Eigen creatieve producten - topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Edelweiss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Edelweiss » 26 mei 2006 17:43

ukkiegiraffe schreef:pae liet me nog een schilderij zien('k weet niet meer waarvoor) en toen zei ik: dat is toch meer expressionisme? en toen zei hij: ja. dus waar we mee bezig waren is het logisch dat het impressionisme was!

Nee dat hoeft dus helemaal niet,
en k wil je nog wat laten zien met deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Expressionisme
Daar staat dit:
Het expressionisme is een kunststroming waarbij vooral de gevoelswaarde, het onderbewuste, dat de kunstenaar ervaart naar aanleiding van het onderwerp, de boventoon voert. Dit in tegenstelling tot het impressionisme waarbij vooral het uiten van de werkelijkheid, zoals men die ervaart, voorop staat.

En dat waren we toch aan het doen???
Niet meer tegenstribbelen nu :wink: (dit is trouws om je eigen kunstwerken te laten zien en niet om zo'n onzinnige discussie te voeren :mrgreen: :mrgreen: )

Sunrise
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sunrise » 27 mei 2006 12:02

wat pae echt had gezegd was: dat is wel expressionisme, ja
dan is het wel logischer dat dit impressionisme was ;)

Het expressionisme is een kunststroming waarbij vooral de gevoelswaarde, het onderbewuste, dat de kunstenaar ervaart naar aanleiding van het onderwerp, de boventoon voert. Dit in tegenstelling tot het impressionisme waarbij vooral het uiten van de werkelijkheid, zoals men die ervaart, voorop staat.

wat hier staat is eigenlijk dat bij het expressionisme ook gevoel er bij wordt gestopt, als je bij iets een bang gevoel krijgt, schilder je het zodat je er een bang gevoel bij krijgt, bijvoorbeeld. bij het impressionisme worden dingen snel geschilderd met veel kleuren enzo maar het moet er nog wel uitzien zoals het eruit ziet. impressionisme en expressionisme lijken wel veel op elkaar.

ik heb op de basisschool ook al iets over kunststromingen gehad, en dit wist ik al.
nou ja: vraag het pae zelf volgende week, zou ik zeggen ;)
dan kan deze discussie ophouden, want dit topic is er inderdaad niet voor :P

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 28 mei 2006 22:21

als het goed is kan je deze beter bekijken, van t weekend gemaakt met een digitaal toestel
:roll:
Afbeelding

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 29 mei 2006 10:47

Renee schreef:als het goed is kan je deze beter bekijken, van t weekend gemaakt met een digitaal toestel
Afbeelding

Ja prachtig! Nu kan je er echt wat van zien, heel mooi! precies zo die baard; zo gedetailleerd!!! heel erg mooi
Afbeelding

Sunrise
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sunrise » 31 mei 2006 09:17

@edelweiss:

het was impressionisme, net gevraagd aan pae 8)

Edelweiss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Edelweiss » 31 mei 2006 18:00

Mevrouw uk :mrgreen: , de "cursus" niet, maar het tekenen was expressionistisch. Op t eind van mn aantekenblad stond(ongeveer dan :P ):
Extreme kleurkeuze=subjectief => Expressionisme
En wij waren aant extreem kleurkiezen 8)

Sunrise
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sunrise » 31 mei 2006 19:53

Edelweiss schreef:Mevrouw uk :mrgreen: , de "cursus" niet, maar het tekenen was expressionistisch. Op t eind van mn aantekenblad stond(ongeveer dan :P ):
Extreme kleurkeuze=subjectief => Expressionisme
En wij waren aant extreem kleurkiezen 8)

ik heb gevraagd: het tekenen wat wij hebben gedaan, was dat impressionisme of expressionisme?

pae: dat was impressionisme

en anders mail je hem maar! ik heb gezegd dat je het zelf had kunnen vragen, want jij wil echt nodig je gelijk krijgen! (ik ook, maar laten we het daar even niet over gaan hebben :mrgreen:)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 jun 2006 18:00

