waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2005 18:47

joepie schreef:Toch ben ik het gewoon met Jas eens. In zulke gelegenheden hoor je niet thuis als Christen. De soort muziek en het soort vertier past niet binnen een Christelijke levensstijl. En zo zou ik het ook gewoon zeggen.
Ik denk dat ze dat meer waarderen dan zo een onzin verhaaltje dat je er niet zo van houd. Duidelijkheid en eerlijkheid siert je alleen.
En waarom zouden we niet uit durven komen voor ons Christen zijn?

Dit ben ik wel met joepie eens. Je moet gewoon eerlijk zijn over de redenen waarom je er niet naartoe wil. Het kan zijn dat je er verder geen problemen mee hebt maar gewoon niet van disco's houdt, maar als dat niet het geval is moet je wel zeggen wat het probleem is.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 08 mar 2005 20:46

Wees idd gewoon duidelijk en eerlijk. Ik zou niet gelijk met bijbelteksten aankomen zetten. Denk niet dat ze daarin zo geintresseerd zijn, en zijn ze dat wel, dan kan je ze het altijd nog op grond daarvan uitleggen.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 mar 2005 23:16

Raido schreef:
zichzelven onbesmet bewaren van de wereld
remonstransch!! je kunt het zelf niet!

Ha, dit is uit de Bijbel en het gaat over ware gelovigen. Die zijn dus reeds op de weg der heiligmaking gezet en dan wordt het een geheel ander verhaal.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mar 2005 23:35

Nog even over muziek die te hard staat: ik heb ondanks m'n oordoppen toch gehoorbeschadiging opgelopen.
Soms heb je na een concert of discobezoek een piep in je oor. Bij mij gaat die piep niet meer weg. Dus kijk alsjeblieft uit met waar je heen gaat, doe in ieder geval oordoppen in en als je vermoedt dat 't toch vrij hard staat, ga dan niet bij de boxen staan. Want zo'n piep is niet leuk, je kunt er knettergek van worden als je niet uitkijkt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mar 2005 23:37

Lalage schreef:Nog even over muziek die te hard staat: ik heb ondanks m'n oordoppen toch gehoorbeschadiging opgelopen.
Soms heb je na een concert of discobezoek een piep in je oor. Bij mij gaat die piep niet meer weg. Dus kijk alsjeblieft uit met waar je heen gaat, doe in ieder geval oordoppen in en als je vermoedt dat 't toch vrij hard staat, ga dan niet bij de boxen staan. Want zo'n piep is niet leuk, je kunt er knettergek van worden als je niet uitkijkt.

Dat klinkt als een doorslaggevend argument om in elk geval de ERGSTE herrie te mijden. Het is overigens zo dat ik liever in een gezellig café een drankje drink met een stel gezellige mensen dan in een disco rondzwier. Café hebben toch net iets meer sfeer, vind ik.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 09 mar 2005 06:59

Raido schreef:
jas schreef:
Raido schreef:
Discobezoek past niet binnen mijn christelijke levensstijl. Dit soort vermaak is in strijd met wat God in de Bijbel van me verlangt
Je uitleven in een disco niet... maar de disco an sich niet.

Je hoort er absoluut niet thuis als Christen. Beetje slappe redenering van je.
Dat jij je als een rund hebt lopen vermaken in disco's of cafe's is geen maatstaaf voor iemand die daar gewoon normaal zou kunnen omgaan.

Dit zijn plaatsen waar Gods volk niet komt. Hoe je het ook wendt of keert.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 mar 2005 07:40

joepie schreef:Ik bedacht me altijd het volgende:
Als Jezus weer zou komen zou ik dan willen dat Hij mij op deze plaats zou komen halen? Stel Hij komt bij je op bezoek: Zou je met Hem naar de disco gaan? En dan naar die disco waar je heen wilt?

Ik zou er niet willen zijn.

Ik bedacht me altijd het volgende. Wat zou jezus hebben gedaan?
Als ik kijk naar Jezus leven. Doorbrak bij de godsdienstige wettische regels van de farizieen. Jezus werdt uitgemaakt voor een "wijnzuiper". Hij liep binnen bij hoeren om het gesprek aan te gaan. Hij liep dwars door het verwachte samaria heen om een hoer te redden. Hij ging naar feesten van tolenaren. Hij wachte niet tot de tolenaren in de tempel zouden komen. Maar Hij zelf ging er heen.

Ik ben heel benieuwt, wat Jezus hier in nederland zou hebben gedaan. Zou Hij de discotheek binnen zijn gegaan?

ik vraag me af wat een zondiger plaats is om naar binnen te gaan... een "zwarte kousen kerk" of een discotheek. Ik geloof dat het voor Jezus allebij even zondig is. Maar dat hij denkt: ik ga maar naar de discotheek want die mensen hebben mij nodig! Eigenlijk was de hele wereld een zondige plaats voor Jezus..

Als wij niet op zondige plaatsen zouden mogen komen, dan zou Jezus niet eens op aarde mogen komen. Maar toch deed hij het, en Hij zondigde niet!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 mar 2005 08:41

hijwel schreef:
joepie schreef:Ik bedacht me altijd het volgende:
Als Jezus weer zou komen zou ik dan willen dat Hij mij op deze plaats zou komen halen? Stel Hij komt bij je op bezoek: Zou je met Hem naar de disco gaan? En dan naar die disco waar je heen wilt?

Ik zou er niet willen zijn.

