Jongeren uit de kerkdienst houden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Gestolen

Berichtdoor Perpetua » 18 feb 2005 12:04

Woensdagavond is er bij ons bij de kerk weer een auto gestolen...
De chauffeur van die auto was naar vrouwenvereniging. Toen ze terugkwam kon ze haar auto niet meer vinden. Het was geen bijzondere auto, geen hele dure ofzo.

Laatst op maandagavond na catechasatie: jongen liep naar z'n auto: raampje ingetikt, en wat uit de auto gestolen.

Hiermee wil ik zeggen dat het bij ons best wel noodzakelijk is dat er wachtgelopen wordt. En waarschijnlijk niet alleen op zondagen....]

Trouwens: bij ons mogen alleen jongeren boven de 20 wachtlopen.

joepie

Re: Gestolen

Berichtdoor joepie » 18 feb 2005 12:12

Perpetua schreef:Trouwens: bij ons mogen alleen jongeren boven de 20 wachtlopen.

Is het dan wel goed?
Hoe moten ze nu nog jongeren gaan vermanen die een wisselende kerkgang hebben. Dus die niet regelmatig in de kerk komen?
Als ze het belangrijk vinden dat jongeren op aotu's gaan passen tijdens de kerkdiensten?
Onze auto's zijn belangrijker dan dat jullie gehoor geven aan de oproep om de dienst te bezoeken.
Dat is de boodschap die ervan uit gaat.
Kunnen die mensen dan echt niet gewoon op de fiets?
En is er dan geen politie er iets aan kan doen?
Vind het zulke grote onzin.
Oppas voor je auto!!!! Sjonge jonge..... :?

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 18 feb 2005 12:20

joepie schreef:En is er dan geen politie er iets aan kan doen?

Nou als het echt zo ernstig is als beschreven dan vraag ik me inderdaad af waar de politie in dit verhaal is.
Gods verborgen omgang vinden
zielen, waar Zijn vrees in woont;
't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
naar Zijn vreeverbond getoond.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2005 12:41

de taak van de politie is niet om specifieke auto's te bewaken.... en niet iedereen kan naar de kerk komen fietsen Joepie.

Ik hoop niet dat het gemeenteleden waren die wegens religieuze overtuigingen niet aan verzekeringen doen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 18 feb 2005 14:07

joepie schreef:

Als het jouw auto of fiets was geweest die gestolen werd, zou je wel anders 'piepen' denk ik!!

Politie kan onmogelijk overal tegelijk zijn! Ze komen wel af en toe langs, maar niet vaak genoeg om inbrekers geen kans te geven...

Onze gemeente is een stadgemeente, en er zijn veel gemeenteleden die meer dan 10 km verderop wonen. Maar inderdaad, er zijn leden die voor een kleine afstand de auto al pakken. De kerkeraad spoort de leden wel aan om zoveel mogelijk op de fiets te komen... Maar als het erg slecht weer is, of koud ofzo, dan komen de meeste toch met de auto...

Marnix schreef: Ik hoop niet dat het gemeenteleden waren die wegens religieuze overtuigingen niet aan verzekeringen doen :D

[:)8 Daar hoef je denk ik niet bang voor te zijn. Verzekeren is vrij algemeen geaccepteerd in onze gemeente.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 feb 2005 14:17

joepie schreef:
Perpetua schreef:Trouwens: bij ons mogen alleen jongeren boven de 20 wachtlopen.

Is het dan wel goed?
Hoe moten ze nu nog jongeren gaan vermanen die een wisselende kerkgang hebben. Dus die niet regelmatig in de kerk komen?
Als ze het belangrijk vinden dat jongeren op aotu's gaan passen tijdens de kerkdiensten?
Onze auto's zijn belangrijker dan dat jullie gehoor geven aan de oproep om de dienst te bezoeken.
Kunnen die mensen dan echt niet gewoon op de fiets?

Nee, lang niet altijd.

Dat maakt niet echt sense, zoals ik al betoogd heb. Of het nu gemeenteleden zijn of politieagenten die hiervoor op zondag moeten werken..

Ja, gek he! Net als fietsenstallingen en inbraakalarm, sjonge jonge..

Heeft iemand er trouwens al aan gedacht dat je op deze manier ook je naaste behoedt voor de verleiding van het kwaad? 8)

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 18 feb 2005 14:21

joepie schreef: Is het dan wel goed?
Hoe moeten ze nu nog jongeren gaan vermanen die een wisselende kerkgang hebben. Dus die niet regelmatig in de kerk komen?
Als ze het belangrijk vinden dat jongeren op auto's gaan passen tijdens de kerkdiensten?

Dat maak jij ervan! Natuurlijk is het heel erg belangrijk dat we onder het gehoor zitten van Gods Woord!
Maar er zijn ook zaken die het op een goede manier in orde worden gebracht om zo'n dienst mogelijk te maken. Daarvoor hebben we kosters nodig, en oppas voor de kinderen, en helaas ook wachtlopers. Dit om de kerkdienst in goede orde te laten verlopen.

