Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 feb 2013 22:26

Ooh jah zker, fantastisch!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 feb 2013 11:26

Nog gefeliciteerd, Sterretje.
Mooie foto's. Ze lijken ook echt op elkaar inderdaad, leuk! :D

PPM, fijn dat ze daar op haar plek is.
Ik verwacht ook de uitslag van de toets vandaag of morgen, ben wel benieuwd.

Cornelia, lekker hoor, ff kunnen tukken op de bank!
Ik ga ook wel eens liggen, als ze aan 't spelen zijn.

JPC, wat naar het niet zo lekker tussen de meiden verloopt.
Hopelijk heb je wat aan de hulp..!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 feb 2013 12:54

Nog niet zo veel gehad wat mij betreft. Johan heeft wel een aantal puntjes waar aan gewerkt kan worden. maar het meeste wist ik al wel, dus vond het een beetje teleurstellend. Ze vond het een 'gewone' peuter met een kopje er op. Nu komt ze volgende week een ochtendje. Zal je zien dat er geen vuiltje aan de lucht is.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 feb 2013 16:58

Wij hebben vandaag de juf op bezoek gehad (erg leuk trouwens, Timon heeft meteen al z'n speelgoed laten zien enzo ;)), en zij had de uitslag van de Cito bij zich. Timon had prima gescoord, vooral op taal. Volgens de juf zou hij cognitief best mee kunnen met groep twee, maar we hoeven die keuze (gelukkig) nog niet te maken. Hij zit in een combinatieklas, en mag zelf kiezen of hij mee wil doen met wat ze de groep 2 kinderen aanbieden. Hij vindt dat volgens de juf allemaal erg leuk en het gaat hem goed af. We wachten dus gewoon nog maar een paar maanden af hoe hij zich verder gaat ontwikkelen, voorlopig vermaakt hij zich in ieder geval nog prima bij de kleuters.

Jammer jpc, dat je er nog niet echt wat aan hebt gehad! Misschien een ideetje om wat lastige situaties te filmen, zodat je goed kunt laten zien wat je bedoelt?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 feb 2013 18:44

Wat een mooie kinderen Sterretje!
Jammer dat je zo weinig eraan had, jeepeecee :( Hopelijk gaat het snel beter met jullie meisje!
ppm, kan me voorstellen dat je er blij mee bent, hoor, dan weet je tenminste dat je een goede keus hebt gemaakt.
Haai, leuk, de juf op bezoek. Ideaal, zo'n dubbele klas, dan kunnen ze zelf een beetje aangeven wat ze willen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 11 feb 2013 12:35

Hebben jullie dat ook gehad dat je kind van zo'n 15 maanden alles wil hebben wat jij in je handen hebt? En als hij het niet krijgt begint te piepen/huilen. Hoe gingen jullie hier mee om?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2013 12:49

negeren! :) en ik benoem hier altijd alles. Ik zie aan je dat je verdrietig wordt als mama de garde vastheeft, maar je kan er niet mee spelen, het is geen speelgoed oid.

Ik merk dat m, die is nu ouder, er rustiger van wordt als ik benoem wat ik voor emotie zie :) misschien is anderhalf nog te jong.
Of ik zette ze met speelgoed en al in de box, of een alternatief geven, een grote pannenlepel oid.....

Zo, hier weer een kuur, weer een dijk van een ooronsteking! toch neit voor niks dat hij jengelde en driftig was...... Kortom, weer bevestigd dat een moedergevoel negen van de tien keer klopt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2013 13:22

Hier ook uitleggen en hem afleiden met iets anders.

PPM, oef wat naar zeg weer een ontsteking.

Wij hebben hier ook weer een ziek jongetje, sinds vrijdag koorts. 's ochtends gaat nog wel maar hij stort rond 12 uur helemaal in. Wil amper eten en drinken. Vanmiddag toch even bij de HA. Ook omdat hij kreunt.
Vannacht was het elk uur eruit :(.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 feb 2013 13:31

Hier ook zieken. Dochterlief afgelopen weekend koorts en vreselijk hoesten en kwam er vannacht 3 keer uit. De poster op hun kamer viel tussendoor ook nog met een noodvaart naar beneden, dus 2 kinderen brullen. De jongste telg werd daar wakker van en heeft vervolgens 2 uur vol overgave gekletst. Dus GAAAAP.

@ johannes
Ik zeg meestal duidelijk nee en negeer het gejengel

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 feb 2013 15:12

ajl schreef:De jongste telg werd daar wakker van en heeft vervolgens 2 uur vol overgave gekletst. Dus GAAAAP.

