hijwel schreef:jas schreef:O ja zeker zijn er die. Dat ontken ik ook niet toch? Maar omdat het bij sommige mensen zo gaat, is dat dan een reden om te stellen dat het bij iedereen zo moet gaan? Is het een reden om te zeggen, dat dan de krachtigdadige bekering maar de vliering op moet?
owke... verdiep je ook eens in die mensen i.p.v alleen in oudvaders.
dit bijvoorbeed:
http://www.bemoediging.net/Dick_van_Keulen.htm
ik heb nog nooit iemand tegen gekomen die zoveel liefde in zich heeft!
Ik heb me ook in die mensen verdiept. Ik vind het fantastisch wat ze doen, maar het is niets voor mij. Het past niet bij me. Ik zal niemand veroordelen om zijn geloof, zolang dit christelijk is. Maar dat wil niet zeggen dat ik er voor mezelf van overtuigd ben dat het goed is wat geleerd wordt. Ik noem mezelf star in mijn visie op de Schrift. En dat wou ik ook graag zo houden. Dat is mijn weg, de enige goede voor mij. Als ik daarvan afdwaal gaat het fout, dat heb ik al eens meegemaakt. Ik ken mijn zwakte, daarom kies ik voor veiligheid. God heeft me duidelijk op de weg gezet die ik nu ga. Sommige mensen moeten een andere weg gaan, daar heb ik begrip voor. Hoewel ik er van overtuigd ben, dat zowel bij rechts als links, lees: zwaar refo of evangelisch/pinkster bij het gros de schijn regeert. Aan beide fronten zal blijken weinig echt zaligmakend geloof gevonden te worden. Daarom zal het Schriftwoord, dat het gaat om een klein kuddeken, zeker bewaarheid worden.