"Ontactische" ambtsdragers

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 mar 2005 09:07

hijwel schreef:
jas schreef:O ja zeker zijn er die. Dat ontken ik ook niet toch? Maar omdat het bij sommige mensen zo gaat, is dat dan een reden om te stellen dat het bij iedereen zo moet gaan? Is het een reden om te zeggen, dat dan de krachtigdadige bekering maar de vliering op moet?

owke... verdiep je ook eens in die mensen i.p.v alleen in oudvaders.

dit bijvoorbeed:
http://www.bemoediging.net/Dick_van_Keulen.htm
ik heb nog nooit iemand tegen gekomen die zoveel liefde in zich heeft!

Ik heb me ook in die mensen verdiept. Ik vind het fantastisch wat ze doen, maar het is niets voor mij. Het past niet bij me. Ik zal niemand veroordelen om zijn geloof, zolang dit christelijk is. Maar dat wil niet zeggen dat ik er voor mezelf van overtuigd ben dat het goed is wat geleerd wordt. Ik noem mezelf star in mijn visie op de Schrift. En dat wou ik ook graag zo houden. Dat is mijn weg, de enige goede voor mij. Als ik daarvan afdwaal gaat het fout, dat heb ik al eens meegemaakt. Ik ken mijn zwakte, daarom kies ik voor veiligheid. God heeft me duidelijk op de weg gezet die ik nu ga. Sommige mensen moeten een andere weg gaan, daar heb ik begrip voor. Hoewel ik er van overtuigd ben, dat zowel bij rechts als links, lees: zwaar refo of evangelisch/pinkster bij het gros de schijn regeert. Aan beide fronten zal blijken weinig echt zaligmakend geloof gevonden te worden. Daarom zal het Schriftwoord, dat het gaat om een klein kuddeken, zeker bewaarheid worden.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2005 09:43

jas schreef:Ik heb me ook in die mensen verdiept. Ik vind het fantastisch wat ze doen, maar het is niets voor mij. Het past niet bij me. Ik zal niemand veroordelen om zijn geloof, zolang dit christelijk is. Maar dat wil niet zeggen dat ik er voor mezelf van overtuigd ben dat het goed is wat geleerd wordt. Ik noem mezelf star in mijn visie op de Schrift. En dat wou ik ook graag zo houden. Dat is mijn weg, de enige goede voor mij. Als ik daarvan afdwaal gaat het fout, dat heb ik al eens meegemaakt. Ik ken mijn zwakte, daarom kies ik voor veiligheid. God heeft me duidelijk op de weg gezet die ik nu ga. Sommige mensen moeten een andere weg gaan, daar heb ik begrip voor. Hoewel ik er van overtuigd ben, dat zowel bij rechts als links, lees: zwaar refo of evangelisch/pinkster bij het gros de schijn regeert. Aan beide fronten zal blijken weinig echt zaligmakend geloof gevonden te worden. Daarom zal het Schriftwoord, dat het gaat om een klein kuddeken, zeker bewaarheid worden.

ik vindt het erg wat je hier zegt.. neem je de opdracht om 1 te zijn dan niet serieus. God wil dat wij (christelijk nederland) 1 zijn!
Je staat totaal niet open voor andere mening.. ook niet voor hun visie op de bijbel.. het lijkt wel of je er weigert je in te verdiepen.. "het is niks voor jou" dus verdiep je er ook maar niet in.
Je bent niet bereid ben om van andere te leren, en van een andermans relatie met God. Het lijkt wel of jij niet kan leren van deze mensen.... alleen van oudvaders en andere zware dominees.. Welkom in het Koninkrijk van God dat veel ruimer is dan de door jou opgetrokken muren. Wie geet jou het recht om, met je broer in de evangelische kerk geen eenheid te vormen?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 mar 2005 10:54

hijwel schreef:
jas schreef:Ik heb me ook in die mensen verdiept. Ik vind het fantastisch wat ze doen, maar het is niets voor mij. Het past niet bij me. Ik zal niemand veroordelen om zijn geloof, zolang dit christelijk is. Maar dat wil niet zeggen dat ik er voor mezelf van overtuigd ben dat het goed is wat geleerd wordt. Ik noem mezelf star in mijn visie op de Schrift. En dat wou ik ook graag zo houden. Dat is mijn weg, de enige goede voor mij. Als ik daarvan afdwaal gaat het fout, dat heb ik al eens meegemaakt. Ik ken mijn zwakte, daarom kies ik voor veiligheid. God heeft me duidelijk op de weg gezet die ik nu ga. Sommige mensen moeten een andere weg gaan, daar heb ik begrip voor. Hoewel ik er van overtuigd ben, dat zowel bij rechts als links, lees: zwaar refo of evangelisch/pinkster bij het gros de schijn regeert. Aan beide fronten zal blijken weinig echt zaligmakend geloof gevonden te worden. Daarom zal het Schriftwoord, dat het gaat om een klein kuddeken, zeker bewaarheid worden.

