kleptomaan zijn, hij mag niet stelen. De mens is geneigd tot alle kwaad, maar hij mag niet tot het kwaad overgaan. Iemand mag inderdaad geen dief zijn. Omdat hier dief gedefinieerd wordt door de misdaad die wordt begaan. (Weer gaat dit over de redenering die je gebruikt, niet over de vergelijkbaarheid dief.)

Als laatste over het voeren. Ik doelde hier op het bewust veel met kinderen omgaan door een pedoseksueel, het doorbladeren van een blad met te teveel vrouwelijk schoon door mij of weet ik veel wat. Het begeerte opwekken zeg maar.

Vaya con Dios,

parsifal

hoe sta je er tegenover om in je bovenstaande redenatie ook te zetten: 'je mag wel hetero zijn, maar het niet doen.' ? en in dat geval wat is dan de identiteit los van de praktijk?
m.i. is het rechtvaardig dit punt erbij te betrekken als je wilt uitdiepen of het los te koppelen is..

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 mar 2005 19:33

sela schreef:

Vaya con Dios,

parsifal

hoe sta je er tegenover om in je bovenstaande redenatie ook te zetten: 'je mag wel hetero zijn, maar het niet doen.' ? en in dat geval wat is dan de identiteit los van de praktijk?
m.i. is het rechtvaardig dit punt erbij te betrekken als je wilt uitdiepen of het los te koppelen is..

Ik geloof dat ik met dit punt meer te strijden heb dan goed voor me is. Juist omdat ik hardstikke vrijgezel ben. De situaties waar ik het meest met mijn seksuele identiteit geconfronteerd word zijn de situaties waar ik liever niet in zit, omdat ze zondig zijn. (En ja de zonde trekt, of moet ik zeggen ergens laat ik me er graag door trekken).

Vaya con Dios,

parsifal

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 12 mar 2005 19:37

Iedereen wordt zondig geboren, of je nou homo bent of niet. Je zult dus sowieso afstand moeten doen van je natuur. Je vlees kruisigen ofzoiets wordt dat in de Bijbel genoemd geloof ik.
Ik denk dus dat een homo net zo goed als andere mensen wel homo kan zijn maar er niet aan toe hoeft te geven zeg maar.
Iemand zei ergens dat je dan van een homo een gespleten persoonlijkheid maakt volgens mij. Dat geloof ik dus niet. Ik geloof niet dat zonde (homoseksualiteit bijvoorbeeld) je identiteit is.
stomp niet af, blijf slijpen

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 mar 2005 20:04

parsifal schreef:Ik ga verder op de vergelijking pedofilie-homoseksualiteit omdat het in beide gevallen om een deel van de identiteit gaat. Waarbij jij stelt dat de praktijk niet los te zien is van de identiteit (waarbij je de consequenties niet wilt trekken bij pedofilie, maar wel bij homofilie).

Tja, die vergelijking gaat dus niet op. Want zoals ik al eerder aangaf, eerst is er je seksuele identiteit. Homo, hetero of eventueel bi (?) pas daarna komt de invuling van die seksualiteit. Waarmee pedofilie dus geen definitie van je identiteit is maar uitsluitend een invulling van je seksuele verlangens.
Je mag het wel zijn, maar niet doen, vind ik wel gerechtvaardigd. Als het gaat om zaken die niet identiek zijn.

Mee eens, maar dan bepaal jij dus dat mijn homoseksuele geschapenheid, (al dan niet gevolg van de zondeval) en de manier waarop ik daar uiting aan geef niet identiek zijn. Dat lijkt mij een beetje krom. Dus een hetero, die vreemd gaat, gaat dan wel tegen de Bijbelse norm in, maar niet tegen zijn seksuele identiteit?

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 13 mar 2005 22:50

Zareb schreef:Via mail kreeg ik de vraag op onderstaande posting te reageren. Bij deze dus.

Ik zet homo's niet op een laag niveau hoor! Dan zouden hoeren en tollenaars ook op een laag niveau zitten. Maar zij zijn en blijven ook mensen.. Mijn doel was: Jezus gaf nog steeds liefde aan zulke mensen. Zouden wij dan niet Hem moeten volgen het zelfde moeten doen?
Afbeelding

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mar 2005 23:24

Zareb schreef:Wat een onzin. Dan zouden een man en een vrouw die om wat voor reden dan ook geen kinderen kunnen krijgen, ook doelloos zijn. Dus volgens jouw redenatie "zondig" zijn.

Dat is niet helemaal een juiste conclusie Zareb. Als een man en een vrouw geen kinderen kunnen krijgen, wil dat niet zeggen dat ze hun doel missen. Het is dan namelijk niet hun doel. God heeft een ander doel met ze. Hij beïnvloedt direct de gang der natuur bij deze mensen door ze kinderloos te laten. Dat doet Hij niet om ze te plagen, maar omdat Hij vindt dat dit beter is. (maar dat is een ander onderwerp).
Bij homostellen is het niet de gang der natuur om kinderen te krijgen. Bovendien, ik citeer dr. Bob Smalhout: "vanuit mijn medische professie is het mij bekend dat de anus een geheel andere functie heeft dan gepenetreerd te worden".
Dat klinkt misschien cru, maar het is wel zo.
Het is dus tegen de natuur, in tweeërlei opzicht:
1) geen voortplanting.
2) onjuiste functietoekenning aan lichaamsopening.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 13 mar 2005 23:39

jas schreef:2) onjuiste functietoekenning aan lichaamsopening.

Wat een mooie en verhullende omschrijving voor *censuur* 'poepgat'
:mrgreen: :P |:)|
the most important things in life are not things

Terug naar “Archief”