Ik bedacht me altijd het volgende. Wat zou jezus hebben gedaan?
Als ik kijk naar Jezus leven. Doorbrak bij de godsdienstige wettische regels van de farizieen. Jezus werdt uitgemaakt voor een "wijnzuiper". Hij liep binnen bij hoeren om het gesprek aan te gaan. Hij liep dwars door het verwachte samaria heen om een hoer te redden. Hij ging naar feesten van tolenaren. Hij wachte niet tot de tolenaren in de tempel zouden komen. Maar Hij zelf ging er heen.

Ik ben heel benieuwt, wat Jezus hier in nederland zou hebben gedaan. Zou Hij de discotheek binnen zijn gegaan?

ik vraag me af wat een zondiger plaats is om naar binnen te gaan... een "zwarte kousen kerk" of een discotheek. Ik geloof dat het voor Jezus allebij even zondig is. Maar dat hij denkt: ik ga maar naar de discotheek want die mensen hebben mij nodig! Eigenlijk was de hele wereld een zondige plaats voor Jezus..

Als wij niet op zondige plaatsen zouden mogen komen, dan zou Jezus niet eens op aarde mogen komen. Maar toch deed hij het, en Hij zondigde niet!

Jij weet toch hopelijk wel dat Jezus Zich niet vereenzelvigde met zondaren. Dat degene in wiens gezelschap Hij verkeerde ook Hem volgden en niet in hun oude zondige levenswandel bleven?
Hoe vaak wordt het argument wat jij nu aanhaalt niet gebruikt om te kunnen zondigen. Beseft men niet dat dit in feite een grote godslastering is, om de Zoon des mensen, die zonder zonde was, in feite zonde toe te schrijven?
Laatst gewijzigd door jas op 09 mar 2005 08:58, 2 keer totaal gewijzigd.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 mar 2005 08:50

Inderdaad Jas, zomaar weer met je eens :wink:
Wat ging Jezus doen bij die hoeren en tollenaars?
Niet gewoon met ze meefeesten, maar het evangelie brengen.
Als je met die instelling gaat naar een disco, om daar te evangeliseren, dan kun je wat mij betrefd gaan. Maar dat was niet de bedoeling en de vraag.
Ik denk trouwens dat je erg weinig zal kunnen vertellen tussen die herrie.
Misschien voor de ingang. Maar daar zullen ze niet op zitten te wachten.

Trouwens als je gewoon eerlijk bent op school en zegt waarom je niet gaat, doe je inderdaad wat Jezus zou hebben gedaan.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 mar 2005 09:01

joepie schreef:Inderdaad Jas, zomaar weer met je eens :wink:

Haha, maar ik word niet linkser, jij wordt rechtser. Ga zo door.
:mrgreen:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 mar 2005 09:10

tuurlijk, ik ben het met je eens dat jezus niet naar een discotheek zou gaan om daar eens vlink uit zijn dak te gaan. Op welke zondige plek hij ook kwam op aarde hij had altijd een doel!

Maar wat zou jezus hebben gedaan, in deze situatie? Ik weet het niet hoor. Jezus ging ook naar de feesten van tollenaars, waar volop wijn gedronken werdt. In dit tijd was het een schande als je daar binnen kwam, dan was je een zondaar gelijk! Maar Jezus had een doel, hij wou graag in gesprek komen met 1 van deze zondaars!

ik vraag me echt af wat jezus zou hebben gedaan.. Misschien ging hij zonder iets te zeggen mee, en ging het gesprek aan met 1 van hen. Of mischien zou hij zeggen: "kom op, volg mij"...

Jezus was niet bang om op zondige plekken te komen, daarom is hij zelfs in mijn zwarte gat van binnen gekomen. En Hij wil daar nog steeds wonen! Geweldig toch?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 mar 2005 09:16

joepie schreef:Trouwens als je gewoon eerlijk bent op school en zegt waarom je niet gaat, doe je inderdaad wat Jezus zou hebben gedaan.

in welke geschiedenis vindt je dit terug? (zou kunnen hoor)

joepie

Berichtdoor joepie » 09 mar 2005 09:21

jas schreef:
joepie schreef:Inderdaad Jas, zomaar weer met je eens :wink:

Haha, maar ik word niet linkser, jij wordt rechtser. Ga zo door.
:mrgreen:

Of je hebt gewoon een verkeerd beeld gehad van mij ;-)
En ben ik helemaal nooit links geweest. Zit ik een beetje tegen het midden?

joepie

Berichtdoor joepie » 09 mar 2005 09:22

hijwel schreef:
joepie schreef:Trouwens als je gewoon eerlijk bent op school en zegt waarom je niet gaat, doe je inderdaad wat Jezus zou hebben gedaan.

in welke geschiedenis vindt je dit terug? (zou kunnen hoor)

Gewoon doen wat je moet doen in het belang van de Vader.
Dus heel gewoon eerlijk zijn en uitkomen voor je geloof.
Daar hoef ik toch geen geschiedenis voor aan te wijzen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mar 2005 09:42

caprice schreef:
Raido schreef:
jas schreef:
Raido schreef:
Discobezoek past niet binnen mijn christelijke levensstijl. Dit soort vermaak is in strijd met wat God in de Bijbel van me verlangt
Je uitleven in een disco niet... maar de disco an sich niet.

Je hoort er absoluut niet thuis als Christen. Beetje slappe redenering van je.
Dat jij je als een rund hebt lopen vermaken in disco's of cafe's is geen maatstaaf voor iemand die daar gewoon normaal zou kunnen omgaan.

Dit zijn plaatsen waar Gods volk niet komt. Hoe je het ook wendt of keert.

En waarom dat niet, Caprice?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”