ik vindt het erg wat je hier zegt.. neem je de opdracht om 1 te zijn dan niet serieus. God wil dat wij (christelijk nederland) 1 zijn!
Je staat totaal niet open voor andere mening.. ook niet voor hun visie op de bijbel.. het lijkt wel of je er weigert je in te verdiepen.. "het is niks voor jou" dus verdiep je er ook maar niet in.
Je bent niet bereid ben om van andere te leren, en van een andermans relatie met God. Het lijkt wel of jij niet kan leren van deze mensen.... alleen van oudvaders en andere zware dominees.. Welkom in het Koninkrijk van God dat veel ruimer is dan de door jou opgetrokken muren. Wie geet jou het recht om, met je broer in de evangelische kerk geen eenheid te vormen?

Kun jij niet lezen ofzo? Als je nu eerst eens goed leest wat ik schrijf, dan zul je ook zien dat ik duidelijk aangeef waarom ik voor die starheid kies. Of wil je dat ik naar de verdoemenis ga?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2005 11:08

Wil God eenheid? God wil bekering, en hoe dat gebeurd, als het maar volgens Gods manier gaat..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2005 11:15

jas schreef:Kun jij niet lezen ofzo? Als je nu eerst eens goed leest wat ik schrijf, dan zul je ook zien dat ik duidelijk aangeef waarom ik voor die starheid kies. Of wil je dat ik naar de verdoemenis ga?

boos.. verder niet ingaan op mijn reactie.. leuke discussie..

jij kiest van uit je zwakte voor de veiligheid... (het veilige refocultuurtje?)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2005 11:17

Raido schreef:Wil God eenheid? God wil bekering, en hoe dat gebeurd, als het maar volgens Gods manier gaat..

God wil dat Zijn kinderen 1 zijn.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 mar 2005 11:19

hijwel schreef:ik vindt het erg wat je hier zegt.. neem je de opdracht om 1 te zijn dan niet serieus. God wil dat wij (christelijk nederland) 1 zijn!

Je oordeel is onterecht. Ik heb me er tot in den treure in verdiept en op grond daarvan concludeer ik dat ik er totaal geen binding mee heb, dat het voor mij gewoon helemaal fout is en dat ik er ook niets mee te maken wil hebben. Ik ben niet overtuigd van de integriteit van de remonstrantse leerschool. Ik blijf bij de leer der ouvaders en niet, zoals jij toevoegt andere zware dominees. De oudvaders waren juist helemaal niet zwaar; ze waren waar.
Wat die éénheid betreft, wat moet ik met zo'n eenheid, waar ik me toch een vreemde eend in de bijt voel? Dan is die eenheid toch maar schijn? Dus nee, ik wil geen eenheid omdat volgens mij die eenheid niet uit God is. Ik houd me veilig bij de Schrift en de leer der vaderen. Ik heb ook totaal geen broeder/zustergevoel met de evangelischen. Ik ben daar gewoon eerlijk in, moet ik hier gaan zitten veinzen dan? Sorry, ook dat past niet bij me.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 mar 2005 11:25

hijwel schreef:
Raido schreef:Wil God eenheid? God wil bekering, en hoe dat gebeurd, als het maar volgens Gods manier gaat..

Matth. 10:34-35;
"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder."

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2005 11:38

jas schreef:Je oordeel is onterecht. Ik heb me er tot in den treure in verdiept en op grond daarvan concludeer ik dat ik er totaal geen binding mee heb, dat het voor mij gewoon helemaal fout is en dat ik er ook niets mee te maken wil hebben. Ik ben niet overtuigd van de integriteit van de remonstrantse leerschool. Ik blijf bij de leer der ouvaders en niet, zoals jij toevoegt andere zware dominees. De oudvaders waren juist helemaal niet zwaar; ze waren waar.
Wat die éénheid betreft, wat moet ik met zo'n eenheid, waar ik me toch een vreemde eend in de bijt voel? Dan is die eenheid toch maar schijn? Dus nee, ik wil geen eenheid omdat volgens mij die eenheid niet uit God is. Ik houd me veilig bij de Schrift en de leer der vaderen. Ik heb ook totaal geen broeder/zustergevoel met de evangelischen. Ik ben daar gewoon eerlijk in, moet ik hier gaan zitten veinzen dan? Sorry, ook dat past niet bij me.

