voor twijfelende zoekende mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 02 apr 2004 22:13

caprice schreef:
Doortje schreef:Hoi Caprice

Ik heb gisteren bij je in de kerk gezeten, want ik heb dezelfde preek als jij gehoord. Ik vond het een hele mooie preek en ik snap ook heel goed waar jij bang voor bent.

Maar Caprice, zouden Simei en Ziba zichzelf als een hemelzoeker of een huichelaar gezien hebben? NEE. zij dachten dat ze ware gelovigen waren, net zoals Mefiboseth. En waar ben jij bang voor? dat je een hemelzoeker of een huichelaar bent.. Caprice, mensen die bang zijn dat ze een huichelaar zijn, zijn het juist niet en mensen die daar niet bang voor zijn, zijn het vaak juist wel!

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is, maar als ik dit lees en ik lees al de berichten die je plaatst, denk ik dat je echt niet bang hoeft te zijn dat je net zoals Ziba of Simei bent...
En de dominee zei ook nog zoiets als: de oprechten kunnen en durven dat vaak nog niet eens van zichzelf te zeggen, dat ze een Mefiboseth zijn!

Je kunt jezelf hier toch niet mee geruststellen? Dat kan alleen God.

Ja heb je helemaal gelijk in. Je kunt jezelf hier ook niet mee geruststellen, dat bedoelde ik ook helemaal niet te zeggen, maar ik wilde je alleen even laten zien dat het volgens mij helemaal niet nodig is om zo moedeloos te zijn.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

caprice

Berichtdoor caprice » 02 apr 2004 22:15

Aragorn schreef:Waarom wil je jezelf zo graag aanpraten dat jij bij die 99 hoort?

Dat wil ik niet graag, maar ik durf niet te geloven dat ik die ene ben.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 apr 2004 22:33

caprice schreef:
Aragorn schreef:Waarom wil je jezelf zo graag aanpraten dat jij bij die 99 hoort?

Tja, dat is ook lastig.. maarja, tstaat wel in de bijbel he!

joris

Berichtdoor joris » 02 apr 2004 22:38

Aragorn schreef:
caprice schreef:

Tja, dat is ook lastig.. maarja, tstaat wel in de bijbel he!
ik begrijp die uitleg van jou echt niet hoor. ik weet zeker dat jij die ene bent, hunkerend naar de Herder tot hij je op zijn schouder heist en je terug brengt naar je kudde daar waar je hoort.

TR86
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TR86 » 03 apr 2004 08:09

Dit is soms zo herkenbaar... zucht..

Maar ik denk dat je niets opschiet als je blijft peinzen en piekeren of je wel tot Zijn kudde behoort.

Als je twijfels hebt over je persoonlijk geloof dan kun je gaan graven in je verleden en proberen wat troost te putten uit een moment dat je Jezus'liefde heel sterk ervaarde maar dat lijkt me erg mager en bovendien doe je denk ik dan tekort aan Gods onbegrijpelijke en grondeloze liefde die Hij zo graag steeds weer, iedere dag opnieuw, in je hart wil bevestigen door Zijn Geest.

Als je twijfelt, ga dan terug naar de Bron, ga terug naar Zijn Woord. Die beloften staan er voor een ieder die ze leest. Bidt om geloof en vertrouwen op die beloften. Ik kanniet geloven dat God een bidder laat staan. Caprice, ik bedoel het niet goedkoop, maar ga asjeblieft tot Hem en leg je ongeloof en twijfels voor Hem neer, dat mag immers! Hij geeft uitkomst, want Hij kan jou en mij niet laten staan! Daarvoor heeft Hij ons te lief!

Gods zegen!
Don't you ever forget that He has given us a future and a hope

joris

Berichtdoor joris » 03 apr 2004 08:20

Ik kanniet geloven dat God een bidder laat staan
dat is inderdaad een sleutel om te ovreleven volgens mij.
Pas las ik psalm 22 waarin je ongelooflijk goed de gevoelens van David kan zien. Hij zit aan de grond, helemaal onderin een van zijn beroemde diepe dalen. Hij is angstig, vertwijfeld, verdrietig, kwaad. En toch zegt hij: dit is de God die in het verleden zulke machtige dingen heeft gedaan. Dit moet gewoon goed komen, want God is God. En aan het eind van de psalm zegt hij iets als: mijn kinderen zullen de grootheid van Go dverkondigen.
Hij gaat er gewoon van uit dat het goed komt.
En hij stapt over op zijn ratio om uit de put te klimmen. Geweldig vindt ik dat.

God is wie Hij si en verandert niet. Datmoet je gewoon in je kop stampen en gebruken als line om alle tegenstand te weerstaan. Ook als je er niet in gelooft kan je gewoon zeggen: ik blijf dit zggen.

Terug naar “Archief”