Homo met relatie oprecht christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flavius
Sergeant
Sergeant

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Flavius » 21 mar 2012 17:06

Het is inderdaad geen vereist om je te onderwerpen aan de tien geboden, en de daaraan samenhangende straffen(?). Echter lijkt mij wel dat je als nieuw geboren persoon je hart verlangt een rechtvaardig mens te zijn, waardoor je je automatisch al aan de tien geboden houdt...

Ik snap ook de focus op de tien geboden niet, want het lijkt mij dat je je daar sowieso aan houdt als je als Christus wilt leven. :)
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2012 17:22

Bij ons in de kerk en in honderden andere, wordt op zondagmorgen de 10 geboden voorgelezen!!
Die gelden nog steeds en eigenlijk is onze westerse (Joods-Christelijke) maatschappij hierop gestoeld.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 21 mar 2012 17:27

schelpje3 schreef:Bij ons in de kerk en in honderden andere, wordt op zondagmorgen de 10 geboden voorgelezen!! Die gelden nog steeds en eigenlijk is onze westerse (Joods-Christelijke) maatschappij hierop gestoeld.
Toch kan ik dit niet vereenzelvigen met de geestelijke vernieuwing, want het lijkt mij dat het de verlangens van de Heilige Geest zijn die je tot rechtvaardigheid dwingt - waardoor je dus [bewust of onbewust] je aan de tien geboden zult houden. Het lijkt mij dus niet dat je als persoon de tien geboden moet leren en deze zien te behouden, opdat je daardoor een goed christen bent.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 21 mar 2012 17:30

Het is alleen spijtig dat Mozes die tien geboden van Ex. 20 kapot gooide, en juist die geboden worden voorgelezen. En dat terwijl de tien geboden van EX. 34 in de ark werden rondgedragen, maar voorlezen, ho maar.

Om terug te komen naar het onderwerp, ik heb in deze draad nergens bijbelse teksten kunnen lezen dat een praktiserend homo een oprecht christen zijn kan.

En dat kan ook niet.
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 mar 2012 17:55

ik zoek ook nog steeds een tekst waarin staat dat een computerende heteroseksueel oprecht christen kan zijn..

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 21 mar 2012 19:06

"Allen Die de Naam des Heeren aanroepen zullen behouden worden"

Maar het behouden zijn gaat verder.

"Geloofd zij de God en de Vader van onze Heere Jezus Christus , Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Jezus Christus uit de doden."

Het evangelie is dat de Here Jezus is gestorven voor onze zonden, is begraven en op de derde dag is opgewekt naar de Schriften.
Dit is de inhoud van het evangelie, maar waartoe is dit verkondigd?
.."Opdat ook gij met ons gemeenschap zoudt hebben en deze onze gemeenschap ook zij met de Vader en met Zijn Zoon Jezus Christus," en dit laatste is het doel.

De gelovige is verzoend met God en is daardoor wedergeboren en is daardoor in gemeenschap met God gekomen.
Hij is de goddelijke natuur deelachtig geworden en hij heeft deel aan het opstandingsleven van Christus.
En daar waar de gelovige gemeenschap heeft met de Vader en de Zoon zal hij ook gemeenschap hebben/krijgen met de medegelovigen.

Het geloof is meer dan een "levensverzekering".

De eenheid die tot stand is gekomen binnen het lichaam van Christus, is niet gebaseerd op onze karakters, en evenmin op onze wijze van leven, maar "slechts" gefundeerd op hetzelfde leven dat wij als gelovigen in ons hebben.

Een nieuw gebod geef Ik u, dat gij elkander liefhebt gelijk Ik u heb liefgehad, en Ik ben niet meer in de wereld, maar deze zijn in de wereld en ik kom tot U Heilige Vader , bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn gelijk als wij."

maaarten

Berichtdoor maaarten » 21 mar 2012 20:09

hubert schreef:Heel goed van JeeHee om die wetten uit Lev. eens op een rij te zetten. Wie leest die wetten eigenlijk nog. Ik niet in ieder geval. Je ziet nu in één opslag het ongerijmde ervan. Op deze manier wordt tevens duidelijk dat men t.a.v. homoseksualiteit selectief leest. Verschillende schrijvers vergeten blijkbaar dat wij in een nieuw testamentische ruimte leven. Die gaat niet uit van wetten maar van liefde. Op basis van het NT is het te pas en te onpas willekeurig plukken uit (in dit geval Lev). verwerpelijk en in strijd met het liefdes gebod: Je naaste behandelen zoals je zelf behandeld wil worden. in dit geval dus de homo net zo als de hetero. Gelijkwaardig in alles.
Het christendom is niet voor niets in het NT ontdaan van de Joodse wetten en voorschriften. Waarom zou je ze dan nu weer van stal halen? Er is geen enkele christen (refo of niet) die maar enigszins naar deze wetten leeft. En dat is maar goed ook.
Ik snap trouwens ook niet waarom men zo'n angst heeft voor homoseksualiteit. En wat dat te maken heeft met het promoten van wetteloosheid. Het referentiekader voor een christen bestaat alleen uit de Tien Woorden en daar komt een verbod op seksualiteit (gelukkig) niet voor.
Wat een onzinnige beschuldigingen op nota bene een christelijk web!!!!
Ik zou mij schamen als ik zo over medechristenen zou denken. Wat blijft er over van het bevrijdende aspect van het evangelie op die manier?

Vriend, je kan niet Jezus hebben, maar Leviticus laten liggen.

Iedereen zal wel bekend zijn met de volgende tekst, maar toch:

"Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen. Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is. Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen. Want Ik zeg u: Als uw gerechtigheid niet overvloediger is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zult u het Koninkrijk der hemelen beslist niet binnengaan." (Matt 5:17-20)

Aan jou de keuze, Jezus & de Torah, of geen van beiden. Wat wordt het?

Toch is er wel iets verandert met de precieze rol van de wet, immers, Christenen leven niet meer onder wet, maar de wet schrijft de Heere, tenminste, als het echte Christenen zijn, in hun harten.

"Voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. ( ... )" (Jeremia 31:33a)

"Want dit is de liefde tot God, dat wij Zijn geboden in acht nemen" (1 Joh 5:3a)

"Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is." (Matt 5:21)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 mar 2012 22:10

maaarten schreef: Vriend, je kan niet Jezus hebben, maar Leviticus laten liggen.

Beste Maaarten en andere wetskenners hier,

Bedankt voor het uitstallen van de bijzondere kennis van Gods wetten. Ik heb heel veel geleerd van jullie onderwijs uit de Schrift en probeer deze kennis te delen met zoveel mogelijk mensen. Wanneer iemand bijvoorbeeld de homoseksuele levensstijl probeert te verdedigen, herinner ik hen dat in Leviticus 18:22 duidelijk staat dat het walgelijk is… einde discussie.

Toch heb ik advies van jullie nodig met betrekking tot andere elementen van Gods wet en over hoe ik deze moet opvolgen.

1. In Leviticus 25:44 wordt gezegd dat ik slaven mag bezitten, mannelijke en vrouwelijke, als ze ingekocht worden uit buurlanden. Een vriend van me zegt dat dat slaat op Belgen en niet op Polen. Kunt u dat uitleggen? Waarom kan ik geen Polen bezitten?
2. Ik zou mijn dochter graag willen verkopen als slaaf, zoals dat staat beschreven in Exodus 21:7. Wat zou in deze tijd een goede, eerlijke prijs voor haar zijn?
3. Ik weet dat ik geen contact mag hebben met een vrouw als ze ongesteld is – Lev. 19-24. Het probleem is: hoe weet ik dat? Ik heb het geprobeerd te vragen, maar de meeste vrouwen reageren beledigd.
4. Wanneer ik een stier op het altaar verbrand als offer, weet ik dat het voor de Heer een aangename geur met zich meebrengt – Lev.1:9. Het probleem is mijn buren. Zij beweren dat de geur niet aangenaam is voor hen. Moet ik ze nu slaan?
5. Ik heb een buurman die persé op de rustdag wil werken. In Exodus 35:2 staat duidelijk dat hij omgebracht moet worden. Ben ik moreel verplicht om hem zelf om te brengen, of zou ik de politie moeten vragen om dat te doen?
6. Een vriend van me vindt dat zelfs het eten van zeevruchten een gruwel is – Lev. 11:10. Maar ik ben het daar niet mee eens, ik vind het minder gruwelijk dan homoseksualiteit. Kunnen jullie hier over oordelen? Zijn er ‘gradaties’ in gruwelijkheid?
7. In Lev. 21:20 staat dat ik niet bij het altaar van God mag komen als ik niet goed kan zien. Ik moet toegeven dat ik een leesbril heb, moet mijn zicht 100% zijn of is er ruimte voor discussie hier?
8. De meeste van mijn mannelijke vrienden onderhouden hun haar, zelfs het haar rond hun slaap. Nu is dit duidelijk verboden volgens Lev. 19:27. Hoe zouden ze omgebracht moeten worden?
9. Ik weet van Lev. 11:6-8 dat het aanraken van een dood varken me onrein maakt, maar mag ik nog wel voetballen als ik handschoenen draag?
10. Mijn oom heeft een boerderij. Hij overtreedt Lev. 19:19 omdat hij twee verschillende gewassen verbouwt op dezelfde akker. Zo ook zijn vrouw; zij draagt kleding gemaakt uit verschillende soorten stoffen (katoen/polyester). Hij vloekt en spot ook veel. Is het werkelijk noodzakelijk dat we het hele dorp samenbrengen om hen te stenigen? – Lev.24:10-16. Zouden we hen niet gewoon kunnen verbranden met alleen de familie, zoals we doen met mensen die slapen met een aangetrouwd familielid? (Lev.20:14)

Ik weet dat jullie deze dingen goed bestudeerd hebt en heel veel kennis op dit gebied hebt, dus ik ben ervan overtuigd dat jullie me kunnen helpen. Nogmaals bedankt om ons eraan te helpen herinneren dat Gods woord eeuwig en onveranderlijk is.

Jullie mede forumlid,

Jeewee
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2012 22:16

Geen nieuws om opgewekt van te worden!

Tien procent van de lesbische vrouwen en 5 procent van de homoseksuele mannen tussen de 16 en 64 jaar heeft psychische problemen.
Ruim 150.000 homoseksuele of biseksuele mannen en vrouwen hebben ooit een zelfmoordpoging gedaan. Dat blijkt uit het onderzoek Niet te ver uit de kast van het SCP.
Vrouwen hebben meer problemen
De problematiek is groter bij vrouwen dan bij mannen. Het aantal pogingen tot zelfdoding bij homo's en biseksuelen is vijf keer zo groot als bij de totale bevolking.
Geaccepteerd maar....
Vooral homoseksuele jongeren zijn suïcidaal. Volgens het SCP wordt homoseksualiteit in Nederland geaccepteerd en zijn homoseksuele mannen, lesbische vrouwen en biseksuelen overwegend open over hun seksuele voorkeur. Maar het is beslist niet alleen rozengeur en maneschijn.
Op de werkvloer kreeg 14 procent van de mannen en 5 procent van de vrouwen een of meer negatieve reacties in het afgelopen jaar.

bron: RTLnieuws

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 21 mar 2012 22:27

Beste meneer Jeewee.
Ik denk dat als ik die post van u lees ik heel blij mag zijn dat ik geen Jood ben die leeft, of leefde onder een dergelijk juk wat niemand kan dragen.
Ik ben blij dat de Heere Jezus is gekomen onder het oude verbond om al die wetten te vervullen.
Hij was daartoe in staat en ik beroep me op het feit dat Zijn eigen woorden waren toen het nieuwe verbond aanbrak.: "Het is volbracht".
Alle wetten en voorschriften zijn een afschaduwing van de toekomende goederen en spreken over Christus, die dit alles volbracht.
De wetten zijn goed, maar zijn gelegd op het vlees en dat vlees deugt niet.
Ik hoop dat u mag weten, want u bent ook al een oudere man dat u een wedergeboren Christen bent en verder zoekt u het maar uit met uw hemelse Vader.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 mar 2012 22:43

Wilsophie schreef:Beste meneer Jeewee.
Ik denk dat als ik die post van u lees ik heel blij mag zijn dat ik geen Jood ben die leeft, of leefde onder een dergelijk juk wat niemand kan dragen.
Ik ben blij dat de Heere Jezus is gekomen onder het oude verbond om al die wetten te vervullen.
Hij was daartoe in staat en ik beroep me op het feit dat Zijn eigen woorden waren toen het nieuwe verbond aanbrak.: "Het is volbracht".
Alle wetten en voorschriften zijn een afschaduwing van de toekomende goederen en spreken over Christus, die dit alles volbracht.
De wetten zijn goed, maar zijn gelegd op het vlees en dat vlees deugt niet.
Ik hoop dat u mag weten, want u bent ook al een oudere man dat u een wedergeboren Christen bent en verder zoekt u het maar uit met uw hemelse Vader.

Lieve Willsophie,
Het was ook slechts om het bizarre van de situatie uit te vergroten.
Ik ben door de wet aan de wet gestorven.
Voor mij is het volbracht enj ik wil niets liever dan meer en meer op Jezus te gaan lijken
Uit mij geen goed meer in der eeuwigheid. Maar ik mag in Hem een nieuwe schepping zijn,,,
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 21 mar 2012 23:00

Bericht verwijderd,de post van Jeewee was geen eigen idee, dan is het minder leuk.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 21 mar 2012 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 mar 2012 23:26

meribel schreef:ik zoek ook nog steeds een tekst waarin staat dat een computerende heteroseksueel oprecht christen kan zijn..

Bijdrage van de week wat mij betreft. 8)

@Wilsophie: ooit van ironie / cynisme gehoord? 8) JeeWee gebruikt het in zijn bericht over de wetten.

@Allen: Lees in de discussie over de wet, en de geldigheid daarvan ook eens Rom 7. Vooral vers 6.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 21 mar 2012 23:36

JeeWee schreef:

Beste Maaarten en andere wetskenners hier,

Bedankt voor het uitstallen van de bijzondere kennis van Gods wetten. Ik heb heel veel geleerd van jullie onderwijs uit de Schrift en probeer deze kennis te delen met zoveel mogelijk mensen. Wanneer iemand bijvoorbeeld de homoseksuele levensstijl probeert te verdedigen, herinner ik hen dat in Leviticus 18:22 duidelijk staat dat het walgelijk is… einde discussie.

Toch heb ik advies van jullie nodig met betrekking tot andere elementen van Gods wet en over hoe ik deze moet opvolgen.

1. In Leviticus 25:44 wordt gezegd dat ik slaven mag bezitten, mannelijke en vrouwelijke, als ze ingekocht worden uit buurlanden. Een vriend van me zegt dat dat slaat op Belgen en niet op Polen. Kunt u dat uitleggen? Waarom kan ik geen Polen bezitten?
2. Ik zou mijn dochter graag willen verkopen als slaaf, zoals dat staat beschreven in Exodus 21:7. Wat zou in deze tijd een goede, eerlijke prijs voor haar zijn?
3. Ik weet dat ik geen contact mag hebben met een vrouw als ze ongesteld is – Lev. 19-24. Het probleem is: hoe weet ik dat? Ik heb het geprobeerd te vragen, maar de meeste vrouwen reageren beledigd.
4. Wanneer ik een stier op het altaar verbrand als offer, weet ik dat het voor de Heer een aangename geur met zich meebrengt – Lev.1:9. Het probleem is mijn buren. Zij beweren dat de geur niet aangenaam is voor hen. Moet ik ze nu slaan?
5. Ik heb een buurman die persé op de rustdag wil werken. In Exodus 35:2 staat duidelijk dat hij omgebracht moet worden. Ben ik moreel verplicht om hem zelf om te brengen, of zou ik de politie moeten vragen om dat te doen?
6. Een vriend van me vindt dat zelfs het eten van zeevruchten een gruwel is – Lev. 11:10. Maar ik ben het daar niet mee eens, ik vind het minder gruwelijk dan homoseksualiteit. Kunnen jullie hier over oordelen? Zijn er ‘gradaties’ in gruwelijkheid?
7. In Lev. 21:20 staat dat ik niet bij het altaar van God mag komen als ik niet goed kan zien. Ik moet toegeven dat ik een leesbril heb, moet mijn zicht 100% zijn of is er ruimte voor discussie hier?
8. De meeste van mijn mannelijke vrienden onderhouden hun haar, zelfs het haar rond hun slaap. Nu is dit duidelijk verboden volgens Lev. 19:27. Hoe zouden ze omgebracht moeten worden?
9. Ik weet van Lev. 11:6-8 dat het aanraken van een dood varken me onrein maakt, maar mag ik nog wel voetballen als ik handschoenen draag?
10. Mijn oom heeft een boerderij. Hij overtreedt Lev. 19:19 omdat hij twee verschillende gewassen verbouwt op dezelfde akker. Zo ook zijn vrouw; zij draagt kleding gemaakt uit verschillende soorten stoffen (katoen/polyester). Hij vloekt en spot ook veel. Is het werkelijk noodzakelijk dat we het hele dorp samenbrengen om hen te stenigen? – Lev.24:10-16. Zouden we hen niet gewoon kunnen verbranden met alleen de familie, zoals we doen met mensen die slapen met een aangetrouwd familielid? (Lev.20:14)

Ik weet dat jullie deze dingen goed bestudeerd hebt en heel veel kennis op dit gebied hebt, dus ik ben ervan overtuigd dat jullie me kunnen helpen. Nogmaals bedankt om ons eraan te helpen herinneren dat Gods woord eeuwig en onveranderlijk is.

Jullie mede forumlid,

Jeewee

leuk gecopierd van deze linkse, atheistische site?
http://www.mensenrechten.org/opinie.php?oid=9
Somebody up there likes you

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 21 mar 2012 23:38

schelpje3 schreef:Bij ons in de kerk en in honderden andere, wordt op zondagmorgen de 10 geboden voorgelezen!!

''geestelijk israel'', he?
Een 'bediening des doods' noemt de apostel het, volgens mij.
Somebody up there likes you

Terug naar “Archief”