Dat doet onze E ook, niet huilen maar gewoon volop kletsen, 'zingen' etc.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2013 20:36

haha.. wel leuk, dat geklets ed! beter dan dat dramatische gejank :oops:

En zieken, hier in groep twee opeens de waterpokken! en van de 28 9 kinderen ziek!! en van groep 3 van de 27 7 kinderen ziek!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 feb 2013 09:49

Soms negeren, soms iets anders geven. Al neemt ze daar tegenwoordig geen genoegen meer mee.
Zo loopt ze ook urenlang met haar jas aan en sjaal om rond. Ze wil perse niet dat we haar jas uittrekken, nouja, best, dan loop je toch met je jas aan. Gister had ik haar sjaal al wel af gedaan, en toen stampte ze boos naar de gang, hing de sjaal weer om haar nek en ging zitten kleuren. Ik moet er om lachen, ik vind het wel leuk, zo'n eigen willetje. Al vermoed ik dat er momenten gaan komen dat ik er niet meer om moet lachen ;) Ze lijkt een aardig pittig dametje te worden :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 feb 2013 20:44

LauraC schreef:Dat doet onze E ook, niet huilen maar gewoon volop kletsen, 'zingen' etc.

paprikameisje2 schreef:haha.. wel leuk, dat geklets ed! beter dan dat dramatische gejank :oops:

!

Hier doet de jongste dat pas sinds heel kort. Daarvoor was het ook brullen. Ik merk daaraan ook als hij weer benauwd is/wordt. Dan is het wel brullen

@ missf wat een eigenwijs grietje. Typisch een meisje :wink: Jongens zijn toch wat handzamer en meer voor rede vatbaar. Althans dat is hier zo. Manlief zegt dan altijd; 'jongens blijven hun hele leven voor rede vatbaar i.t.t. meisjes en vrouwen

@ laura hoe gaat het nu met je? Knap je al een beetje op?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 feb 2013 21:34

Ik heb geen ervaring met meiden, maar hier toch ook wel een jochie met een enorrrrrme sterke eigen wil.
Hij wil continue binnen z'n snowboots aan. Bóós als ik ze uit trek. Dan denk ik ook, laat maar lekker, heb je in elk geval warme voeten :mrgreen:

Floris is nog steeds verkouden en aan 't hoesten. Ben er inmiddels wel zó klaar mee. Verder ook steeds eczeem plekken op z'n lijfje. Hij doet zelf z'n trui uit als 't te erg jeukt... Waarschijnlijk moet hij binnenkort een nieuwe allergietest, omdat de vorige keer wel een aantal waarden verhoogd waren, maar de test zelf was negatief, vanwege z'n leeftijd gaf de HA aan.
Hopen maar dat het in het voorjaar weer beter gaat.
We wachten maar af.
Gelukkig is het verder echt een geweldig ondernemend kind, lijkt verder niet heel vee last te hebben van het hoesten en verkouden zijn.
Hij snuit zelf z'n neus, dus dat is ook makkelijk ;-) alleen af en toe kotst hij van het hoesten.

@Ajl jouw kids waren toch ook continu benauwd/hoesten/verkouden? Zijn de oudsten daar overheen gegroeid nu?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 feb 2013 21:53

MissF schreef:Soms negeren, soms iets anders geven. Al neemt ze daar tegenwoordig geen genoegen meer mee.
Zo loopt ze ook urenlang met haar jas aan en sjaal om rond. Ze wil perse niet dat we haar jas uittrekken, nouja, best, dan loop je toch met je jas aan. Gister had ik haar sjaal al wel af gedaan, en toen stampte ze boos naar de gang, hing de sjaal weer om haar nek en ging zitten kleuren. Ik moet er om lachen, ik vind het wel leuk, zo'n eigen willetje. Al vermoed ik dat er momenten gaan komen dat ik er niet meer om moet lachen ;) Ze lijkt een aardig pittig dametje te worden :mrgreen:

haha, indd nu nog grappig maar hoelang?
hier ook zo één.. heeft een soort bontjasje voor netjes en daarnaast een oude jas voor thuis. als ik aankom met die bontjas is het al brullen, stampvoeten. naar de kapstok en aan de oude jas trekken. soms moet ze de goeie gewoon aan en dan laat ze zich zo op de grond vallen. als ze 'm één keer aan heeft is er geen enkel probleem meer :-oo
wel leuke leeftijd ook weer dit. begint zo lekker te kletsen en alles na proberen te zeggen. dan zeg ik: r is mama haar ? zegt zij 'hat' (schat) en zeg ik: en papa z'n ? zegt zij 'heisje' (meisje) :8>
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”