caprice schreef:Doortje schreef:Hoi Caprice
Ik heb gisteren bij je in de kerk gezeten, want ik heb dezelfde preek als jij gehoord. Ik vond het een hele mooie preek en ik snap ook heel goed waar jij bang voor bent.
Maar Caprice, zouden Simei en Ziba zichzelf als een hemelzoeker of een huichelaar gezien hebben? NEE. zij dachten dat ze ware gelovigen waren, net zoals Mefiboseth. En waar ben jij bang voor? dat je een hemelzoeker of een huichelaar bent.. Caprice, mensen die bang zijn dat ze een huichelaar zijn, zijn het juist niet en mensen die daar niet bang voor zijn, zijn het vaak juist wel!
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is, maar als ik dit lees en ik lees al de berichten die je plaatst, denk ik dat je echt niet bang hoeft te zijn dat je net zoals Ziba of Simei bent...
En de dominee zei ook nog zoiets als: de oprechten kunnen en durven dat vaak nog niet eens van zichzelf te zeggen, dat ze een Mefiboseth zijn!
Je kunt jezelf hier toch niet mee geruststellen? Dat kan alleen God.
Ja heb je helemaal gelijk in. Je kunt jezelf hier ook niet mee geruststellen, dat bedoelde ik ook helemaal niet te zeggen, maar ik wilde je alleen even laten zien dat het volgens mij helemaal niet nodig is om zo moedeloos te zijn.