Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 15 jul 2007 21:29

ziet er netjes uit :P
zo is ie weer 5 cm langer ofniet ? en ze horen al bij de langere auto's

zelf ben ik niet zo'n poetser voor m'n auto, ik gebruik hem meer als ordinair werkpaard dus is ook niet echt schoon van binnen, en krijg dat ook wel es te horen van pasagiers :mrgeen:

maar op deze inmiddels jaar oude foto ziet ie er wel beetje schoon uit:
Afbeelding

Ik heb van de week in de nieuwe lesauto van me vader even een eindje gereden, een Suzuki SX4, das best wel een leuk bakkie eigenlijk,
hij heeft de 2 wiel aangedreven 1.9 diesel variant, en dat is ook wel merkbaar, stuurt lekker, leuke acceleratie, en zit goed, behalve voor mijn lengte achterin wat minder. Interieur binnen is stevig, maar helaas wel erg plastic, aan de buitenkant ziet ie er gelukkig wat stoerder uit.
Ik zal binnenkort wel even plaatje tonen, met de L op het dak uiteraard.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 19 jul 2007 12:35

Dees van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 jul 2007 21:00

spacy schreef:Interieur binnen is stevig, maar helaas wel erg plastic...

Daar heb je in een Maserati met hout en leer in het interieur nou geen last van. Dàt lijkt mij nog eens mooi rijden!

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 20 jul 2007 23:38

Boekenlezer schreef:Afbeelding

Dat blauw had van mij zwart mogen zijn, maar de rest van die uitvoering 8)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jul 2007 11:58

Dit is mijn auto, een Porsche:

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jul 2007 12:38

Ik heb dit weekend een zo goed als nieuwe Peugeot 207 als vervangende auto van de garage, 'k vind het gewoon jammer om 'm vanavond in te moeten ruilen voor mijn eigen 206-je. :) Zo'n frisgroene nieuwe benzine-auto, met cruise controle, luxere airco, automatische ruitenwissers, mooie chromen accenten en een goeie geluidsinstallatie rijdt toch stukken beter dan mijn dieseltje uit 2001...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 23 jul 2007 12:43

Boekenlezer schreef:Dit is mijn auto, een Porsche:

Afbeelding
Hoe rijdt die? 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jul 2007 14:06

Machiavelli schreef:Hoe rijdt die? 8)

Ja heerlijk, alleen is de vering erg hard. :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jul 2007 20:57

Zooow, dat schrijft wel even pittig af, zeg!

Hier een advertentie van een Mercedes-Benz CL 600 uit 2000 met 83000 km, voor een kleine 50.000 euro: http://www.autoweek.nl/bazaardata.php?i ... &cache=no#
Ofwel: die auto kan nog lang zat mee. Die zal het de komende jaren - en niet zo weinig jaren ook zo schat ik in - nog prima doen zonder problemen.
Niet dat ik dat bedrag nou zo effe uit mijn portemonnee trek, maar het is wel even meer dan 100.000 euro afschrijving t.o.v. de nieuwkoop! Dat geld is dus gewoon even doodleuk verdwenen in het niets!
Zie http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 9&cache=no

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 26 jul 2007 12:28

Dit is ook wel een aardige site: http://www.carnext.nl/
Dit zijn gebruikte leasewagens die doorverkocht worden. Leasewagen hebben als nadeel dat er hard mee wordt omgegaan. Daar tegenover kun je rekenen op goed onderhoud, een betrouwbare kilometerstand en vaak veel snelwegkilometers. Voorbeeldje:
Afbeelding
Nissan Primera 1.8 uit juni 2002 met maar 60.000 km voor €12.300. Met zo'n wagen kun je makkelijk nog 200.000 km extra rijden is: 6,15 ct/km afschrijving. Koopje volgens mij.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 jul 2007 15:07

'k Zag kort geleden een donkerblauwe BMW 318i uit 2001 te koop staan voor een kleine 12.000 euro (ruim 125.000 km). Da's toch iets meer mijn smaak.

Zie hier.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 aug 2007 19:14

De laatste tijd voel ik erg veel voor BMW's. Dat gespierde design spreekt mij wel erg aan.
Die dingen zie je best veel rijden. Het viel mij in Engeland op dat je ze echt om de haverklap langs ziet komen op de snelweg!

Het is duidelijk dat de BMW's van de laatste tijd van een ander design zijn dan de vorige modellen. Dat is dankzij Chris Bangle. Al is hij uiteraard niet de enige persoon die hierin een rol speelt, want het ontwerpteam bestaat uit meer mensen.
Maar goed, moeten we blij zijn met zijn invloed, of juist niet? Dat is natuurlijk een vraag die sterk met smaak te maken heeft, en niet iedereen zal die hetzelfde beantwoorden.
Met het uiterlijk van de huidige 3-serie is wat mij betreft niet zo veel mis. Ik vind dat een mooie auto, die er absoluut mag wezen. Al vond ik de 3-serie van 1998 tot 2001 wel het hoogtepunt qua design. De huidige 3-serie is anders. Het is een heel andere insteek. Maar het uiterlijk vind ik prima. Misschien speelt het fenomeen gewenning hierin een rol?

Afbeelding

Afbeelding
BMW 3-serie

Hetzelfde vind ik van de 5-serie. Ziet er van de buitenkant prima uit. Niks mis mee wat mij betreft. Alleen ja, dat dashboard, vind ik dat nou mooi? Ik was vandaag eigenlijk van plan om eens bij de BMW-dealer langs te gaan om het eens in het echt te bekijken, maar helaas, die bleek verhuisd te zijn, dus daar kwam niks van.
De 5-serie ervoor vond ik niet echt lelijk, maar een schoonheidswonder vond ik het ook niet direct. (Verkeerde achterlichten!) Nee, daarvoor moet je bij de serie zijn die gevoerd werd van 1988 tot 1995. Dus als een brute inbreuk op iets wonderschoons kan ik de huidige 5-serie absoluut niet zien.