Dit heeft mijns inziens geen invloed op het vermanen van jongeren om regelmatig naar de kerk te komen.

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 18 feb 2005 14:26

Aragorn schreef: Heeft iemand er trouwens al aan gedacht dat je op deze manier ook je naaste behoedt voor de verleiding van het kwaad? 8)

=D>

PeterD

Berichtdoor PeterD » 18 feb 2005 14:28

Aragorn schreef: Heeft iemand er trouwens al aan gedacht dat je op deze manier ook je naaste behoedt voor de verleiding van het kwaad? 8)

:roll: In het kader van ZOEKEN naar redenen...

Vergezocht :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 feb 2005 14:45

Klopt. :P

joepie

Berichtdoor joepie » 18 feb 2005 15:54

Ik denk dat het echt wel anders opgelost kan worden.
En als het mijn auto zou zijn?
Ik ga op de fiets! En als het echt niet anders kan met de auto, maar dan nog, zou het me echt geen fluit uitmaken. Mijn auto is voor als het niet anders kan, en maar een gebruiksvoorwerp.
Zit ook niets overbodigs in waar inbrekers op uit zouden zijn. Zoals dure radio en allerlei andere toestanden.
Als ze mijn auto openbreken is er niks te halen.

De vergelijking van oppas op auto's met een fietsenstalling gaat ook gewoon niet op. Want als je de auto op slot doet heb je die vergelijking.
Maar niet door er oppas rond te laten lopen die in de kerk horen te zitten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 feb 2005 16:11

Toch is het best lastig als je gebruiksvoorwerp zelf meegenomen wordt. Of als je er toevallig wel een radio in hebt zitten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2005 16:20

Inderdaad. En ik mis een beetje inlevingsvermogen in anderen... Er zijn ook mensen die wel met de auto moeten omdat ze niet kunnen fietsen... vooral niet onder bepaalde temperaturen / weersomstandigheden. Daar mag je ook wel rekening mee houden hoor, je trekt de vergelijking met hoe jij het doet maar vergeet dat niet iedereen is zoals jij.

De vraag die ik alleen heb is: Waarom alleen jongeren wacht laten lopen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 18 feb 2005 17:30

Nu dan vergis jij je. Want ik snap best dat er mensen zijn die niet anders kunnen. En voor die zou ik ook gewoon zeggen dat ze met de auto kunnen. Maar er zijn heel veel auto's van mensen die wel anders kunnen of die in ieder geval gewoon zouden kunnen carrpoulen.Maar dan nog vind ik die oppas een luxe probleem. En zou er echt bezwaar tegen maken.

En hoe ik het doe is misschien geen graad meter. Maar toen ik met de rolstoel of scootmobiel reed gingen we ook nog op de fiets.
Ik denk dat we te veel verwend zijn.
Kan me gerust nog de tijd herinneren dat er gewoon niemand met de auto naar de kerk ging. Gewoon iedereen lopen. Ook de mensen die daar driekwartier voor moesten lopen deden dat gewoon.

Daarbij blijf ik erbij dat het een zaak van de politie is en niet van de burger. Want wat zouden ze nu willen doen als er iemand met een auto vandoor wil gaan? Ze hebben geen enkele bevoegdheid.
En de politie wel. Die werkt trouwens toch al op zondag.
Zo is het bij ons ook opgelost.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2005 18:36

joepie schreef:Ik denk dat het echt wel anders opgelost kan worden.
En als het mijn auto zou zijn?
Ik ga op de fiets! En als het echt niet anders kan met de auto, maar dan nog, zou het me echt geen fluit uitmaken. Mijn auto is voor als het niet anders kan, en maar een gebruiksvoorwerp.
Zit ook niets overbodigs in waar inbrekers op uit zouden zijn. Zoals dure radio en allerlei andere toestanden.
Als ze mijn auto openbreken is er niks te halen.

De vergelijking van oppas op auto's met een fietsenstalling gaat ook gewoon niet op. Want als je de auto op slot doet heb je die vergelijking.
Maar niet door er oppas rond te laten lopen die in de kerk horen te zitten.

Ik vind hier wel wat in zitten, en het doet mij denken aan mijn ergernis aan mensen die te pas en te onpas met de auto naar de kerk kwamen. Zelf al was het weer zomers aangenaam, en woonden de mensen in de plaats waar de kerk staat.
Inderdaad, grote onzin, al die auto's bij de kerk. Het lijkt me goed om een heel andere levensstijl hierin te hebben: zo weinig mogelijk de auto gebruiken, alleen als het ècht nodig is. Immers, de auto is een milieuvervuilend vervoersmiddel. Je kan in veel gevallen net zo goed fietsen, en het is nog véél beter voor de conditie ook. Afstanden van 10 km vind ik sowieso nooit een probleem met de fiets. Ik fiets nog wel eens héél wat meer.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”