kijk wees dan eerlijk! dan weten we wat je vindt. Je doet net of je heel ruim denkend bent (van evangelisch tot oud ger gem) maar ondertussen veroordeel je in je achterhoofd iedereen die niet in jou straatje past.
Jou beeld van Gods manier van werken beperkt je tot jou eigen beeld. Je gaat vanuit jou "waarachtige bekering" mensen beoordelen. Die mensen sluiten aan op mijn "bekering" en die niet.. (duik veilig in een hokje!)
Gooi je ruime denken open, kijk eens naar je broers in china. Zij leven niet vanuit de oudvaders. Ze hebben het niet over "onwederstandelijke genade" Ze hebben niet allemaal een zware innelijke strijd meegemaakt. Die mensen leven voor God dwars door martelingen heen!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2005 11:56

hijwel schreef:

Zijn allemaal een in het lichaam van Christus...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 mar 2005 12:07

hijwel schreef:kijk wees dan eerlijk! dan weten we wat je vindt. Je doet net of je heel ruim denkend bent (van evangelisch tot oud ger gem) maar ondertussen veroordeel je in je achterhoofd iedereen die niet in jou straatje past.

Jij bent niet eerlijk. Ik maak er nooit een geheim van hoe ik ergens over denk. Ik leg je verwijt dan ook gewoon naast me neer. Mijn ruimdenkendheid leg je geheel verkeerd uit. Ik heb noch met evangelisch iets, noch met oud ger. Ruimdenkend is dat God alles doet en dat er niets van de mens bij zit. Ik acht de ellendekennis dan ook geen voorwaarde om tot Christus te gaan, maar een gevolg van het in Christus zijn. Wanneer die ellendekennis ontbreekt heb ik mijn twijfels er over of die persoon echt in Christus is. En als iemand alleen maar ellende heeft, en alles duister is, geen licht, geen zicht op Jezus, etc, dan is iemand sowieso niet in Christus. Jij wilt mij indelen bij 2 extremen maar dat zal niet gaan. De Waarheid ligt letterlijk in het midden, de Waarheid is evenwichtig, in balans. Ik veroordeel niemand die een andere godsdienst heeft. Gods Woord veroordeelt, niet ik.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 mar 2005 12:32

Mooi, nou weer ontopic.
MODS!!!!!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 03 mar 2005 12:38

On-topic dus:
Het zal best waar zijn dat soms de mens Bijbels vermaand moet worden, dat haar of zijn weg niet )helemaal) goed zit.
Maar om te oordelen over de overledene ( want dat houdt het in feite in) is naar mijn beste weten onchristelijk en ook om de anderen erop te wijzen dat ze zich moeten bekeren en moeten leven op een bepaalde manier. Dat kómt dan misschien later wel weer, maar niet in deze context. Als iemand is overleden en de ouderling komt op bezoek dan dient hij enkel troost te brengen - voorzover dat mogelijk is.
Lees om mijn part alleen Psalm 23 en ga voor in gebed om steun en troost voor de bedroefden... Ik denk dat het veel meer impact heeft dan op dat moment ontactisch te werk gaan: dat vervreemdt alleen maar van de kerk (of in het ergste geval zelfs van God).

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 mar 2005 12:57

hijwel schreef:
jas schreef:Kun jij niet lezen ofzo? Als je nu eerst eens goed leest wat ik schrijf, dan zul je ook zien dat ik duidelijk aangeef waarom ik voor die starheid kies. Of wil je dat ik naar de verdoemenis ga?

boos.. verder niet ingaan op mijn reactie.. leuke discussie..

jij kiest van uit je zwakte voor de veiligheid... (het veilige refocultuurtje?)

Beste jongen, je weet niet wat je zegt. Als er iemand nooit in het veilige refocultuurtje zijn toevlucht heeft gezocht ben ik het wel. Ik heb helemaal niets met die refocultuur van nu.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 mar 2005 12:58

Ik denk dat bij het beroepen van ambtsdragers één heel groot criterium moet prevaleren: is de ambtsdrager in staat om Gods onmetelijke liefde uit te dragen. Onze God is immers een barmhartig God en niet een soort halve maan die ver weg op een wolk rondhangt zoals in Arabië.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”