Afbeelding

Afbeelding
BMW 5-serie

Het verhaal begon met de nieuwe BMW 7-serie, die in 2001 verscheen. Inderdaad, dat was wel een heel andere auto dan de 7-serie ervoor. Dat was best wel wennen inderdaad. Maar het was toch eigenlijk helemaal niet zo'n lelijke auto wat mij betreft. De voorkant en het midden waren zeker wel oké. Alleen was de achterkant inderdaad wel erg merkwaardig. Daar waren wel vragen over te stellen. De facelift van 2005 vind ik absoluut geen verbetering.
Sommige mensen waren geloof ik helemaal geschokt bij de nieuwe 7-serie van 2001. Maar dat vind ik zwaar overdreven. Want de 7-serie die hij verving vind ik helemaal weinig soeps. Nee, dat vond ik echt geen mooie auto. (Véél te bescheiden kont.) Als je zo'n model vervangt kun je het dan vrij moeilijk echt fout doen. Dan is de kans op verbetering wel erg groot.
De echte toptijd van de BMW 7-serie was van 1986 tot 1994. Dàt was nog eens een mooie auto!

Afbeelding

Afbeelding
BMW 7-serie 2001-2005

De 6-serie vind ik nog altijd een merkwaardig ding. Dat lijkt mij een vrij kleine en niet zo praktische auto. En wat het design betreft: die achterkant vind ik ronduit belachelijk. Zo ontwerp je toch geen sportieve coupé?!
En het dashboard is ook slecht qua design.
Nee, een 6-serie zou ik niet zo gauw kopen, als ik het geld ervoor had. Of ben ik er gewoon nog niet genoeg aan gewend?

Afbeelding

Afbeelding
BMW 6-serie

Alleen die dashboards van de 3- en de 5-serie, die heb ik altijd nog erg merkwaardig gevonden. Net alsof de balans eruit is met die enorme dikke extra bobbel in het midden. Het oogt nogal steriel. Ik denk dat ze daar wel wat aan zouden mogen doen bij BMW. Dat was bij de eerdere series altijd beter voor elkaar.
Het dashboard van de huidige 7-serie is qua design zo beroerd nog niet, vind ik. Kan er best vrij goed mee door.

Afbeelding
Dashboard BMW 3-serie

Afbeelding
Dashboard BMW 5-serie

Afbeelding
Dashboard BMW 7-serie

Verandering van design bij BMW is onmiskenbaar sinds Chris Bangle. Maar om daar nou zo opgefokt van te raken om zelfs helemaal een petitie tegen hem te organiseren, dat is mij veel te ongenuanceerd. Dat komt op mij te veel over als een bejaardenreactie van oude knarren, die alle flexibiliteit verloren zijn als gevolg van hun ouderdom. (Daar ben ik tot nu toe toch nog echt te jong voor!) Er zijn inderdaad best wel mindere kanten qua design te ontdekken. De dashboards m.n. van de 3- en de 5-serie vind ik geen voorbeeld van schoonheid. Maar aan de modellen van voor die tijd valt ook best wel eens wat aan te merken. Niet qua dashboard, dat was meestal perfect voor elkaar, maar de buitenkant soms wel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 aug 2007 22:52

Nog steeds vind ik de BMW X5 geweldig.
Kom ik bij mn schoonzus en zwager, verteld mn zwager doodleuk: oja, ik ga trouwens een nieuwe auto kopen, een BMW X5.

Grr, het is oneerlijk verdeeld, ik kan net mn citroen AX betalen, en hij koopt gewoon die auto... ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 aug 2007 11:26

MissF schreef:Nog steeds vind ik de BMW X5 geweldig.
Kom ik bij mn schoonzus en zwager, verteld mn zwager doodleuk: oja, ik ga trouwens een nieuwe auto kopen, een BMW X5.

Grr, het is oneerlijk verdeeld, ik kan net mn citroen AX betalen, en hij koopt gewoon die auto... ;)

Hmm, een BMW X5, da's zo'n vreselijk foute SUV!
Daar zou ik nou juist niet jaloers op zijn!
In de luxe positie zitten om een dure auto te kunnen kopen, en dan je geld vergooien aan zoiets... :shock:

In deze test wordt ook al van verspilling gesproken.

Nee, dan doe je het zo slecht nog niet met je Citroën AX.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2007 23:43

Boekenlezer schreef:
MissF schreef:Nog steeds vind ik de BMW X5 geweldig.

Hmm, een BMW X5, da's zo'n vreselijk foute SUV!
Daar zou ik nou juist niet jaloers op zijn!
In de luxe positie zitten om een dure auto te kunnen kopen, en dan je geld vergooien aan zoiets... :shock:

In deze test wordt ook al van verspilling gesproken.

Nee, dan doe je het zo slecht nog niet met je Citroën AX.

Ac h, voor mn zwager is het toch de lease auto van zn eigen bedrijf, dus vindt ie het ook prima als ik er eens in rondcross. Hij boodt zelf aan, ik heb niet gesmeekt ;)

Een AX is prima idd, maar in onze straat parkeren is al een crime, en eruit komen zonder stuurbekrachtiging is bijna onmogelijk als je geen spierballen hebt, dus een nieuwere auto zou helemaal niet slecht zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”