Houden van een vrouw, hoe moet dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 14 feb 2005 15:57

hihi, die aragorn..

naast een geronde buitenkant kan zich heel wat afspelen in de eigen wereld van vrouwen..
die onlogische dingeswereld, waar een man soms niets van begrijpt..
'vrouwen, die een eigen wereld creëren', 't is waar..
maar om met de wind te spreken..
'dat is misschien wel het mooie van vrouw zijn, dat je jezelf kunt verliezen.'

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 16:15

't Is mij ook niet vreemd: een eigen wereld creëren. 'k Ben namelijk ook kunstzinnig aangelegd, en dan weet je het zeker wel...

Wat betekent dat trouwens: met de wind spreken?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

sela

Berichtdoor sela » 14 feb 2005 16:22

Boekenlezer schreef: Wat betekent dat trouwens: met de wind spreken?

och, dat is mijn eigen wereld..

sela

Berichtdoor sela » 14 feb 2005 16:54

Boekenlezer schreef:'t Is mij ook niet vreemd: een eigen wereld creëren. 'k Ben namelijk ook kunstzinnig aangelegd, en dan weet je het zeker wel...

nu, voor boekenlezer...

Wij zijn maar als de blaren in de wind
ritselend langs de zoom van oude wouden,
en alles is onzeker, en hoe zouden
wij weten wat alleen de wind weet, kind -

A. Roland Holst, fragment uit Zwerversliefde

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 14 feb 2005 18:37

Mooi gedicht overigens, hè? :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Technico

Berichtdoor Technico » 14 feb 2005 20:28

Houden van een vrouw is de interessantste wetenschap die er bestaat.

Houden van een vrouw is ook een levenstaak (als je het op je mag nemen).

Stel dat vrouwen makkelijk te begrijpen waren. Zou voor mij iig een reden te meer zijn om vrijgezel te blijven. Ik ben blij toe dat ze niet makkelijk te begrijpen zijn, hoe wil je dan nog uitdaging en interesse in het leven?

Boeken als van John Gray kunnen idd op een humoristische manier leerzaam zijn.

Leve vrouwen!!!!! :-# :oops: :lol:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 21:33

sela schreef:
Boekenlezer schreef:'t Is mij ook niet vreemd: een eigen wereld creëren. 'k Ben namelijk ook kunstzinnig aangelegd, en dan weet je het zeker wel...

nu, voor boekenlezer...

Wij zijn maar als de blaren in de wind
ritselend langs de zoom van oude wouden,
en alles is onzeker, en hoe zouden
wij weten wat alleen de wind weet, kind -

A. Roland Holst, fragment uit Zwerversliefde

'k Vind 'm best wel vaag, eerlijk gezegd.
Blaren in de wind, die ritselen... raadselachtig! Ik heb een sterk beeldend vermogen en kan me dingen fotografisch voor de geest halen, maar wat ik hiermee moet...?
Maar goed, als ik er iets langer naar kijk, dan zit de centrale inhoud in "en alles is onzeker". Daar komt het dus op neer. Want volgens mij zeggen die vage bewoordingen er omheen dat namelijk ook.
Hmmm, het lijkt alsof ik 'm toch snap!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 14 feb 2005 21:59

Beste boekenlezer,

Ik snap je goed raadsels en vragen die over blijven als iets fout loopt!

Nu een wijze les leer kijken en ieder klein ding wikken en wegen,

Want vrouwen spreken met kleine gebaren!! :wink:

Laat de raadsels voor wat ze zijn laat je spook geachten vliegen en
................. ! het komt echt wel goed!

Het grootste raadsel, het valt niet uittelleggen iedereen is anders.. :mrgreen: :wink:

Sela je gedicht is prachtig! k'snap hem.

:wink: mondriaan

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 22:50

Ieder klein ding wikken wordt wel héél veel. Maar inderdaad, ik snap dat je op kleine dingen moet letten.
Nuchter en sober denken is denk ook een hele goeie: je verwachtingen laag houden en vooral van het gewone uitgaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 feb 2005 01:08

Boekenlezer schreef:Ieder klein ding wikken wordt wel héél veel. Maar inderdaad, ik snap dat je op kleine dingen moet letten.

Maar als je dat teveel doet ga je weer teveel op die vrouwen zelf lijken. Op een gegeven moment moet je het ook gewoon niet meer willen snappen en zeggen: als je iets duidelijk wilt maken heb je daar een mond voor gekregen van onze lieve Heer. :P

André

Berichtdoor André » 15 feb 2005 01:29

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:Ieder klein ding wikken wordt wel héél veel. Maar inderdaad, ik snap dat je op kleine dingen moet letten.

Maar als je dat teveel doet ga je weer teveel op die vrouwen zelf lijken. Op een gegeven moment moet je het ook gewoon niet meer willen snappen en zeggen: als je iets duidelijk wilt maken heb je daar een mond voor gekregen van onze lieve Heer. :P

En met wat voor'n blik kijkt/kijken ze je dan aan? :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 feb 2005 09:39

Aragorn schreef:

Precies!
Als je op te veel details gaat letten wordt het gevaar van inlegkunde levensgroot. Non-verbale signalen zijn nu eenmaal voor meerderlei uitleg vatbaar, en daardoor onduidelijk.
Ik denk dat je het in die dingen gewoon moet laten bij wat je eerste intuïtie er over zegt, en dat het goed is om er eventueel een correctie op toe te passen als je àl te enthousiaste dingen gaat concluderen. (Dus: sober denken.) Verder er niet te diep over doordenken, want dan ontstaat er wildgroei aan gedachten, waarmee je de plank zeer waarschijnlijk volledig mis slaat.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 feb 2005 09:46

André schreef:
Aragorn schreef:

Weet ik niet, ik heb het nooit geprobeerd.
Maar je kunt je inderdaad ernstig afvragen of ze er veel van snappen. (Sommigen ongetwijfeld wel, anderen weer niet. Dit even om generalisatie te voorkomen.) Mannen denken belijnd, met vastomlijnde kaders. Bij dames werkt dat anders. Ik heb wel eens de indruk gehad dat hun hele manier van communiceren allegorisch is, zodat de woorden in vaagheid vaak wellicht weinig onderdoen voor hun non-verbale signalen.
Ach, de praktijk moet het maar bewijzen. Ik kan wel grote verhalen gaan typen, maar dat blijft nu eenmaal afstandelijke beschouwing. De meest directe indicator is altijd de praktijk zelf...

sela

Berichtdoor sela » 15 feb 2005 10:09

als ze je zo aankijkt kun je ook zeggen: 'ik hou van je.'
doe dat elke dag..
daar zul je vruchten van plukken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 feb 2005 10:36

André schreef:
Aragorn schreef:

Hm, dat begrijpen ze meestal wel hoor. (Maar dat wil niet perse zeggen dat het de volgende keer beter gaat.. :P )

En sela heeft idd een wijs punt. :) Vrouwen denken nogal snel dat kritiek betekent dat hun hele persoon blijkbaar afgekeurd is ofzo, terwijl mannen dat prima kunnen scheiden (meestal). Dus zul je wel duidelijk moeten blijven maken dat je nog steeds van haar houdt.

Terug naar “Archief”