Stel; Je doet de opleiding onderwijsassistente, dan wordt er van je verwacht dat je creatief bent. Nu, ik heb een poging gewaagd :P Overigens doe ik de opleiding niet meer, met enkel creativiteit kom je niet ver. Spreken voor publiek is een ramp voor mij, zelfs voor een stel kleuters 8)

Anyway, wat kleine herinneringen van een half jaar OA:

opdracht; Maak een kindertekening, of eigenlijk een kleurplaat, brandweerwagen o politiewagen. 1 enkel zwart, met merkstift, en 1 ingeverfd:

Afbeelding

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdracht; maak met zn drieën een inkttekening. (ben even kwijt hoe de vorm van tekenen precies heet). Je moest in elk geval een plaatje kopieëren, in drieën knippen, en elk een gedeelte met inkt overtekenen;

Afbeelding

Alleen zonde dat de andere twee het weer afraffelen :? :

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

opdracht; Zoek een kindertekening op, kleur deze, en maak volgens die tekening een viltapplicatie;

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo, dat was het wel :wink:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 01 jun 2006 18:42

zo creatief bezig smurffie!

Die politeauto, van het zijaaanzicht is tenminste goed na te tekenen voor de kinderen tot groep 6

en die vilt, ik hoop dat er geen jongens in de klas zaten, zoiets vind ik nou werkelijk een meiden handwerkje! :mrgreen:
maar ja ik moest op de pabo ook met vouwpapiertjes aan de gang :s

Ik ben vandaag eens gana kijken of ik door middel van zo'n 'hoe teken ik stripfiguurtjes' boek dit kan combineren met autotjes, want me vader wil graag leuke stripjes op zijn autorijschool website, ik dacht toen ie dat vroeg van Hellup! :? hoe zijn autotjes nou leuk??

maar goed vind een eerste gelukte poging, na uiteraard diverse mislukte autotjes wel meevallen:

Afbeelding
en dan in vector bijgewerkt
Afbeelding
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 jun 2006 18:56

en die vilt, ik hoop dat er geen jongens in de klas zaten, zoiets vind ik nou werkelijk een meiden handwerkje! Mr. Green
maar ja ik moest op de pabo ook met vouwpapiertjes aan de gang :s

Hehe, het was ook een ***werkje, elke avond en dat 2 weken lang aan bezig geweest 8) En er zaten jongens in de klas :P

Dat auto'tje is maf zo :D Leuk gedaan d:)b

Hou je van striptekenen trouwens? Ik heb hier ook nog een striptekenboek, maar gebruik het zelf nooit meer, misschien heb je er wat aan? Je mag 'm hebben als je wilt :)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 01 jun 2006 19:19

dankje, maar nee, dat boek wat ik hier heb, is behoorlijk compleet, ik kan hier nog echt veel uit gaan leren :)

tekenen is nooit echt ene hobby van me geweest, al wist ik wel dat ik er weinig moeite mee heb, misschien dat ik het nu vaker ga doen, dit lijkt me wel eens een leuk projectje, heb de eerste 3 scenario's al in me hoofd zitten, maar moet eerst es wat oefenen met de autofiguurtjes

deze vond ik zelf iets minder geslaagd, maar heb hem ook over gezet, de heethoofden in het verkeer horen er tenslotte ook bij:

Afbeelding
Afbeelding
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 jun 2006 19:36

Hehe, zo kun je negatieve realiteit toch nog positief overzetten 8)

Erg leuk! :)

sela

Berichtdoor sela » 01 jun 2006 20:10

het snuitje kan ook nog naar de bestuurder kijken

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 jun 2006 09:29

Ziet er heel leuk uit spacy!

Smurffie, lache!! Je kunt het wel erg netjes zeg, wow :D
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 03 jun 2006 14:19

Renee schreef:als het goed is kan je deze beter bekijken, van t weekend gemaakt met een digitaal toestel
Afbeelding

Prachtig!! :D
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Terug naar “Archief”