Moderator: Moderafo's
Zareb schreef:Ik stop ermee. Ik kan het niet geloven dat mijn liefde onderuit gehaald als iets smerigs. Voor mij zal altijd blijven bestaan dat ik geloof dat God mij en mijn vriend heeft samengebracht.
Gershwin schreef:Zareb, relax, niemand zal jou persoonlijk veroordelen (ik in elk geval niet), maar er moet wel in alle openheid een theoretische discussie over te voeren zijn.
Wat betreft de vergelijking homofilie-pedofilie: ik snap dat die heel pijnlijk is, maar zie het ook eens van de andere kant, voor hetero's zijn beide 'afwijkende vormen' van hun eigen geaardheid; bovendien zijn beide biologisch gezien niet geheel voor de hand liggend.
Blijft nog de vraag liggen in hoeverre de bijbelse uitspraken afgedaan kunnen worden als 'cultuurbepaald'; pedofilie was dan weer wel breed geaccepteerd, gezien het feit dat meisjes vaak op hun 12e uitgehuwelijkt werden...![]()
Oftewel: mij maak je niet wijs dat homofilie in de schepping lag, maar gezien het feit dat je je geaardheid niet kan veranderen, onthou ik me van verder commentaar; uit de verhalen blijkt hoe moeilijk het kan zijn...
Als het gaat om met bijbelteksten smijten: wat wil je anders op een christelijk forum? Als ik zeg "ik denk" krijg ik te horen dat dat mijn gedachtes zijn en dat dat een ander niets uitmaakt. Als ik zeg "God denkt" krijg ik te horen dat ik wel heel goed weet wat God denkt zogenaamd maar geen bronnen heb. Als ik bronnen noem, wordt mij verteld dat ik met teksten smijt.
Wat wil je dan?
De Bijbel is niet een verzameling losse teksten, maar een geheel! Bijbelteksten staan nooit op zichzelf maar in een bepaald verband (context).
froske schreef:Ik zou graag willen zien dat je de teksten gebruikt in hun context. Zodra je de teksten niet in de context leest gaat het helemaal fout. Zie mijn antwoord een blz. terug.
Verder vind ik het ook jammer en triest dat homofilie vergeleken wordt met pedofilie. Ik vergelijk iemand die gescheiden is en opnieuw getrouwd is toch ook niet met een hoer?ik weet dat dit een extreem voorbeeld is maar sommigen van jullie durven ons ook te vergelijken met pedofielen, gehandicapten etc. Dit betreur ik zeer! Dit forum gaat niet over pedofielen en/of gehandicapten!
Shito schreef:Ik geef je een vergelijking, ik leer je een les. En vervolgens ga je niet verder dan het eerste negatieve woord, je denkt ongetwijfeld amper na over wat die les eigenlijk zou kunnen zijn. Dat vind ik nou jammer. Afgezien van vooroordelen en beledigingen tegenover mensen met een handicap of pedofiele gevoelens, die daar ook maar mee geboren zijn, maar die ondertussen niet geaccepteerd lijken mogen te worden terwijl homo's dat voor zichzelf wel eisen. Denk ook daar eens over na
Oke dan, het hoofdargument, namelijk het simpelweg verbieden staat in de volgende context: (leviticus 18)
vers 1-5: doe wat Ik van je vraag, zodat je zult leven
vers 6-20: geen seks met bloedverwanten
vers 21: geen zaad aan Moloch geven
vers 22: geen seks met mensen van hetzelfde geslacht
vers 23: geen seks met dieren
vers 24-30: de mensen voor je deden deze dingen, en zij zijn uitgeroeid; doe zelf niet weer dezelfde misdaden
Context lijkt te zeggen: doe de volgende dingen niet: {lijst van sexuele fouten}
Ik geef je een vergelijking, ik leer je een les. En vervolgens ga je niet verder dan het eerste negatieve woord, je denkt ongetwijfeld amper na over wat die les eigenlijk zou kunnen zijn. Dat vind ik nou jammer. Afgezien van vooroordelen en beledigingen tegenover mensen met een handicap of pedofiele gevoelens, die daar ook maar mee geboren zijn, maar die ondertussen niet geaccepteerd lijken mogen te worden terwijl homo's dat voor zichzelf wel eisen. Denk ook daar eens over na
Afgezien van vooroordelen en beledigingen tegenover mensen met een handicap of pedofiele gevoelens, die daar ook maar mee geboren zijn, maar die ondertussen niet geaccepteerd lijken mogen te worden terwijl homo's dat voor zichzelf wel eisen. Denk ook daar eens over na
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten