Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Memmem » 28 apr 2011 20:19

@ liefie, dat kan wel.

@vpk, hopen op een goede echo.

@jannoek, leuk zo'n complimentje.

@parkiet, succes met de laatste loodjes,

Hier gebruiken wij altijd de kruidvat luiers of bumblies. De pampers newborn die je krijgt gooi ik meestal al snel aan de kant. Ze lekken door bij onze kinderen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2011 20:32

Even een vraagje, mijn bloeddruk was bij de eerste controle 120/70, bij de 2e controle 115/60 en afgelopen woensdag bij de 3e controle is die weer iets gezakt: 110/55. Nu voel ik me best wel bleghh... sterretjes voor m'n ogen enzo. Wat kan ik hier aan doen en moet ik de ha bellen? of gewoon afwachten!? Iemand een tip?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2011 20:35

Wat meer zout eten (drop,soep enz) Aan een lage bloeddruk kunnen ze meestal weinig doen komt veel voor bij zwangere (ik had het eerst ook nu is hij juist hoog voor mijn doen)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 28 apr 2011 20:36

Evelien schreef:Even een vraagje, mijn bloeddruk was bij de eerste controle 120/70, bij de 2e controle 115/60 en afgelopen woensdag bij de 3e controle is die weer iets gezakt: 110/55. Nu voel ik me best wel bleghh... sterretjes voor m'n ogen enzo. Wat kan ik hier aan doen en moet ik de ha bellen? of gewoon afwachten!? Iemand een tip?

hoort er bij het is niet levensbedreigend alleen heel vervelend,(weet ik uit ervaring) drop eten en zoethout thee drinken, dat zijn middeltjes waarvan je bloedruk kan stijgen, meestal is het tijdelijk.
sterkte

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2011 20:42

Ik eet al (zoute) drop.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2011 20:54

Drop eten idd. En misschien bedenken dat een lage bloeddruk stukken beter is dan te hoog. Mijn onderdruk zit nu ook steeds op 60, maar ik heb gelukkig nergens last van. Volgens mij kan het verder geen kwaad, maar is het alleen een vervelend gevoel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 apr 2011 21:34

Liefie, bijna 40 weken inderdaad, maandag om precies te zijn. Dus het kan echt niet lang meer duren :)
Het gaat hier wel goed, de laatste nachten slaap ik voor mijn doen heel aardig en dat scheelt enorm. Ik ben wel erg blij dat het kwik weer onder de 20 zit, vond het van het weekend en begin van de week veel te warm 8)

Evelien, dat is wel vrij laag ja... Zoute dingen eten brengt je bloeddruk wel omhoog: zoute drop (of drop sowieso?), chips, bouillon/cupasoup (is vast allemaal al gezegd). Vervelend hè? Hier had ik tijdens de eerste zwangerschap halverwege ook een daling van de bloeddruk, nu mooi op 60-70 onderdruk gebleven, dat bevalt me beter. Het schijnt er inderdaad bij te horen zo rond de helft van de zwangerschap.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 apr 2011 21:35

Kotex is wat dat betreft inderdaad het beste verband Gebruik het normaal nooit, maarhad het nodig nadat poliepen uit mn baarmoeder waren verwijderd..

Qua luiers heb ik met inkopen sowieso maat newborn over geslagen, met het oog op waarschijnlijk een grote baby ;)

Zat er aan te denken om dan 2x maat 2 te kopen, en misschien al wel 2x maat 3. Vroeg of laat heb je ze toch nodig alst goed gaat ;)

Wow, missf, dat klinkt wel heel productief!

Parkiet, hou je het nog vol?maandag uitgerekende datum he?

@vpk spannend, succes morgen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 07:46

@Jannoek Jij moet vandaag toch ook op controle? Hopelijk krijg je wat duidelijkheid

@Parkiet Wordt echt spannend bij jou. Gelukkig dat je wat beter slaapt de laatste dagen.

Over 2 uurtjes even op controle bij de VK hopelijk is alles goed zodat we maandag gewoon op vakantie kunnen.
Mijn man had vannacht gedroomd dat de kleine geboren was en het was een jongentje :D Van de week een koffertje voor de kleine gekocht van Jip en Janneke voor zijn eerste kleertjes :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2011 09:53

Zo, ben weer terug uit het ziekenhuis. Was een nuttige afsprakensessie deze keer :-)

Eerst glucose geprikt, was gelukkig weer helemaal oké, 4.3.
Vervolgens afspraak gehad met de verpleegkundige, geboorteplan besproken, wanneer ik moet bellen etc. En daarna afspraak gehad bij de gyn.
Ze schatten dat de baby 8,5 pond is bij 40 weken, viel me eerlijk gezegd nog best mee :-).
De volgende keer doen ze weer een schatting en dan gaan ze ook bespreken of eventueel ingeleid wordt, omdat ze liever willen dat de natuur z'n gangetje gaat, dat is beter dan inleiden.
Gyn gaf ook aan dat de helft van de babies vóór de uitgerekende datum komt. Hoop nu maar dat onze uk tot die categorie hoort :mrgreen: .

Moest eigenlijk volgende week woensdag weer op controle, want donderdag en vrijdag hebben ze geen spreekuur ivm bevrijdingsdag en verplichte vrije dag daarna. Woensdag was alleen vol, dus nu zit er ruim een week tussen.
M'n man gaat er daarom vanuit dat dit de laatste afspraak is geweest, haha! :lol:

@liefie hopelijk is alles bij jou ook goed en kunnen jullie heerlijk op vakantie! Is het een eind rijden?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 10:19

@Jannoek fijn dat alles goed was! 8,5 pond vind ik heel erg meevallen! Jannoek het is ongeveer 6/6,5uur rijden zonder pauze maar we stoppen om de 2 uur.

Hier was ook alles goed kleine ligt netjes vast in mijn bekken. Ze vind alleen aan de buitenkant voelen alsof het een groot kindje is terwijl de echo zegt van niet nu krijgen we voor de 40 weken nog een echo om te kijken hoe groot het is anders willen ze niet dat ik overtijd ga.
Volgende week donderdag weer terug om bevallingsgesprek te houden en over beladvies enz.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2011 11:25

Oké, dat is te overzien! Ik zou het alleen niet trekken. :lol:
Ga zelfs niet meer bij m'n (Schoon)ouders langs, 1,5 uur enkele reis.

Gyn vond onze baby ook groot, maar gaf aan dat >P97, de lijn die onze uk volgens de echo volgt, ongeveer 8,5 pond is....
En ze gaf aan dat echo betrouwbaarder is dan de hand.
Hoop maar voor jou dat de echo het dan ook bij het juiste eind heeft qua grootte ;-)
Voor jullie ook wel spannend dus met mogelijk inleiden!

Eigenlijk hoop ik dat inleiden niet nodig is hier... lijkt me veel minder prettig qua weeën... Of valt dat mee, ervaringsdeskundigen? :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 apr 2011 11:30

Als je ingeleid wordt dan kan de bevalling enorm snel gaan en kun je het amper bij benen. Althans dat was bij m'n schoonzus zo.
Dus ik hoop ook voor je dat je niet hoeft ingeleid te worden. Sterkte met de laatste loodjes.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2011 11:34

't kan ook met inleiden juist heel lang duren...
Op zich ook wel logisch... als je lichaam gewoon aangeeft dat de bevalling begonnen is door het aanmaken van oxytocine, dan is dat op het tempo van je lichaam.
Dat zelfde hormoon krijg je met een inleiding via infuus, maar je lichaam moet dan gewoon luisteren...

Kan me daarom wel voorstellen dat ze liever niet inleiden ook...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 11:35

@Evelien dat heb ik ook al vaker gehoord over inleiden.

@jannoek maar 8,5 pond is ook niet overdreven groot worden vaak zat kindjes van 9,5pond geboren en soms nog meer (lijkt me wel heel zwaar die bevalling)
Net zei de verloskundige ook nog bij jou en je man kun je ook geen kindje verwachten van amper 6 pond. Ligt ook veel aan de grote van de ouders.
Autorijden heb ik echt geen problemen mee gelukkig zie er ook niet tegenop. Heb je pijn met rijden of durf je gewoon niet meer zover van huis?

Terug naar “Archief”